Marco van Ginkel

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 9:24 am

Ik zie Van Ginkel ook erg graag komen. Hij heeft kwaliteiten die we zelf onvoldoende in huis hebben. Als er ruimte is voor één aankoop uit deze categorie (kwa investering) heb ik ook liever Van Ginkel dan Maher.

Maar dan moet Vitesse wel mee willen doen. We zullen het de komende tijd wel zien. Dat Vitesse liever niet aan Ajax verkoopt snap ik wel als je de ambitie hebt om zelf kampioen te worden. Maar voor de speler is het wel een verbetering. Als de zaak op scherp komt te staan is dat in de praktijk ook een lastige situatie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Marco van Ginkel

Bericht door WP_Legend » do mei 16, 2013 10:26 am

Rishi schreef:Sulejmani leeft niet voor de sport. Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?

Als een speler hogerop kan moet je hem die kans gunnen. Ajax heeft, op Frank en Ronald na, nooit moeilijk gedaan.
El ham vergeten?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 10:27 am

Die kon toch niet hogerop?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door wimpey » do mei 16, 2013 11:30 am

Baseman schreef: Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Vitesse hun grote talent niet wil verkopen aan Ajax, daarmee worden ze zelf verzwakt en een concurrent versterkt.
Vitesse is een concurrent van Ajax? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Jinne » do mei 16, 2013 11:32 am

Dat denken ze vooral in Arnhem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Ramona » do mei 16, 2013 11:35 am

Volgens mij is dat enkel voorbehouden aan Arnhem!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door InnerHarbour » do mei 16, 2013 2:23 pm

En een pisvee fan
YNWA

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door mattie » vr mei 17, 2013 10:54 am

zet dit maar op koud ijs.. Overmars heeft al gezegd salaris ligt boven de financiële voorwaarden van Ajax
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2013 10:55 am

Salaris? Serieus?

Ik dacht dat Vitesse het obstakel was/zou zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Chris » vr mei 17, 2013 10:57 am

mattie schreef:zet dit maar op koud ijs.. Overmars heeft al gezegd salaris ligt boven de financiële voorwaarden van Ajax
Waar heeft Marc dit gezegd dan?
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » wo jun 26, 2013 1:01 pm

Van Ginkel wilde naar Ajax
Ajax was de eerste keus van Marco van Ginkel. Dat zegt de zaakwaarnemer van de Vitesse-middenvelder in Voetbal International. 'Maar ik had niet de indruk dat ze daar bij Vitesse erg in geïnteresseerd waren', zegt Karel Jansen. Het weekblad meldt dat de Amsterdammers 7 miljoen euro wilden betalen, maar de Arnhemmers namen de telefoon niet op als Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars belde. Met het bevriende Chelsea is een akkoord over een minder hoog bedrag: 5 miljoen euro.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 1:12 pm

Nou 999 geloof je me nu wel mbt het bod van Ajax op Marco van Ginkel...? Is hier geen sprake van oneerlijke concurrentie of zelfs vervalsing op de transfermarkt...? Als Vitesse een bod van 7,5 miljoen negeert en aan een andere partij voor 5 miljoen verkoopt omdat er een lijntje tussen een miljonair en een miljardair loopt... Soort van fraude toch eigenlijk wel.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 1:16 pm

Wat een tyfusclub.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo jun 26, 2013 1:16 pm

Prima natuurlijk. Wij staan daar gewoon boven en willigen een verzoek, zoals bij Janssen, gewoon in. Verschil moet er zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 1:28 pm

Ben het wel voor een groot deel met je eens Peter, maar eigenlijk had Ajax juist bij Theo Janssen nog iets harder moeten zijn. Theo ging in Arnhem de helft van zijn salaris inleveren, Ajax wilde maar een ton of twee compensatie en voor Vitesse was dat allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Dan zou ik denken vraag tussen de 750.000 en 1,25 miljoen euro voor Theo, als die Jordania dat al niet op kan hoesten voor een "clubicoon" lekkere multimiljonair dan... :excited.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » wo jun 26, 2013 1:55 pm

Van Ginkel voor vijf miljoen de speelbal van Abramovich

26/06/2013 12:45

Vitesse-eigenaar Merab Jordania kan binnen een week van Chelsea vijf miljoen euro tegemoet zien voor Marco van Ginkel. Dat is het transferbedrag dat met de Londense club is afgesproken voor de middenvelder.

