Oussama Assaidi

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Duke » do aug 16, 2012 8:24 pm

Rijkaard schreef:even off topic, maar hoe zet ik iemand op de negeer lijst??

Een goed lezer begrijpt dat deze vraag natuurlijk niet afhangt van weer een post van een bepaalde formulid hierboven :hypocrite.gif:
Gebruikerspaneel, en dan vrienden en vijanden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rijkaard » do aug 16, 2012 8:26 pm

thanx! :biggthumpup.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door D_skilled » do aug 16, 2012 9:21 pm

Hij gaat het heel zwaar krijgen. Fysiek, mentaal, maar ook met het niveau. Op rendementloze pingelaars zitten ze in Engeland niet te wachten.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Oussama Assaidi

Bericht door beelzebub » do aug 16, 2012 9:27 pm

Maar toch, een uitholling van de eredivisie. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rednose » do aug 16, 2012 9:54 pm

Mooie club natuurlijk. Liverpool is niet nix.
Ajax ook niet nix, en daar wilde hij wel naar toe. Er was overeenkomst met Heerenveen.
Volgens De Boer was het bijna rond toch?????????
Graag uitleg Overmars, of zit je nog steeds te kijken waar het kaas is gebleven????
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2012 10:18 pm

Wat denk je dat er gebeurd is? Low life Raiola zag een kans om hem weg te brengen voor een grotere fee, al dat geklets over in Nederland willen blijven en dat het om het geld gaat ten spijt. Dat die overschatte zaalvoetballer daar op de bank beland boeit niet, is juist goed dan kan hij hem volgend jaar weer voor een fee wegzetten.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Dubbel » do aug 16, 2012 10:29 pm

Hoofdpijn topic. Blij dat het dicht kan. :rules.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 17, 2012 5:07 am

Telesport
Marokkaanse aanvaller krijgt bij Liverpool wel hoger salaris

ASSAIDI AL OP ANFIELD



• Oussama Assaidi afgelopen weekend tegen NEC voor het laatst in actie in het shirt van SC Heerenveen. De trainer van de Friese club, Marco van Basten, (inzet) informeert naar de stand van zaken rond de transfer. De Marokkaanse aanvaller tekent uiteindelijk een contract bij Liverpool in plaats van bij Ajax. FOTO’S: PRO SHOTS EN MARTIN MOOIJ

HEE­REN­VEEN/LI­VER­POOL – Ous­sa­ma As­sai­di speel­de po­ker met Ajax en leg­de zijn troef­kaart neer bij Li­ver­pool. De vleu­gel­spits van SC Hee­ren­veen is gis­ter­avond naar de ou­de club van Dirk Kuyt ge­vlo­gen, waar hij van­daag een meer­ja­rig con­tract te­kent. Met die ver­ras­sen­de ont­kno­ping komt de ‘sa­la­ris­soap’ rond de Ma­rok­kaan­se in­ter­na­ti­o­nal na een paar we­ken tot een ein­de. De trans­fer­som ligt rond de vier mil­joen eu­ro.

Of de stap naar de Pre­mier Lea­gue en An­field voor As­sai­di ook spor­tief een ‘full hou­se’ be­te­kent is nog de vraag. Ma­na­ger Bren­dan Rod­gers, op­vol­ger van de in mei ont­sla­gen Ken­ny Dalg­lish, heeft de 24-ja­ri­ge vleu­gel­spits dui­de­lijk ge­maakt dat hij niet di­rect ba­sis­spe­ler zal wor­den en zijn plek in het elf­tal zal moe­ten ver­o­ve­ren. Op de­zelf­de ma­nier ba­lan­ceer­de Ry­an Ba­bel een paar jaar tus­sen de re­ser­ves en het eer­ste elf­tal, voor­dat hij aan het Duit­se Hof­fen­heim werd ver­kocht.

As­sai­di heeft van­daag zijn me­di­sche keu­ring en wordt dan rond­ge­leid op het trai­nings­com­plex van Li­ver­pool, waar hij on­der meer ken­nis gaat ma­ken met Luis Su­a­rez, die net voor vier jaar heeft bij­ge­te­kend. Rod­gers ziet in As­sai­di dus een aan­koop voor de breed­te, maar kon hem wel het sa­la­ris bie­den dat Ajax niet wil­de uit­ke­ren. Het maakt dui­de­lijk hoe de ver­hou­din­gen zijn in het in­ter­na­ti­o­na­le voet­bal. De En­gel­se top­clubs heb­ben meer te ver­te­ren en kun­nen dank­zij enor­me tv-gel­den met mil­joe­nen smij­ten.

Bij Ajax, waar As­sai­di een ba­sis­plaats zou heb­ben ge­kre­gen, zet­ten trai­ner Frank de Boer en tech­nisch di­rec­teur Marc Over­mars de af­ge­lo­pen da­gen al een dik­ke streep on­der de zaak As­sai­di. De kam­pi­oen was on­aan­ge­naam ver­rast door de kri­tiek op het sa­la­ris­huis. Vol­gens de Am­ster­dam­se club­lei­ding kon de spe­ler van Hee­ren­veen in de Are­nA „drie keer zo­veel” als bij zijn Frie­se werk­ge­ver ver­die­nen.

As­sai­di maak­te in de af­ge­lo­pen drie sei­zoe­nen in to­taal 20 doel­pun­ten in de com­pe­ti­tie. Af­ge­lo­pen jaar stond de tel­ler voor het eerst op tien doel­pun­ten. Het bracht hem in beeld bij bui­ten­land­se clubs. Maar de spe­ler kwam er met Ga­la­ta­sa­ray niet uit en had geen zin om naar Rus­land te ver­hui­zen. De lei­ding van Hee­ren­veen kon in Tur­kije en Rus­land goe­de trans­fer­be­dra­gen in­cas­se­ren, maar was af­han­ke­lijk van de spe­ler. Be­gin de­ze zo­mer bracht As­sai­di ook een be­zoek aan Ful­ham, maar ook die trans­fer kwam niet rond.

Hee­ren­veen-di­rec­teur Johan Hans­ma zegt dat het de Frie­zen niet uit­maak­te of As­sai­di de­ze week naar Ajax of Li­ver­pool ging. „We heb­ben met Ajax om de ta­fel ge­ze­ten. Het maak­te ons dus niet uit”, zegt Hans­ma. „De spe­ler be­paalt uit­ein­de­lijk waar hij gaat voet­bal­len. Daar heb je als club re­ke­ning mee te hou­den.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Le T. » vr aug 17, 2012 7:13 am

Kennelijk is de Telegraaf zo boos dat hij over zijn salaris wilde onderhandelen dat ze meteen zijn Nederlandse nationaliteit hebben afgepakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Toppie » vr aug 17, 2012 7:58 am

Babel 2

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door zeux » vr aug 17, 2012 8:09 am

Er wordt veel te veel geluld in de pers over transfers. Is Assaidi een geldwolf ja of nee? Het antwoord zullen we nooit weten, maar de ruis erover is al killing genoeg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Oussama Assaidi

Bericht door T82 » vr aug 17, 2012 8:26 am

Toppie schreef:Babel 2
82 wedstrijden/invalbeurten in 3 seizoenen gaat deze Marokkaanse Fries niet halen...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Thijs » vr aug 17, 2012 8:27 am

Blij dat 'ie niet komt. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door InnerHarbour » vr aug 17, 2012 10:02 am

Zeux schreef:Er wordt veel te veel geluld in de pers over transfers. Is Assaidi een geldwolf ja of nee? Het antwoord zullen we nooit weten, maar de ruis erover is al killing genoeg.
YNWA

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Lionel » vr aug 17, 2012 10:27 am

Le T. schreef:Kennelijk is de Telegraaf zo boos dat hij over zijn salaris wilde onderhandelen dat ze meteen zijn Nederlandse nationaliteit hebben afgepakt.
Hij is toch Marokkaan?
IK GELOOF!!!!!!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rijkaard » vr aug 17, 2012 10:29 am

Je kan Assaidi toch niets kwalijk nemen? Hij gaat naar Liverpool, krijgt zijn gewenste salaris, PL en een langlopend contract. Die jongen is binnen! Vervelend voor ons, vind ik, dat hij niet naar Ajax komt. Maar ik vind het altijd zo makkeijk om mensen als geldwolf weg te zetten omdat hij niet voor Ajax kiest. Het zijn BEROEPSvoetballers het is logisch dat geld een belangrijke rol speelt bij het totaalplaatje. En daarnaast zitten ook de club Liverpool en de PL bij dat totaalplaatje! Als hij op deze leeftijd naar de woestijn was gegaan dan had je hem van mij weg mogen zetten als geldwolf.
Is 1995 echt zolang geleden??

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 12:03 pm

Thijs schreef:Blij dat 'ie niet komt. :biggthumpup.gif:
Door wat je in de media hebt gelezen of (ook) door iets wat je intern bij Ajax hebt opgevangen cq. doordat je kennis met hem gemaakt heb een keer?

Ik was voorstander van zijn komst, zeker voor dat geld. De salaris kwestie leverde mij echter al een nare smaak op, dus ik ben er nu neutraal in. Als Ajax nu geen kwaliteit kan halen (immers we gaan voor keuze nummer X) dan liever niemand.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Bericht door jabu » vr aug 17, 2012 2:53 pm

Blunder zoveel van Ajax op transfergebied.

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2012 2:54 pm

Thijs schreef:Blij dat 'ie niet komt. :biggthumpup.gif:
Same here. En blij voor hem dat ie zo'n mooie en grote club heeft gevonden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door InnerHarbour » vr aug 17, 2012 3:02 pm

wimpey schreef:
Thijs schreef:Blij dat 'ie niet komt. :biggthumpup.gif:
Same here. En blij voor hem dat ie zo'n mooie en grote club heeft gevonden.
Kan die leugenaar mooi de bank warm gaan houden, maar inderdaad blij dat hij niet komt die overschatte zaalvoetballer met een attitude.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Le T. » vr aug 17, 2012 3:22 pm

Rishi schreef:
Le T. schreef:Kennelijk is de Telegraaf zo boos dat hij over zijn salaris wilde onderhandelen dat ze meteen zijn Nederlandse nationaliteit hebben afgepakt.
Hij is toch Marokkaan?
Ik dacht dat het een Amsterdammer was en dat hij over de Nederlandse nationaliteit beschikte. Maar ik kan me vergissen.
De Dominee schreef:
Thijs schreef:Blij dat 'ie niet komt. :biggthumpup.gif:
Door wat je in de media hebt gelezen of (ook) door iets wat je intern bij Ajax hebt opgevangen cq. doordat je kennis met hem gemaakt heb een keer?

Ik was voorstander van zijn komst, zeker voor dat geld. De salaris kwestie leverde mij echter al een nare smaak op, dus ik ben er nu neutraal in. Als Ajax nu geen kwaliteit kan halen (immers we gaan voor keuze nummer X) dan liever niemand.
Die kwestie levert mij ook een nare smaak op maar vooral omdat het een kwestie is gemaakt. Volgens mij waren er twee partijen in onderhandeling en heeft hij naar waarheid aangegeven dat hij in het buitenland meer kon verdienen, dat er nog steeds buitenlandse interesse was, dat hij graag naar Ajax wilde en heeft hij zich zelfs met een shirt laten fotograferen om dat duidelijk te maken, ongetwijfeld tot ergernis van zijn zaakwaarnemer. Hij heeft hij naar waarheid aangegeven dat hij bij Ajax niet zoveel hoefde te verdienen als hij in het buitenland zou kunnen krijgen en naar waarheid aangegeven dat het bod van Ajax hem te laag was en het dus om geld ging. Dat doen de meeste voetballers niet.

De Boer was niet zo eerlijk toen hij zei dat het zo goed als rond was. De Boer was ook niet zo eerlijk om naar buiten toe duidelijk te maken hoe het werkt en hoe het voor hem ook werkte toen hij nog profvoetballer was, geld is belangrijk, 50.000 mensen of niet. En iemand van VI liegt een salariseis bij elkaar.

Toch krijgt Aissaidi de zwarte piet. Knap staaltje riooljournalistiek, ik kan niet anders zeggen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Lionel » vr aug 17, 2012 3:25 pm

Hij speelt voor Marokko.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door InnerHarbour » vr aug 17, 2012 3:27 pm

Rishi schreef:Hij speelt voor Marokko.
Oops :drecul.gif:
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Baseman » vr aug 17, 2012 3:29 pm

Geboren in Marokko, maar als klein kind naar Nederland gekomen. Hij heeft dus ook gewoon een Nederlands paspoort.
Maar ja, etniciteit doet alleen ter zake als het negatief uitgelegd kan worden.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Lionel » vr aug 17, 2012 3:32 pm

Hoezo is het negatief? Die jongen gaat naar Liverpool. Weinig negatiefs aan hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie