Gewenste transfers zomer 2010

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Scherrer » zo mei 02, 2010 4:47 pm

Liberty schreef:
Scherrer schreef:
Liberty schreef: Inderdaad. Anderlecht is kampioen van Belgie maar kan de CL waarschijnlijk wel vergeten (starten ook in de derde voorronde) terwijl de nummer drie van Engeland wel direct naar het toernooi mag. De Champions League is allang niet meer voor kampioenen, helaas.
Klopt niet, Anderlecht start dan wel in de derde voorronde, maar zit in de derde en vierde voorronde in de zogenaamde 'kampioens-playoffs' en kan alleen andere kampioenen van kleine landen treffen. Ergo, als Anderlecht de derde ronde overleefd komen ze niet in de play-off van Ajax (dus die met de teams uit Engeland, Spanje e.d.), maar in een playoff met de kampioen van Bulgarije, Denemarken, Tsjechië e.d.
Wat maakt dat uit? Als kampioen horen ze toch gewoon thuis in de groepsfase. Waarom zij niet maar Arsenal wel?
De Champions League is sinds vorig seizoen meer dan óóit voor de kampioenen. Door die nieuwe opzet is de UEFA er namelijk van gegarandeerd (kán niet anders, letterlijk) dat er ten allen tijden 18 landskampioenen de CL-pulefase halen. Een hoger aantal is er nog nooit geweest. De Champions League is dus in tegenstelling tot jouw slotzin wél voor de kampioenen. En dat gaat eigenlijk ten koste van de nummer 2 van Nederland.
***

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Khraa » zo mei 02, 2010 4:49 pm

Mwah, het hangt er een beetje vanaf wie er op welke plekken eindigt in die competities.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 4:54 pm

Scherrer schreef:De Champions League is sinds vorig seizoen meer dan óóit voor de kampioenen. Door die nieuwe opzet is de UEFA er namelijk van gegarandeerd (kán niet anders, letterlijk) dat er ten allen tijden 18 landskampioenen de CL-pulefase halen. Een hoger aantal is er nog nooit geweest. De Champions League is dus in tegenstelling tot jouw slotzin wél voor de kampioenen. En dat gaat eigenlijk ten koste van de nummer 2 van Nederland.
Het gaat mij niet zozeer om Ajax. Maar om de hele situatie. Vroeger was de Champions League ook echt voor kampioenen. Nu is de helft geen kampioen meer. En dit alleen om het geld. Liverpool won in 2005 de CL terwijl ze al in geen 15 jaar meer kampioen in Engeland waren geweest.

Misschien kijk ik te veel naar het verleden, maar ik vind persoonlijk dat de CL te veel een commercieel gedrocht is geworden en te weinig draait om de clubs.
Tijd voor iets nieuws.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 5:05 pm

Helemaal eens met Liberty: de Champions League is voor kampioenen.

Niet voor de nummer 38 van Engeland.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Scherrer » zo mei 02, 2010 5:12 pm

Liberty schreef:
Scherrer schreef:De Champions League is sinds vorig seizoen meer dan óóit voor de kampioenen. Door die nieuwe opzet is de UEFA er namelijk van gegarandeerd (kán niet anders, letterlijk) dat er ten allen tijden 18 landskampioenen de CL-pulefase halen. Een hoger aantal is er nog nooit geweest. De Champions League is dus in tegenstelling tot jouw slotzin wél voor de kampioenen. En dat gaat eigenlijk ten koste van de nummer 2 van Nederland.
Het gaat mij niet zozeer om Ajax. Maar om de hele situatie. Vroeger was de Champions League ook echt voor kampioenen. Nu is de helft geen kampioen meer. En dit alleen om het geld. Liverpool won in 2005 de CL terwijl ze al in geen 15 jaar meer kampioen in Engeland waren geweest.

Misschien kijk ik te veel naar het verleden, maar ik vind persoonlijk dat de CL te veel een commercieel gedrocht is geworden en te weinig draait om de clubs.
Je hebt helemaal gelijk dat de CL een verschrikkelijk commercieel gedrocht is, maar dat is het al jaren. Je hebt ook gelijk dat de CL er in de eerste plaats voor de kampioenen zou moeten zijn. De laatste verandering die de UEFA heeft toegepast zou jij dan dus eigenlijk moeten toejuichen. Het is namelijk een niet te ontkennen feit dat die laatste aanpassing ervoor heeft gezorgd dat er nu gegaradeerd (letterlijk) meer kampioen dan ooit de poulefase van de CL halen. Daar kan niemand omheen. De huidige opzet van de CL garandeert dat er 18 landskampioenen de groepsfase halen. Dat is in nog geen énkel jaarhiervoor gebeurd.
***

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 5:31 pm

Ik begrijp je punt wel. Maar de laatste verandering is natuurlijk voor de grootste competities nog voordeliger. Nu komen zelfs de eerste drie al in de groepsfase. Het gat met de kleinere competities (Nederland, Belgie, Schotland) die wel degelijk iets hebben toegevoegd aan het voetbal wordt alleen maar groter en groter. De clubs in deze landen moeten het hebben van Europa en Europees succes. Het achterland is tenslotte te klein om daar echt te kunnen groeien.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 5:34 pm

Groep bij elkaar houden. Pas bij een vertrek van iemand van de basiself kun je investeren.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 5:37 pm

Ajax moet wel een risico durven nemen. Anita op links, bijvoorbeeld, is echt niet goed genoeg hoor. In Nederland gaat het nog wel, maar in Europa word je overlopen. Daar moet gewoon een linksback staan.
Tijd voor iets nieuws.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 5:39 pm

Anita doet het beter dan de door jou geopperde Braafheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 5:42 pm

Sterker nog, ik denk dat wij de beste linksback van Nederland hebben. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Toppie » zo mei 02, 2010 5:47 pm

Peter schreef:Sterker nog, ik denk dat wij de beste linksback van Nederland hebben. :smallgrin.gif:

Blind bedoel je :blush.gif: Nee, de beste vertrekken en kun je niet verder bouwen als er teveel gaan. Het is niet alleen de schaal maar ook de 11 Miljoen injectie die je mist en dat spelers graag komen als je direct was geplaatst voor de CL. Die ene punt is een heel duur punt reken maar dat Slop ziek is en de rest van het bestuur

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Scherrer » zo mei 02, 2010 6:04 pm

Peter schreef:Groep bij elkaar houden. Pas bij een vertrek van iemand van de basiself kun je investeren.
Vind ik erg optimistisch, Peter.

Ik denk dat er alleen bij een klapper van boven de 10 miljoen (en dat zijn alleen Suarez en Van der Wiel waard in de huidige selectie) geld uitgegeven kan worden. Bij alle andere spelers zal het intern worden opgelost. Zoiets:

Pantelic --> Suk, Castillion
Emanuelson --> Anita, Blind en Lodeiro
Stekelenburg --> Vermeer
***

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 6:10 pm

Bertje schreef:Anita doet het beter dan de door jou geopperde Braafheid.
Was maar een suggestie, Bertje. Maar Braafheid is tenminste een echte verdediger.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door wimpey » zo mei 02, 2010 6:45 pm

Braafheid is niet goed genoeg voor Ajax.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 6:50 pm

Liberty schreef:Was maar een suggestie, Bertje. Maar Braafheid is tenminste een echte verdediger.
Anita verdedigt 'echter' dan Braafheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 6:53 pm

Anita is een vele wedstrijden toch wel de zwakste schakel gebleken. Een beetje rechtsbuiten liep hem vaak zo voorbij.

Ik vind Anita op zich geen slechte speler, maar op de linksback heb je een betere verdediger nodig.

Braafheid staat natuurlijk al een jaar stil. Maar in potentie natuurlijk wel een betere linksback dan Anita.
Tijd voor iets nieuws.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 6:55 pm

Vooral voorin zal Ajax moeten versterken. Ik neem aan dat Urby, Pantelic en wellicht ook Suarez zullen vertrekken. Voorts misschien Stekelenburg en Wiel.

Van de huurlingen zie ik alleen Blind als toevoeging. De rest mag vertrekken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 6:55 pm

Waarom is dit allemaal zo 'natuurlijk' en 'echt'? Anita is slimmer, behendiger en jonger. Ik zie met Anita en Blind in huis geen enkele reden om een nieuwe back te halen, tenzij v/d Wiel vertrekt. Versterk dan eerder het centrum.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 6:59 pm

Omdat ik Anita op links wedstrijden heb zien spelen waarin ik me werkelijk afvroeg of hij wel wist wat zijn taak was. Zoals gezegd, in Nederland maakt dat niet zoveel uit, maar in Europa krijg je het dan heel erg moeilijk.
Tijd voor iets nieuws.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:03 pm

Bertje schreef:Waarom is dit allemaal zo 'natuurlijk' en 'echt'? Anita is slimmer, behendiger en jonger. Ik zie met Anita en Blind in huis geen enkele reden om een nieuwe back te halen, tenzij v/d Wiel vertrekt. Versterk dan eerder het centrum.
Als Wiel vertrekt zou ik Anita op rechts proberen en Blind op links.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 7:05 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:Groep bij elkaar houden. Pas bij een vertrek van iemand van de basiself kun je investeren.
Vind ik erg optimistisch, Peter.