Met bevriende eigenaren is het prima zakendoen, want waar clubs soms jaren moeten wachten op de volledige ontvangst van de transfersom, kan Jordania al snel het geld verwachten. In de onderhandelingen werd namelijk bepaald dat de Londenaren de som al voor 1 juli betalen.

Maar Van Ginkel (foto) laat vanaf zijn vakantieadres weten 'niks te hebben gehoord over een akkoord' en ook zaakwaarnemer Karel Jansen vernam niets van Chelsea óf Vitesse. Van Ginkel lijkt een speelbal van Roman Abramovich en de zijnen.

Jansen: 'Wij weten niks van een overeenkomst. Er is ook helemaal geen contact. We zijn aan het uitzoeken wat de sportieve mogelijkheden voor Marco bij Chelsea zijn. José Mourinho was in een persoonlijk onderhoud heel positief tegen hem. Dat speelt zeker een rol. Toch is het vooral belangrijk dat Marco ook volgend jaar speelt. Van een overeenkomst is dan ook nog geen sprake.'

Ajax
Jansen en Van Ginkel dubben nog over de stap naar Chelsea. De uitdaging is mooi, maar de kans om op de bank te komen misschien wel groter. Vandaar dat het Van Ginkel-kamp een transfer naar het eveneens geïnteresseerde Ajax wel zag zitten. De Amsterdammers wilden zeven miljoen betalen (dus twee miljoen meer dan Chelsea), maar hoorden van toenmalig interim-directeur Erwin Kasakowski dat een transfer onbespreekbaar was.

'Dat is niet zo gek', vindt Jansen. 'Chelsea ís Vitesse. Als je met Chelsea belt, bel je indirect met de Arnhemmers. Het is wel gek dat wij van niks weten. Het is sowieso onduidelijk wie er bij Vitesse in charge is. Kasakowski is inmiddels geen directeur meer, Joost de Wit is net in dienst. Technisch directeur Ted van Leeuwen heb ik een tijd geleden gesproken, maar die wist het ook niet.'
Volgens mij is een transfer nog niet uitgesloten, hij gaat alleen naar Chelsea als het gevoel goed is zo te horen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo jun 26, 2013 2:15 pm

Wat denkt die jongen nu zelf. Mourinho gaf in een ander interview al aan dat hij Ramires naar Inter en Real wilde halen. Nu is het nog even onzeker hoe Mou gaat spelen, maar de kans dat van Ginkel een basisplek krijgt is 0,0%. Kan me echter wel voorstellen dat hij wat minuten zal pakken, hoor.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 2:20 pm

Zou hij genoegen nemen met een rol als Callejon?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 2:20 pm

'Dat is niet zo gek', vindt Jansen. 'Chelsea ís Vitesse. Als je met Chelsea belt, bel je indirect met de Arnhemmers. Het is wel gek dat wij van niks weten. Het is sowieso onduidelijk wie er bij Vitesse in charge is. Kasakowski is inmiddels geen directeur meer, Joost de Wit is net in dienst. Technisch directeur Ted van Leeuwen heb ik een tijd geleden gesproken, maar die wist het ook niet.'
Whoehahaha wat een verhaal.
Als je met Chelsea belt, bel je indirect met de Arnhemmers?

