Luciano Narsingh

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Marillion » ma jun 18, 2012 2:53 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Voorlopig hebben die jongens wel een contract. We kunnen niet een hele verzameling buitenspelers beginnen natuurlijk.
Nee, maar je kunt ook niet in de CL met Lukoki en Ozbiliz komen opdagen. Ook in de eredivisie heb je daar niet genoeg aan. En dus moet je een speler als Narsingh gewoon halen als je een versterking in hem ziet.
En dan straks weer een selectie van 65 contractspelers zeker. Wie gaat dat betalen?

Vorig jaar hebben Lukoki en Ozbiliz een nieuw contract gekregen. Daar kun je het niet mee eens zijn maar dat is wel de realiteit.
Overigens vind ik de CL ook geen argument want dat kan zomaar na 6 wedstrijden afgelopen zijn. Daar ga je geen spelers voor halen. Waarbij ook nog maar de vraag is of Narsingh op dat niveau wel van meerwaarde is.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » ma jun 18, 2012 3:17 pm

Ik verwacht wel dat Narsingh in de Champions League van meerwaarde is en ook dat hij de kwaliteiten heeft om tegen PSV, Twente, Feyenoord en AZ beslissend te zijn. Lukoki is razend snel, maar weet het vervolgens niet meer, Narsingh combineert die snelheid met een zeer puike voorzet en kan zelf ook een doelpunt maken. Op dit moment is de financiële ruimte om hem te kunnen bekostigen bij Ajax aanwezig.

Hij past gewoon echt bij deze selectie, waar je met Janssen en Eriksen spelers hebt die hem met een fijne steekbal kunnen lanceren en spelers als Siem en Kolbein die met hem kunnen combineren, zijn voorzetten kunnen inkoppen of juist ballen richting Narsingh achter de verdediging kunnen leggen wanneer ze deze naar Luciano doorkoppen. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax met Narsingh een stuk sterker zal zijn. Met wie moeten we anders verder op rechts? Met Sulejmani?

65 contractspelers is bizar veel, maar blijkbaar zit er nu een gedachte achter. Zo niet, dan moet Slop echt eens naar buiten worden geschopt als komend boekjaar blijkt dat de salarishouding van Ajax opnieuw uit zijn jasje is gegroeid omdat we 20 gasten teveel onder contract hebben staan. Maar de laatste jaren lijkt Ajax echt een keurmerk geworden voor een spelers met veel of weinig skills om het in ieder geval te redden in het betaalde voetbal, hoe ver ze dan ook verwijderd zijn van een basisplaats in Ajax 1. Of ze nu Sergio Padt, Marco Bizot, Kwame Quansah of Jan Arie van der Heijden heten, ze vinden altijd wel onderdak bij pak hem beet Groningen, Heracles, Vitesse of desnoods in België. De laatste tijd vangt Ajax bij een transfer ook nog best een aardig centje en ik geloof dat de salarissen de laatste 2 tot 3 jaar gemiddeld gezien ook een stuk lager zijn komen te liggen.


Overigens vind ik wel dat we ons echt moeten afvragen waarom we bepaalde spelers in onze selectie hebben en ook waarom we ze eigenlijk hebben gehaald. Als Serrero aan Heerenveen verhuurd zou kunnen worden, graag! Maar zo niet, dan maar aan FC Zwolle, Willem II of RKC bijvoorbeeld. En waarom hebben we Lodeiro nog en vooral: waarom moest er in de winterstop in een concurrentiestrijd met AZ echt met miljoenen gesmeten worden terwijl we toen (januari 2010) eigenlijk helemaal geen poen hadden?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door goodfella » ma jun 18, 2012 4:30 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Voorlopig hebben die jongens wel een contract. We kunnen niet een hele verzameling buitenspelers beginnen natuurlijk.


Nee, maar je kunt ook niet in de CL met Lukoki en Ozbiliz komen opdagen. Ook in de eredivisie heb je daar niet genoeg aan. En dus moet je een speler als Narsingh gewoon halen als je een versterking in hem ziet.

In de eredivisie werden we kampioen hoor.

Valt mij op hoe makkelijk mensen over het contracteren van spelers denken. Koop er nog maar een...desnoods twee. In mijn beleving hebben we nog steeds teveel spelers op de loonlijst staan waardoor we een gigantisch salarishuis hebben. De zoveelste buitenspeler brengt daar geen positieve verandering in. En gaan we onze grootste investering ooit, Sulejmani op de bank zetten? Opportunisme is ook hier gemeengoed.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » ma jun 18, 2012 4:32 pm

Ja, we gaan Sulejmani op de bank zetten indien we hem niet kunnen slijten. Weliswaar de duurste aankoop ooit, maar helaas vooral ook een grote flop in de rijke historie van AFC Ajax met zijn beroemde en beruchte aanvallers.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 6:27 pm

65 contractspelers is bizar veel, maar blijkbaar zit er nu een gedachte achter.
Ik dacht dat 53 het record was, maar 65? Lijkt me erg veel.

De gedachte erachter? Tja, "welke wegen zijn ook alweer ondoorgrondelijk?", dat zal er wel achter zitten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 18, 2012 8:31 pm

Marillion schreef:
Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Voorlopig hebben die jongens wel een contract. We kunnen niet een hele verzameling buitenspelers beginnen natuurlijk.
Nee, maar je kunt ook niet in de CL met Lukoki en Ozbiliz komen opdagen. Ook in de eredivisie heb je daar niet genoeg aan. En dus moet je een speler als Narsingh gewoon halen als je een versterking in hem ziet.

Overigens vind ik de CL ook geen argument want dat kan zomaar na 6 wedstrijden afgelopen zijn. Daar ga je geen spelers voor halen. Waarbij ook nog maar de vraag is of Narsingh op dat niveau wel van meerwaarde is.


De CL is dan ook geen argument of reden, maar een voorbeeld. We willen toch vooruit, beter worden en een sterke team op de been lkunnen brengen? Ik weet in ieder geval dat ik dat wil, weet niet of jij dat ook zo ziet... Maar als je beter wilt worden dan moet je op alle fronten beter worden en goed voor de dag kunnen komen, en dat doe je niet met Ozbiliz en Lukoki.
goodfella schreef:In de eredivisie werden we kampioen hoor.
Oh? Dan zijn ze vast toppers, Ozbiliz en Lukoki. En Ligeon vast ook, want we werden toch kampioen.

Wat voor kul-argument is dat man? We zijn met meer geluk dan wijsheid kampioen geworden, wat heeft dat met die twee te maken? Wellicht dat we wat makkelijker en overtuigender kampioen waren geworden als we wat meer kwaliteit op de flanken hadden lopen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 18, 2012 8:37 pm

goodfella schreef:
Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Voorlopig hebben die jongens wel een contract. We kunnen niet een hele verzameling buitenspelers beginnen natuurlijk.


Nee, maar je kunt ook niet in de CL met Lukoki en Ozbiliz komen opdagen. Ook in de eredivisie heb je daar niet genoeg aan. En dus moet je een speler als Narsingh gewoon halen als je een versterking in hem ziet.



Valt mij op hoe makkelijk mensen over het contracteren van spelers denken. Koop er nog maar een...desnoods twee. In mijn beleving hebben we nog steeds teveel spelers op de loonlijst staan waardoor we een gigantisch salarishuis hebben. De zoveelste buitenspeler brengt daar geen positieve verandering in. En gaan we onze grootste investering ooit, Sulejmani op de bank zetten? Opportunisme is ook hier gemeengoed.

Waar heb je het toch over? Dit wordt ik ook wel een beetje zat; Sulejmani heeft 6 jaar geleden een absurd hoog bedrag gekost, daarom moet je hem koste wat koste blijven opstellen. Ook als hij al 6 jaar achter elkaar laat zien niet goed genoeg te zijn. Hij heeft toen immers zoveel geld gekost.

Die jongen is 6 jaar geleden gekocht door een compleet andere directie en technische staf dan wat er nu staat, en blijft maar falen. Jammer, maar zo is het. Om sterker te worden moet je doorselecteren, en ik heb de laatste tijd weinigs belachelijker gehoord dan de stelling dat Sulejmani ten alle tijden erin moet blijven staan, omdat hij zoveel heeft gekost.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Marillion » ma jun 18, 2012 9:13 pm

Allemaal leuk en aardig dat doorselecteren. Maar nogmaals, wie gaat dat allemaal betalen?

Ozbiliz en Lukoki hebben allebei een contractverlenging gekregen. Dat hadden ze wat mij betreft niet moeten krijgen maar als je die beslissing neemt dan zijn dat kennelijk spelers waar de technische staf vertrouwen in heeft. Waarom geef je anders een nieuw contract. Dan zou het vreemd zijn als je daarnaast nog eens een speler van buitenaf gaat halen. Hebben we dadelijk vier spelers voor die positie. Dat lijkt me niet de bedoeling.

En net als met allerlei andere aankopen uit het verleden moeten we ook met Narsingh maar afwachten of het wat zou worden. De in deze discussie aangehaalde Sulejmani was volgens velen ook een garantie voor succes. Nou, dat hebben we gezien.

Hadden we Ozbiliz en Lukoki niet onder contract staan dan was er wel iets voor te zeggen. Dan zou je voor de rechtsbuiten positie Sulejmani hebben (met een aflopend contract) en Narsingh. Maar vier spelers is echt te veel.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 9:17 pm

Is het niet "hot" om een rechtsbuiten te kopen en hem dan als linksbuiten op te stellen? Zie Sulejmani, maar ook de aanvallend ingestelde middenvelder Janssen die verdedigend werk ging doen. Narsingh als rechtsback?

Sulejmani speelt m.i. pas vier jaar voor Ajax, geen zes jaar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Alexander » ma jun 18, 2012 9:24 pm

Ozbiliz, Lukoki en Ebecilio zijn geen Ajax materiaal. Sulejmani heeft het in 4 seizoen Ajax slechts in een paar wedstrijden laten zien.

De spelers uit de jeugd verdienen geen wereldsalarissen. Sowieso moeten ze 1 van deze 3 verhuren, die komt anders te weinig aan spelen toe. Sulejmani moet Ajax proberen te verkopen, maar hij heeft sowieso nog maar een contract voor een jaar dus dat is ook niet zo een probleem meer.

De aankoop van Narsingh vind ik zeer begrijpelijk. Vergeet niet dat Ajax een groot aantal wedstrijden dit seizoen dramatisch gespeeld heeft. De selectie zal dus verder versterkt moeten worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » di jun 19, 2012 2:31 pm

Demosthenes schreef:
65 contractspelers is bizar veel, maar blijkbaar zit er nu een gedachte achter.
Ik dacht dat 53 het record was, maar 65? Lijkt me erg veel.

De gedachte erachter? Tja, "welke wegen zijn ook alweer ondoorgrondelijk?", dat zal er wel achter zitten.
Inderdaad, Gods wegens zijn ondoorgrondelijk. Die van Johan Cruijff vaak ook en de route waarmee Ajax soms navigeert, is ook niet altijd voor iedereen te volgen. Volgens mij beweert niemand dat het het spelersrecord van 53 inmiddels al is 'verbeterd', wel wordt de angst uitgesproken dat als we zo doorgaan met contracteren, we richting 65 spelers gaan. Indien het merendeel daarvan een relatief goedkoop jeugdcontract heeft en 'de gemiddelde Marco Bizot' alsnog verkocht lijkt te kunnen worden aan Groningen, is dit geen ramp. Het heeft dan zelfs meer voordelen dan nadelen. Wanneer Slop & co echter de financiële huishouding uit het oog verliezen, leidt dit wel tot een ramp.

Verder sluit ik me overigens volledig aan bij bovenstaande post van Alexander.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Demosthenes » di jun 19, 2012 3:01 pm

wel wordt de angst uitgesproken dat als we zo doorgaan met contracteren, we richting 65 spelers gaan. Indien het merendeel daarvan een relatief goedkoop jeugdcontract heeft en 'de gemiddelde Marco Bizot' alsnog verkocht lijkt te kunnen worden aan Groningen, is dit geen ramp. Het heeft dan zelfs meer voordelen dan nadelen. Wanneer Slop & co echter de financiële huishouding uit het oog verliezen, leidt dit wel tot een ramp.
Waarom die angst? Er zou toch alleen op kwaliteit gelet worden! De enige conclusie die je dan kunt trekken is dat die spelers over die kwaliteit beschikken, ook al zijn het er 65. Nee, niet voor de eredivisie: "We leiden niet op voor FC Groningen" of een variant ervan, las ik maanden geleden regelmatig, maar voor Ajax 1/Europese top (op den duur)

Slop zal van het TH wel te horen hebben gekregen dat de contracten verantwoord zijn, de kwaliteit kan hij niet beoordelen.

Ik heb er niet zo veel moeite mee dat jeugdspelers een (laag) contract aangeboden krijgen, maar waar ik moeite mee heb is dat degenen die tegen het hoge aantal contracten waren tot de JC-revolutie, er nu geen problemen mee hebben; dat degenen die de jeugdopleiding vanaf in ieder geval de C2 (en ouder) zo/te slecht vonden, nu contracten voor die spelers terecht vinden, omdat ze Ajax-1 niveau hebben.

Het lijkt helemaal niet te gaan om kwaliteit, maar misschien wel om het blindelings volgen van "De Leider", goeroe JC.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jun 20, 2012 10:22 am

Gaat het hier nog over Narsingh? Zag een nieuwe toevoeging en hoopte dat er nieuws was. Ja, hoopte inderdaad, want ik denk dat hij van toegevoegde waarde kan zijn voor Ajax.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door peter » wo jun 20, 2012 10:25 am

Twijfel heel erg. Op de helft van de tegenstander voetballen is toch wat anders. Zijn wapen (snelheid) wordt dan opeens een stuk minder.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Lionel » wo jun 20, 2012 10:34 am

Hij heeft wel een prachtige voorzet. En bovendien is zijn snelheid een wapen in de CL.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » wo jun 20, 2012 11:20 am

Idd, zijn voorzet is uitstekend. In heel de Eredivisie en ook in de selectie van het Nederlands Elftal heeft niemand een betere. En dat in combinatie met steekballen van Janssen en Eriksen. Dan gaan we een stuk meer goals zien zoals dit seizoen bij Ajax Twente, toen notabene Kolbein uitverdedigde, Derk er als een razende vandoor ging en heel Twente op snelheid klopte, de bal opzij legde naar Sulejmani die het bijna verprutste, maar na een soort van struikel-oei-bijna-de-bal-kwijt momentje wat bij hem voor een aanname door zou moeten gaan tikte hij de bal met links in een een leeg doel. 1-0. De 1-1 afloop met o.a. die afgekeurde goal van Jan is bekend.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Demosthenes » wo jun 20, 2012 11:50 am

Ooit dacht ik dat Ajax een gigantisch wapen in handen had, Babagida werd gekocht, zo snel, op de rechtervleugel, met Overmars op links. Ik dacht dat verdedigende teams twee man extra nodig zouden hebben, maar er kwam, om de een of andere reden (niet alleen die blessure van Overmars), niets van terecht. Het gevaar was na 20 minuten geweken, er bleef soms niets over van onze snelle buitenspelers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » wo jun 20, 2012 12:38 pm

Babangida maakte een spectaculaire start bij Ajax, dat was om van te smullen. Daarna zakte hij behoorlijk weg, hij bleek gewoon een stuk minder dan Finidi en Overmars en heel Ajax zakte terug in niveau. Zijn snelheid was hij niet kwijt, maar op een bepaalde manier kon de toenmalige selectie van Ajax er niet helemaal mee overweg dat ze iets minder goed waren en ook die snelheid werkt niet meer benut. Babangida pikte nog wel wat doelpunten en assists mee en bleef populair bij het publiek, maar Ajax zakte weg uit de Europese top.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Luciano Narsingh

Bericht door WP_Legend » wo jun 20, 2012 12:58 pm

De eerste keer dat ik Ikedia zag spelen was ik ook helemaal verliefd... Helaas was dat helemaal een one hit wonder!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Lionel » wo jun 20, 2012 1:48 pm

Mitea, ook zo eentje!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Khraa » wo jun 20, 2012 2:09 pm

Van Mitea kan ik me alleen nog zijn doelpunt tegen PSV herinneren (Volgens mij een bal; die hij niet goed raakt en er toch bij Waterreus ingaat)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » wo jun 20, 2012 2:14 pm

Pius Ikedia heeft daarna nog jarenlang voor RBC Roosendaal gespeeld, bizar vond ik dat. Betaalden ze voor hem geen buiten-EU salaris? Zo ja, geen wonder dat ze failliet zijn. Die goal van Mitea tegen PSV ging als volgt, Sneijder schiet hard van afstand, Waterkneus keert, Mitea is net eerder bij de goal en chipt de rebound erin. 2-1. De 1-1 was ook een hard schot van Sneijder. Die wedstrijd was doorslaggevend voor de titelstrijd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Rooie » wo jun 20, 2012 3:36 pm

Was die goal van Mitea niet uit die assist met de borst van Anastasiou?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Khraa » wo jun 20, 2012 3:44 pm

http://www.youtube.com/watch?v=ygFs22FKWCo

Deze inderdaad, Waterreus keer een matig schot van Mitea slecht en in de rebound schiet hij hem binnen. (Er zat idd een bal met de borst van Anastasiou in)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Laudrup » wo jun 20, 2012 3:53 pm

Benji schreef:Was die goal van Mitea niet uit die assist met de borst van Anastasiou?
Klopt. Mitea liep door, schoot, Waterreus liet de bal los en in de rebound kon Mitea scoren. Cruciale overwinning voor de titel van 2004. Een van de beste wedstrijden van Ajax dat seizoen (niet zo moeilijk overigens, de meeste wedstrijden waren niet om aan te zien), hoewel het ook zomaar weer een overwinning voor PSV had kunnen worden als Vennegoor de KANS op de 0-2 niet liet liggen. Maar het zat toen een keer mee, de bal ging tegen de paal. Dit was ook de eerste competitieoverwinning op PSV sinds de verhuizing naar de ArenA.
15 mei 2011.

Plaats reactie