Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » wo aug 20, 2014 5:39 pm

brigade zuid schreef:Overmars heeft eigenlijk gewoon een ontzettend slechte trackrecord als het om aankopen / huren gaat.
Het enige verschil met zijn voorgangers is dat het Ajax weinig gekost heeft.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Thom » wo aug 20, 2014 6:08 pm

Heeft ajax al officieel gereageerd?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » wo aug 20, 2014 6:11 pm

Nope.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Thom » wo aug 20, 2014 6:16 pm

:biggthumpup.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » wo aug 20, 2014 6:31 pm

Ik vind Ajax voor lul staan. :blush.gif:

Ik heb gelachen om het gepruts van psv met die Defour. Die kwamen niet rond met club / Doyen / D'Onofrio. En ze schakelden niet.

Ajax komt niet rond met Eto'o / Vigorelli. Hopelijk heeft Ajax wél geschakeld. :excited.gif:

Wat mij betreft had Ajax om 18:01:00 een persberichtje eruit gejaagd met de tekst: 'we wilden Eto'o erg graag naar Ajax halen, hebben er financieel alles aan gedaan, maar een respons bleef uit. We hebben het kamp Eto'o een minuut geleden laten weten dat aanbieding en interesse tot het verleden behoren.'

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Le T. » wo aug 20, 2014 6:33 pm

Ronald! schreef:
brigade zuid schreef:Overmars heeft eigenlijk gewoon een ontzettend slechte trackrecord als het om aankopen / huren gaat.
Het enige verschil met zijn voorgangers is dat het Ajax weinig gekost heeft.
Dat lijkt me niet juist. Weliswaar is er behoorlijk wat geld uitgespaard door transfers te laten mislukken, maar als je veel rotzooi koopt dan tikken al die relatief kleine en behoorlijke bedragen ook flink aan. Voornaamste verschil lijkt me dat er geen geslaagde aankopen tussen zitten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » wo aug 20, 2014 6:34 pm

Misschien zijn ze op dit moment de deal aan het rond maken en worden de handtekeningen gezet ;)

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » wo aug 20, 2014 6:40 pm

Le T. schreef: Voornaamste verschil lijkt me dat er geen geslaagde aankopen tussen zitten.
Jij gelooft in je eigen mythes. Moisander, Schöne, Pulsen, Viergever zijn prima aankopen. Zivkovic wordt een prima spits voor Ajax.

Neemt niet weg dat er inderdaad ook miskopen tussen zitten. Zoals iedere trainer / TD wel een reeks miskopen op z'n naam heeft.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door DelToro » wo aug 20, 2014 7:03 pm

Schöne is geen aankoop van Overmars toch? Hij werd in ieder geval al een aantal maanden voordat Overmars begon bij Ajax gecontracteerd, maar misschien dat Overmars al eerder - niet officieel - in dienst van Ajax was, dat weet ik niet meer.

Viergever en Zivkovic zullen nog goede aankopen moeten blijken, net zoals Milik de kans moet krijgen zich te bewijzen.

Al met al is de lijst vooralsnog niet fantastisch, naast de inderdaad prima aankopen Moisander en Poulsen:
Sana
Hoesen
Babel
Cuenca
Bojan
Van der Hoorn
Duarte

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » wo aug 20, 2014 7:05 pm

Vi bevestigde net dat Overmars een streep door zn komst heeft gezet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 20, 2014 7:08 pm

@MikeVerweij: Woordvoerder #Ajax zegt: 'Goed recht Eto'o de tijd te nemen. Maar dat duurde ons te lang.' Zie Telesport.nl
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » wo aug 20, 2014 7:11 pm

Ajaciedjuh schreef:@MikeVerweij: Woordvoerder #Ajax zegt: 'Goed recht Eto'o de tijd te nemen. Maar dat duurde ons te lang.' Zie Telesport.nl
Mooi, dat geleuter is voorbij.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » wo aug 20, 2014 7:25 pm

Goed dat er duidelijkheid is, ergens toch wel jammer dat het niet is doorgegaan, had een spits van zijn kaliber weleens in de eredivisie willen zien!

Op naar de nr 2 op het lijstje!

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Neefkens » wo aug 20, 2014 8:18 pm

Ik ben er heel blij mee.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » wo aug 20, 2014 10:28 pm

Ik lig er ook niet wakker van. :neutral.gif:

Dit was een poging onder het motto: nee heb je, ja kan je krijgen.

Ik neem aan dat Overmars allang met alternatieven bezig is geweest. Je kunt van alles van hem zeggen, maar niet dat hij sullig is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Cruijff » do aug 21, 2014 5:10 am

Jammer dat er zo lang over geluld is.

Eto'o heeft nog steeds niet duidelijk gemaakt of hij nu voor Liverpool of voor een ander flut ploegje gaat spelen of tot de allerlaatste dag van de transferwindow afwacht. Wat mij betreft hadden we volledig onze bek gehouden over Eto'o en hem alsnog op 31 augustus een contract laten tekenen terwijl we in de tussentijd onszelf 16 pagina's aan forum topics hadden bespaard....................

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » do aug 21, 2014 6:47 am

Alsof hij ooit echt van plan is geweest om in de Nederlandse competitie te komen spelen. Je bent gebruikt Mark en iedereen kon het van een kilometer afstand zien aankomen.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Le T. » do aug 21, 2014 7:29 am

Ik weet niet of hij had gewild. Maar als het wel een buitenkans is en je wil die pakken dan vraag ik me af of een ultimatum stellen de aanpak is waarmee je een wereldster voor je wint. Het strelen van zijn ego is immers gratis.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » do aug 21, 2014 7:37 am

InnerHarbour schreef:Alsof hij ooit echt van plan is geweest om in de Nederlandse competitie te komen spelen. Je bent gebruikt Mark en iedereen kon het van een kilometer afstand zien aankomen.
Hij zal misschien liever naar China gaan, verdient beter.

Niet iedereen ziet dat kilometers van tevoren aankomen, Overmars e.c. in ieder geval niet.

Van Geel schijnt problemen te hebben bij het aantrekken van een spits, want "wie wil er nou in Nederland spelen?" (Geen citaat) Ajax denkt dat probleem niet te hebben, alleen omdat er in de CL wordt gespeeld?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Duke » do aug 21, 2014 7:41 am

InnerHarbour schreef:Alsof hij ooit echt van plan is geweest om in de Nederlandse competitie te komen spelen. Je bent gebruikt Mark en iedereen kon het van een kilometer afstand zien aankomen.
Waarom zou hij dat gedaan hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door peter » do aug 21, 2014 8:23 am

Maar wie o wie zijn dan de alternatieven?

Ik kom tot het volgende lijstje (op basis van contracten die aflopen of op basis van gut feeling):
- Samaras
- Voronin

En dan houdt het wel op....

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » do aug 21, 2014 8:28 am

peter schreef:Maar wie o wie zijn dan de alternatieven?

Ik kom tot het volgende lijstje (op basis van contracten die aflopen of op basis van gut feeling):
- Samaras
- Voronin

En dan houdt het wel op....
Mag toch aannemen dat er niet wordt gedacht een iemand als Samaras; leek een leuke speler bij Heerenveen, maar heeft het niet gemaakt. De naam Eto'o zal bij de jonge spelers die zouden worden begeleid een ander gevoel geven dan Voronin. Eto'o zou toch ook jongere spelers wat kunnen leren?

Samaras scoorde vorig jaar in de Schotse competitie zeven keer, ging de topscorer ervan niet naar NEC?

Ik heb geen idee welke speler dezelfde hoopvolle gevoelens bij veel Ajacieden oproept als Eto'o.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door peter » do aug 21, 2014 8:57 am

Ik mag dat ook niet hopen, maar ik wil even denken in 'lijstjes'. Wie is er beschikbaar? Wie brengt de ervaring waar ze over spreken? Ik ken de markt maar zo/zo en kom dus ook niet verder dan dit...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » do aug 21, 2014 8:58 am

Overmars en Kinsbergen hebben uren gepraat met Eto'o en zijn management. Dat zal niet zijn geweest omdat hij totáál geen belangstelling had. Echter, het voorgestelde beloningssysteem hield voor Eto'o een groot risico in. Hij is 33. Op die leeftijd speel je liever niet voor bonussen.

Maar het doet er niet meer toe. Next.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door brigade zuid » do aug 21, 2014 9:45 am

Het zal mij benieuwen of Marc een plan B heeft. En zo ja, of het dan een keer een goeie is. Marc heeft namelijk nog nooit een goede voorhoede speler aangetrokken of gehuurd (al zal ik Zivkovic het voordeel van de twijfel geven.)

Plaats reactie