Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » do aug 14, 2014 6:59 am

brigade zuid schreef:Wat een onzin zeg om het normaal te vinden dat Zivkovic in de eerste divisie gaat ballen. Die jongen heeft vorig jaar een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt bij Groningen dan ga je nu niet voor je lol naar Top Oss of Achillis' 29
Dacht deze week een bericht op AS gelezen te hebben waarin hij zegt dit jaar te verlangen naar de CL; vorig jaar op tv, nu zelf spelen. Dat is iets anders dan Achilles uit. Ik weet niet wat hem is toegezegd, wat er is afgesproken, maar kan me niet voorstellen dat hij zich verheugt op de Jupiler League.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 14, 2014 7:05 am

Als het maanden gaat duren is het slecht voor zijn ontwikkeling. Zo zijn er een stuk of 5 in Jong Ajax trouwens die op dat niveau niet thuishoren en rijp zijn voor de Eredivisie. Ik denk aan Bazoer, Tete, Andersen, Zivkovic, etc. Ik denk dat het probleem zich voor een gedeelte zelf oplost omdat er jongens gaan doorstoten naar het eerste.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » do aug 14, 2014 7:13 am

Volgens een bericht op AS, er wordt verwezen aar het AD, verwacht Overmars vandaag antwoord van Eto'o op het voorstel dat Ajax heeft gedaan, http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... eto-o.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » do aug 14, 2014 7:32 am

Eto'o heeft langer de tijd gevraagd. Dat zal het niet waarschijnlijker maken dat hij komt.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 7:36 am

Demosthenes schreef: maar Ajax is al vier jaar kampioen, dat zal niet het doel zijn voor 2014-2015,
:excited.gif:
Arthur schreef:Eto'o heeft langer de tijd gevraagd. Dat zal het niet waarschijnlijker maken dat hij komt.
Het gaat alleen nog maar om het tijdstip waarop Eto'o afzegt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » do aug 14, 2014 7:48 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: maar Ajax is al vier jaar kampioen, dat zal niet het doel zijn voor 2014-2015,
:excited.gif:
Arthur schreef:Eto'o heeft langer de tijd gevraagd. Dat zal het niet waarschijnlijker maken dat hij komt.
Het gaat alleen nog maar om het tijdstip waarop Eto'o afzegt.
Is er geen Europees doel? Kampioen worden is leuk en financieel en sportief gezien bijna noodzakelijk, maar Ajax wil toch Europees scoren. Kampioen worden is, de huidige selectie afgezet tegen die van de concurrenten, niet het grootste probleem, al kan er tot 1 september nog iets veranderen.

Ajax wacht op de afzegging, kortom is al bezig met de volgende ervaren (top)spits.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 8:29 am

Demosthenes schreef: Kampioen worden is, de huidige selectie afgezet tegen die van de concurrenten, niet het grootste probleem, al kan er tot 1 september nog iets veranderen.
Papieren teams winnen papieren bekers. Dat (meerdere keren op rij) kampioen worden geen vanzelfsprekendheid is, weten we uit de periode 1996-2010.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 8:37 am

Er is jaarlijks genoeg vers bloed om te voorkomen dat Ajax het als een vanzelfsprekendheid ziet. De landstitel is gewoon weer het belangrijkste doel dit jaar.

De CL zie ik als een leuk bijgerecht. De groep kan er sowieso uitstekend ervaring op doen. En hebben we toevallig een keer een talentvol elftal lang genoeg bij elkaar dan kunnen we wellicht eens een opvallende prestatie neerzetten in één van de twee toernooien.

Ik verwacht van Ajax overigens wel dat ze bezig zijn met een alternatief voor Eto'o gegeven het feit dat ze sowieso een extra spits willen. Het kan natuurlijk geen verrassing zijn dat Eto'o straks niet komt. Als dat wel het geval is dan sta je niet helemaal helder in de transferwereld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » do aug 14, 2014 8:45 am

Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet specifiek op zoek bent naar een extra spits, maar dat je, als er ineens een topper beschikbaar lijkt te zijn, toch gaat proberen die binnen te hengelen. Zoiets kan een boost geven aan de hele club.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 8:49 am

Ik kreeg de indruk dat Ajax er sowieso nog één wil halen. Zeker als Sigthorsson straks weg is. Maar ik kan me vergissen.

Van mij hoeft het overigens ook niet. Ik zou lekker met de huidige aanval het seizoen in gaan. Muric sluit straks aan. Wat verderop in het seizoen komt Fischer terug. Klaassen kan in het centrum spelen. En we hebben dus al twee nieuwe spitsen. Opties zat. Ik maak me meer zorgen over de positie van Blind mocht hij straks vertrekken.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » do aug 14, 2014 2:35 pm

http://www1.skysports.com/transfer-centre/

Zie bericht van 14.09

Om de een of andere reden zetten veel mensen in op de komst van Eto'o naar Ajax.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » do aug 14, 2014 2:37 pm

Om 11 uur gaan de pubs open, om 2 uur is driekwart lam, dronken mensen doen vreemde dingen.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door brigade zuid » do aug 14, 2014 6:10 pm

Vandaag zou het bekend worden toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » do aug 14, 2014 8:28 pm

Schijnt een betrouwbare journalist te zijn, maar ik kan het me niet voorstellen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » do aug 14, 2014 8:28 pm

-dubbel gepost-

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Jinne » do aug 14, 2014 8:47 pm

Biedt Liverpool dan zo weinig?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » do aug 14, 2014 8:56 pm

Jinne schreef:Biedt Liverpool dan zo weinig?
Dat lijkt me sterk, zo'n Lambert verdient daar volgens mij al een paar miljoen per jaar... Laat staan spelers als Sturridge & Gerrard.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door brigade zuid » do aug 14, 2014 8:59 pm

Laat ie snel maar eens duidelijkheid geven, anders mag die van mij lekker wegblijven. Wordt er een beetje moe van.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Cruijff » do aug 14, 2014 9:17 pm

Mogelijkerwijs vindt Eto'o dat de euro's die Ajax hem aanbiedt hem meer waard zijn dan de Britse ponden van Liverpool. Of hij vindt dat het mogen dragen van het magische wit-rood-wit ook al enkele miljoenen waard is en weegt dat af tegen het lelijke truitje van die Reds.

Grotere kans is dat Eto'o denkt dat het salaris dat Overmars & co hebben aangeboden per maand op zijn bankrekening wordt bijgeschreven en nooit een jaarsalaris kan zijn. Als hij 1 of 2 miljoen in zijn hoofd met de factor 12 heeft vermenigvuldigd dan zal dat inderdaad net iets hoger uitkomen dan het jaarbedrag geboden door Liverpool. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 15, 2014 5:37 am

Telesport
Ultiem bod voor Eto'o

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Ajax heeft nog steeds goede hoop de stunttransfer rond Samuel Eto’o te kunnen realiseren. De Amsterdammers zijn bereid om ver te gaan om de 33-jarige spits binnen te halen. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft een ultiem salarisbod neergelegd bij de Kameroenees. Het basissalaris van Eto’o blijft onder het salarisplafond, maar dankzij bonussen en andere vergoedingen kan Ajax toch een topaanbieding doen. De Amsterdammers verwachten vandaag of morgen uitsluitsel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Banjavi » vr aug 15, 2014 6:02 am

Tja.... Die vent smult van de aandacht.
Ik zou zeggen tegen hem... Of je wil nu komen en tekent... Of blijf lekker weg. Er zijn meer spotsen die tegen dordrecht kunnen scoren.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » vr aug 15, 2014 6:12 am

Het basissalaris van Eto’o blijft onder het salarisplafond, maar dankzij bonussen en andere vergoedingen kan Ajax toch een topaanbieding doen. De Amsterdammers verwachten vandaag of morgen uitsluitsel.
Topaanbieding onder het salarisplafond, een Daley Blind-salaris? Eem bonus bij een kampioenschap van een paar miljoen? Tweede ronde CL een paar miljoen? Geen scheve gezichten in de kleedkamer bij al die "ideale schoonzonen"?

Eto'o zal toch niet voor een Boilesen-salaris komen, hij kent hem niet eens, vrees ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » vr aug 15, 2014 7:18 am

Banjavi schreef:Tja.... Die vent smult van de aandacht.
Ik zou zeggen tegen hem... Of je wil nu komen en tekent... Of blijf lekker weg. Er zijn meer spotsen die tegen dordrecht kunnen scoren.
De illusie dat hij komt uit 'ideële' motieven - bijvoorbeeld om een leermeester voor de jonkies te zijn - kan volgens mij wel in de prullenbak.

Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » vr aug 15, 2014 7:37 am

zeux schreef:
Banjavi schreef:Tja.... Die vent smult van de aandacht.
Ik zou zeggen tegen hem... Of je wil nu komen en tekent... Of blijf lekker weg. Er zijn meer spotsen die tegen dordrecht kunnen scoren.
De illusie dat hij komt uit 'ideële' motieven - bijvoorbeeld om een leermeester voor de jonkies te zijn - kan volgens mij wel in de prullenbak.

Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
Ach, misschien is het wel goed om zo iemand in de kleedkamer te hebben naast al die ideale schoonzoontjes. Misschien krijgen ze zo wel een lesje in killer-mentaliteit.

Mocht ie komen, hoop ik wel dat ie een beetje fit is en blijft. Hij vraag blijkbaar de hoofdprijs, dus mag je wel wat gaan verwachten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » vr aug 15, 2014 7:41 am

GangstaRiB schreef:
Ach, misschien is het wel goed om zo iemand in de kleedkamer te hebben naast al die ideale schoonzoontjes. Misschien krijgen ze zo wel een lesje in killer-mentaliteit.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Nietsontziend egocentrisme als voorbeeld. Het zou wel een keer wat anders zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie