Oussama Assaidi

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Le T. » wo aug 08, 2012 3:26 pm

Scherrer schreef:
wimpey schreef:Assaidi / Raiola hebben alle troeven in handen. Nog maar een jaar contract, dus die willen (terecht) geld zien van de kant van Ajax. Dit is nog lang niet beklonken, lijkt me. Heerenveen wil nu wél natuurlijk, want die moeten een vervanger voor Assaidi halen, zo kort voor start eredivisie...
Klopt. Daarnaast geloof ik er niets van dat Ajax de droom is van Assaidi. Die wil toch ook gewoon naar een mooie competitie in het buitenland?

Aan de andere kant: volgens de geruchten schijnt hij nu aan Ajax minder salaris te vragen dan aan die Turken en Russen. Zou me niets verbazen als de instreek van Raiola wordt dat hij genoegen neemt met een lager salaris in ruil voor een lage transfersom.
Toen Raiola bij de NOS zat vertelde hij dat Aissaidi juist een voorbeeld was van een speler die allerlei goede aanbiedingen liet lopen en die specifieke wensen op andere vlakken had.
Mano schreef:Ik hoop dat het rond komt met Assaidi maar ik heb me twijfels.

Ik vind Narsingh meer een teamspeler en die gaat voor de voorzet, Assi eerder voor eigen kans.
Het feit dat Ajax eerst voor Nars ging en nu voor Assi zegt ook genoeg.

als hij daar meer afwisseling in zoekt, kan het een topper worden.
AL verwacht ik wel een gedrag a la El Ham / Zlatan
En of dat getrokken wordt door FdB is de vraag
Dat interesseert me eigenlijk niet, De Boer moet maar gewoon met spelers om kunnen gaan zoals andere trainers dat ook kunnen.

Verder lijkt het me een goede zaak dat hij komt, ik zie hem veel liever dan Narsingh om de eenvoudige reden dat hij beter kan voetballen. Er komt misschien op korte termijn wat minder uit maar er zit meer in.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rednose » wo aug 08, 2012 7:38 pm

Tja, wellicht nuttige aankoop, maar de achterdeur staat nog steeds open, dit gaat allemaal niet goed.
Als er kwetsbare plekken in het elftal zitten -en je kan het niet uit de jeugd aanvullen- dan moet je aankopen. Dat heeft Ajax in de goede jaren ook gedaan.
Het is een beetje cabaret nu. Er wordt een naam genoemd, dan weer een andere naam en uiteindelijk moet Overmars -die net binnen is!!!- het oplossen.
Ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in....ik hoop dat ik ongelijk heb.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 09, 2012 5:04 am

Telesport
VOORSCHOTJE OP TRANSFER


• Oussama Assaidi
Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – SC Hee­ren­veen-aan­val­ler Ous­sa­ma As­sai­di (23) blijkt on­langs al een voor­schot­je te heb­ben ge­no­men op zijn trans­fer naar Ajax. De Am­ster­dam­mer trok in het fi­li­aal van Ac­cent Sport in de hoofd­ste­de­lij­ke J.P. Heijes­traat al het Ajax­shirt aan. Breed glim­la­chend po­seer­de hij voor de ca­me­ra’s op de mo­bie­le te­le­foons.

Tot een de­fi­ni­tie­ve over­gang naar Ajax kwam het ove­ri­gens nog steeds niet. De clubs be­reik­ten een mon­de­ling ak­koord over de trans­fer­som, maar met de spe­ler zelf moet nog over­een­stem­ming wor­den be­reikt. Van­daag pakt di­rec­teur voet­bal­za­ken Marc Over­mars de ge­sprek­ken met As­sai­di’s zaak­waar­ne­mer Mi­no Rai­ola weer op.

As­sai­di zelf wacht in Boe­ka­rest de ont­wik­ke­lin­gen rus­tig af. Hij reis­de met de Frie­zen mee naar Roe­me­nië voor de re­turn te­gen Rapid Boe­ka­rest en kan – zo wij­zen de nieu­we UE­FA-re­gels uit – zon­der pro­ble­men in ac­tie ko­men. Tot de win­ter­stop mag een spe­ler in Eu­ro­pees ver­band in prin­ci­pe slechts voor één club uit­ko­men. Spe­lers die in de voor­ron­des of play-offs (van de Cham­pi­ons Lea­gue of de Eu­ro­pa Lea­gue) heb­ben ge­speeld, kun­nen in het hoofd­toer­nooi mee­doen met hun nieu­we club, zo­wel in de Eu­ro­pa Lea­gue als in de Cham­pi­ons Lea­gue. Ove­ri­gens start As­sai­di waar­schijn­lijk op de bank.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 09, 2012 7:35 am

:headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » do aug 09, 2012 8:56 am

Dat gaat wel rond komen, las ook dat Heerenveen interesse heeft in Ebecillio.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 9:05 am

Afbeelding

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do aug 09, 2012 9:13 am

Staat 'm goed. Of Assaidi Ajax ook goed zal staan, vraag ik me nog steeds af. Heeft me een te hoog Kinkladze gehalte: showboaten om het showboaten dus.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rijkaard » do aug 09, 2012 9:24 am

Laat maar komen!! maar komt wel rond als hij in Ajax shirt poseert voor Ajax fans met mobieltjes.. dan moet je redelijk zeker zijn dat je er uitkomt, zelfs Assaidi snapt dat het anders een beetje potsierlijk beeld is..

En nogmaals ik ben er blij mee, Assaidi in Ozbilis out is gewoon een kwaliteitsverbetering!
Overigens zie ik die geruchten omtrent Rajkovic dan weer helemaal niet zitten. Sterk in de duels maar zoo traag, leuke verdediger als je in je eigen zestien wilt verdedigen maar ver van de goal af m.i. hopeloos.
Is 1995 echt zolang geleden??

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » do aug 09, 2012 9:54 am

Ebicilio en Ozbiliz out en Assaidi in zou natuurlijk een grote verbetering zijn en een kwaliteitsimpuls voor je selectie.

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 09, 2012 10:20 am

wimpey schreef:Staat 'm goed. Of Assaidi Ajax ook goed zal staan, vraag ik me nog steeds af. Heeft me een te hoog Kinkladze gehalte: showboaten om het showboaten dus.
Zijn cijfers waren goed vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 09, 2012 11:03 am

Zat Van der Vaart niet eens met een Valencia shirt aan in zijn HSV tijd?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ride » do aug 09, 2012 11:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zat Van der Vaart niet eens met een Valencia shirt aan in zijn HSV tijd?
:smallgrin.gif:
Vakkie 129

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » do aug 09, 2012 11:51 am

Rishi schreef:
wimpey schreef:Staat 'm goed. Of Assaidi Ajax ook goed zal staan, vraag ik me nog steeds af. Heeft me een te hoog Kinkladze gehalte: showboaten om het showboaten dus.
Zijn cijfers waren goed vorig jaar.
Mwoah, 10 goals en 7 assists toch?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Lionel » do aug 09, 2012 12:07 pm

Niet onaardig toch? En dan ook nog eens zo vaak de voor-assist. Speelde ook niet alles.
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door T82 » do aug 09, 2012 12:11 pm

De Dominee schreef:Mwoah, 10 goals en 7 assists toch?
In 27 wedstrijden ja, in totaal 2069 minuten = 23 hele wedstrijden.

Vergelijk:
Ebecilio: 943 minuten (10,5 wedstrijden), 6 goals, 3 assists.
Sulejmani: 1720 minuten (19 wedstrijden), 11 goals, 3 assists.
Boerrigter: 1249 minuten (14 wedstrijden), 7 goals, 4 assists.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Mano » do aug 09, 2012 12:29 pm

op basis van deze cijfers moeten we met Imbicilio verder :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 12:32 pm

Die schoot er toch ineens een keer drie in tegen Roda of zo?

Alleen statistieken zeggen me niet zoveel. Is ook afhankelijk van de rest van de ploeg. Je kunt prachtige voorzetten afleveren maar als de spits er niet goed tegenaan loopt blijf je mooi achter op zo'n lijstje. Overigens spreekt dat niet direct in het voordeel van Assaidi want met Dost had hij natuurlijk een prima spits lopen. Kijk maar naar de statistieken van Narsingh.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Lionel » do aug 09, 2012 12:43 pm

Klopt. Maar ik vind Dost geen wereldspits. Kan er niet veel van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 12:45 pm

Voorlopig was hij vorig seizoen wel topscorer in Nederland. En persoonlijk denk ik dat hij voor een buitenspeler, zeker op dit niveau, een dankbaar target is.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Le T. » do aug 09, 2012 5:55 pm

Dost wordt onderschat omdat hij er vrij lomp en slungelig uitziet.

Maar dat doet er niet zoveel toe. Aissaidi kan gewoon heel goed voetballen, de truc is om dat te laten renderen. Narsingh kan niet zo goed voetballen, maar rendeerde afgelopen seizoen wel optimaal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2012 6:30 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:Staat 'm goed. Of Assaidi Ajax ook goed zal staan, vraag ik me nog steeds af. Heeft me een te hoog Kinkladze gehalte: showboaten om het showboaten dus.
Zijn cijfers waren goed vorig jaar.
Nog een statistiekje, Bas Drost die 100 maal per wedstrijd voor de katzekut naar de eerste paal sprint omdat die zaalvoetballende tuinkabouter en zijn attitude nog zo nodig een volkomen overbodige kapbeweging op de achterlijn moet maken
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Dubbel » do aug 09, 2012 7:44 pm

Geen zin om het topic door te spitten dus weet niet of het serieus is. Maar stel dat. Zijn we eindelijk van El Ham af en dan gaan we z'n gabbertje halen??? Echt niet te geloven. Leren we dan nooit? Marokkanen zijn sowieso al bepaald geen zekerheidje voor ons al kan dat ook toeval zijn. En we moesten toch ook Jan nog vervangen? Wat een kut club is Ajax toch ook eigenlijk... maakt niet uit wie er zit. Ergens wel mooi. :ajax.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Le T. » do aug 09, 2012 8:18 pm

Op deze manier wordt in ieder geval duidelijk wat de achtergrond is van die El Hamdaoui-haat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7334
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Trab » do aug 09, 2012 10:11 pm

Ik denk persoonlijk dat we meer hebben aan assaidi dan aan narsingh. Narsingh mag dan wel hoger scoren qua rendement, maar we moeten niet vergeten dat Heerenveen vorig jaar een echte counterploeg was. Dan komt narsingh beter tot zijn recht. Ajax speelt 9 vde 10 keer op de helft vde tegenstander en dan zijn de ruimtes vaak klein. Dan heb je dus veel meer aan assaidi. Ik vind het wel een echte Ajax voetballer.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 10, 2012 5:01 am

Telesport
Assaidi kan drie jaar naar Ajax


• Oussama Assaidi
Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – Ajax hoopt Ous­sa­ma As­sai­di (23) van­daag vast te leg­gen als nieu­we aan­winst. Voor de aan­val­ler van SC Hee­ren­veen ligt in de Am­ster­dam Are­nA een con­tract voor drie jaar met een op­tie voor nog één sei­zoen klaar. Er moet – me­de door­dat As­sai­di met de Frie­zen in Roe­me­nië was – ech­ter nog een aan­tal hob­bels wor­den ge­no­men. Om­dat de spe­ler zelf graag naar Ajax wil, heeft de club­lei­ding goe­de hoop dat de deal door­gaat.

De ere­di­vi­sie­clubs staan in de rij om Jo­dy Lu­ko­ki op huur­ba­sis over te ne­men, maar de aan­val­ler is (voor­lo­pig) te ver­staan ge­ge­ven dat hij bij Ajax moet blij­ven. De ver­huur van Lu­ko­ki is af­han­ke­lijk van de ont­wik­ke­lin­gen in de aan­val van Ajax. He­ra­cles-spits Sa­mu­el Ar­men­t­ei­ros komt als stand-in van Aja­cied Kol­beinn Sigthors­son pas weer in beeld als de Al­me­loërs in­stem­men met het eer­ste bod van Ajax. Het te­gen­voor­stel van He­ra­cles was over­bo­dig, om­dat het voor Ajax di­rect ’ta­ke it, or lea­ve it’ was.

Hoe­wel gis­te­ren het ge­rucht ging dat Ajax en Vi­tes­se een ak­koord had­den over Theo Jans­sen, is het vol­gens Ajax (nog) niet waar. Vi­tes­se heeft zelfs nog geen of­fi­ci­eel bod ge­daan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie