Huidige Volledige Selectie Ajax

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mano » zo aug 04, 2019 11:45 pm

Ziyech op lijstje Bayern
Vd Beek op lijstje Real
Neres op lijstje Man Utd

Als alle 3 waar zijn, komt de verwachting dus toch uit.
In april meerdere keren aangegeven dat Ajax een complete leegloop zal ondervinden van dit goede spel.
Het leek uit te blijven maar we hebben nog 1 maand aan transferperiode.

Ik hoop dat ajax een schaduwlijst heeft voor bepaalde posities
Ziyech en vd beek zijn ook serieuze aderlatingen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door peter » ma aug 05, 2019 8:28 am

Ik denk dat Ajax voor Propper gaat als vdBeek vertrekt. Volgens mij een goede voetballer, maar wel eentje zonder al te veel restwaarde. Wordt in september ook alweer 28 namelijk. Aan de andere kant, je kan niet Schone en vdBeek laten vertrekken en er een talentvolle, jeugdige jongen voor terughalen. Je hebt volgens mij genoeg jeugdige kwaliteit op je middenveld rondlopen, maar of het goed genoeg is voor een vaste basisplaats. De enige die ik op die positie van vdBeek zie renderen is Lang.

Of gaan we het helemaal intern invullen met Mazraoui en een vaste basisplek voor Veltman/Dest. Ik zou zelf kiezen voor een laat vertrek van Veltman en het binnenhalen van Propper.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 8:35 am

Voorin ga je het ook voelen als Neres en Ziyech weggaan.

Dan heb je Promes, Tadic en Dolberg en dat loopt helemaal niet (mede dankzij Dolberg)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 8:37 am

Peter schreef:Ik denk dat Ajax voor Propper gaat als vdBeek vertrekt. Volgens mij een goede voetballer, maar wel eentje zonder al te veel restwaarde. Wordt in september ook alweer 28 namelijk. Aan de andere kant, je kan niet Schone en vdBeek laten vertrekken en er een talentvolle, jeugdige jongen voor terughalen. Je hebt volgens mij genoeg jeugdige kwaliteit op je middenveld rondlopen, maar of het goed genoeg is voor een vaste basisplaats. De enige die ik op die positie van vdBeek zie renderen is Lang.

Of gaan we het helemaal intern invullen met Mazraoui en een vaste basisplek voor Veltman/Dest. Ik zou zelf kiezen voor een laat vertrek van Veltman en het binnenhalen van Propper.
Mee eens. Dat Propper geen restwaarde heeft hoeft niet uit te maken toch als hij anderen beter laat functioneren.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 8:50 am

Ik vind Proper helemaal niet zo creatief. Je gaat Ziyech en vd Beek missen.
Proper heeft niet het loopvermogen van vd Beek of de creativiteit van Ziyech. Daarnaast is hij ook geen verdedigende middenvelder.
Hij is wel erg 'medium' overal okay in maar nergens uitmuntend.


Persoonlijk denk ik dat Marin beter rendeert op de plek van vd Beek.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 8:51 am

Peter schreef:Ik denk dat Ajax voor Propper gaat als vdBeek vertrekt. Volgens mij een goede voetballer, maar wel eentje zonder al te veel restwaarde. Wordt in september ook alweer 28 namelijk. Aan de andere kant, je kan niet Schone en vdBeek laten vertrekken en er een talentvolle, jeugdige jongen voor terughalen. Je hebt volgens mij genoeg jeugdige kwaliteit op je middenveld rondlopen, maar of het goed genoeg is voor een vaste basisplaats. De enige die ik op die positie van vdBeek zie renderen is Lang.

Of gaan we het helemaal intern invullen met Mazraoui en een vaste basisplek voor Veltman/Dest. Ik zou zelf kiezen voor een laat vertrek van Veltman en het binnenhalen van Propper.
Propper is best aardig, maar heb toch niet het idee dat we daarmee een echte topper als Tadic of Blind mee binnen halen. Verwacht wel dat Ajax het doet, maar zou persoonlijk meer zien in jouw 2e scenario met Mazraoui naast Blind op 6.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 9:02 am

Ik zou Propper wel halen. Je kunt niet je complete middenveld verkopen en er maar 1 speler voor terughalen.

De Ligt is ook verkocht. Blind speelt op het middenveld. We hebben dan wel twee nieuwe CV's gekocht maar eentje daarvan is ook de back-up van Nico.

Pierie en Magellan reken ik niet mee. Die gaan normaliter weinig spelen. Pierie wordt opgeleid, Magellan hopelijk bedankt voor bewezen diensten.

Als je Mazraoui op het middenveld opstelt samen met Blind heb je achterin Nico-Martinez-Alvarez-Veltman. Daarachter heb je dan Dest en Schuurs. Vind ik mager. 1 van de 2 opstellen kan prima, maar allebei wordt wel heel magertjes.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 9:10 am

Daar heb je zeker een punt, het wordt wat mager dan. Is Propper wel dynamisch genoeg om naast Blind te spelen? Is het niet een (iets betere) versie van Eiting?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 9:20 am

We verliezen zoveel kwaliteit en creativiteit met een vertrek van:
MdL
FdJ
Neres
Ziyech
vd Beek

dat is niet normaal!!

als Proper komt heb je alleen op 9 (Tadic) een creatieve speler staan. Ik kan je vertellen dat wordt een draak van een seizoen!!
Tadic loopt te weinig voor een plek op het middenveld maar ik zou zo graag een 2de creatieve speler erbij hebben.


Ik voorspel de FdB grote rondo show
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 9:22 am

Ik zag hem laatst bij het Nederlands Elftal en het viel me op dat hij ook vrij gemakkelijk langs spelers dribbelt die drukzetten. Iets wat we wel kunnen gebruiken. Al moet ik zeggen dat Blind en Nous dat natuurlijk ook kunnen. Met Blind heb ik wel het gevoel dat hij beter rendeert als CV, omdat hij daar beter kan inspelen op zijn gebrek aan dynamiek.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 10:21 am

Mano schreef:We verliezen zoveel kwaliteit en creativiteit met een vertrek van:
MdL
FdJ
Neres
Ziyech
vd Beek

dat is niet normaal!!

als Proper komt heb je alleen op 9 (Tadic) een creatieve speler staan. Ik kan je vertellen dat wordt een draak van een seizoen!!
Tadic loopt te weinig voor een plek op het middenveld maar ik zou zo graag een 2de creatieve speler erbij hebben.


Ik voorspel de FdB grote rondo show
Als al die spelers vertrekken gaat Ajax natuurlijk nog wel aankopen doen.
Lionel schreef:Ik zag hem laatst bij het Nederlands Elftal en het viel me op dat hij ook vrij gemakkelijk langs spelers dribbelt die drukzetten. Iets wat we wel kunnen gebruiken. Al moet ik zeggen dat Blind en Nous dat natuurlijk ook kunnen. Met Blind heb ik wel het gevoel dat hij beter rendeert als CV, omdat hij daar beter kan inspelen op zijn gebrek aan dynamiek.
True, maar laat Martinez nou niet de beste aanwinst zijn van de zomerperiode tot nu toe (in mijn ogen). Ik vind Martinez op LCV en Blind op 6 niet (heel) veel slechter dan Blind op LCV en Propper daarvoor.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 10:30 am

Blind en Martinez geen optie als centraal duo? Mis je wel wat lengte.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 05, 2019 10:38 am

Lionel schreef:Blind en Martinez geen optie als centraal duo? Mis je wel wat lengte.
Ik verwacht Alvarez centraal achterin, met Martinez.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 05, 2019 10:50 am

Ja? Alvarez laten debuteren bij PAOK uit?

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 05, 2019 10:53 am

Martinez heeft het positioneel nog niet. Is aan de bal best secuur (al raakte ie tegen psv en Vitesse op heel klungelige wijze een paar keer de bal kwijt door aan hopeloze slaloms te beginnen) en kleunt er ook lekker in (prima tackle!), maar hij had vooral tegen Vitesse ook een paar flinke missers waarbij hij echt helemaal verkeerd stond. Hij moet nog even rijpen vind ik. En dus liever niet in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door raymon » ma aug 05, 2019 11:09 am

Lionel schreef:Blind en Martinez geen optie als centraal duo? Mis je wel wat lengte.
Martinez heeft een geweldige timing dus ik denk dat hij wat dat betreft zijn wat geringere lengte meer dan goed maakt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 05, 2019 11:10 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja? Alvarez laten debuteren bij PAOK uit?
Nee, ik dacht dat het over dit seizoen ging ipv morgen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 11:15 am

Mr. Ajax schreef:Martinez heeft het positioneel nog niet. Is aan de bal best secuur (al raakte ie tegen psv en Vitesse op heel klungelige wijze een paar keer de bal kwijt door aan hopeloze slaloms te beginnen) en kleunt er ook lekker in (prima tackle!), maar hij had vooral tegen Vitesse ook een paar flinke missers waarbij hij echt helemaal verkeerd stond. Hij moet nog even rijpen vind ik. En dus liever niet in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.
Rijpen?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 05, 2019 11:17 am

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:Martinez heeft het positioneel nog niet. Is aan de bal best secuur (al raakte ie tegen psv en Vitesse op heel klungelige wijze een paar keer de bal kwijt door aan hopeloze slaloms te beginnen) en kleunt er ook lekker in (prima tackle!), maar hij had vooral tegen Vitesse ook een paar flinke missers waarbij hij echt helemaal verkeerd stond. Hij moet nog even rijpen vind ik. En dus liever niet in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.
Rijpen?
Dat lees je goed ;).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 11:26 am

Die jongen wordt / is gewoon basisspeler hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 11:30 am

Met vertrek van Donny (die is zo goed als zeker) Ziyech en Neres zie ik het donker in.
Donker voor met name de CL. In de eredivisie geloof ik wel dat we uiteindelijk zullen strijden om de titel en deze gaan pakken.

Er kunnen nog aankopen komen waardoor het tij kan keren maar de namen die ik lees zorgen er niet voor dat ik er fiducie in heb (Proper/Bergwijn)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 11:32 am

Met Propper en Bergwijn voor Neres en Donny ga je er m.i. niet heel veel op achteruit. Teken ik voor hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door wimpey » ma aug 05, 2019 11:48 am

Lionel schreef:Die jongen wordt / is gewoon basisspeler hoor.
Hij went een stuk sneller dan zijn landgenoot. :smallgrin.gif:

Na een wedstrijd of 3 is het meestal wel duidelijk: wordt wat / wordt niks.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door elliquido » ma aug 05, 2019 12:11 pm

Lijkt me belangrijker wat er in de jeugd rondloopt. Geen goede ontwikkeling dat bijv. gravenberg niet doorkomt.

Leuk al die gewenste aankopen, maar we hebben niet voor niets een geroemde jeugdopleiding.

Dus wat mij betreft de sterren nu dik verkopen en weer nieuwe sterren opleiden.
(Dest, unuvar, gravenberg, traore etc)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Huidige Volledige Selectie Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 05, 2019 12:12 pm

Lionel schreef:Die jongen wordt / is gewoon basisspeler hoor.
Ja, en ik vind dat hij dat op dit moment niet hoort te zijn. In ieder geval niet als CV.

Dolberg is ook gewoon basisspeler, maar die vind ik ook niet goed genoeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie