Saneren of investeren

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » do feb 11, 2010 9:10 pm

Bertje schreef:Lodeiro schijnt vooral op voorspraak van de scouting gehaald te zijn.

Ach, wie heeft hem niet gezien tegen Costa Rica? :confused.gif:

Dit was gewoon een staaltje scouten met het bord op schoot, hoor. Hoewel, voor eten was het een beetje laat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door Rooie » do feb 11, 2010 9:11 pm

Hij is sowieso al op het jeugd-WK gescout, joey.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Saneren of investeren

Bericht door Bert » do feb 11, 2010 9:26 pm

Volgens v/d Boog had de scouting hem al vier jaar in beeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » do feb 11, 2010 9:29 pm

Maar blijkbaar hebben ze er toen niets mee gedaan? :confused.gif:

Ik weet het niet, hoor. Het klinkt altijd goed: hij is toen en toen al gescout. Maar toevallig heeft Jol net als half AT naar Uruguay-Costa Rica gekeken, en toevallig blonk Lodeiro uit, en toevallig werd hij kort daarop door Ajax gehaald... :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door Rooie » do feb 11, 2010 9:35 pm

Er is al jarenlang niets gedaan met de scouting, Joey, misschien is dit wel een beleidsverandering o.l.v. VD Boog (gezien Jol er naar eigen woorden mee van doe heeft gehad).

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Saneren of investeren

Bericht door Bert » do feb 11, 2010 10:15 pm

joey schreef:Maar blijkbaar hebben ze er toen niets mee gedaan? :confused.gif:
Wat hadden ze ermee moeten doen? Je moet zo'n speler pas halen op het moment dat hij een versterking is. Huntelaar was ook finaal kopje onder gegaan als men hem van PSV had overgenomen. Dat wil niet zeggen dat andere aankopen wel goed waren overigens.

Bovendien kan de scouting geen spelers halen. Dat moet de technische leiding doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Lionel » vr feb 12, 2010 9:36 am

Daarbij moet een speler natuurlijk ook zelf wel willen.
IK GELOOF!!!!!!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door MvB » vr feb 12, 2010 12:29 pm

joey schreef:Maar blijkbaar hebben ze er toen niets mee gedaan? :confused.gif:

Ik weet het niet, hoor. Het klinkt altijd goed: hij is toen en toen al gescout. Maar toevallig heeft Jol net als half AT naar Uruguay-Costa Rica gekeken, en toevallig blonk Lodeiro uit, en toevallig werd hij kort daarop door Ajax gehaald... :confused.gif:
Volgens mij was het in eerste instantie de bedoeling Lodeiro pas aan het eind van het jaar te halen. Wellicht wilden ze wachten tot dat Luque en co definitief vertrokken waren om meer financiële ruimte te hebben. Door omstandigheden hebben ze echter sneller moeten handelen.

Overigens zei Jol dat 'ie Lodeiro nog nooit had zien spelen (ik meen in Studio Voetbal).

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 12, 2010 12:32 pm

MvB schreef: Overigens zei Jol dat 'ie Lodeiro nog nooit had zien spelen (ik meen in Studio Voetbal).
Niet live, wel op DVD's.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Lionel » vr feb 12, 2010 12:36 pm

Klopt.

Wat de salarissen betreft is het wel duidelijk dat Ajax gewoon minder moet gaan betalen. Meer prestatiecontracten zoals nu gebeurd. Over het aankoopbeleid is genoeg gezegd..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Saneren of investeren

Bericht door 999 » vr feb 12, 2010 11:59 pm

Ajax in trek bij sponsors
NIJMEGEN - Ajax is in de eredivisie bij sponsors het meest in trek. De Amsterdamse club ontving in het vorige seizoen ruim 35 miljoen van externe geldschieters. PSV (23,8 miljoen), Feyenoord (19,4), sc Heerenveen (16,6), FC Twente (15,8) en AZ (14,3) moesten met minder genoegen nemen. Degradant FC Volendam haalde slechts 2,4 miljoen euro uit de sponsormarkt.


Ajax verkocht ook de meeste seizoenkaarten (40.100), gevolgd door Feyenoord (31.608) en PSV (29.160). De Amsterdamse club kreeg aan recettes ruim 14 miljoen binnen. De opbrengst van de kaartverkoop was bij PSV (ruim 8 miljoen) en Feyenoord (bijna 8 miljoen) aanzienlijk lager.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Saneren of investeren

Bericht door sander » do mei 06, 2010 8:03 am

The Evening Post meldt dat Bristol City niet doorgaat met de van Ajax gehuurde Evander Sno. De middenvelder kende een behoorlijke eerste seizoenshelft, maar verloor in de winterstop zijn basisplaats en kwam daarna nog maar weinig meer in actie. Hij heeft nog een contract tot 2011 bij Ajax.
(tekst: ajax.netwerk.to)
Snel verkopen, alleen niemand wil hem met dat salaris.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Saneren of investeren

Bericht door D_skilled » do mei 06, 2010 8:53 am

Je mag al in je handjes dichtknijpen als er een club komt die een gedeelte van z'n salaris op zich wilt nemen. Als je hem nog een keer verhuurd krijgt is dat echt het maximaal haalbare.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Lionel » do mei 06, 2010 9:24 am

Lastig lastig.. Voor niks laten gaan. Dan moet er toch wel een club geinteresseerd zijn. Zo slecht is hij nou ook weer niet..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Saneren of investeren

Bericht door Bert » do mei 06, 2010 9:32 am

Dat wil Sno waarschijnlijk niet. Want dan krijgt hij dus een lager salaris.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Lionel » do mei 06, 2010 9:41 am

Tekengeld enzo? Sportieve ambities? Hij kan niet zo doorgaan.
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Saneren of investeren

Bericht door Neefkens » do mei 06, 2010 9:44 am

Sno heeft een eigen topic, daar graag verder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » vr mei 07, 2010 11:14 am

Saneren of investeren. Of opnieuw beginnen. Zeg het maar.
Jan Vertonghen zal Ajax zeker nog niet verlaten, liet hij weten. De Belg vindt dat hij zichzelf nog moet ontwikkelen voordat hij naar een grote buitenlandse club kan. ''Maar wat Jan zegt, zeg ik niet'', zegt de 22-jarige Gregory van der Wiel. De talentvolle rechtsback werd in de pers al in verband gebracht met Juventus en met Arsenal. ''Er is niets concreets, maar ik vind het leuker om in verband te worden gebracht met Arsenal dan met Juventus'', aldus Van der Wiel.

Ook Suarez huldigt dezelfde opvatting als Van der Wiel. Als bij Ajax een droomclub als Barcelona of Manchester United voor hem komt, wil hij weg. Urby Emanuelsons contract loopt in 2011 af en hij komt waarschijnlijk niet tot overeenstemming over een nieuwe verbintenis. Volgens de ongeschreven regels van de transferwereld moet Ajax hem deze zomer verkopen om te voorkomen dat hij zonder transferopbrengst vertrekt.

Maarten Stekelenburg kwam gisteren de mixed zone inlopen met de KNVB-beker klemvast onder zijn arm. Als een soort groepsoudste had de 27-jarige keeper zijn teamgenoten op het hart gedrukt om zichzelf te belonen voor het goede spel in de competitie.

Misschien heeft ook de keeper die al negen seizoenen deel uitmaakt van de selectie gisteravond zijn laatste wedstrijd van Ajax gespeeld. ''Als er deze zomer iets moois komt, ga ik erover nadenken'', zegt Stekelenburg. De doelman laat zijn keuze niet afhangen van de keuze van zijn teamgenoten. ''Er kunnen bij Ajax altijd gekke dingen gebeuren. Ik heb in het verleden bijvoorbeeld Zlatan Ibrahimovic op de laatste dag van de transferperiode zien vertrekken. Ik kijk dus niet naar wat anderen doen, ik kijk naar mezelf en naar de club die interesse heeft. En dan zullen we het zien.'' (JOB VAN KEMPEN)
Parool

Goed, laten we eens gokken. Wie raken we kwijt? Ik denk in elk geval Van der Wiel en Urby. Of er voor Suarez een club komt die veel wil betalen, zal van zijn prestaties in Zuid-Afrika afhangen. Stekelenburg blijft denk ik wel. (Leuk spelletje. Waarschijnlijk klopt er niets van. :smallgrin.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door Jesse » vr mei 07, 2010 11:16 am

Ik denk dat Wiel, Urby en Steek vertrekken. Suarez speelt de laatste wedstrijden (incl. gisteravond) echt bagger. Daar komt geen topclub voor.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » vr mei 07, 2010 11:20 am

Wat Suarez betreft, misschien laat Ajax de prijs zakken als er niet genoeg andere spelers verkocht kunnen worden? Het gaat er natuurlijk ook om wat die jongen wil.

Ik denk dat we Van der Wiel sowieso kwijt zijn. Die is gewoon niet te houden.
Laatst gewijzigd door joey op vr mei 07, 2010 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Saneren of investeren

Bericht door Bert » vr mei 07, 2010 11:20 am

Ik ga uit van een vertrek van vd Wiel. Onze beste speler.

Verder zal Ajax Urby willen verkopen als hij niet verlengt.

Een vertrek van Suarez en Stekelenburg ligt niet voor de hand, uitgaande van de vraagprijs en de aanwezige kwaliteiten. Een vertrek van Stekelenburg zou overigens wel heel goed zijn voor de salarishuishouding.

Verder hoop ik dat Enohs contract snel wordt opgewaardeerd, want die jongen heeft zich uitstekend doorontwikkeld en ligt nog maar voor twee jaar vast op een (vermoedelijk) vrij laag salaris.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » vr mei 07, 2010 11:29 am

Ik ben een beetje benauwd dat Ajax Stekelenburg verkoopt en met Vermeer doorgaat. Vermeer vind ik namelijk niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Saneren of investeren

Bericht door Bert » vr mei 07, 2010 11:41 am

Ik vind ze weinig voor elkaar onderdoen. Vermeer werd vorig jaar afgebrand toen hij het moeilijk had met de druk als basisspeler. Dat is iets waar je overheen moet groeien. De vraag is of Ajax Vermeer die tijd moet geven. Bij voorkeur niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Saneren of investeren

Bericht door Jöhnk » vr mei 07, 2010 11:45 am

Hopelijk kent Jol Tim Krul nog uit de Haagse voetbalscene.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Saneren of investeren

Bericht door joey » vr mei 07, 2010 11:47 am

Bertje schreef:Ik vind ze weinig voor elkaar onderdoen.

Niet mee eens, ik vind Vermeer een echte brokkenpiloot. Stekenburg is degelijker. Vermeer doet me heel erg aan Stanley Menzo denken. Een mooie atleet, maar een beetje te klein en bovendien geneigd tot blunderen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie