Gewenste transfers zomer 2010

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 7:15 pm

Jöhnk schreef:Ongelukkige suggestie dan. Want als er iemand heeft bewezen alleen in Nederland te presteren en niet daarbuiten, dan is het Braafheid.
Tja, dit seizoen is inderdaad niet best geweest. Maar bij Bayern, en zeker bij Van Gaal, vragen ze natuurlijk wel ietsje meer.
En vorig jaar wilden heel wat forummers maar wat graag dat Braafheid naar Ajax zou komen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 7:16 pm

Liberty schreef:
Jöhnk schreef:Ongelukkige suggestie dan. Want als er iemand heeft bewezen alleen in Nederland te presteren en niet daarbuiten, dan is het Braafheid.
Tja, dit jaar is inderdaad geen best seizoen geweest.
En vorig jaar wilden heel wat forummers maar wat graag dat Braafheid naar Ajax zou komen.
Inderdaad. Ik had geen flauw idee wie er anders zou moeten spelen. Zo'n Atouba is namelijk lachwekkend slecht. Des te leuker dat we het met Anita prima hebben weten op te lossen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:18 pm

Kan iemand die de jeugd volgt aangeven of we volgend seizoen toevoegingen mogen verwachten voor de verdediging?

Kappelhof, Van der Meulen, Shakison, Boilesen (?), Denswil, Sporkslede?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Rooie » zo mei 02, 2010 7:18 pm

Daarom zitten we hier ook op het forum en zijn we geen beleidsbepalers (waarmee ik niet wil zeggen het inherent is aan het zijn van beleidsbepaler dat je veel verstand hebt van spelers). Wij kunnen hier makkelijk van alles schreeuwen zonder over alle consequenties na te hoeven denken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Jöhnk » zo mei 02, 2010 7:21 pm

Liberty schreef:
Jöhnk schreef:Ongelukkige suggestie dan. Want als er iemand heeft bewezen alleen in Nederland te presteren en niet daarbuiten, dan is het Braafheid.
Tja, dit seizoen is inderdaad niet best geweest. Maar bij Bayern, en zeker bij Van Gaal, vragen ze natuurlijk wel ietsje meer.
En bij Celtic?

Braafheid zou waarschijnlijk best bij Ajax meekunnen (nationaal), maar dat kan Anita dus ook.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 7:23 pm

Liberty schreef:Tja, dit seizoen is inderdaad niet best geweest. Maar bij Bayern, en zeker bij Van Gaal, vragen ze natuurlijk wel ietsje meer.
En vorig jaar wilden heel wat forummers maar wat graag dat Braafheid naar Ajax zou komen.
Bij Celtic komt-ie ook niet aan de bak.
De Dominee schreef:Kappelhof, Van der Meulen, Shakison, Boilesen (?), Denswil, Sporkslede?
Voor zover ik kan beoordelen allemaal (nog) niet. Boilesen heb ik überhaupt nog niet zien spelen, wat ook vrij lastig is aangezien die jongen steeds geblesseerd is geweest. Denswil en Sporkslede kunnen wat worden. Koppers ook wel. Maar die jongens zijn er nog lang niet.

De zwakste plekken zijn wat mij betreft op dit moment de positie van Alderweireld en die van Pantelic. Aangezien Pantelic ook nog (vrijwel zeker) vertrekt ligt daar de hoogste prioriteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 7:25 pm

Bij Celtic werd vlak na zijn komst de trainer ontslagen. Dat zal ook wel een rol spelen. Maar zoals ik al eerder zei: Braafheid heeft natuurlijk geen best seizoen.

Ik zie hem zelf ook niet komen hoor. Voor de verdediging zal Jol eerder in de jeugd kijken. En naar Blind.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Beloki » zo mei 02, 2010 7:30 pm

Als Suarez vertrekt El Hamdaoui als vervanger van Pantelic kopen. Met Lodeiro hebben we (hopelijk) de vervanger van Suarez al in huis.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:31 pm

Bertje schreef:
Liberty schreef:Tja, dit seizoen is inderdaad niet best geweest. Maar bij Bayern, en zeker bij Van Gaal, vragen ze natuurlijk wel ietsje meer.
En vorig jaar wilden heel wat forummers maar wat graag dat Braafheid naar Ajax zou komen.
Bij Celtic komt-ie ook niet aan de bak.
De Dominee schreef:Kappelhof, Van der Meulen, Shakison, Boilesen (?), Denswil, Sporkslede?
Voor zover ik kan beoordelen allemaal (nog) niet. Boilesen heb ik überhaupt nog niet zien spelen, wat ook vrij lastig is aangezien die jongen steeds geblesseerd is geweest. Denswil en Sporkslede kunnen wat worden. Koppers ook wel. Maar die jongens zijn er nog lang niet.

De zwakste plekken zijn wat mij betreft op dit moment de positie van Alderweireld en die van Pantelic. Aangezien Pantelic ook nog (vrijwel zeker) vertrekt ligt daar de hoogste prioriteit.
Welke spits zie jij graag komen Bert? Het zal iemand moeten zijn die er direct staat, want met Suk en Castillion hebben we al twee talentvolle jongens. In Dost zie ik dus bijvoorbeeld niet zoveel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:33 pm

Beloki schreef:Als Suarez vertrekt El Hamdaoui als vervanger van Pantelic kopen. Met Lodeiro hebben we (hopelijk) de vervanger van Suarez al in huis.
Lodeiro rechts aan de buitenkant? Hamdaoui, tja...ik weet het niet. Lastige knaap, dure jongen en is ie echt zo goed? Egotripper pur sang bovendien. Dembele als nummer 9 daarentegen, mwoah. Daar zou ik best vrolijk van worden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 7:35 pm

Ik ken de markt onvoldoende, Dominee. Dost heb ik aardige dingen zien doen, maar hij heeft ook nog flinke mankementen. Ik weet niet of hij op dit moment (zeker qua dynamiek) is wat we zoeken. Binnen Nederland zie ik eigenlijk niemand die dat is. Ook jongens als El Hamdaoui en Dembélé niet. Ruiz wel, maar dat verhaal lijkt me duidelijk.

Je zou kunnen proberen het anders op te lossen, met Suarez in de spits. In de buurt van de zestien is hij wel beter. Maar dan moet je wel zorgen dat de toevoer goed blijft en dat je medespelers hebt die ruimte voor hem creëren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Beloki » zo mei 02, 2010 7:35 pm

De Dominee schreef:
Beloki schreef:Als Suarez vertrekt El Hamdaoui als vervanger van Pantelic kopen. Met Lodeiro hebben we (hopelijk) de vervanger van Suarez al in huis.
Lodeiro rechts aan de buitenkant? Hamdaoui, tja...ik weet het niet. Lastige knaap, dure jongen en is ie echt zo goed? Egotripper pur sang bovendien. Dembele als nummer 9 daarentegen, mwoah. Daar zou ik best vrolijk van worden.
Lodeiro op links, El Hamdaoui centraal. Op rechts zal ook geinvesteerd moeten worden. Met Rommedahl en Pantelic heb je nu eenmaal een oude voorhoede. Suarez zal wel vertrekken. Er moet voorin ingekocht worden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 7:36 pm

Misschien dat de beleidsbepalers een Stoch of een Arnautovic halen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:38 pm

Bertje schreef:Ik ken de markt onvoldoende, Dominee. Dost heb ik aardige dingen zien doen, maar hij heeft ook nog flinke mankementen. Ik weet niet of hij op dit moment (zeker qua dynamiek) is wat we zoeken. Binnen Nederland zie ik eigenlijk niemand die dat is. Ook jongens als El Hamdaoui en Dembélé niet. Ruiz wel, maar dat verhaal lijkt me duidelijk.

Je zou kunnen proberen het anders op te lossen, met Suarez in de spits. In de buurt van de zestien is hij wel beter. Maar dan moet je wel zorgen dat de toevoer goed blijft en dat je medespelers hebt die ruimte voor hem creëren.
Hmm, van Suarez in de spits ben ik ook niet zo wild. Misschien die 15 mln van Wiel maar doorstorten naar Enschede dan :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Beloki » zo mei 02, 2010 7:38 pm

Peter schreef:Misschien dat de beleidsbepalers een Stoch of een Arnautovic halen.
Stoch vind ik echt drie keer niks.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:41 pm

Beloki schreef:
De Dominee schreef:
Beloki schreef:Als Suarez vertrekt El Hamdaoui als vervanger van Pantelic kopen. Met Lodeiro hebben we (hopelijk) de vervanger van Suarez al in huis.
Lodeiro rechts aan de buitenkant? Hamdaoui, tja...ik weet het niet. Lastige knaap, dure jongen en is ie echt zo goed? Egotripper pur sang bovendien. Dembele als nummer 9 daarentegen, mwoah. Daar zou ik best vrolijk van worden.
Lodeiro op links, El Hamdaoui centraal. Op rechts zal ook geinvesteerd moeten worden. Met Rommedahl en Pantelic heb je nu eenmaal een oude voorhoede. Suarez zal wel vertrekken. Er moet voorin ingekocht worden.
Lodeiro op links zou inderdaad goed kunnen, net als Urby dat dit jaar doet. Komt beter tot zijn recht op 10, maar ik vermoed dat Jol zal kiezen voor Siem (in het begin van) volgend seizoen.

Een Stoch vind ik, na een sterke eerste seizoenshelft, erg matig. Die zie ik liever niet bij Ajax, ondanks dat ik hem een tijd terug opperde als transfervrije aanwinst. Arnautovic zou ook nog kunnen, maar over hem heb ik mijn twijfels. Is hij goed genoeg? Is hij mentaal in orde? Is hij niet teveel van hetzelfde met Suarez? Kost hij niet teveel?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Rijkaard » zo mei 02, 2010 7:42 pm

Ajax moet doorgaan zoals ze gestart zijn. Als het kan jonge talenten halen voor relatief weinig, Boilesen bijvoorbeeld. Een echte versterking verwacht ik niet zolang er ook niemand verkocht wordt. Overigens vond ik Anita vandaag weer erg sterk. En Lodeiro... in zijn invalbeurt kon hij mij weer niet overtuigen. Dan zie ik op links liever urby met zijn dynamiek. Voor de positie van Lodeiro hebben we ook al Eriksen en de Jong....

hopen dat Lodeiro een goed wk draait en gewoon verkopen! en dat geld investeren in een talentvolle spits.
Is 1995 echt zolang geleden??

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:43 pm

Lodeiro verkopen? Neuh, die kan echt wel ballen. Verkoop dan Siem maar na zijn doelpunten. Urby speelt 4 goede wedstrijden per seizoen, mag bij een goed bod vertrekken wat mij betreft.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Toppie » zo mei 02, 2010 7:44 pm

Zoals ik al jaren geleden riep van te voren riep Huntelaar te halen is voor mij El Hamdaoui ook een zekerheidje.

Maar ja, wat doet Suarez? hier moet Ajax zoals in de voorgaande jaren niet mee wachten tot op het laatste moment maar duidelijkheid krijgen van die loose zaakwaarnemer en Luis.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 7:46 pm

Wat mij betreft blijft Urby, maar dan moet hij wel verlengen. Buiten Urby hebben we niemand voor de linkerflank. Alleen Anita heeft genoeg dynamiek om die flank te bespelen, maar mist weer de creativiteit van een Urby.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:46 pm

Ajax wil de hoofdprijs vangen voor Suarez, Suarez wilt wel weg maar alleen naar een echte topclub.

Ik denk niet dat Ajax 25 mln gaat krijgen voor hem, sowieso deze zomer niet. Het WK levert waarschijnlijk niks op voor Uruguay en afgezien van zijn goals was het geen absolute top dit seizoen bij Ajax. Ik verwacht niet dat de topclubs hem willen hebben en sowieso niet voor de hoofdprijs.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 8:54 pm

Toch kan het ook maar zomaar zijn dat Ajax afgezien van Pantelic niemand verliest deze zomer.

Suarez is te duur.
Urby wil toch verlengen en tekent alsnog.
Stekelenburg verdient veel, is Ajacied en zit prima.
Wiel besluit nog 1 jaar te blijven.
Vertonghen wil kampioen worden, interesse blijft uit.

Dan hebben we 'alleen' een spits nodig om volgend seizoen kampioen te worden!!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Scherrer » zo mei 02, 2010 9:03 pm

De Dominee schreef:Toch kan het ook maar zomaar zijn dat Ajax afgezien van Pantelic niemand verliest deze zomer.

Suarez is te duur.
Urby wil toch verlengen en tekent alsnog.
Stekelenburg verdient veel, is Ajacied en zit prima.
Wiel besluit nog 1 jaar te blijven.
Vertonghen wil kampioen worden, interesse blijft uit.

Dan hebben we 'alleen' een spits nodig om volgend seizoen kampioen te worden!!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
En waar wilde je dan precies het gat van 25 miljoen op de begroting mee dichten?
***

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 9:16 pm

Dat gat kan sowieso niet in één seizoen gedicht worden, lijkt mij. Je kunt sowieso moeilijk speculeren op verkopen.

Ajax heeft (nog) geen schulden, dus ik zou de sportieve toekomst op de korte termijn niet in de kiem smoren. We zijn nu weer gegarandeerd van twee miljoen uit de CL en dat kan flink oplopen als we de groepsfase halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door joey » zo mei 02, 2010 9:50 pm

Dan slaan we dus weer aan het gokken. Verliezen moeten aangevuld worden.

Los daarvan, waarom zou Urby verlengen? Over een jaar is hij transfervrij.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie