Isaac Cuenca

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door 999 » do mei 16, 2013 11:19 am

Vier miljoen is toch geen koopje ?.Wat heeft deze jongen nu echt laten zien ?.Dan ga je weer de zoveelste risico aan met een speler die lang uit de roulatie is geweest en bijna niet gespeeld heeft.En in de wedstrijd minuten die hij pakte was ook niks bijzonders te zien.

Deze speler moet eerst maar eens een half jaar blessure vrij zijn, en als basis speler bij AJAX daadwerkelijk het verschil maken voordat je er vier miljoen euro voor gaat neertellen ...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Jinne » do mei 16, 2013 11:36 am

4 miljoen is geen koopje inderdaad. Zeker met nieuwe beleid zijn dit bedragen die we hoogstens willen betalen voor een jongen die er direct staat. Dan hadden we beter Narsingh vorig seizoen kunnen halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 11:55 am

Cuenca is fit 3 klassen beter.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Jöhnk » do mei 16, 2013 12:00 pm

En jonger.

Cuenca is tot nu toe in zijn carriere blessuregevoelig, daar zit het risico. Qua voetbal zou de technische staf hem perfect moeten kunnen inschatten. Hij loopt hier al een half seizoen rond.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » do mei 16, 2013 12:04 pm

Ik zou geen 4 M voor een speler neertikken die in Ajax-shirt nog geen pepernoot heeft geraakt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 12:26 pm

Op basis van wat ik tot nu toe heb gezien is een nieuw seizoen huur inclusief een optie tot koop het maximale. En dat is dan voornamelijk op basis van de verhalen over dat hij wat zou moeten kunnen. Want ik ben nog geen seconde onder de indruk geweest.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 12:29 pm

De Boer heeft hem beter kunnen inschatten dan dat wij hebben kunnen doen. Ik ben benieuwd. Vier miljoen is niet veel voor een goede jonge rechtsbuiten.

Bovendien levert zo iemand, als hij goed presteert, het veelvoudige op. Puur omdat hij een Spanjaard is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 12:46 pm

Aan dat soort wishful thinking zijn meerdere clubs ten onder gegaan. Ik stel voor dat we hem gewoon beoordelen op wat hij laat zien. Dat is tot nu toe niet veel.

Als De Boer op basis van de trainingen inschat dat er veel meer in zit zou huren met een optie tot koop natuurlijk een optie zijn. Maar nu vier miljoen neerleggen zou ik echt niet snappen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 12:55 pm

Maar de vraag is natuurlijk of Barca daar mee akkoord gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 1:09 pm

Als ze er niet mee akkoord gaan zetten ze hem daar maar weer lekker op de tribune.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » wo mei 29, 2013 9:01 pm

Tot zover de speculaties over een eventuele transfer van Cuenca naar Amsterdam:
Cuenca maanden aan de kant na nieuwe knie-operatie

29 mei 2013 -

VI.nl meldt dat Isaac Cuenca opnieuw aan zijn knie geopereerd zal moeten worden. Hij is naar verwachting drie tot vier maanden uit de roulatie. Cuenca wil graag langer bij Ajax blijven. De vraag is echter of de nieuwe operatie roet in het eten gooit. Cuenca was vorig jaar al acht maanden uit de roulatie door een knieblessure. De klachten bleven na zijn revalidatie ook bij Ajax aanhouden.
Lijkt me logisch dat we niet gaan investeren in een jongen die met een blessure blijft sukkelen en geen indruk heeft gemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door 999 » wo mei 29, 2013 9:13 pm

Slimme gasten daar bij Barcelona ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 31, 2013 11:50 am

Ajaxlife
Cuenca: 'Ik ga proberen zo snel mogelijk weer fit te zijn'
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 31 MEI 2013
Er was een periode in het seizoen dat we telkens hetzelfde te horen kregen: wedstrijd X komt nog te vroeg voor Isaac Cuenca. Zijn knieproblemen blijken nog niet tot het verleden te behoren. De Catalaan gaat zelfs opnieuw onder het mes, maar geeft de moed niet op.

Kijkoperatie
Ajax en Cuenca willen graag nog een seizoen op huurbasis met elkaar verder, maar een nieuwe ingreep vormt een flinke streep door de rekening. Wanneer is Cuenca weer topfit, durft Ajax het risico te nemen? Dat zijn de vragen die nu gesteld worden.

De rechterknie van Cuenca is het probleem. Opnieuw moeten de doktoren aan de slag. Hij baalt er zelf nog het meest van. "Ik moet een kijkoperatie aan mijn rechterknie ondergaan. Het is een zwaar seizoen voor me geweest, met veel blessureleed," somt @CuencaIsaac op.

"Ik gebruik de vakantie om te herstellen en zo fit mogelijk terug te keren. Ik heb al veel berichten gehad om me te steunen en ik dank iedereen daarvoor. Ik voel nu al dat het helpt," vervolgt de speler van FC Barcelona.

De 22-jarige Cuenca heeft naar verluidt zo'n drie maanden nodig om te herstellen. En dan valt het te hopen dat zich geen complicaties voordoen. Dat gebeurde vorige keer wel, waardoor de absentie opliep tot ruim acht maanden. Cuenca's contract bij Barcelona heeft een looptijd tot medio 2015.

Cuenca speelde het afgelopen halfjaar zes wedstrijden in Ajaxshirt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Banjavi » vr jun 07, 2013 1:46 pm

Hij ligt er 3 tot 4 maanden uit las ik op voetbalprimeur.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 10, 2013 8:24 am

Cuenca hoopt nog altijd naar Ajax te gaan. Mits fit al in de zomer, anders in de winterstop.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 8:37 am

Waar haal je die info vandaan?

Ik zie er eerlijk gezegd niet zoveel in. Dadelijk is hij weer het hele seizoen bezig om wedstrijdfit te worden. Bovendien hebben we ook Bojan al gehaald als tijdelijke versterking voor de aanval.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 10, 2013 8:59 am

Catalonië radio is de bron: interview met Cuenca zelf.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Cruijff » wo jul 10, 2013 10:52 am

Cuenca is wel een aardig uithangbord voor Ajax aan het worden. Hij is overal in Catalonië aan het rond vertellen dat Ajax een geweldige club is, Amsterdam een waanzinnige stad om te werken en wonen en hoe gaaf het is om voor supporters te spelen die zowel bij thuis als uitwedstrijden de club aanmoedigen. :biggthumpup.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Isaac Cuenca

Bericht door GangstaRiB » wo jul 10, 2013 11:20 am

Cruijff schreef:Cuenca is wel een aardig uithangbord voor Ajax aan het worden. Hij is overal in Catalonië aan het rond vertellen dat Ajax een geweldige club is, Amsterdam een waanzinnige stad om te werken en wonen en hoe gaaf het is om voor supporters te spelen die zowel bij thuis als uitwedstrijden de club aanmoedigen. :biggthumpup.gif:
Ja geweldig. Alle Segunda Division spelertjes naar Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Cruijff » wo jul 10, 2013 11:25 am

Nee, alle talenten van het niveau Bojan naar Ajax...

...Ik krijg trouwens de indruk dat vrijwel niemand hier op AT op de hoogte is van de regels voor Segunda Division spelers en waarom het dus volstrekt logisch is dat Sergi Roberto afgelopen seizoen slechts 4 wedstrijden in het eerste van Barcelona heeft gespeeld...

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Isaac Cuenca

Bericht door GangstaRiB » wo jul 10, 2013 12:30 pm

Cruijff schreef:Nee, alle talenten van het niveau Bojan naar Ajax...

...Ik krijg trouwens de indruk dat vrijwel niemand hier op AT op de hoogte is van de regels voor Segunda Division spelers en waarom het dus volstrekt logisch is dat Sergi Roberto afgelopen seizoen slechts 4 wedstrijden in het eerste van Barcelona heeft gespeeld...
Jij had net zo goed voor Feyenoord kunnen zijn. Die vinden het ook belangijk dat een speler vooral de supporters pleased met nikszeggende quotes en het voetbal.. ach... dat is em vergeven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Cruijff » wo jul 10, 2013 2:09 pm

Waar slaat dat nu weer op? Jij geeft gewoon een mening zonder je in de feiten te verdiepen. Het is bijvoorbeeld ook heel erg makkelijk om JC voor geldwolf en kakkerlak uit te maken omdat hij 1 jaar naar de rivaal is overgestapt. Wie zich enigszins verdiept in hoe idioot bestuursleden als Ton Harmsen destijds met de kassa van de club en de belangrijkste spelers van Ajax omsprongen ziet het iets genuanceerder.

Wat betreft Barcelona B is het zo dat zodra je een definitieve overstap naar de eerste selectie maakt en een rugnummer voor Barcelona in de Liga krijgt, je niet meer in de Segunda Division mag uitkomen. Geen ideaal systeem, want een jeugdspeler overhevelen is dus elke zomerstop een vrij definitieve beslissing terwijl het ook een behoorlijk grote stap is om je als jeugdspeler in een ploeg met Messi, Iniesta, Xavi, Alves en Piqué te spelen. Luister dit radiofragment maar eens even, daar steek je ongetwijfeld een aantal dingen van op.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » wo sep 18, 2013 7:32 am

Van AN
De Boer: 'Cuenca in winterstop een optie als hij fit is'

18 september 2013 - De Telegraaf

Frank de Boer stelt in De Telegraaf dat Isaac Cuenca een optie is voor komende winterstop. 'Isaac heeft een knieblessure gehad. Hij was daardoor deze transferperiode geen optie, maar in de winter misschien wel. Hij is een snelle buitenspeler, die we de tweede seizoenshelft goed kunnen gebruiken als hij fit is.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door columbus » wo sep 18, 2013 1:11 pm

Sjonge jonge, wat een armoe is de scouting van ons. Als ze iedere keer uitkomen bij de spelers die wij als supporters ook in kunnen vullen.... Zou zeggen: "Directie, schaf de seniorenscouting af en maak een accountje aan op AT.".

Cuenca, mits fit zal het best aardig een bal vooruit kunnen schieten maar die jongen heeft de laatste 1,5 jaar niets laten zien en alleen maar in de lappenmand gezeten. Daar ga je nu toch niet meer op inzetten? Voordat de grotere talenten door gaan breken heb je toch een overbruggingsfase nodig. Je hoeft echt geen tientallen miljoenen neer te leggen voor goede bruikbare spelers die je de komende twee jaar in kan zetten. Haalt ook gelijk de druk van die jongen gasten af.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 1:28 pm

Columbus schreef:Sjonge jonge, wat een armoe is de scouting van ons. Als ze iedere keer uitkomen bij de spelers die wij als supporters ook in kunnen vullen.... Zou zeggen: "Directie, schaf de seniorenscouting af en maak een accountje aan op AT."
Sterker nog: het is dat het bij mij gisteravond na een iets te korte warming-up op een kunstgrasveld in m'n lies schoot, ik nu pijnscheuten heb en tot 1,5 uur geleden vrij moeilijk liep... Maar anders durfde ik echt de onbescheiden stelling aan dat ik, een 29-jarige zeer sportieve gozer, beter rechtsbuiten kan spelen dan die gasten in Ajax 1 nu doen.

Ik ben atletisch, kan hoog springen, ben met mijn 1,92 meter net iets groter dan Alderweireld, iets kleiner dan Mike van der Hoorn. Ik ben behoorlijk snel, wel wat langzamer dan Lukoki en Boerrigter in 2011, maar absoluut sneller dan de "post-blessure Boerrigter" die niet meer vol durfde te sprinten. Heb een prima voorzet en kan met zowel links als rechts doelpunten scoren tegen keepers van het niveau Erwin Mulder.

Mij kun je beter niet mee naar Barcelona nemen, daar heb je niets aan me, ik zou daar in het veld alleen maar knetter duizelig worden en spontaan omvallen. Maar, hoe arrogant dit misschien klinkt, bij Celtic-Ajax schiet ik er bij redelijke aanvoer of een foutje van die Schotten zo 1 of 2 in. In die wedstrijd zou Ajax met mij zonder overdrijven beter en aanvallend gevarieerder voor de dag komen dan ze tot nu toe met al dat gebrij en de onbegrijpelijke acties van Bojan doen.

Plaats reactie