Isaac Cuenca

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » vr feb 01, 2013 9:55 am

Optie tot koop? Cuenca zou bij Ajax willen voetballen?

Van AS
Isaac Cuenca wil graag minuten gaan maken bij Ajax. 'Ik vertrek bij Barcelona om meer te spelen en mezelf te testen na lang uitgeschakeld te zijn door een blessure', zegt de 21-jarige vleugelaanvaller tegen Catradio.

'Als ik bij Barcelona was gebleven, had ik alleen aan het einde van de competitie gespeeld, omdat dan alles pas beslist is.'

De voetballer is terug na een lange blessures. 'Na mijn eerste trainingen, had ik een kleine terugslag. Maar nu voel ik me goed, ik ben klaar om te spelen.'

Frank de Boer is blij met de aanvaller. 'Daar ben ik heel blij mee. Zoals je hebt kunnen zien waren we de afgelopen tijd veel aan het schuiven op de vleugels. Hij is dan ook een welkome versterking. We doen nog mee in drie competities dus dan kunnen we een speler van dat kaliber goed gebruiken.'

'Sowieso extra mankracht op de vleugels. Hij is een slimme speler met een redelijk goede basissnelheid. Hij kan zowel op links als op rechts uit de voeten. Verder is hij gewoon een heel goede voetballer.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 9:59 am

Eerst maar eens zien hoe deze jongen gaat functioneren in ons AJAX, wij zijn tenslotte geen Barca ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2013 10:06 am

Die jongen past natuurlijk naadloos in ons tiki taka systeem. Het zal alleen even afwachten zijn of hij zich kan aanpassen aan het tempo dat we hier gewend zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 10:09 am

Wij hebben geen tiki taka systeem ...

Of wacht je post was cynisch bedoeld ?!?! ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door InnerHarbour » vr feb 01, 2013 10:16 am

Marillion schreef:Die jongen past natuurlijk naadloos in ons tiki taka systeem. Het zal alleen even afwachten zijn of hij zich kan aanpassen aan het tempo dat we hier gewend zijn.
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 10:19 am

Ajax Rules schreef: Jij vindt niet dat er onevenwicht is tussen de concurrentie in de aanval en de concurrentie in de verdediging?
Op welke aanvallers kan FdB nou eigenlijk bouwen? Sig, net terug. Babel, kwakkelt. Fischer, nog een kind. Sana: for ever kind. Lukoki: zie Sana. Derk, tja. Siem, middenvelder. Eriksen, middenvelder. Miki, passé. Hoesen, gisteren marginaal beter dan Lukoki.

Achterin houdt het ook niet over, maar de 'basisverdedigers' zijn wel verder en stabieler dan het gros van de spelers die bij Ajax in de aanval spelen. Dat de defensieve 'cover' te wensen overlaat, ben ik met je eens. Maar dat is ook een kwestie van policy: wanneer je tussen Moisander en Denswil een aankoop plaatst, kun je Denswil afschrijven. Voor Toby en Veltman geldt hetzelfde.

Dus ik acht iemand voor de plek die Cuenca moet innemen idd acuter dan defensieve back-up.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 10:20 am

Marillion schreef: Het zal alleen even afwachten zijn of hij zich kan aanpassen aan het tempo dat we hier gewend zijn.
Onze tempobeulen zullen dat ventje van La Masia versteld doen staan!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Arthur » vr feb 01, 2013 10:26 am

Aan hem de taak om er als eerste Spanjaard bij Ajax eindelijk eens bovenuit te steken qua niveau. Ben erg benieuwd.

AR, het is inderdaad het beleid van Ajax om niet de doorstroming van andere spelers tegen te houden middels aankopen/huurlingen, maar als je op een positie toch niemand achter de hand hebt waar je het (op korte termijn) in ziet zitten, dan kun je daar net zo goed wel iemand voor halen.
In de verdediging geldt dit niet, want daar worden zowel Denswil als Veltman als spelers gezien die op korte termijn kunnen aansluiten bij het eerste.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Isaac Cuenca

Bericht door WP_Legend » vr feb 01, 2013 10:58 am

Ik snap niet waarom iedereen net doet alsof Gabri geen impact heeft gehad. Die vent is hardstikke lang basisspeler bij ons geweest en heeft niet onverdienstelijk gespeeld!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » vr feb 01, 2013 11:33 am

WP_LeGeNd schreef:Ik snap niet waarom iedereen net doet alsof Gabri geen impact heeft gehad. Die vent is hardstikke lang basisspeler bij ons geweest en heeft niet onverdienstelijk gespeeld!
Mee eens. Was bovendien gratis.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Arthur » vr feb 01, 2013 11:51 am

Hij was heus wel een bruikbare kracht, maar niet een van de toppers van de eredivisie (of van Ajax).

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Isaac Cuenca

Bericht door WP_Legend » vr feb 01, 2013 2:27 pm

Arthur schreef:Hij was heus wel een bruikbare kracht, maar niet een van de toppers van de eredivisie (of van Ajax).
Niet mee eens hij was heel belangrijk, verzette bergen met werk waardoor andere spelers beter functioneerden.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 2:35 pm

Arthur schreef:Hij was heus wel een bruikbare kracht, maar niet een van de toppers van de eredivisie (of van Ajax).
+ 1. Oogkleppen, matige (trap)techniek, veel gedraaf. Paste prima in de visie van de trainer die hem naar Ajax haalde.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » ma feb 04, 2013 12:48 pm

Krijgen we nog nieuws over Cuenca? Ajax.nl is er weer snel bij. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Jinne » ma feb 04, 2013 12:50 pm

Wat zoek je dan? Op 31 januari werd al gemeld dat ie gehuurd werd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » ma feb 04, 2013 1:00 pm

Een interview bijvoorbeeld? Foto's? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Jinne » ma feb 04, 2013 1:16 pm

Hij is gister pas in Amsterdam aangekomen...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Duke » ma feb 04, 2013 2:13 pm

En nog meer nieuws:
Cuenca krijgt twee rugnummers: 11 en 28
nieuws Door: Redactie op 4 feb 2013

Cuenca krijgt twee rugnummers: 11 en 28.Dat wordt nog wat als we straks in de fanshop aansluiten in de rij voor een shirtje van Isaac Cuenca. Want welk rugnummer moet erop? De Catalaan krijgt namelijk twee rugnummers tijdens zijn verhuurperiode aan Ajax: 11 en 28.

Dreiging
De Telegraaf deed een gevalletje 'Hello Goodbye' met Cuenca, die zondagavond op Schiphol landde. Zo neemt de rechtsbuiten twee shirts, een trui en een jas mee naar Nederland, want het wordt later deze week kouder dan het nu is.

Zonder dollen; Cuenca krijgt echt twee rugnummers. "Dat is wel speciaal," vindt hij. "In Nederland speel ik met rugnummer 11, in de Europa League met nummer 28. Lorenzo Ebecilio heeft nummer 11 al gebruikt voor Europees voetbal. Om eerlijk te zijn, vind ik 11 wel mooier."

Cuenca vertelt dat hij op beide vleugels kan spelen. "Mensen zeggen dat er veel dreiging uitgaat van mijn passeerbewegingen en dat ik redelijk doeltreffend ben voor de goal." Het liefst laat de huurling van FC Barcelona dat gelijk komend weekeinde tegen Roda JC al zien, maar daarover moet Frank de Boer beslissen.

In ieder geval heeft Cuenca veel zin in zijn nieuwe avontuur bij Ajax. "Ik ben zojuist geland in Amsterdam," twitterde hij op Schiphol al. "Ik ben blij dat mijn nieuwe ploeg vanmiddag heeft gewonnen en ik heb er veel zin in. Forza Ajax."
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 2:19 pm

Duke schreef:En nog meer nieuws:
Cuenca krijgt twee rugnummers: 11 en 28
nieuws Door: Redactie op 4 feb 2013

Cuenca krijgt twee rugnummers: 11 en 28.Dat wordt nog wat als we straks in de fanshop aansluiten in de rij voor een shirtje van Isaac Cuenca. Want welk rugnummer moet erop? De Catalaan krijgt namelijk twee rugnummers tijdens zijn verhuurperiode aan Ajax: 11 en 28.

Dreiging
De Telegraaf deed een gevalletje 'Hello Goodbye' met Cuenca, die zondagavond op Schiphol landde. Zo neemt de rechtsbuiten twee shirts, een trui en een jas mee naar Nederland, want het wordt later deze week kouder dan het nu is.

Zonder dollen; Cuenca krijgt echt twee rugnummers. "Dat is wel speciaal," vindt hij. "In Nederland speel ik met rugnummer 11, in de Europa League met nummer 28. Lorenzo Ebecilio heeft nummer 11 al gebruikt voor Europees voetbal. Om eerlijk te zijn, vind ik 11 wel mooier."

Cuenca vertelt dat hij op beide vleugels kan spelen. "Mensen zeggen dat er veel dreiging uitgaat van mijn passeerbewegingen en dat ik redelijk doeltreffend ben voor de goal." Het liefst laat de huurling van FC Barcelona dat gelijk komend weekeinde tegen Roda JC al zien, maar daarover moet Frank de Boer beslissen.

In ieder geval heeft Cuenca veel zin in zijn nieuwe avontuur bij Ajax. "Ik ben zojuist geland in Amsterdam," twitterde hij op Schiphol al. "Ik ben blij dat mijn nieuwe ploeg vanmiddag heeft gewonnen en ik heb er veel zin in. Forza Ajax."
http://www.ajaxlife.nl
En er waren geen andere nummers te vinden? :confused.gif:

Is nr. 14 niet beschikbaar? :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door raymon » ma feb 04, 2013 2:22 pm

Is wel een teken aan de wand dat een huurling nummer 11 krijgt en niet een van de huidige buitenspelers (zoals Van Rhijn nummer 2 kreeg in de winterstop).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Duke » ma feb 04, 2013 2:42 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Michael_B » ma feb 04, 2013 4:57 pm

Traint naar verwachting woensdag pas mee. Vandaag medisch gekeurd, morgen is de selectie vrij. Gaat wel traag allemaal... Krijg niet het gevoel dat er echt urgentie is. Ik zou hem zondag toch erg graag zien spelen, tenminste een helft. Die jongen is hier voor een paar potjes, dan verwacht ik wel dat ie ze speelt ook.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » ma feb 04, 2013 4:59 pm

Interlands zijn nu ook gaande he. Misschien dat hij binnen aan zijn conditie/herstel werkt?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Cruijff » ma feb 04, 2013 6:23 pm

Raymon schreef:Is wel een teken aan de wand dat een huurling nummer 11 krijgt en niet een van de huidige buitenspelers (zoals Van Rhijn nummer 2 kreeg in de winterstop).
Waarom zouden we hem een ander nummer dan 11 geven? Sinds kort is dit nummer vrij, komende zomerstop zal deze jongen zeer waarschijnlijk niet meer in Amsterdam zijn en dan kun je kijken of er een nieuwe speler binnen wordt gehaald die een echte '11' is of dat één van de huidige selectiespelers er aanspraak op maakt.

Derk Boerrigter heeft zich in mijn ogen nu niet dusdanig gemanifesteerd dat ie van 21 naar 11 "geupgrade" dient te worden... geef dat rugnummer maar aan deze buitenspeler. Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi staan als een aanvaller ook echt met het rugnummer van een aanvaller rondloopt. Een paar terug Atouba die met nr 7 een parodie op een linksback uithing bij PSV-Ajax was echt geen gezicht... :aai.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door raymon » ma feb 04, 2013 6:31 pm

Cruijff schreef:
Raymon schreef:Is wel een teken aan de wand dat een huurling nummer 11 krijgt en niet een van de huidige buitenspelers (zoals Van Rhijn nummer 2 kreeg in de winterstop).
Waarom zouden we hem een ander nummer dan 11 geven? Sinds kort is dit nummer vrij, komende zomerstop zal deze jongen zeer waarschijnlijk niet meer in Amsterdam zijn en dan kun je kijken of er een nieuwe speler binnen wordt gehaald die een echte '11' is of dat één van de huidige selectiespelers er aanspraak op maakt.

Derk Boerrigter heeft zich in mijn ogen nu niet dusdanig gemanifesteerd dat ie van 21 naar 11 "geupgrade" dient te worden... geef dat rugnummer maar aan deze buitenspeler. Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi staan als een aanvaller ook echt met het rugnummer van een aanvaller rondloopt. Een paar terug Atouba die met nr 7 een parodie op een linksback uithing bij PSV-Ajax was echt geen gezicht... :aai.gif:
Klopt maar daarom vind ik het nog wel een teken (en je geeft het zelf ook al aan) dat geen van de andere buitenspelers dit nummer krijgt. Dat geeft inderdaad aan dat ze nog niet goed genoeg zijn. Dus ik denk dat dit ook gedaan is om de boel een beetje op scherp te zetten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie