Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 10, 2021 12:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 09, 2021 10:29 pm
Lionel schreef:Alvarez. En doen!
Je miste hem niet tegen PSV op 6?
Ja en nee.

In het spel met Klaassen (veel te diep) en Haller (veel te slecht) heb je twee linies. Een aanval en een verdediging. Blind vult die rol niet goed in vind ik zelf.

Maar ik ben in de overtuiging dat een middenveld zonder een type Alvarez (balafpakker, wat mindere voetballende kwaliteiten) moet kunnen. Maar dan moet je wel het elftal omgooien/aanpassen. Zorgen dat Klaassen wat minder diep staat, dat Haller nooit meer in de basis staat en het zou schelen als Nico ff normaal gaat doen.

Een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Eriksen zie ik wel zitten ja. Eriksen speelde bij Inter ook al controlerend(er). Kudus zou perfect in dit middenveld passen. Blind ook. Als de ruimtes maar niet te groot worden. Maar op Blind na zijn het alle vier middenvelders met een groot loopvermogen. Zelfs Martinez zie ik er spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 8:11 am

Lionel schreef:
di aug 10, 2021 12:57 am

Een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Eriksen zie ik wel zitten ja. Eriksen speelde bij Inter ook al controlerend(er). Kudus zou perfect in dit middenveld passen. Blind ook. Als de ruimtes maar niet te groot worden. Maar op Blind na zijn het alle vier middenvelders met een groot loopvermogen. Zelfs Martinez zie ik er spelen.
Zo blij dat jij supporter bent en geen beleidsmaker :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 10, 2021 8:23 am

Mano schreef:
di aug 10, 2021 8:11 am
Lionel schreef:
di aug 10, 2021 12:57 am

Een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Eriksen zie ik wel zitten ja. Eriksen speelde bij Inter ook al controlerend(er). Kudus zou perfect in dit middenveld passen. Blind ook. Als de ruimtes maar niet te groot worden. Maar op Blind na zijn het alle vier middenvelders met een groot loopvermogen. Zelfs Martinez zie ik er spelen.
Zo blij dat jij supporter bent en geen beleidsmaker :biggrin.gif:
Het jaar dat we de halve finale CL haalden en de finale EL haalden: uit wat voor type spelers bestond ons middenveld toen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di aug 10, 2021 8:52 am

Rishi heeft wel een punt, toch? Klaassen, Haller en Alvarez hebben weinig voetballend vermogen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di aug 10, 2021 9:22 am

Ik ken de 'nieuwe' Eriksen niet heel erg goed, maar die jongen gaat toch vooral lekker op mensen die van hem af bewegen en waarbij hij een bal niet in de voet hoeft af te leveren? Dan heb je met Tadic, Haller en Berghuis wel een uitdaging.

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » di aug 10, 2021 9:37 am

wimpey schreef:Rishi heeft wel een punt, toch? Klaassen, Haller en Alvarez hebben weinig voetballend vermogen.
Toch werd tegen PSV goed duidelijk dat hij gemist werd.

Zou leuk zijn wanneer Eriksen terug naar Ajax zou komen. Vraag me alleen af, waarom? Waar moet hij gaan spelen? Is hij echt fit genoeg en kan hij straks op niveau zijn sport beoefenen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di aug 10, 2021 10:24 am

Volgens mij moet Eriksen ook willen, maar goed.Waar heb je Eriksen voor nodig, om kampioen te worden toch niet ?.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 10:32 am

Lionel schreef:
di aug 10, 2021 8:23 am
Mano schreef:
di aug 10, 2021 8:11 am
Lionel schreef:
di aug 10, 2021 12:57 am

Een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Eriksen zie ik wel zitten ja. Eriksen speelde bij Inter ook al controlerend(er). Kudus zou perfect in dit middenveld passen. Blind ook. Als de ruimtes maar niet te groot worden. Maar op Blind na zijn het alle vier middenvelders met een groot loopvermogen. Zelfs Martinez zie ik er spelen.
Zo blij dat jij supporter bent en geen beleidsmaker :biggrin.gif:
Het jaar dat we de halve finale CL haalden en de finale EL haalden: uit wat voor type spelers bestond ons middenveld toen?
2x een 6 waarvan 1 van buitencategorie en een vd Beek die toen volgens jou ook te diep stond
daarnaast een betere achterhoede en een creatieve rechtsbuiten die veelal naar het middenveld kwam.

Je hebt nu geen creativiteit en/of passers en je achterhoede is minder goed.
Daarnaast heb jij het over Eriksen maar die speelt niet bij Ajax en gaat ook niet komen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 10:35 am

wimpey schreef:
di aug 10, 2021 8:52 am
Rishi heeft wel een punt, toch? Klaassen, Haller en Alvarez hebben weinig voetballend vermogen.
ik pleit al 2 jaar voor een creatieve middenvelder maar als je die op 6 zet, heb je achterin wel een uitdaging want zij hebben een extra slot op de deur nodig om goed te kunnen verdedigen.
Je valt van het één in het ander. Ik zie die creatieveling liever op de plek van Gravenberch of Klaassen.
Een verdedigende middenvelder die ook passes kan geven, lijkt niet binnen ons budget te vallen

met Gravenberch, Klaassen en Alvarez heb je een middenveld dat niet creatief is maar binnen de huidige selectie wel het beste middenveld om op te stellen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 11:16 am

Eriksen (mits fit) zou natuurlijk een aanwinst zijn. Een no-brainer, wat mij betreft. Eriksen of Klaassen, dan hoef ik niet lang na te denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di aug 10, 2021 11:45 am

Misschien heeft Ajax hem wel in gedachten als opvolger voor Gravenberch. Vergeet niet dat er nog altijd geen nieuws is omtrent zijn contract.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di aug 10, 2021 11:46 am

Marillion schreef:Misschien heeft Ajax hem wel in gedachten als opvolger voor Gravenberch. Vergeet niet dat er nog altijd geen nieuws is omtrent zijn contract.
Ik hoop niet dat ze een jong talent vervangen door een speler zonder restwaarde. Het is vooral zaak om meer toekomstige waarde binnen te halen middels grote talenten.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di aug 10, 2021 11:55 am

Yopii schreef:
di aug 10, 2021 11:16 am
Eriksen (mits fit) zou natuurlijk een aanwinst zijn. Een no-brainer, wat mij betreft. Eriksen of Klaassen, dan hoef ik niet lang na te denken.
Ik stel voor dat Ajax en Inter hun nummers 24 ruilen. Per direct. :hypocrite.gif:

Eriksen kon (?) passen, schieten (links en rechts), altijd in beweging, liep tegenstanders aan gort. Als ie gezond is en nog wil een no-brainer. Je kunt de bal altijd bij hem kwijt. Hij maakt er 10-15 en bereidt er evenzovele voor. Plus dat ie je voetballend een enorme boost geeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di aug 10, 2021 12:04 pm

Arthur schreef:
di aug 10, 2021 11:46 am
Marillion schreef:Misschien heeft Ajax hem wel in gedachten als opvolger voor Gravenberch. Vergeet niet dat er nog altijd geen nieuws is omtrent zijn contract.
Ik hoop niet dat ze een jong talent vervangen door een speler zonder restwaarde. Het is vooral zaak om meer toekomstige waarde binnen te halen middels grote talenten.
Er zitten wel wat jonge middenvelders achter, bijvoorbeeld Taylor en Fitz-Jim. Maar ik kan me voorstellen dat Ajax daar nu nog niet volledig op wil leunen.

Wanneer we in de positie zitten dat Gravenberch verkocht moet worden zou je dat dus kunnen opvangen door Eriksen te halen. Ik denk overigens dat het dan om huur zal gaan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di aug 10, 2021 12:07 pm

Ajax Rules schreef:
ma aug 09, 2021 10:42 pm
Ik noemde hem een week of twee geleden hier al. Hij is eerder al (vaag) met Ajax in verband gebracht.
Milan heeft net Hauge aan Frankfurt afgestaan. Zelfde positie als deze Georgier.

Mij lijkt dat Ajax moet verkopen. En dat ze een batterij aan spelers aan de straatstenen niet kwijt raken. Ik lees dat BVB een verlies heeft gedraaid van bijna 73M. Ben dus huiverig voor weer 15-20M kapot slaan...

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 12:10 pm

Arthur schreef:
di aug 10, 2021 11:46 am
Marillion schreef:Misschien heeft Ajax hem wel in gedachten als opvolger voor Gravenberch. Vergeet niet dat er nog altijd geen nieuws is omtrent zijn contract.
Ik hoop niet dat ze een jong talent vervangen door een speler zonder restwaarde. Het is vooral zaak om meer toekomstige waarde binnen te halen middels grote talenten.

Ik wil Gravenbergh ook niet kwijt, maar laten we zijn transferwaarde niet overschatten. Oom Mino is er ook nog.

Daarbij, hij komt uit de opleiding, heeft niets gekost.

Uiteindelijk gaat het erom dat we een zo sterk mogelijk team hebben. Een speler als Eriksen zou Ajax een boost geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di aug 10, 2021 12:11 pm

@Wimpey: Die zorg deel ik. Maar eerder was Ajax wel bereid om dat te doen inzake Sulemana.

Daarom denk ik dus ook aan een mogelijk vertrek van Gravenberch. Hij is een speler die mogelijk een hoge transfersom kan opleveren.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 12:14 pm

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5866
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di aug 10, 2021 12:16 pm

Heb je de berichten in deze topic ook gelezen alvorens te posten, Mano? Wordt hier al even besproken immers.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di aug 10, 2021 12:17 pm

Is toch een buitenspeler en geen spits?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 12:19 pm

De Dominee schreef:
di aug 10, 2021 12:16 pm
Heb je de berichten in deze topic ook gelezen alvorens te posten, Mano? Wordt hier al even besproken immers.
had ik even gemist :blush.gif:
Zie een hoop bewegingen en weinig doelpunten btw (in youtube)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo aug 11, 2021 6:49 am

https://sportslens.com/tottenham-seriou ... ms/379513/

Onze Georgische vriend wordt door agent en media aan tig clubs gelinkt. Exposure genereren dus.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 11, 2021 8:43 am

Lionel schreef:
di aug 10, 2021 8:23 am
Mano schreef:
di aug 10, 2021 8:11 am
Lionel schreef:
di aug 10, 2021 12:57 am

Een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Eriksen zie ik wel zitten ja. Eriksen speelde bij Inter ook al controlerend(er). Kudus zou perfect in dit middenveld passen. Blind ook. Als de ruimtes maar niet te groot worden. Maar op Blind na zijn het alle vier middenvelders met een groot loopvermogen. Zelfs Martinez zie ik er spelen.
Zo blij dat jij supporter bent en geen beleidsmaker :biggrin.gif:
Het jaar dat we de halve finale CL haalden en de finale EL haalden: uit wat voor type spelers bestond ons middenveld toen?
Frenkie deed verdedigend ook best veel hoor, ik herinner me nog die sprint en sliding in de CL, volgens mij was dat thuis tegen Juventus?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 8:51 am

Klopt. De inbreng van De Jong in defensief opzicht was enorm belangrijk.

Het liefste heb je natuurlijk zo'n speler staan. Die zowel aan de bal als defensief sterk is. Als je die combinatie niet kunt vinden zul je toch een manier moeten vinden om ook de defensieve balans te bewaren. Dan kom je, zoals nu bij Ajax, bijvoorbeeld bij Alvarez uit. Alternatief is Martinez die voetballend iets beter is.

Ik heb Eriksen al tijden niet meer regelmatig zien spelen maar mijn beeld van hem is niet dat hij in defensief opzicht de balans weet te bewaken. Dat gaan Gravenberch en Klaassen ook niet voor je doen. Tegen sterke tegenstanders gaat zo'n middenveld om die reden niet werken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » wo aug 11, 2021 3:41 pm

Bosz speelde zelfs met Schöne, Klaassen en Ziyech. Het gaat vooral om voetballend vermogen op het middenveld. De balans krijg je door de onderlinge afstanden te bewaken.

Plaats reactie