Vincent Janssen

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » wo jun 29, 2016 11:18 pm

Tottenham Hotspurs kan nu na de Brexit de vraagprijs in euro's voor Vincent Janssen niet meer betalen, althans ze gaan het zeer waarschijnlijk niet betalen.

Ook PSG zou best wel 15 miljoen voor hem willen neerleggen, wanneer zij het niet doen en een paar andere geïnteresseerden de komende we(e)k(en) afhaken dan is het een kwestie van tijd dat een andere buitenlandse club wel toehapt en Janssen oppikt. Zijn marktwaarde daalt wel tijdens het EK nu iedereen die voor Nederland uitkomt een maand lang buiten beeld is. 20 Miljoen gaat AZ zeker niet voor hem vangen, alles tussen de 13 en 16 miljoen zou vanuit Almaars perspectief erg mooi zijn. Bedragen die Ajax ook zou kunnen betalen, net zoals zijn salaris.

Zelf word ik totaal niet vrolijk van de gedachte dat 30 plusser Huntelaar met zijn gebrekkige snelheid, het ontbreken van zijn kunde om een ploeg echt beter te laten voetballen en zijn afnemende doelpunten moyenne voor de komende jaren de man moet worden. Puur omdat Overmars dan tenminste geen transfersom hoeft te betalen.

Ik vind het mooi van Klaas Jan dat hij in een heel vet contract met Schalke afdwingt dat hij gratis naar Ajax terug mag keren. Dat pleit echt voor zijn feeling met onze club. Naar mijn mening moet er dan niet meer omheen geluld worden, deze week even tekenen, ajb. Ik pas er voor om als supporter de halve zomer aan het lijntje te worden gehouden met misschien wel / misschien niet.


Ik zie het al gebeuren dat er Eto'o-achtig-lang 'genamedropped' gaat worden, maar dat we uiteindelijk én geen Huntelaar hebben én geen Janssen. Vervolgens wordt Milik op het aller slechts denkbare moment verkocht en zitten we dan eigenlijk zonder een volwaardige spits. Wie, wat of welke constructie heeft jullie voorkeur?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 30, 2016 9:30 am

De RvC gaat de monsterachtige bedragen die AZ vraagt niet toestaan...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 9:51 am

Andriy Demchenko schreef:De RvC gaat de monsterachtige bedragen die AZ vraagt niet toestaan...
Misschien dat die Eto'o nu wel wil komen, die loopt al tegen de 40 en is nu misschien wel te betalen. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13350
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Arthur » do jun 30, 2016 9:55 am

Ik zie liever een andere spits dan Huntelaar komen, maar voor zulke bedragen is Janssen voor mij ook geen optie. Hopelijk komen ze met een positieve verrassing.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vincent Janssen

Bericht door beelzebub » do jun 30, 2016 10:10 am

Ik zie Ajax ervoor aan om wel 10 miljoen te betalen plus 10 miljoen of 50% bij doorverkoop ofzoiets.
AZ zal dan balen dat ze het Engelse bod niet geaccepteerd hebben.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Toppie » do jun 30, 2016 10:42 am

Halen die gozer van 4 ton naar 14 miljoen en daarna 40 miljoen mag 40% naar Alkmaar prima deal voor over 2 jaar KJH is leuk, maar toch een beetje uit gerangeerd

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 11:35 am

beelzebub schreef:Ik zie Ajax ervoor aan om wel 10 miljoen te betalen plus 10 miljoen of 50% bij doorverkoop ofzoiets.
AZ zal dan balen dat ze het Engelse bod niet geaccepteerd hebben.
Of achteraf juist een gat in de lucht springen als Ajax hem in een later stadium voor 22 miljoen of voor een Memphis Depay bedrag doorverkoopt.
Andriy Demchenko schreef:De RvC gaat de monsterachtige bedragen die AZ vraagt niet toestaan...
Wie zegt dat je de vraagprijs die AZ op tafel legt ook daadwerkelijk moet gaan betalen? :confused.gif:
Dat mannetje dat voor ons over transfers onderhandelt wordt toch niet zonder reden al 20 jaar door zelfs grootverdieners als Van der Sar en De Boertjes Marc Netto genoemd?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 30, 2016 12:14 pm

AZ moet helemaal niet verkopen dat is het hele punt, het was anders met een eenjarig of zelfs tweejarig contract. Janssen ligt nog zo lang vast dat ze daar nog rustig een jaar sportief de vruchten kunnen plukken van zijn arbeid om het jaar erop hem alsnog voor de hoofdprijs te verkopen. AZ is ook niet in acuut financieel gevaar dus dat geduld kunnen ze prima oefenen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 12:17 pm

Andriy Demchenko schreef:AZ moet helemaal niet verkopen dat is het hele punt, het was anders met een eenjarig of zelfs tweejarig contract. Janssen ligt nog zo lang vast dat ze daar nog rustig een jaar sportief de vruchten kunnen plukken van zijn arbeid
AZ maakt, ook jaren na het Scheringa debacle, nog steeds elk seizoen operationeel verlies hoor.

Tuurlijk, ze raken niet in acute liquiditeitsnood met hem nog op de loonlijst, maar het zou erg lekker zijn om nu boven de 12 miljoen te vangen en dan bij doorverkoop weer een dergelijk bedrag en zo tot twee keer toe je jaarrekening winstgevend te maken.

Bovendien wil die jongen zelf een stapje hogerop. Dat is nooit een lekker uitgangspunt om nog een (heel?) jaar met elkaar door te gaan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Vincent Janssen

Bericht door WP_Legend » do jun 30, 2016 12:18 pm

Waarom heeft deze jongen zijn eigen topic? Er is toch helemaal geen interesse van Ajax kant momenteel?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 12:21 pm

WP_LeGeNd schreef:Waarom heeft deze jongen zijn eigen topic? Er is toch helemaal geen interesse van Ajax kant momenteel?
Bij Ajax volgen we altijd alle jonge talentvolle spelers... ook Mounir ....., Vincent Janssen, John Guidetti etc etc staan bij ons op een lijstje. :smile-ajax.gif:

Als we topics met 'Onbetrouwbaar transfernieuws' hebben dan kan dit ook wel.

Bovendien zijn er binnen Ajax wel degelijk mensen die Janssen binnen willen halen. Het lijkt me echter niet handig om dat van de toren te roepen, de Sulejmani fout maken we hopelijk nooit meer. De hoofdtrainer had eerst een budget van 30 miljoen om te shoppen afgedwongen, vertelde dat zelf aan de krant en riep vervolgens "we halen eerst Sulejmani en daarna de rest.''

En hop: daar ging die marktwaarde van een 19-jarige van 4,8 miljoen omhoog naar 16. :blush.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Vincent Janssen

Bericht door WP_Legend » do jun 30, 2016 3:08 pm

Az heeft bod van 18m afgewezen, onhaalbaar voor ons dus!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 3:18 pm

WP_LeGeNd schreef:Az heeft bod van 18m afgewezen, onhaalbaar voor ons dus!
Hoe kom je daar nu weer bij? :aai.gif:

Neem op iets kleinere schaal bij een wat kleinere club die Vilhena. Die heeft 12 of 13 keer een aanbieding van Feyenoord afgewezen. Zijn zaakwaarnemer heeft in heel Europa met hem rond lopen leuren, uiteindelijk met de staart tussen de benen terug.

Tussen de 15 en de 20 miljoen vragen betekent niet meer dan 15 miljoen krijgen. Ze hebben bij AZ straks spijt als haren op hun hoofd dat ze een bod weigerden en straks veel minder gaan incasseren. Die Premier League clubs komen niet nog een keer terug.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 4:44 pm

Zijn zaakwaarnemer heeft in heel Europa met hem rond lopen leuren, uiteindelijk met de staart tussen de benen terug.
Wel de afspraak dat hij volgend jaar voor een redelijk bedrag weg mag en wel het salaris dat hij wilde verdienen. Had Feyenoord dit een jaar geleden aangeboden, had hij wel bijgetekend, schat ik zo in.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Marillion » do jun 30, 2016 9:31 pm

AZ heeft geen haast lijkt me. Als Tottenham Janssen echt wil hebben dan leggen ze het geld wel neer en wellicht weten ze bij AZ van meer clubs dat er serieuze interesse is. Bovendien moet de transfercarrousel nog een beetje op gang komen. In het ergste geval hebben ze nog een seizoen de beschikking over een uitstekende spits. Met een extra seizoen met goede cijfers zal zijn marktwaarde niet dalen.

Dit soort bedragen gaat Ajax in ieder geval niet betalen. Dus ik denk dat door deze naam echt wel een streep kan. Als er uberhaupt nog een spits komt. Want voorlopig is Milik ook nog niet weg.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 9:35 pm

Marillion schreef:AZ heeft geen haast lijkt me. Als Tottenham Janssen echt wil hebben dan leggen ze het geld wel neer en wellicht weten ze bij AZ van meer clubs dat er serieuze interesse is.
Tottenham wordt echt serieus getroffen door de Brexit. Over het bedrag dat Janssen zou kosten in miljoenen euro's deed men al te moeilijk, in Britse ponden is dat nu een stuk meer.
Bovendien moeten ze eerst de scherven even opruimen bij de terugkeer van Harry Kane. Meteen een concurrent die tegen hem op Wembley scoorde lijkt me niet zo lekker, Kane zal met een deuk in zijn zelfvertrouwen terug zijn gekomen van het EK. :smallgrin.gif:
Marillion schreef:Dit soort bedragen gaat Ajax in ieder geval niet betalen. Dus ik denk dat door deze naam echt wel een streep kan. Als er uberhaupt nog een spits komt. Want voorlopig is Milik ook nog niet weg.
Nee, dat is wel een erg positief punt... Want in de markt kunnen we eigenlijk vrijwel geen betere spits dan we nu al hebben. Nieuwe trainer, nieuwe kansen. De Boer is opgerot en met Bergkamp heeft Milik, gezien zijn interview van gisteren een sterke band. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Lionel » do jun 30, 2016 11:49 pm

Sluiten hoor dit topic. Erg misleidend. Kut Cruijff!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 8:30 am

Lionel schreef:Sluiten hoor dit topic. Erg misleidend. Kut Cruijff!
Why?
Marco van Ginkel staat ook nog steeds open:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=9&t=12078

Eto'o en Narsingh ook.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » vr jul 01, 2016 8:44 am

Dat is luiheid van de moderators. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vincent Janssen

Bericht door raymon » vr jul 01, 2016 8:54 am

Net als Chivu komen ze ieder jaar weer terug ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vincent Janssen

Bericht door raymon » vr jul 01, 2016 8:57 am

Cruijff schreef:
Marillion schreef:AZ heeft geen haast lijkt me. Als Tottenham Janssen echt wil hebben dan leggen ze het geld wel neer en wellicht weten ze bij AZ van meer clubs dat er serieuze interesse is.
Tottenham wordt echt serieus getroffen door de Brexit. Over het bedrag dat Janssen zou kosten in miljoenen euro's deed men al te moeilijk, in Britse ponden is dat nu een stuk meer.
Deze snap ik niet helemaal. In plaats van GBP 13m zouden ze nu GBP 14.5m moeten afrekenen. Lijkt me niet dat dat ze nou op zou gaan breken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » vr jul 01, 2016 9:17 am

Het een en ander heeft meer met de perceptie/verwachtingen/denken dat Ajax nog steeds een topclub in Europa is van A. Cruijff te maken dan met de realiteit Ray. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 9:56 am

Raymon schreef:
Cruijff schreef: Tottenham wordt echt serieus getroffen door de Brexit. Over het bedrag dat Janssen zou kosten in miljoenen euro's deed men al te moeilijk, in Britse ponden is dat nu een stuk meer.
Deze snap ik niet helemaal. In plaats van GBP 13m zouden ze nu GBP 14.5m moeten afrekenen. Lijkt me niet dat dat ze nou op zou gaan breken.
Gezien de enorme salarissen die er in de Premier League betaald worden en de jaarlijkse intocht aan peperdure jongens bij wie het elke zomer meer, meer, meer wordt voelen de clubs dit echt wel hoor.

Er wordt een peperdure huishouding gevoerd, wat Raiola er voor Zlatan in Manchester uit gaan peuren in Zweedse kronen, US dollars of in euro's wordt een procentje of 18 meer.
Je hebt een tv deal die duizelingwekkend is, en nog steeds heeft het gros van de clubs in de competitie een negatief eigen vermogen.

Als de Spurs en AZ al niet eens meer met elkaar over het openingsbod willen praten, vergeet dan maar dat er nog een miljoen of 2 bovenop komt.
InnerHarbour schreef:Het een en ander heeft meer met de perceptie/verwachtingen/denken dat Ajax nog steeds een topclub in Europa is van A. Cruijff te maken dan met de realiteit Ray. :hypocrite.gif:
Vanwege de huidige financiële verhoudingen zitten we daar ver vanaf, maar gezien de recente prestaties van een Man U en een Tottenham Hotspurs in Europa zitten ook zij daar lichtjaren vanaf.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vincent Janssen

Bericht door raymon » vr jul 01, 2016 11:49 am

Ehm salarissen worden betaald in GBP, dat verandert niet natuurlijk. Het kan (zal) duurder worden voor de heren buitenlandse voetballers om dat geld in eigen land uit te geven maar daar merkt Spurs natuurlijk niet veel van.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23207
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 1:18 pm

De huidige salarissen veranderen niet nee, maar wanneer je met Raoila om de tafel moet gaan zitten met Ibrahimovic of met de categorie Higuain, reken maar dat je aanbod flink omhoog moet.

Plaats reactie