Richarlison

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2017 11:46 am

Niets nieuws onder de zon. De zaakwaarnemers van Peter Dubovsky (RIP) gebruikten de belangstelling van Ajax ooit al om de speler onder de aandacht te brengen.

Als het waar is dat deze jongen een werkvergunning krijgt voor de PL, dan was hij waarschijnlijk van meet af aan onhaalbaar. :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Richarlison

Bericht door Jöhnk » ma jul 31, 2017 11:48 am

Dit kon je zien aankomen. Het lijkt elke keer weer alsof Overmars zich voor het eerst op de transfermarkt begeeft.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2017 11:52 am

Haha, ja. :biggrin.gif: :excited.gif:

Mondeling akkoord met een speler betekent niets. Want er is altijd die voorwaarde: mits de clubs ook tot een akkoord komen. Waarom breng je naar buiten dat het bijna rond is, als je er nog niet uit bent met de club?????

Voor die jongen is het sneu, maar hij komt er wel overheen dat hij voor drie keer zoveel salaris in de PL moet spelen. :hypocrite.gif:

Update: volgens Freek Jansen zou het gaan om Watford.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Richarlison

Bericht door WP_Legend » ma jul 31, 2017 12:03 pm

Watford.... Poeh topclub hoor...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richarlison

Bericht door peter » ma jul 31, 2017 12:04 pm

Krijgt toch nooit een werkvergunning in Engeland?

Watford dus. De club die 2 jaar geleden een smak met geld voor Berghuis betaalde. Misschien dat ze er nu meer kijk op hebben.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Richarlison

Bericht door LucaS » ma jul 31, 2017 12:04 pm

Mooi, over naar plan b nu
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Richarlison

Bericht door WP_Legend » ma jul 31, 2017 12:06 pm

Hebben we dat dan? Dijks was ook een plan b...

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2017 12:07 pm

Die jongen is (gedeeltelijk) eigendom van investeerders. Als jullie die investeerders waren, wat zouden jullie dan doen? Hem voor relatief weinig geld naar Nederland brengen met het risico dat hij mislukt en je naar je centen kunt fluiten? Of hem meteen verpatsen aan een PL-club voor meer?


Dit is toch zo voorspelbaar als wat? Iedereen kan dat bedenken, behalve (blijkbaar) Overmars.

De Braziliaanse markt is veel te duur voor Ajax.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Richarlison

Bericht door Jinne » ma jul 31, 2017 12:11 pm

Peter schreef:Krijgt toch nooit een werkvergunning in Engeland?

Watford dus. De club die 2 jaar geleden een smak met geld voor Berghuis betaalde. Misschien dat ze er nu meer kijk op hebben.
Watford heeft verbondjes met Udinese en Granada. Dus via die route zou het wel kunnen.

Al die Engelse clubs willen maar al te graag die 100 miljoen aan tv geld stuk slaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Richarlison

Bericht door DelToro » ma jul 31, 2017 12:15 pm

Watford heeft één speler boven de 10 miljoen euro weten te verkopen, speelt standaard in de kelder van de Premier League, Richarlison zal nauwelijks de bal krijgen, zijn positie bestaat niet in het elftal en hij krijgt niet de kans zich Europees in de kijker te spelen.

Ajax verkoopt jaarlijks spelers voor veel geld, Richarlison krijgt de kans op z'n favoriete positie, Ajax speelt Europees en het is makkelijker uitblinken tegen de Nederlandse verdedigers.

Ik vind de keuze voor Watford lang niet zo logisch voor de investeerders als dat jij 'm vindt. Volgens mij is de kans op een toekomstige klapper veel groter bij Ajax dan bij Watford.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Richarlison

Bericht door Jöhnk » ma jul 31, 2017 12:24 pm

DelToro schreef:Watford heeft één speler boven de 10 miljoen euro weten te verkopen, speelt standaard in de kelder van de Premier League, Richarlison zal nauwelijks de bal krijgen, zijn positie bestaat niet in het elftal en hij krijgt niet de kans zich Europees in de kijker te spelen.

Ajax verkoopt jaarlijks spelers voor veel geld, Richarlison krijgt de kans op z'n favoriete positie, Ajax speelt Europees en het is makkelijker uitblinken tegen de Nederlandse verdedigers.

Ik vind de keuze voor Watford lang niet zo logisch voor de investeerders als dat jij 'm vindt. Volgens mij is de kans op een toekomstige klapper veel groter bij Ajax dan bij Watford.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vermoed dat de investeerders meteen uitstappen nu Watford hem koopt. Als Richarlison naar Ajax was gegaan hadden ze, denk ik, hun aandeel gehouden en gewacht op een klapper. Dus de keuze is niet echt symmetrisch. Nu hebben de investeerders gegarandeerd poen, in het geval van een tussenstap bij Ajax zouden ze hebben gewacht en zou er een risico op mislukking zijn geweest.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door Marillion » ma jul 31, 2017 12:24 pm

WP_Legend schreef:Hebben we dat dan? Dijks was ook een plan b...
Goed idee. Dijks heeft altijd al graag langs de lijn mogen stormen. Hij kan zowel op linksback als linksbuiten in de behoefte voorzien. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door brigade zuid » ma jul 31, 2017 12:31 pm

WP_Legend schreef:Hebben we dat dan? Dijks was ook een plan b...
Plan B zal wel zijn dat Sinkgraven het weer voorin mag proberen. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2017 12:38 pm

Jöhnk schreef: Ik vermoed dat de investeerders meteen uitstappen nu Watford hem koopt. Als Richarlison naar Ajax was gegaan hadden ze, denk ik, hun aandeel gehouden en gewacht op een klapper. Dus de keuze is niet echt symmetrisch. Nu hebben de investeerders gegarandeerd poen, in het geval van een tussenstap bij Ajax zouden ze hebben gewacht en zou er een risico op mislukking zijn geweest.
Precies.

En voor de speler zelf: mocht hij mislukken in de PL, dan kan hij altijd elders op het tweede plan in Europa terecht, gezien de uitstraling van de competitie waar hij in heeft gespeeld. En tegelijkertijd zijn vette PL-salaris opstrijken de komende vijf jaar, dan laat hij zich gewoon uitlenen. Dan huurt Ajax hem maar verdient hij drie keer zoveel als de rest. :smallgrin.gif:

En mocht hij er toevallig een paar inschieten, dan kan hij nog hogerop ook, zelfs als hij geen echte top is. Snelle spelers die hard kunnen schieten zijn gewild in Engeland.


Denk niet dat er veel aan verloren gaat. Een toptalent gaat niet naar Watford maar blijft in Brazilië zitten tot de echt grote clubs zich melden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door Marillion » ma jul 31, 2017 12:57 pm

Dat laatste denk ik ook. Van Chelsea en City heeft niemand meer iets vernomen zeker?

Mooi dat er in ieder geval duidelijkheid is. Nu doorschakelen want de start van de competitie komt snel dichterbij.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » ma jul 31, 2017 1:01 pm

brigade zuid schreef:
WP_Legend schreef:Hebben we dat dan? Dijks was ook een plan b...
Plan B zal wel zijn dat Sinkgraven het weer voorin mag proberen. :excited.gif:
Ik vermoed Sam Larsson (brrr) of een huur van een topclub.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Richarlison

Bericht door brigade zuid » ma jul 31, 2017 1:14 pm

@AFCAHeadlines
Transfer #Richarlison zal 'gewoon' plaatsvinden. Berichtgeving dat een transfer is afgeketst is dan ook onjuist.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richarlison

Bericht door peter » ma jul 31, 2017 1:15 pm

brigade zuid schreef:@AFCAHeadlines
Transfer #Richarlison zal 'gewoon' plaatsvinden. Berichtgeving dat een transfer is afgeketst is dan ook onjuist.
Die jongens gokken toch altijd maar wat?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richarlison

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 31, 2017 1:34 pm

Yep, dat is comdey capers :drecul.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richarlison

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 31, 2017 1:37 pm

Maar als hij idd naar Watford gaat, dan zal dat toptalent wel meevallen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richarlison

Bericht door InnerHarbour » ma jul 31, 2017 1:43 pm

Peter schreef:Krijgt toch nooit een werkvergunning in Engeland?

Watford dus. De club die 2 jaar geleden een smak met geld voor Berghuis betaalde. Misschien dat ze er nu meer kijk op hebben.
Hij krijgt sowieso niet automatische een werkvergunning, die krijg je als je International bent en dan ook nog afhankelijk van het aantal wedstrijden en hoe goed je land is hoe beter des te minder wedstrijden hij gespeeld moet hebben als international.

Hij moet dus een significant aantal wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld hebben en een toevoeging aan de PL zijn al is het laatste vrij subjectief IMO. Verder wordt er gekeken naar de transfersom en het salaris, hoe hoger boven het gemiddelde hoe meer kans.

Hij lijkt mij dus kansloos maar de FA adviseert aan de "Home Office" door middel van het al dan niet afgeven van een "Governing Body Endorsement". Er is dus wat ruimte Chelsea zal het eerder voor elkaar krijgen dan Watford denk ik zo.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richarlison

Bericht door peter » ma jul 31, 2017 1:51 pm

Ja precies. Watford heeft er sowieso wat weinig succes nog mee:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ected.html

Beetje zelfde geval, dus ik zou niet weten waarom het nu wel lukt. Gaat deze jongen ook via de route Udinese, Granada dus. Lijkt me dan heel vreemd dat je voor zo'n jongen 15 miljoen gaat betalen.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2017 2:15 pm

Hoeveel hebben ze destijds betaald voor Berghuis? Geld zat daar.

De logische weg voor zo'n speler is via Portugal, maar Portugese clubs kunnen hem niet betalen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Richarlison

Bericht door LucaS » ma jul 31, 2017 3:42 pm

http://m.hertfordshiremercury.co.uk/ric ... story.html

Volgens dit bericht wil hij per se niet worden uitgeleend. Strkte dan, want een werkvergunning lijkt me geen abc'tje
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » ma jul 31, 2017 7:28 pm

Voor 12,5 M naar Watford, volgens de berichten. We hadden wel een snelle en fysiek sterke buitenspeler kunnen gebruiken.

Plaats reactie