Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:49 am

Als hij komt, is het wanbeleid. Als hij niet komt, heeft Overmars gefaald. Jij hebt sowieso een heerlijke zondag. :hypocrite.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:50 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Of je bent zo naief om te geloven dat Eto'o al jaren droomt om in de herfst van z'n carriere bij Ajax te voetballen.
Wie zegt dat dan? Stel je niet aan, zeg.

Eto'o kijkt naar het sportieve en financiële perspectief. Dergelijke spelers hebben altijd meer opties.
Maar wat zit er nou achter dit beleid? Je hebt Sigi (die gister nog eens heeft gezegd dat er niks rond hem speelt maar wel graag weg wilt), je hebt Milik en Zivkovic....

Of is Milik inmiddels al weer afgeschreven? En waar is Zivkovic?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 11:51 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Of je bent zo naief om te geloven dat Eto'o al jaren droomt om in de herfst van z'n carriere bij Ajax te voetballen.
Wie zegt dat dan? Stel je niet aan, zeg.

Eto'o kijkt naar het sportieve en financiële perspectief. Dergelijke spelers hebben altijd meer opties.
Als het Eto'o om het sportieve aspect gaat (CL) zal hij vast even wachten of er niet een kapitaalkrachtiger club (of hergeformuleerd, een club met een ander salarishuis) door de voorronden rolt. Genoeg 'takers' dan denk ik.

Is Eto'o al in Amsterdam of op Schiphol gesignaleerd?
Laatst gewijzigd door zeux op zo aug 10, 2014 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:51 am

Yopi schreef:Als hij komt, is het wanbeleid. Als hij niet komt, heeft Overmars gefaald. Jij hebt sowieso een heerlijke zondag. :hypocrite.gif:
Ik denk dat Eto'o niet voor 1 miljoen bij Ajax komt spelen. Dus het strookt niet met het beleid, al vind ik zijn kwaliteiten wel een toevoeging voor Ajax. Als ie tenminste fit is en blijft.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Mano » zo aug 10, 2014 11:53 am

Het is allemaal niet zo spannend en AJax verloochend zijn beleid niet.

Ajax merkt het op en gaat in gesprek.
Stelt daarin hoe Ajax voetbalt, gericht is op jeugd en welke ambities het heeft.
Geeft Rol aan van Eto'o: scoren + Jeugd beter maken/voorbeeld geven
Geeft aan hoeveel men kan/wil betalen

Eto'o schijnt nog steeds enthousiast te zijn ondanks al deze voorwaarden.
Daarop nodigt Overmars hem uit naar de Arena. Deze uitnodiging neemt hij in beraad.
Nu moet blijken of dat ook daadwerkelijk de enthousiasme van Eto'o is zoals het leek of dat hij voor een paar miljoen meer ergens anders gaat voetballen
Meer kan Ajax niet doen.

Ajax schetst een beeld wat men wilt en hoe men zijn rol ziet en wat Ajax kan betalen.
Nu is het aan de speler

Spannender is het niet en als hij komt, spreekt dat in zijn voordeel. (niet voor geld gekozen)

EN dat hij is aangeboden bij PSV :biggrin.gif:
PSV is vast op de hoogte dat hij te krijgen is, maar meer niet.
zand in ogen strooien, heet dat.


dus naast de uitslag vanmiddag is het ook interessant of Eto'o bij Ajax op tribune zit
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Baseman » zo aug 10, 2014 11:56 am

Humor, die spastische reacties van sommigen nu blijkt dat Eto'o overal wordt aangeboden.
En dan ook nog Brands de schuld geven van goedkoop willen scoren :smallgrin.gif:

Eto'o wil blijkbaar 2 miljoen Euro netto verdienen, dat is een ruime 3,5 miljoen Euro bruto.
Succes met je salarishuis en de verhoudingen in de kleedkamer...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:58 am

GangstaRiB schreef: Ik denk dat Eto'o niet voor 1 miljoen bij Ajax komt spelen. Dus het strookt niet met het beleid.
Als één ding gebleken is, dan is het dat Overmars NIET met geld smijt. Als Eto'o komt, dan is dat heus op redelijke voorwaarden. Daarbij, Ajax heeft geld genoeg. Begrijp me goed, ik vind dat Ajax geen rare dingen moet doen, maar van een keer een uitzondering maken gaan we niet failliet.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:59 am

Baseman schreef:Humor, die spastische reacties van sommigen nu blijkt dat Eto'o overal wordt aangeboden.
En dan ook nog Brands de schuld geven van goedkoop willen scoren :smallgrin.gif:

Eto'o wil blijkbaar 2 miljoen Euro netto verdienen, dat is een ruime 3,5 miljoen Euro bruto.
Succes met je salarishuis en de verhoudingen in de kleedkamer...
Ja mooi he. Alle intenties ten spijt, ons TH ziet ook wel dat je met deze selectie niet bepaald een figuur gaat slaan in Europa en wellicht Eredivisie. Ajax gaat vol voor de jeugd en deze zal niet geblokkeerd worden. Zoiets was afgesproken met JC. Nou ja.. het zal wel. Onder druk wordt alles vloeibaar.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 11:59 am

Yopi schreef:Als Eto'o komt, dan is dat heus op redelijke voorwaarden. Daarbij, Ajax heeft geld genoeg. Begrijp me goed, ik vind dat Ajax geen rare dingen moet doen, maar van een keer een uitzondering maken gaan we niet failliet.
???

:biggrin.gif:

:headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 12:00 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef: Ik denk dat Eto'o niet voor 1 miljoen bij Ajax komt spelen. Dus het strookt niet met het beleid.
Als één ding gebleken is, dan is het dat Overmars NIET met geld smijt. Als Eto'o komt, dan is dat heus op redelijke voorwaarden. Daarbij, Ajax heeft geld genoeg. Begrijp me goed, ik vind dat Ajax geen rare dingen moet doen, maar van een keer een uitzondering maken gaan we niet failliet.
Psies. 16 miljoen per jaar Anzhi, naar 1 miljoen per jaar bij Ajax.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 12:04 pm

zeux schreef:
Yopi schreef:Als Eto'o komt, dan is dat heus op redelijke voorwaarden. Daarbij, Ajax heeft geld genoeg. Begrijp me goed, ik vind dat Ajax geen rare dingen moet doen, maar van een keer een uitzondering maken gaan we niet failliet.
???

:biggrin.gif:

:headbang.gif:
Ho, ik ben er niet voor. Dat voor alle duidelijkheid. Maar het is ook niet meteen wanbeleid.

Het punt is dat je nooit weet hoe het uitwerkt. Veel zekerheidjes belanden al snel bij het grofvuil.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Duke » zo aug 10, 2014 12:11 pm

Volgens mij begin je langzaam aan het idee te wennen, Yopi. :smallgrin.gif:

Het zou overigens wel een echte Football Manager-transfer zijn, alleen daarom al hoop ik dat het doorgaat!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 12:28 pm

Ajax hoeft natuurlijk ook geen half miljard op de bank te hebben. Cruijff gaf een jaar geleden al aan: als er genoeg op de rekening staat, kunnen we af incidenteel een speler halen die het team echt sterker maakt.

Ik zie dan eerlijk gezegd liever een jongere speler die nog kan doorgroeien dan een oude vedette. Al begrijp ik ook wel dat De Boer met een groep padvinders zit.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Duke » zo aug 10, 2014 12:31 pm

Volgens mij is dat een ja!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 12:33 pm

Fox meldt dat hij (Hij) gesignaleerd 'schijnt' te zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » zo aug 10, 2014 12:38 pm

Baseman schreef:Eto'o wil blijkbaar 2 miljoen Euro netto verdienen, dat is een ruime 3,5 miljoen Euro bruto.
Succes met je salarishuis en de verhoudingen in de kleedkamer...
Zo, niet dat ik ook maar een ogenblik verwacht dat het doorgaat maar dit zou wel in heel grote tegenspraak zijn met het tot nu toe gevoerde beleid.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » zo aug 10, 2014 12:40 pm

zeux schreef:Fox meldt dat hij (Hij) gesignaleerd 'schijnt' te zijn.
Je weet het, al die zwarte jongens lijken op elkaar. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 12:48 pm

Duke schreef:Volgens mij is dat een ja!
Volgens mij is het een ja, mits.

Ajax heeft een forse buffer nodig. Er kan van alles gebeuren: geen CL, minder sponsorcontracten, het transfervrije vertrek van spelers, enz. Ajax moet een beleid voeren waarbij het niet op de transfermarkt hoeft te speculeren om de begroting rond te krijgen.
Zo bezien ben ik tevreden. Ajax staat er prima voor. Terwijl de concurrentie om geld moet bedelen bij de gemeente en/of haar ziel verkoopt aan investeringsmaatschappijen, heeft Ajax zoveel geld dat er iets mogelijk is. Ajax heeft geen financiële zorgen en dat moet vooral zo blijven.

En daar zit 'm de kneep. Hoe zorg je dat 'incidenteel een speler halen die het team sterker maakt' niet verandert in hebbespelertjes kopen? Wie bepaalt welke speler het team sterker maakt, en wat als die speler het team niet sterker blijkt te maken? Hoever ga je?

Supporters denken veel te gemakkelijk over het geld van hun club, vind ik. 'Ze moeten gewoon die kopen en die. Dan overwinteren we in de CL en verdienen we het vanzelf terug'. Die redenering is vragen om problemen. Dat heeft het verleden aangetoond.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Mano » zo aug 10, 2014 1:08 pm

vi.nl
Als het aan trainer Frank de Boer ligt, komt Samuel Eto'o Ajax dit seizoen versterken. De clubleiding heeft afgelopen donderdag in Parijs gesproken met de Kameroense topspits, die zondag in de Amsterdam Arena aanwezig is, over een mogelijke overgang.
'Als je zo'n speler kan halen moet je dat niet nalaten. Hij heeft ook de ambitie om nog iets te laten zien', laat De Boer weten aan FOX Sports. 'Hij zal hier een leidersrol moeten innemen.'

Of Ajax aan het eisenpakket van de Kameroener kan en wil voldoen is echter de vraag. Eto'o is gewend een fors salaris op te strijden, maar kreeg in het verleden ook de nodige privileges bij zijn voormalige werkgevers.

Of De Boer daaraan wilt meewerken is afwachten. 'Ik wil wel dat hij laat zien waarom hij niet naartoe wilt komen', zegt De Boer. 'Ik zal hem eerst moeten spreken. Op een bepaalde leeftijd kan het weleens voorkomen dat je een training overslaat, maar dat moet stroken met onze en zijn verwachtingen.'

'Gebeurt dat niet komen die privileges ook niet in aanmerking', vervolgt De Boer. 'Hij moet een voorbeeld zijn voor de jeugd. En wij zoeken nog een spits. Als je dan bij hem uitkomt is dat niet verkeerd natuurlijk.'

Signaal
Woensdag kreeg technisch directeur Marc Overmars het signaal dat Eto'o open stond voor de interesse van Ajax, een dag later stapte de voetbaldirecteur samen met algemeen directeur Michael Kinsbergen in de trein naar Parijs. 'Samuel kwam enorm gretig op me over', vertelde Overmars eerder aan Voetbal International. 'Hij is fit en heeft een grote drive om te presteren.'

Overmars heeft ingezet op een contract voor één of twee jaar. 'We moeten natuurlijk de ontwikkeling van Arek Milik en Richairo Zivkovic niet gaan remmen. Dat blijft een belangrijk aspect als we een ervaren speler halen. Maar wanneer een topspits als Eto'o naar Ajax wil komen, zou dat natuurlijk fantastisch zijn.'


Eto'o werd op zestienjarige leeftijd door Real Madrid naar Europa gehaald en beleefde zijn doorbraak bij Real Mallorca. Van 2004 tot 2009 speelde de aanvaller bij Barcelona, waarna hij bij Internazionale opnieuw een succesperiode meemaakte. In 2011 vertrok Eto'o naar het Russische FC Anzhi. Daar gold hij met een jaarsalaris van twintig miljoen euro als best betaalde voetballer ter wereld.

Vorig seizoen stond de spits onder contract bij Chelsea, waar hij in 21 competitieduels negen goals maakte. In de Champions League was Eto'o in negen wedstrijden driemaal trefzeker. Tijdens het recente WK in Brazilië strandde de 113-voudig international met Kameroen in de poulefase.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » zo aug 10, 2014 1:17 pm

Ajaciedjuh schreef:Brand's neus groeide terwijl hij praatte. Daarna zwakte hij het af met de tekst 'dat hij niet zeker wist of hij met de juiste zaakwaarnemer had gesproken'.
Brands kan nog geen wip krijgen in een bordeel.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » zo aug 10, 2014 1:20 pm

Baseman schreef:Humor, die spastische reacties van sommigen nu blijkt dat Eto'o overal wordt aangeboden.
Waaruit blijkt dat dan?

Eto'o is de grootste Afrikaanse speler aller tijden. Die vindt zonder allerlei ronselpraktijken ook wel een club. Of 10.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 1:27 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Humor, die spastische reacties van sommigen nu blijkt dat Eto'o overal wordt aangeboden.
Waaruit blijkt dat dan?

Eto'o is de grootste Afrikaanse speler aller tijden. Die vindt zonder allerlei ronselpraktijken ook wel een club. Of 10.
Weah telt dus niet meer mee? Het wachten is op het bericht dat Eto'o geen salaris wil of dat zijn broer zijn salaris betaalt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 1:30 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Humor, die spastische reacties van sommigen nu blijkt dat Eto'o overal wordt aangeboden.
Waaruit blijkt dat dan?

Eto'o is de grootste Afrikaanse speler aller tijden. Die vindt zonder allerlei ronselpraktijken ook wel een club. Of 10.
Waarom zou ie dan Ajax kiezen in plaats van een Turkse ploeg die minimaal 5 keer het salaris van Ajax betaald? Voorheen koos ie voor een Russische mafia-club. WIl ie nu ineens voor het voetbal kiezen? Als ie voor Ajax kiest ben ik toch echt benieuwd om de reden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 10, 2014 1:30 pm

Ik neem aan dat Overmars en Kinksbergen niet naar Parijs afreizen, als het financieel onhaalbaar is. Zeker met de info dat ze elkaar nu al meerdere malen gesproken hebben en dat FdB Eto'o wil spreken voordat de knoop definitief wordt doorgehakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 1:38 pm

Is het al duidelijk of hij inderdaad in het stadion zit?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie