Richarlison

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door Gaizka1985 » di jul 25, 2017 11:08 am

Duurt wel erg lang, geen goed teken...?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Richarlison

Bericht door Arthur » di jul 25, 2017 11:36 am

Lijkt me niet, inderdaad. Die gaat gewoon naar Chelsea.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richarlison

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 11:54 am

Ze willen 15 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » di jul 25, 2017 12:39 pm

Ik wil ook wel eens wat. Ze proberen ons gewoon een poot uit te draaien en te profiteren van de chaos en paniek bij ons.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 12:42 pm

Welkom in Zuid Amerika. Zo gaat het gewoon als je daar zaken wil doen. Je moet ook maar afwachten hoeveel van de genoemde clubs nu echt interesse hebben. Als hij al naar Ajax komt zie ik het zo nog wel één of twee weken duren. Fluminense hoopt op een andere club die toch nog meer wil betalen. Of op Ajax dat bang is mis te grijpen en daarom extra geld op tafel wil leggen. En dan is er wellicht nog iemand die ineens ook een deel van de transferrechten blijkt te hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Richarlison

Bericht door Jinne » di jul 25, 2017 1:13 pm

Voor 15 miljoen lekker laten waar ie zat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richarlison

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 1:17 pm

Maar wat maakt het uit.. 12 of 15 miljoen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Richarlison

Bericht door elliquido » di jul 25, 2017 1:25 pm

een halve mike van der hoorn :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 1:36 pm

De vraag is natuurlijk hoe goed die jongen is en hoe goed hij zal worden. Ik lees net wat Real Madrid voor Mbappe wil betalen. Als deze jongen in de toekomst in de buurt komt moesten we maar niet flauw doen over 3 miljoen meer of minder. Maar is hij de nieuwe Sulejmani dan kunnen we het geld beter in onze zak houden.

Met die wetenschap hoeven we alleen nog maar even te bepalen hoe goed die jongen is. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » di jul 25, 2017 1:53 pm

Lionel schreef:Maar wat maakt het uit.. 12 of 15 miljoen?
Zo heeft men bij Ajax in het verleden ook gedacht. Wil je de kakkies of edsv achterna?

Ik zie niet graag dat Ajax dit soort bedragen op een overspannen markt uitgeeft voor spelers als Neres en Richarlison. Ziyech vind ik een ander verhaal, want die had al 2 seizoenen bewezen constant tot de top van NL te behoren.

Ajax moet het hebben van de categorie Klaassen, De Ligt enerzijds en Onana, Dolberg anderzijds. Wanneer je niveau Sanchez, Ziyech kunt halen, dan doe je dat.

Maar Ajax zou z'n jeugdscouting nog veel meer moeten intensiveren. Zo'n Naby Keita gaat van Istres naar Red Bull. Kanté van Caen naar Leicester. Je moet er niet alleen vroeg bij zijn, maar ook op de lagere niveaus met je scouting present zijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richarlison

Bericht door Mr. Ajax » di jul 25, 2017 2:24 pm

wimpey schreef: Wanneer je niveau Sanchez, Ziyech kunt halen, dan doe je dat.

Lekker makkelijk. Niemand kende Sanchez voordat ie bij ons tekende - hij had amper een seizoentje op het hoogste niveau in Colombia in de benen. Die Richarlison schijnt een groot talent te zijn en trekt (naar verluidt) de aandacht van grote clubs. Als de scouts er ook nog positief over zijn, snap ik het verschil tussen 12 en 15 miljoen ook niet. Je neemt zoals altijd een risico, maar die kunnen (en moeten) wij ons veroorloven in de huidige situatie.

We hebben geld zat, en er komt nog een hoop binnen de komende maanden/jaren. Doe er wat mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richarlison

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 2:33 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Maar wat maakt het uit.. 12 of 15 miljoen?
Zo heeft men bij Ajax in het verleden ook gedacht. Wil je de kakkies of edsv achterna?

Ik zie niet graag dat Ajax dit soort bedragen op een overspannen markt uitgeeft voor spelers als Neres en Richarlison. Ziyech vind ik een ander verhaal, want die had al 2 seizoenen bewezen constant tot de top van NL te behoren.

Ajax moet het hebben van de categorie Klaassen, De Ligt enerzijds en Onana, Dolberg anderzijds. Wanneer je niveau Sanchez, Ziyech kunt halen, dan doe je dat.

Maar Ajax zou z'n jeugdscouting nog veel meer moeten intensiveren. Zo'n Naby Keita gaat van Istres naar Red Bull. Kanté van Caen naar Leicester. Je moet er niet alleen vroeg bij zijn, maar ook op de lagere niveaus met je scouting present zijn.
Eens met alle open deuren :hypocrite.gif:

Maar in dit geval was Ajax bereid om 12 miljoen uit te geven. Dan mag je er vanuit gaan dat het om een toptalent gaat. Lijkt me dat als je hem voor 12 wilt hebben je de deal niet laat afketsen op 3 miljoen. En nee, ik heb geen 3 miljoen. Maar Ajax heeft knaken zat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Richarlison

Bericht door Arthur » di jul 25, 2017 2:34 pm

Als Ajax tegen een deceptie aanloopt tegen Nice zullen ze wel over de brug komen met extra miljoenen om hem toch te kunnen halen. Zo professioneel gaat het dan ook wel weer.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Richarlison

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2017 6:30 am

Misschien wachten ze met het bekendmaken, om na de deceptie tegen Nice te kunnen afleiden met het goede nieuws.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Richarlison

Bericht door 999 » wo jul 26, 2017 9:39 am

Of het was een afleidingsmanoeuvre en komen ze zo dadelijk met een speler ala Younes op de proppen ... :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 11:28 am

Lionel schreef:Maar in dit geval was Ajax bereid om 12 miljoen uit te geven. Dan mag je er vanuit gaan dat het om een toptalent gaat. Lijkt me dat als je hem voor 12 wilt hebben je de deal niet laat afketsen op 3 miljoen. En nee, ik heb geen 3 miljoen. Maar Ajax heeft knaken zat.
Een toptalent? Geloof ik niets van.

1. Eigen waarneming: sterke jongen, aardig snel, leuk schot, maar ik heb niets exceptioneels van hem gezien. En aan overspelen doet hij geloof ik niet. Dat is een probleem, want in de top wordt, zeker van een vleugelspeler, verwacht dat hij een eindpass heeft.

2. logica: Braziliaanse spelers zijn zeer gewild en duur. Voor een toptalent uit dat land zou zeker belangstelling (échte belangstelling) zijn. Uit Spanje, Portugal, desnoods uit Rusland. Zo'n speler zou onhaalbaar zijn voor Ajax. Echt, voor die categorie worden heel andere bedragen neergeteld.

3. Piet de Visser alias de Kinderlokker zei afgelopen weekend dat hij Richarlison eigenlijk niet kende. Een veeg teken, want De Visser kent zogenaamd elke speler van daar die een beetje kan ballen al járen. :smallgrin.gif: Ik trek dus de conclusie dat Chelsea in een andere vijver vist, dat Richarlison, ook op de lange termijn, niet interessant geacht wordt voor die club.

Het lijkt erop dat Flu de zaak rekt in de hoop dat de naam Ajax andere clubs ertoe brengt die jongen te halen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Richarlison

Bericht door Sandro » wo jul 26, 2017 11:50 am

Yopii schreef:
Lionel schreef:Maar in dit geval was Ajax bereid om 12 miljoen uit te geven. Dan mag je er vanuit gaan dat het om een toptalent gaat. Lijkt me dat als je hem voor 12 wilt hebben je de deal niet laat afketsen op 3 miljoen. En nee, ik heb geen 3 miljoen. Maar Ajax heeft knaken zat.
2. logica: Braziliaanse spelers zijn zeer gewild en duur. Voor een toptalent uit dat land zou zeker belangstelling (échte belangstelling) zijn. Uit Spanje, Portugal, desnoods uit Rusland. Zo'n speler zou onhaalbaar zijn voor Ajax. Echt, voor die categorie worden heel andere bedragen neergeteld.
Ik trek dus de conclusie dat Chelsea in een andere vijver vist, dat Richarlison, ook op de lange termijn, niet interessant geacht wordt voor die club.
Toptalent denk ik ook niet, maar dat wil nog niet zeggen dat Chelsea geen interesse heeft. Die kopen wel vaker dit soort spelers. Ik moet bijvoorbeeld denken aan Wallace, ook een Braziliaan die ze een aantal jaar geleden kochten voor 5 mln ofzo. Wouter zal hem ook nog wel kennen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 12:03 pm

12-15 miljoen is een andere prijscategorie.

Chelsea koopt inderdaad regelmatig redelijke spelers in de hoop aan hen te verdienen. Maar doorgaans niet zulke dure.

Dat verhaal over Chelsea dat Richarlison wil hebben komt vast regelrecht uit de dikke duim van een journalist of zaakwaarnemer. Ik las zelfs dat Conte persoonlijk zich sterk maakte voor deze transfer. Kom op, zeg. Waarschijnlijk kent Conte hem niet eens. Chelsea heeft de middelen om een directe versterking te halen. Waarom zou het dan kiezen voor deze speler? Alsof hij meteen in aanmerking zou komen voor een plek in de selectie...
(Over de problemen met betrekking tot een werkvergunning heb ik het dan niet eens.)

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Richarlison

Bericht door Javiskamp » wo jul 26, 2017 12:05 pm

Dan zittie over een maandje bij Vitesse

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Richarlison

Bericht door Sandro » wo jul 26, 2017 12:07 pm

Mwah, 5 mln of 12-15 mln maakt voor zo'n club toch ook het verschil niet zou ik denken. Geen werkvergunning is ook geen probleem. Maar goed, ik weet ook niet wat waar is in dit geval.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 12:23 pm

Het maakt wel verschil, Sandro. Chelsea zal de investering willen terugverdienen.

Tel op hoeveel zo'n transfer dan kost: 12-15 miljoen + fees voor zaakwaarnemers en andere bijkomende kosten + salaris. Dan kom je al snel boven de 20 miljoen. Voor spelers in die prijscategorie is een beperkte markt: de grote voetballanden (en dan nog lang niet alle clubs), Rusland misschien. China haalt alleen grote namen. Portugal, Turkije en andere subtoplanden in Europa vallen af, daar betalen clubs zulke bedragen niet.

Ajax mag daar ook over nadenken. Als die jongen het niet redt, zit je ermee.

Ik zou Richarlison lekker daar laten en in minder populaire voetballanden op zoek gaan naar een alternatief.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Richarlison

Bericht door Jöhnk » wo jul 26, 2017 12:27 pm

Mee eens. Dit is veel te veel geld voor Ajax. In Brazilië valt weinig eer te behalen.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 26, 2017 12:30 pm

Yopii schreef:12-15 miljoen is een andere prijscategorie.

Chelsea koopt inderdaad regelmatig redelijke spelers in de hoop aan hen te verdienen. Maar doorgaans niet zulke dure.

Dat verhaal over Chelsea dat Richarlison wil hebben komt vast regelrecht uit de dikke duim van een journalist of zaakwaarnemer. Ik las zelfs dat Conte persoonlijk zich sterk maakte voor deze transfer. Kom op, zeg. Waarschijnlijk kent Conte hem niet eens. Chelsea heeft de middelen om een directe versterking te halen. Waarom zou het dan kiezen voor deze speler? Alsof hij meteen in aanmerking zou komen voor een plek in de selectie...
(Over de problemen met betrekking tot een werkvergunning heb ik het dan niet eens.)
Markt is nog verder op hol geslagen, vorig jaar was 105 miljoen de max, nu gaan we al naar 180 miljoen. Wat 5 miljoen toen was is nu dus ook 10 a 12 miljoen.

De 28 jarige Arnautovic is al getransfereerd voor 28 miljoen. Dan is 15 miljoen voor een Brazilaans talent helemaal niet zo'n gek bedrag.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » wo jul 26, 2017 12:32 pm

Yopii schreef: Tel op hoeveel zo'n transfer dan kost: 12-15 miljoen + fees voor zaakwaarnemers en andere bijkomende kosten + salaris. Dan kom je al snel boven de 20 miljoen.
Je hebt ook clubs die zulke spelers voor 4-7 dan wel 5-10 M halen. :hypocrite.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 26, 2017 12:33 pm

Jöhnk schreef:Mee eens. Dit is veel te veel geld voor Ajax. In Brazilië valt weinig eer te behalen.
Niet mee eens, Ajax verkoopt spelers ook voor veel meer geld dan 1 a 2 jaar geleden. Milik ging voor ruim 30 miljoen, Klaasen 25 miljoen, Riedewald (als wisselspeler) voor 9 miljoen. En er staan met Sanchez, Dolberg, de Ligt nog een paar grote transfers voor de deur binnen nu en een paar jaar.

Ajax moet ook durven investeren!

Plaats reactie