Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 26, 2023 8:32 am

Ajax Rules schreef:
do mei 25, 2023 9:24 pm
De enige rol die ik voor Tadic zie is als spits die bovendien dan ook plaats moet maken als de wedstrijd om iets anders vraagt.

Zijn individuele statistieken zijn dan prima en hij heeft een goede mentaliteit, maar op deze manier houdt hij het elftal echt tegen in mijn ogen. Ik zie het absoluut niet zitten om volgend seizoen op dezelfde manier door te gaan met elkaar. En hij zal dan ook nog met het jaar slechter worden.

Zijn speeltijd halveren en geen enkele concessie meer doen aan zijn positie op het veld wmb.

Staat voor mij los van Bergwijn. Je hebt ook nog Godts en mogelijk andere opties. Ik wil vooruit, niet achteruit.
Eens. Je moet teveel repareren voor het opstellen van Tadic. Bovendien heb je twee spelers die een godsvermogen hebben gekost. Tadic opstellen is je halve zo niet hele elftal om hem heen bouwen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 26, 2023 10:07 am

Ik zie grotere problemen dan Tadic: Klaassen, Berghuis, Bassey, Rulli, Bergwijn, Wijndal. Daar komt echter geen hond voor.

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr mei 26, 2023 11:35 am

Dat neemt niet weg dat Tadic zelf ook een probleem(pje) is, eentje waar waarschijnlijk wel een oplossing (in de vorm van interesse van andere clubs) voor bestaat.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 26, 2023 12:29 pm

De oplossing is niet om Tadic te laten gaan en kneuzen als Berghuiswijn en Klaassen te houden. Daar kun je niet op bouwen.

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr mei 26, 2023 12:35 pm

Alle problemen moeten idealiter opgelost worden. Je gaat niet het ene probleem laten liggen terwijl er een oplossing voor is, puur en alleen omdat er andere (grotere) problemen zijn. het is en-en. Niet of-of.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » vr mei 26, 2023 3:50 pm

Uiteindelijk gaat het spel om doelpunten..Tadic levert als geen ander
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2023 4:04 pm

Lijkt mij ook dat je niet als voornaamste taak gaat stellen om de speler met de grootste aanvallende bijdrage niet meer op te stellen. Prima als hij niet meer iedere wedstrijd 90 minuten pakt. Maar Tadic is natuurlijk nog altijd een hele belangrijke speler.

Zorg ervoor dat we een aantal andere spelers verkopen en probeer in ruil daarvoor een aanvaller bij de groep te halen die ook snelheid en diepgang heeft zonder bal. Zodra spelers om Tadic heen gaan bewegen gaat Ajax goed voetballen.

Als we van iemand afscheid moeten nemen is het wat mij betreft Bergwijn. Zal een flinke zak geld kosten ten opzichte van de investering. Maar hoe langer je wacht hoe lager die transfersom gaat worden. Heeft absoluut niet geleverd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 26, 2023 4:31 pm

wimpey schreef:
vr mei 26, 2023 10:07 am
Ik zie grotere problemen dan Tadic: Klaassen, Berghuis, Bassey, Rulli, Bergwijn, Wijndal. Daar komt echter geen hond voor.
En daarom kun je beter Tadic laten gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2023 4:44 pm

Een aantal van die spelers is echt wel te verkopen. Soms ook nog wel voor een aardig bedrag. Al zul je hier en daar wat verlies moeten pakken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 26, 2023 7:11 pm

Ik blijf erbij dat Tadic niet meer kan. En Klaassen ook niet.

Als we Tadic houden moeten we Brobbey of Bergwijn wegdoen. Houden schiet niet op. En als je Tadic laat staan moet je ook twee andere spelers voorin hebben met diepgang. Prima. Maar dat kost dan wel veel knaken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2023 10:27 pm

Niet meer kan? De beste man staat wederom aan kop in het klassement van doelpunten plus assists van de Eredivisie. Je kunt het uiteraard hebben over wat de beste manier van spelen is en hoe je dat dan zou moeten invullen. Maar dat het niet meer kan is natuurlijk volstrekte flauwekul.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 27, 2023 9:36 am

Marillion schreef:Niet meer kan? De beste man staat wederom aan kop in het klassement van doelpunten plus assists van de Eredivisie. Je kunt het uiteraard hebben over wat de beste manier van spelen is en hoe je dat dan zou moeten invullen. Maar dat het niet meer kan is natuurlijk volstrekte flauwekul.
Precies. Afbeelding Hetzelfde gebeurde met Haller. Was ook geen Ajax spits, stond Brobbey in de weg. Haller zijn goal/assists, kopkracht, leiderschap, fysiek missen we nog steeds.

Het ligt niet aan Tadic, maar hebben vooral achterin (opbouw capaciteiten, kopkracht) en middenveld problemen (creatieve middenvelder). Het ontbreekt ‘gewoon’ aan voetballend vermogen en het elftal is weinig complementair. Leiderschap, creativiteit, opbouwend vermogen, kopkracht ontbreekt of is erg minimaal voorhanden. En wordt ook nog eens versterkt (verzwakt) door de technische leiding.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » za mei 27, 2023 5:47 pm

All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 27, 2023 9:13 pm

Heb Racing twee keer zien voetballen, 1 x tegen Boca en toen viel hij me niet echt op; de tweede keer tegen Flamengo in de `Copa Libertadores deed hij niet mee.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 27, 2023 10:48 pm

Heb via de app even navraag gedaan bij mijn nieuwe Argentijnse gabbers, die hem best een prima speler vinden met een goeie traptechniek en lekker afstandsschot..

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » zo mei 28, 2023 8:59 am

27 jaar en 14 interlands voor Paraguay. Klinkt niet heel best toch?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » zo mei 28, 2023 9:01 am

Marillion schreef:
vr mei 26, 2023 10:27 pm
Niet meer kan? De beste man staat wederom aan kop in het klassement van doelpunten plus assists van de Eredivisie. Je kunt het uiteraard hebben over wat de beste manier van spelen is en hoe je dat dan zou moeten invullen. Maar dat het niet meer kan is natuurlijk volstrekte flauwekul.
En we staan derde en kunnen zelfs nog vierde worden.

Die cijfers van Tadic zeggen dus niet hele verhaal. Vooropgesteld… ik ben en blijf fan van Tadic. Maar hij heeft, net als Blind die de laatste jaren had, dusdanige gebreken dat je het hele elftal op hem moet afstellen om in de top mee te kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » zo mei 28, 2023 9:33 am

Hij is nooit snel geweest. Ajax heeft hem in zijn eerdere jaren ook zo laten spelen zodat zijn sterke punten naar voren kwamen. Waarom zou je dat gaan veranderen?

De hele ellende is begonnen omdat we zonodig een godsvermogen voor Bergwijn moesten betalen. Die moest op links en toen moest Tadic ineens op een andere plek terwijl hij op links gewoon vrijwel altijd brengt wat Ajax nodig heeft.

Dat Ajax een slecht seizoen heeft gehad ligt echt niet in de eerste plaats aan Tadic. Onder Schreuder is er vanaf het begin af aan een potje van gemaakt. Ondanks alles komt hij dan toch nog tot deze cijfers. Laat 'm komend seizoen lekker weer op links spelen en hij is gewoon weer de speler met de beste cijfers als het gaat om doelpunten plus assists. Snelheid en diepgang mag van andere spelers komen. Tadic zorgt dat de bal daar komt waar 'ie zijn moet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zuidema » zo mei 28, 2023 9:51 am

+1 :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 28, 2023 10:18 am

Marillion schreef:Hij is nooit snel geweest. Ajax heeft hem in zijn eerdere jaren ook zo laten spelen zodat zijn sterke punten naar voren kwamen. Waarom zou je dat gaan veranderen?

De hele ellende is begonnen omdat we zonodig een godsvermogen voor Bergwijn moesten betalen. Die moest op links en toen moest Tadic ineens op een andere plek terwijl hij op links gewoon vrijwel altijd brengt wat Ajax nodig heeft.

Dat Ajax een slecht seizoen heeft gehad ligt echt niet in de eerste plaats aan Tadic. Onder Schreuder is er vanaf het begin af aan een potje van gemaakt. Ondanks alles komt hij dan toch nog tot deze cijfers. Laat 'm komend seizoen lekker weer op links spelen en hij is gewoon weer de speler met de beste cijfers als het gaat om doelpunten plus assists. Snelheid en diepgang mag van andere spelers komen. Tadic zorgt dat de bal daar komt waar 'ie zijn moet.
Yes, helemaal me eens. Het is eigenlijk een wonder dat hij dit seizoen nog zulke statistieken heeft gehaald als je weet dat Schreuder ineens het briljante plan had om hem op rechtsbuiten te planten omdat Bergwijn moést spelen. En zeker, Bergwijn had goeie wittebroodsweken, maar laten we eerlijk zijn: die is toch volstrekt ten onrechte aangekocht? We hadden er zonder hem en met Tadic vanaf het begin van het seizoen op links zeker niet slechter voorgestaan, is mijn indruk (in de wetenschap dat dit natuurlijk nooit hard te maken is).

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » zo mei 28, 2023 12:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 28, 2023 10:18 am
Marillion schreef:Hij is nooit snel geweest. Ajax heeft hem in zijn eerdere jaren ook zo laten spelen zodat zijn sterke punten naar voren kwamen. Waarom zou je dat gaan veranderen?

De hele ellende is begonnen omdat we zonodig een godsvermogen voor Bergwijn moesten betalen. Die moest op links en toen moest Tadic ineens op een andere plek terwijl hij op links gewoon vrijwel altijd brengt wat Ajax nodig heeft.

Dat Ajax een slecht seizoen heeft gehad ligt echt niet in de eerste plaats aan Tadic. Onder Schreuder is er vanaf het begin af aan een potje van gemaakt. Ondanks alles komt hij dan toch nog tot deze cijfers. Laat 'm komend seizoen lekker weer op links spelen en hij is gewoon weer de speler met de beste cijfers als het gaat om doelpunten plus assists. Snelheid en diepgang mag van andere spelers komen. Tadic zorgt dat de bal daar komt waar 'ie zijn moet.
Yes, helemaal me eens. Het is eigenlijk een wonder dat hij dit seizoen nog zulke statistieken heeft gehaald als je weet dat Schreuder ineens het briljante plan had om hem op rechtsbuiten te planten omdat Bergwijn moést spelen. En zeker, Bergwijn had goeie wittebroodsweken, maar laten we eerlijk zijn: die is toch volstrekt ten onrechte aangekocht? We hadden er zonder hem en met Tadic vanaf het begin van het seizoen op links zeker niet slechter voorgestaan, is mijn indruk (in de wetenschap dat dit natuurlijk nooit hard te maken is).
Het probleem vond ik alleen dat we op een gegeven moment twee 'trage' vleugels hadden die weliswaar scorend vermogen hadden maar voor het spel was het niet bepaald goed. We gingen van Tadic+Anthony naar Tadic+Berguis of Bergwijn. Ocampos had eigenlijk Ajax' klapper moeten zijn maar was dat allesbehalve, Berghuis was te traag en liet het niet zien tegen betere tegenstanders en Bergwijn was dramatisch op rechts, Conceicao ontbrak het aan inhoud en Kudus aan speldisciline om terug te verdedigen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » zo mei 28, 2023 12:22 pm

Daar ben ik het ook mee eens. Het probleem was dat we Antony niet goed hebben vervangen.

Daar krijgen we nu een herkansing voor. Haal daar een aanvaller met diepgang in plaats van Kudus die zal vertrekken. En zie dat we Bergwijn kunnen slijten ook al zal dat geld kosten.

Op links heb je dan met Tadic een vaste waarde en daarachter Mika Gods als talent erachter.

Overigens komt Daramy ook terug maar of we daar iets van mogen verwachten?
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » zo mei 28, 2023 1:26 pm

Dezelfde Tweep die 25-5 al aangaf "nieuws uit Frankrijk" ter verwachten (Branco van den Boomen dus) geeft nu aan na Pinksteren "nieuws uit Italië, koop" te verwachten.

Wijnaldum, De Roon en Koopmeiners zijn het niet. Schouten reageert hij niet op en zou dus wel kunnen. Amrabat eventueel. Gaat om een/de vervanger van Alvarez.

Volgens deze Tweep is Ajax tevens bezig met Tresor (rechtsbuiten, ex Willem II meen ik) en komt daarover meer naar buiten na de Belgische play offs.

Betreffende Tweep is Skaffa Neres overigens.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14498
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 28, 2023 2:20 pm

Dit zijn nou niet bepaald de namen hè…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » zo mei 28, 2023 2:41 pm

Ik wil liever weten wie de NIEUWE trainer wordt.

Plaats reactie