Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 8:57 pm

Eto’o mogelijk naar Ajax-Vitesse: ‘Ik weet nog niet of het ons gaat lukken’

Marc Overmars bevestigde zaterdagochtend in De Telegraaf dat Ajax daadwerkelijk geïnteresseerd is in de komst van Samuel Eto’o naar Amsterdam. Donderdag sprak de directeur voetbalzaken van de landskampioen samen met Michael Kinsbergen in Parijs met de spits uit Kameroen en zijn zakelijk vertegenwoordiger, Claudio Vigorelli. Daarbij werd ook een uitnodiging neergelegd om zondag naar Ajax-Vitesse te komen kijken.

“Het klopt dat we door Ajax zijn uitgenodigd om zondag het duel met Vitesse bij te wonen, maar ik weet nog niet of het ons gaat lukken om naar de Arena te komen”, zegt Vigorelli zaterdagavond tegen Ajax Showtime. Hij bevestigt dat er ‘meerdere gesprekken’ zijn geweest met Ajax over een samenwerking met zijn 33-jarige cliënt. Over de huidige stand van zaken kan de zaakwaarnemer echter niets zeggen.

De komst van Eto’o naar Ajax is enerzijds een moeilijk verhaal, gezien zijn gigantische salaris en het salarisplafond dat juist bij Ajax geldt. Anderzijds is Eto’o wel enthousiast over Ajax. Hij ziet dat Frank de Boer de beschikking heeft over een jonge, talentvolle selectie en zou geld inmiddels niet meer het belangrijkste vinden in zijn loopbaan. Eerder verdiende hij bij Barcelona, Internazionale en Anzhi Makhachkala bakken met geld.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » za aug 09, 2014 9:37 pm

En salarisplafond betekent niks als je bij een 1 jarig contract een flinke tekenbonus meegeeft.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 10:02 pm

Ronald! schreef:En salarisplafond betekent niks als je bij een 1 jarig contract een flinke tekenbonus meegeeft.
Dat is een oplossing; je geeft hem € 15.000.000 aan tekengeld en een salaris van € 100.000 per jaar; Bijna iedereen tevreden. Geen transfersom, geen hoog salaris en mocht hij mislukken, kost het volgens ajax.nl maar € 100.000. De volgelingen lyrisch, hij komt voor "onze gevulde koeken".
While many executives who take a one-dollar salary also choose not to take any other forms of compensation, a number earn millions more in bonuses and/or other forms of compensation. For example, in 2010–11 Oracle Founder and CEO Larry Ellison made only $1 in salary, but earned over $77 million in other forms of compensation.[16]
http://en.wikipedia.org/wiki/One-dollar_salary
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za aug 09, 2014 11:50 pm

Yopi schreef:
Is hij het type waar de rest zich aan kan optrekken? Daar gaat het om, los van de vraag of hij de motivatie nog heeft.
Poulsen vervulde die rol met verve. Was qua trainingsarbeid en mentaliteit een voorbeeld voor de jonge spelers. Daarom hoefde hij niet eens echt goed te spelen om van waarde te zijn. Zou Eto'o dat ook kunnen opbrengen, of speelt hij puur voor zichzelf?
Hij speelt puur voor zichzelf. Eto'o is een keiharde egoïst, een stikeigenwijze, eeuwig verongelijkte, boze, vuilspuitende en vloekende hork. En zo eigenzinnig als wat.

Maar ik bedoel dat niet negatief (ik vind hem persoonlijk een geweldige vent). Hij is een character , denk Zlatan maar dan zonder de (gewelddadige) psychopathische trekjes. En hij is natuurlijk (nog steeds) een geweldenaar op het veld. Dat soort types kan ook een grote teamwaarde hebben en weldegelijk een voorbeeld zijn. Met de mentaliteit, het eergevoel en de drive van Eto' o redt je het immers overal en daar hebben velen zich al aan opgetrokken.

Maar geen Poulsen, daar heeft een trainer geen omkijken naar.

Hij zou er eerzuchtig genoeg voor zijn (kampioenschap, CL, sterspeler in de ploeg/competitie) maar het zou mij verbazen. Niet dat hij zo'n geldwolf is als nu wordt gesuggereerd (hij is tijdenlang een van de beste spitsen ter wereld geweest, die bedingen nou eenmaal hoge salarissen -Anzhi is toch een wat apart geval-) maar Ajax zit wel in een erg veel lagere salariscategorie.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » zo aug 10, 2014 9:35 am

:onfire.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif: Welkom Eto'o!
OFFICIEEL | Eto'o en Ajax zijn tot een akkoord gekomen

Samuel Eto'o en Ajax zijn er uit. Manager Voetbalzaken Marc Overmars bevestigde al dat er gesprekken gaande waren en het is nu dan officieel bevestigd en de deal is beklonken. Eto'o neemt de Amsterdamse club over voor een bedrag van ongeveer 150 miljoen euro.

De speler uit Kameroen voerde de afgelopen dagen uitvoerige gesprekken met de clubleiding. 'We willen al een tijd van de beurs af en op deze manier kunnen we dat realiseren', zo legt Overmars de overname uit. 'Eto'o heeft meer geld dan onze gehele voetbalselectie.'

Ook Eto'o is blij met z'n nieuwe speeltje en heeft enkele interessante transfers op het oog. 'Ik denk er over na om Viktor Fischer, Lucas Andersen en Mike van der Hoorn ook over te nemen', aldus de spits. 'Zij kunnen erg goed van pas komen. Zij kunnen dan klusjes in mijn huis doen. Gras maaien, lampjes vervangen, schoenen poetsen. Dat soort dingen.'

Chelsea-trainer José Mourinho heeft met verbazing gereageerd op de overname. Hij werkte nauw met hem samen bij Internazionale en ook bij de Londense club werkten de twee met elkaar. 'Dit is vreemd. Eto'o gaat denk ik door een midlifecrisis. Hij is ten slotte 50 ofzo, of misschien 52. Ik weet het niet precies. Hij wil denk ik zijn leeftijd verbloemen door een club te kopen.' Balgevoel.com

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 9:39 am

Ronald! schreef::onfire.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif: Welkom Eto'o!
OFFICIEEL | Eto'o en Ajax zijn tot een akkoord gekomen

Samuel Eto'o en Ajax zijn er uit. Manager Voetbalzaken Marc Overmars bevestigde al dat er gesprekken gaande waren en het is nu dan officieel bevestigd en de deal is beklonken. Eto'o neemt de Amsterdamse club over voor een bedrag van ongeveer 150 miljoen euro.

De speler uit Kameroen voerde de afgelopen dagen uitvoerige gesprekken met de clubleiding. 'We willen al een tijd van de beurs af en op deze manier kunnen we dat realiseren', zo legt Overmars de overname uit. 'Eto'o heeft meer geld dan onze gehele voetbalselectie.'
:ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » zo aug 10, 2014 9:42 am

:drecul.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 9:46 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Hij speelt puur voor zichzelf. Eto'o is een keiharde egoïst, een stikeigenwijze, eeuwig verongelijkte, boze, vuilspuitende en vloekende hork. En zo eigenzinnig als wat.

Maar ik bedoel dat niet negatief (ik vind hem persoonlijk een geweldige vent). Hij is een character , denk Zlatan maar dan zonder de (gewelddadige) psychopathische trekjes.
En hij is natuurlijk (nog steeds) een geweldenaar op het veld. Dat soort types kan ook een grote teamwaarde hebben en weldegelijk een voorbeeld zijn. Met de mentaliteit, het eergevoel en de drive van Eto' o redt je het immers overal en daar hebben velen zich al aan opgetrokken.

Maar geen Poulsen, daar heeft een trainer geen omkijken naar.

Hij zou er eerzuchtig genoeg voor zijn (kampioenschap, CL, sterspeler in de ploeg/competitie) maar het zou mij verbazen. Niet dat hij zo'n geldwolf is als nu wordt gesuggereerd (hij is tijdenlang een van de beste spitsen ter wereld geweest, die bedingen nou eenmaal hoge salarissen -Anzhi is toch een wat apart geval-) maar Ajax zit wel in een erg veel lagere salariscategorie.
Haha, prachtig beeld. :biggthumpup.gif:

Die brave jochies van ons zouden zich te pletter schrikken. :smallgrin.gif:

Update: Brands beweert dat Eto'o zaterdag is aangeboden bij PSV.

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/33 ... o%20af.php

Het wordt steeds gekker.

Wat mij benieuwt: hoe komt het contact met zo'n speler tot stand? Neem niet aan dat Overmars op zijn kamer opeens bedenkt: ik gooi een balletje op bij Samuel. Als Eto'o een club zoekt, ligt het niet voor de hand om met Ajax te gaan praten.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... -c805UcR9A
Laatst gewijzigd door Yopi op zo aug 10, 2014 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:05 am

Sigi, Milik en Zivkovic en nu dus misschien Eto'o.

Is dit paniekvoetbal ofzo?
Het is nog altijd onzeker of Samuel Eto'o vandaag in de Arena is voor Ajax - Vitesse, zo meldt Fox Sports zondagochtend. Rondom de spits lopen nogal wat personen met de aanvaller te leuren. PSV's technisch directeur Marcel Brands liet weten dat de spits zaterdag nog is aangeboden bij PSV. Die club heeft hem echter afgewezen, hij zo'n 2 miljoen euro vragen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 10, 2014 11:13 am

Brand's neus groeide terwijl hij praatte. Daarna zwakte hij het af met de tekst 'dat hij niet zeker wist of hij met de juiste zaakwaarnemer had gesproken'.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:14 am

'Aangeboden', zo ligt het natuurlijk niet. Zo geformuleerd lijkt het alsof PSV maar ja hoeft te zeggen en Eto'o is binnen.

Popi praatje van Brands, niet zo chique.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Scherrer » zo aug 10, 2014 11:15 am

GangstaRiB schreef:Sigi, Milik en Zivkovic en nu dus misschien Eto'o.

Is dit paniekvoetbal ofzo?
Sigthorsson gaat weg, Zivkovic is 17 en Milik een houten klaas die we slechts huren. Er moet absoluut een spits bij.
Het is nog altijd onzeker of Samuel Eto'o vandaag in de Arena is voor Ajax - Vitesse, zo meldt Fox Sports zondagochtend. Rondom de spits lopen nogal wat personen met de aanvaller te leuren. PSV's technisch directeur Marcel Brands liet weten dat de spits zaterdag nog is aangeboden bij PSV. Die club heeft hem echter afgewezen, hij zo'n 2 miljoen euro vragen.
Ik vind 2 miljoen eigenlijk nog wel meevallen. Geef je hem een miljoen tekengeld en een miljoen salaris (binnen het salarishuis). Overigens geloof ik er niets van dat hij echt deze kant op komt. Die zit natuurlijk ook never nooit in het stadion vandaag.

Brands is trouwens de boel aan het opstoken. Die vent zou zelfs zijn moeder nog verkopen om bij de PSV-fans in een goed daglicht te komen.
Laatst gewijzigd door Scherrer op zo aug 10, 2014 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 11:17 am

Waar dan nog de 'privileges' bij zullen komen?

Eto'o is geen filantropische instelling, dat beeld is wel helder.

Ik vind dat je zo'n speler alleen moet halen als je hem ook naar zijn waarde kunt betalen. Dan kun je hem daar ook op aanspreken.

Zodra je moet gaan hopen op zijn 'goodwill' gaat het fout. Ten eerste weet je nooit of hij gaat leveren en ten tweede zal hij een 'status aparte' krijgen - persoonlijke condities die hem apart gaan zetten van de groep - en bij het eerste de beste conflict gaat het mis, want je drijft op zijn 'goodwill'. Lijkt me voor Frank ook heel vervelend. Lijkt mij niet een vent die uitzonderingsposities - zeker als Eto'o 'vrijheden' eist - fijn vindt. Je moet zo'n speler vrijuit kunnen coachen, vanuit jouw filosofie, zonder aanziens des persoons.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:23 am

Tja, dan moet je Zlatan ook niet halen. Of Cristiano Ronaldo. Laat staan Balotelli, die is helemaal lastig.

De hamvraag: is Eto'o die privileges waard? Als hij top presteert, zal het De Boer en de andere spelers een zorg zijn dat hij een eigenheimer is.

Brands weet bij nader inzien niet eens of hij echt met de zaakwaarnemer van Eto'o heeft gesproken? Waarom brengt hij dit dan naar buiten? Pfff. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 10, 2014 11:25 am

Scoren bij zijn achterban. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:30 am

Ajax betaalt Eto'o geen 2 miljoen per jaar. Daar geeft de altijd zeer principiële Theo van Duivenbode geen toestemming voor.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:31 am

Eto wordt dus overal aangeboden. Tot zover het sprookje dat Overmars een neusje voor dit soort deals heeft. :excited.gif: :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » zo aug 10, 2014 11:33 am

Yopi schreef:Tja, dan moet je Zlatan ook niet halen. Of Cristiano Ronaldo. Laat staan Balotelli, die is helemaal lastig.
Klopt. Je moet Zlatan en Ronaldo ook niet op hun 33ste voor een tiende (in hun geval een twintigste) van hun salaris laten voetballen. Als je ze niet kunt betalen, moet je ze niet laten komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:34 am

Voor jouw standpunt is best wat te zeggen, Zeux. Ik heb zelf ook zeer mijn twijfels.

GangstaRiB schreef:Eto wordt dus overal aangeboden. Tot zover het sprookje dat Overmars een neusje voor dit soort deals heeft. :excited.gif: :excited.gif:
Wie beweert dat dan? :confused.gif:
Natuurlijk wordt de speler her en der aangeboden. Dat is normaal.
Verder weten we niet wie die zaakwaarnemer was, en wat hij wilde. Misschien probeerde hij een beeld te krijgen van wat er in Nederland wordt betaald.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:39 am

Yopi schreef:Voor jouw standpunt is best wat te zeggen, Zeux. Ik heb zelf ook zeer mijn twijfels.

GangstaRiB schreef:Eto wordt dus overal aangeboden. Tot zover het sprookje dat Overmars een neusje voor dit soort deals heeft. :excited.gif: :excited.gif:
Wie beweert dat dan? :confused.gif:
Natuurlijk wordt de speler her en der aangeboden. Dat is normaal.
Verder weten we niet wie die zaakwaarnemer was, en wat hij wilde. Misschien probeerde hij een beeld te krijgen van wat er in Nederland wordt betaald.
Ik moet het anders zeggen. Dit heeft niet zoveel met beleid te maken, maar gewoon een soort paniek reactie. Overmars deed het overkomen alsof Ajax exclusief met Eto praat, maar blijkbaar heeft Eto geen voorkeur voor Ajax. Hij wil gewoon weten wie em allemaal willen hebben. Teleurstellend van de kant van Ajax.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 10, 2014 11:42 am

Dus de tekst van Brands', die niet eens wist of dit zijn echte zaakwaarnemer was, wordt voor waarheid aangenomen. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:45 am

Dat je een hekel hebt aan Overmars, oké. Maar dit slaat nergens op. Overmars heeft bij mijn weten nergens laten weten dat Ajax het alleenrecht heeft op onderhandelingen met Eto'o. Hij kan alleen vertellen hoe het ervoor staat en wat hij verwacht.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:45 am

Ajaciedjuh schreef:Dus de tekst van Brands', die niet eens wist of dit zijn echte zaakwaarnemer was, wordt voor waarheid aangenomen. :smallgrin.gif:
Of je bent zo naief om te geloven dat Eto'o al jaren droomt om in de herfst van z'n carriere bij Ajax te voetballen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 11:47 am

GangstaRiB schreef:Of je bent zo naief om te geloven dat Eto'o al jaren droomt om in de herfst van z'n carriere bij Ajax te voetballen.
Wie zegt dat dan? Stel je niet aan, zeg.

Eto'o kijkt naar het sportieve en financiële perspectief. Dergelijke spelers hebben altijd meer opties.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » zo aug 10, 2014 11:48 am

Yopi schreef:Dat je een hekel hebt aan Overmars, oké. Maar dit slaat nergens op. Overmars heeft bij mijn weten nergens laten weten dat Ajax het alleenrecht heeft op onderhandelingen met Eto'o. Hij kan alleen vertellen hoe het ervoor staat en wat hij verwacht.
Ik heb niet perse een hekel aan Overmars, ik ben alleen totaal niet onder de indruk van z'n werk bij Ajax tot nu toe.

Maar goed, we zullen zien of ie uiteindelijk komt kijken en tekenen.

Plaats reactie