De Aankopen evaluatie

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

De Aankopen evaluatie

Bericht door WP_Legend » ma mei 09, 2016 5:49 am

2015 - 2016 Aankopen

Arkadiusz Milik - €2,8 million
Francesco Antonucci - €500.000
Nemanja Gudelj - €6 million
Dragiša Gudelj - €150.000
Mitchell Dijks - €1 million
Kasper Dolberg - €270.000
Amin Younes - €1,5 million
John Heitinga -
Keshone Mettendaf -
Frenkie de Jong -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door WP_Legend » ma mei 09, 2016 5:53 am

mijn oordeel:

Arkadiusz Milik - 6.5 begon matig maar uiteindelijk toch een toegevoegde waarde.
Nemanja Gudelj - 6 vaak onzichtbaar, voor 6m had ik meer verwacht.
Mitchell Dijks - 7 op Jetro na de beste linksback van Nederland
Amin Younes - 7.5 beste linksbuiten in Nederland. begin was wat lastig maar laatste 10 wedstrijden belangrijkste ajacied.
John Heitinga - 1 Had nooit gehaald moeten worden.

rest heeft nog niet voor Ajax 1 gespeeld dus nog geen oordeel.

en ja ik heb Bambi hier bewust niet in deze lijst opgenomen!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 6:31 am

Dat je de (op 1 na beste) beste linksback of linksbuiten van Nederland bent, zegt vrij weinig. Ik geef Dijks een 6/6,5. Te druistig. Younes een 6,5/7.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 9:27 am

Gudelj een 6? Zozo.

Ze zijn nog altijd wat ballen kwijt in Doetinchem, trouwens.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 9:42 am

En toch vond ik hem niet eens de slechtste gisteren. Die Klaassen en Serero :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:48 am

Hij heeft zich wel enigszins herpakt toen hij een taak kreeg die beter bij zijn mogelijkheden past. Dat blijft ook echt iets onvoorstelbaars. Ajax haalt een speler die elders in rol A goed presteert om hem vervolgens rol B toe te wijzen. En dan vreemd opkijken wanneer het niet werkt. Gudelj moet je meters laten maken van zestien tot zestien. Duels laten uitvechten en hier en daar een keer laten schieten vanuit de tweede lijn.

Over Milik kun je feitelijk hetzelfde zeggen. Ok, hij speelt in de spits. Maar ook Milik moet allerlei dingen doen waar hij niet goed in is. In plaats van dat het elftal hem in stelling brengt op een manier dat zijn kwaliteiten wel tot hun recht komen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 10:34 am

Gudelj laat zo nu en dan echt wel wat staaltjes goed voetbal zien. Maar dan moet hij niet stilstaan en Busquets proberen na te doen. Gewoon lekker laten bikkelen a la Rakitic.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 10:41 am

Dat is precies mijn punt. Laat een speler dat doen waar hij goed in is. Die jongen kan echt wel iets.

Wat de rest van de aankopen betreft. Over de ontwikkeling van Younes ben ik tevreden. Hij heeft zich in de loop van het seizoen tot basisspeler opgewerkt en is een aantal keren beslissend geweest. De vraag is nu of hij in staat is om slimmer te gaan voetballen en of hij meer inhoud krijgt waardoor hij een hele wedstrijd van waarde kan zijn.

Dijks moet veel meer rust in zijn spel krijgen en iemand moet hem vertellen dat hij geen linksbuiten is. Ik snap dat het aantrekkelijk is om dat gat in de duiken wat Younes open laat maar hij heeft de actie niet om daar iets klaar te spelen. Veel eerder met die voorzet komen en slechts een enkele keer doorlopen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 10:48 am

Met Younes-Dijks is weinig mis, als daar een beetje aan gewerkt wordt. Met een middenveld Bazoer-Klaassen-Gudelj zou op papier ook weinig mis moeten zijn. Je hebt alleen geen creatieveling maar het zijn op papier drie goede middenvelders. Cerny en AEG op rechts vind ik ook best prima.

Maar die Milik... die kan er toch geen klote van? Zelfs tegen De Graafschap kan hij geen bal vasthouden of een duel winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Alexander » ma mei 09, 2016 11:01 am

M.i. is Gudelj het probleem op het middenveld. Waarom is die jongen gehaald eigenlijk? Totaal mislukte aankoop. Hoeveel lange ballen zal die jongen dit jaar gespeeld hebben die rechtstreeks over de zij/achterlijn zijn gegaan? Ik denk echt minimaal 4 per wedstrijd.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Alexander » ma mei 09, 2016 11:03 am

Het wordt de hoogste tijd dat we een trainer krijgen die Ajax op z'n Ajax laat voetballen. Ajax hoort te spelen met altijd 1 creatieveling op het middenveld. Geef een jongen als Nouri eens de kans. Wat is er mis met Bazoer-Klaassen-Nouri?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Arthur » ma mei 09, 2016 11:04 am

Wie had die Smeets gisteren eigenlijk moeten opvangen? Er heeft in de geschiedenis van het betaalde voetbal nog nooit iemand zoveel tijd en ruimte gekregen om vrij te lopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 2:15 pm

Arthur schreef:Wie had die Smeets gisteren eigenlijk moeten opvangen? Er heeft in de geschiedenis van het betaalde voetbal nog nooit iemand zoveel tijd en ruimte gekregen om vrij te lopen.
Spelers van Ajax, PSV, Fey en Twente hebben in de geschiedenis van het voetbal wel vaker zo vrij gestaan. Als je goed combineert en voetbalt kun je een mannetje vrijspelen. Dit was een enorm goede voetbalgoal van De Graafschap, dat thuis tegen PSV 3 keer scoorde en in Eindhoven 2 maal (= 5 goals).
Desondanks: dramatisch gevolg van de veldbezetting van Ajax en een tegentreffer die je vanaf de aftrap al zag aankomen.
Alexander schreef:M.i. is Gudelj het probleem op het middenveld. Waarom is die jongen gehaald eigenlijk? Totaal mislukte aankoop. Hoeveel lange ballen zal die jongen dit jaar gespeeld hebben die rechtstreeks over de zij/achterlijn zijn gegaan? Ik denk echt minimaal 4 per wedstrijd.
Peter schreef:Gudelj een 6? Zozo.

Ze zijn nog altijd wat ballen kwijt in Doetinchem, trouwens.
Vergeet inderdaad ook niet hoeveel we door zijn aanwezigheid inleveren bij spelhervattingen.
Gudelj of Schöne die zich meldt voor vrije trappen die ver over vliegen of voor heel slecht genomen corners. Dat kost al gauw een doelpunt of 12 per seizoen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Demosthenes » di mei 10, 2016 2:34 pm

Blijkbaar is de zondebok gevonden: Gudelj, alsof die tien anderen (en TH) part noch deel aan hadden. :confused.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 3:14 pm

Demosthenes schreef:Blijkbaar is de zondebok gevonden: Gudelj, alsof die tien anderen (en TH) part noch deel aan hadden. :confused.gif:
Alles versterkt elkaar, uiteraard.
Een spits die alleen een linkerbeen heeft is niet ideaal. Een trainer die zijn spits/topscorer/killer bij alle cruciale goals van de afgelopen weken na 65 minuten wisselt is een domkop.

Van der Hoorn en Viergever zijn ongeschikte verdedigers, fans en stafleden die de spelers kopen en mekaar wijsmaken dat ze 'best goed zijn' are killing for a topsport culture.

Een Joël Veltman die zegt dat 'hij zich niet voor kan stellen dat Ajax het tegen De Graafschap weggeeft', aanvoerder Davy Klaassen die na puntenverlies in de Arena zegt 'volgende week moeten we scherp zijn'.

Allemaal debet aan de teloorgang van Ajax. Poster Andriy Demchenko, welkom als nieuweling op dit forum trouwens (!) legt met een heel korte scherpe opmerking de hele kwestie eigenlijk in één keer bloot.

Andriy Demchenko schreef:Er zijn zoveel façades opgetrokken in de ArenA dat het protest nooit de mensen c.q. figuren bereikt die er recht op hebben. Das het werkelijke probleem.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Demosthenes » di mei 10, 2016 10:00 pm

welkom als nieuweling op dit forum trouwens (!) legt met een heel korte scherpe opmerking de hele kwestie eigenlijk in één keer bloot.
Uit de geciteerde zin kan ik dat niet opmaken, zal meer het delen van je eigen mening zijn en moet je niet juist kritisch zijn op je vrienden/geestverwanten?

Die façade is er bij iedere vereniging, in alle tijden? Mensen die invloed hebben luisteren te weinig, maar het wil niet zeggen dat critici dan gelijk hebben, "de beste stuurlui staan aan wal".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Aankopen evaluatie

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 10:22 pm

Demosthenes schreef:Die façade is er bij iedere vereniging, in alle tijden? Mensen die invloed hebben luisteren te weinig, maar het wil niet zeggen dat critici dan gelijk hebben, "de beste stuurlui staan aan wal".
Bij Ajax hebben er, zoveel voor de beursgang als daarna, wel bizarre taferelen plaatsgevonden in de bestuurskamer en onder de directie:
http://video.scroll.in/807871/video-why ... am-so-much

Plaats reactie