Ik denk dat er alleen bij een klapper van boven de 10 miljoen (en dat zijn alleen Suarez en Van der Wiel waard in de huidige selectie) geld uitgegeven kan worden. Bij alle andere spelers zal het intern worden opgelost. Zoiets:

Pantelic --> Suk, Castillion
Emanuelson --> Anita, Blind en Lodeiro
Stekelenburg --> Vermeer
Dat zou kunnen. Ik vind alleen wel dat we aanvallend wat extra's moeten hebben als je Pantelic laat gaan. Emanuelson hoop ik nog altijd (was vandaag beste man) dat hij blijft en Stekelenburg moet ik ook maar eens zien. Denk namelijk niet dat Nederland hoge ogen gaat gooien in Zuid Afrika. Voor Uruguay geldt hetzelfde, want daar verwacht ik ook niet veel van Suarez.

Nee, ik denk dat Ajax alleen afscheid zal moeten nemen van vdWiel, want die lijkt onhoudbaar. Dan moet je dus een nieuwe rechtsback kopen (ongeacht van het terughalen van Blind).

Selectie volgend seizoen:
Stekelenburg, Vermeer, AANKOOP, Blind, Alderweireld, Vertonghen, Oleguer, Anita, de Zeeuw, Gabri, Eriksen, de Jong, Urby, Enoh, Suarez, AANKOOP en Lodeiro. Aangevuld met zo af en toe Suk, Sulejmani of Rommedahl (mocht men het nodig vinden om te verlengen).

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 7:06 pm

Liberty schreef:Omdat ik Anita op links wedstrijden heb zien spelen waarin ik me werkelijk afvroeg of hij wel wist wat zijn taak was. Zoals gezegd, in Nederland maakt dat niet zoveel uit, maar in Europa krijg je het dan heel erg moeilijk.
En Braafheid niet?

Anita heeft een paar wedstrijden nodig gehad om te wennen aan een positie waar hij nooit (!) eerder gespeeld had, maar hij doet het nu al een paar maanden uitstekend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 7:09 pm

Ook na de winterstop was het lang niet altijd goed hoor, Bertje.

En ik zeg ook helemaal niet dat je Braafheid moet halen. Zoals eerder gezegd, het was een suggestie.

Maar Blind kan natuurlijk ook. Ook jong en vooral, een stuk goedkoper.
Tijd voor iets nieuws.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:10 pm

Peter schreef:
Scherrer schreef:
Peter schreef:Groep bij elkaar houden. Pas bij een vertrek van iemand van de basiself kun je investeren.
Vind ik erg optimistisch, Peter.

Ik denk dat er alleen bij een klapper van boven de 10 miljoen (en dat zijn alleen Suarez en Van der Wiel waard in de huidige selectie) geld uitgegeven kan worden. Bij alle andere spelers zal het intern worden opgelost. Zoiets:

Pantelic --> Suk, Castillion
Emanuelson --> Anita, Blind en Lodeiro
Stekelenburg --> Vermeer
Dat zou kunnen. Ik vind alleen wel dat we aanvallend wat extra's moeten hebben als je Pantelic laat gaan. Emanuelson hoop ik nog altijd (was vandaag beste man) dat hij blijft en Stekelenburg moet ik ook maar eens zien. Denk namelijk niet dat Nederland hoge ogen gaat gooien in Zuid Afrika. Voor Uruguay geldt hetzelfde, want daar verwacht ik ook niet veel van Suarez.

Nee, ik denk dat Ajax alleen afscheid zal moeten nemen van vdWiel, want die lijkt onhoudbaar. Dan moet je dus een nieuwe rechtsback kopen (ongeacht van het terughalen van Blind).
We hebben inderdaad sowieso een spits nodig bij een vertrek van Pantelic. Als Wiel vertrekt ook een back, maar wellicht kunnen we daar Kappelhof oid laten doorstromen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Jöhnk » zo mei 02, 2010 7:12 pm

Ongelukkige suggestie dan. Want als er iemand heeft bewezen alleen in Nederland te presteren en niet daarbuiten, dan is het Braafheid.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat Jol een spits gaat aantrekken. Of er nou geld is of niet.

Plaats reactie