Haha als ik iemand bij Chelsea bel weet diegene nieteens waar Arnhem ligt... Maar het feit dat Vitesse nu een zogenaamd rijke eigenaar heeft, houdt in de praktijk dus in dat een speler die in 2014 zeker 12 tot 15 miljoen waard is in 2013 al bij je vertrekt voor heel wat miljoenen onder zijn transferwaarde. :smallgrin.gif: Dat noem ik nog eens duurzaam beleid en daar zou ik als supporter erg blij van worden! :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » wo jun 26, 2013 2:31 pm

Rishi schreef:Wat een tyfusclub.
Denk dat Vitesse hier heel weinig over te zeggen heeft, hoor. Wie denk je dat ieder jaar de gigantische tekorten bij Vitesse aanvult? Niet Jordania, denk ik. Die is daar niet rijk genoeg voor. Dat doet Abramovitsj dus. En voor wat hoort wat, dus krijgen ze Van Ginkel voor een vriendenprijsje. Voor Vitesse zelf is de deal (op zichzelf) natuurlijk helemaal niet gunstig.

Lijkt me trouwens wel geinig als Van Ginkel past voor Chelsea. Interessant om te zien wat er dan gebeurt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 2:36 pm

Dat zou zeker geinig zijn. Maar Marco van Ginkel is denk ik net iets te aardig, netjes en vast ook wel blij met een contract bij Chelsea.

Vorig seizoen hebben we toch gezien wat er met Alexander Büttner gebeurde toen hij paste voor Southampton, waar Vitesse al mee akkoord was? Büttner werd toen zonder pardon uit de selectie geknikkerd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » wo jun 26, 2013 3:20 pm

Cruijff schreef:Nou 999 geloof je me nu wel mbt het bod van Ajax op Marco van Ginkel...? Is hier geen sprake van oneerlijke concurrentie of zelfs vervalsing op de transfermarkt...? Als Vitesse een bod van 7,5 miljoen negeert en aan een andere partij voor 5 miljoen verkoopt omdat er een lijntje tussen een miljonair en een miljardair loopt... Soort van fraude toch eigenlijk wel.
Dit geloof ik (thtwb ) , al heb ik het Overmars nooit horen zeggen.Al die andere onzin w.b. Endt en JC wat je schrijft dus helemaal niet.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » wo jun 26, 2013 3:31 pm

Arthur schreef:
Van Ginkel wilde naar Ajax
Ajax was de eerste keus van Marco van Ginkel. Dat zegt de zaakwaarnemer van de Vitesse-middenvelder in Voetbal International. 'Maar ik had niet de indruk dat ze daar bij Vitesse erg in geïnteresseerd waren', zegt Karel Jansen. Het weekblad meldt dat de Amsterdammers 7 miljoen euro wilden betalen, maar de Arnhemmers namen de telefoon niet op als Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars belde. Met het bevriende Chelsea is een akkoord over een minder hoog bedrag: 5 miljoen euro.
Zo zeg de zaakwaarnemer zegt dat, nou dan geloof ik dat direct. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zuidema » wo jun 26, 2013 4:26 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Wat een tyfusclub.
Denk dat Vitesse hier heel weinig over te zeggen heeft, hoor. Wie denk je dat ieder jaar de gigantische tekorten bij Vitesse aanvult? Niet Jordania, denk ik. Die is daar niet rijk genoeg voor. Dat doet Abramovitsj dus. En voor wat hoort wat, dus krijgen ze Van Ginkel voor een vriendenprijsje. Voor Vitesse zelf is de deal (op zichzelf) natuurlijk helemaal niet gunstig.

Lijkt me trouwens wel geinig als Van Ginkel past voor Chelsea. Interessant om te zien wat er dan gebeurt.
Ik vraag me af wat zijn juridische mogelijkheden zijn. Kan een voetbalclub in zo'n situatie de speler wel dwingen naar een andere club te gaan? Als Van Ginkel inderdaad een verantwoorde carriere-opbouw via Ajax voor ogen staat en Ajax inderdaad hoger biedt dan Chelsea? Of staan er kleine lettertjes over Chelsea-verplichtingen in zijn contract bij Vitesse?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jun 26, 2013 4:50 pm

Ze kunnen hem niet dwingen naar Chelsea te gaan. Maar de speler kan Vitesse ook niet dwingen om hem te verkopen. Dus enige dat hij kan doen is Chelsea afzeggen en hopen dat club en 'droomclub' er toch uitkomen, of contract uitdienen volgens mij.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie