Serhou Guirassy

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Serhou Guirassy

Bericht door De Dominee » ma jul 24, 2023 6:36 pm

Vraag me alleen af of hij ook naar Ajax wil komen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 24, 2023 6:52 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Trab » ma jul 24, 2023 7:12 pm

Sjonge jonge


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Lionel » ma jul 24, 2023 7:13 pm

Mooi zo. We moeten spelers kopen die we nog kunnen doorverkopen. Niet een speler van 27 jaar die bij Stuttgart oké speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Marillion » ma jul 24, 2023 7:21 pm

De interesse in deze jongen laat zien dat Ajax misschien wel wat directer wil gaan spelen. Zo'n type spits, gebaseerd op wat ik lees want ik ken hem niet, kan je zeker in de Eredivisie echt wel aardig op weg helpen. Maar als 'ie niet wil dan zijn we uiteraard snel klaar.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Alexander » ma jul 24, 2023 7:41 pm

Lionel schreef:
ma jul 24, 2023 7:13 pm
Mooi zo. We moeten spelers kopen die we nog kunnen doorverkopen. Niet een speler van 27 jaar die bij Stuttgart oké speelt.
1. Ik snap niet waarom Ajax niet eerst bij de zaakwaarnemer gaat polsen of de speler openstaat voor een transfer. 2. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax zich meldt voor een 27 jarige spits uit de Bundesliga.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Alexander » ma jul 24, 2023 7:43 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma jul 24, 2023 4:37 pm
Alexander schreef:
ma jul 24, 2023 2:45 pm
Die jongen van Rome is toch ook peperduur en uit het netwerk van onze TD? Lijkt dus een patroon. Overigens ook heel zorgwekkend dat hij zaterdag in een heel matig Ajax niet eens in de basis stond maar als wissel mocht komen. Dat belooft niet heel veel.
Tahirovic peperduur?
Ajax heeft weinig te besteden op moment. Dan vind ik 8,5 miljoen EUR een fikse transfersom, helemaal voor een speler waar geen scout ooit naar gekeken heeft. Jij niet?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Serhou Guirassy

Bericht door wimpey » ma jul 24, 2023 7:46 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma jul 24, 2023 5:13 pm
wimpey schreef:
ma jul 24, 2023 2:54 pm
Alexander schreef:
ma jul 24, 2023 2:45 pm
Die jongen van Rome is toch ook peperduur en uit het netwerk van onze TD? Lijkt dus een patroon.
Andriy relativeerde dit al. Die 8,5M is een hoax.

Ik hoop dat Steyn en Sven een eerlijke kans krijgen. Ze zitten met een financiële - en sportieve erfenis die niet door hun toedoen is ontstaan.
Slechte journalistiek idd, de Italiaanse twitterbronnen melden van in het begin dat het inclusief bonussen was. Verweij ''vergat'' dat gemakshalve omdat die 8,5 een mooie stok was om mee te slaan naar Mislintat. Vervolgens kwamen later andere bronnen zoals La Gazetta met 7,5 die hadden de bonus effe lekker zelf ingevuld. Maar aangezien Roma beursgenoteerd is komt de waarheid altijd wel naar buiten. Anyway vi.nl meldde weken na de transfer dat het om 5,5 ging.
Algemeen directeur van Sassuolo Giovanni Carnevali liet aan Sky Sport Italia weten waarom zijn club AS Roma de helpende hand heeft toegereikt. 'We hebben een goede relatie met AS Roma. Het was nodig om deze jonge jongens over te nemen voor 30 juni. Als je elkaar kunt helpen, dan moet je dat doen.' Eerder verkocht AS Roma Benjamin Tahirovic (5,5 miljoen euro), Justin Kluivert (7,5 miljoen euro), Ruben Providence (300.000 euro) en Carles Perez (ongeveer 2 miljoen euro) al.
https://www.vi.nl/nieuws/as-roma-voldoe ... rplichting 5,5 nu is wat 3 miljoen qua koopkracht 10 jaar terug was, ergo helemaal niet zo bijzonder.
Lezen, Alex.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Lionel » ma jul 24, 2023 8:22 pm

Alexander schreef:
ma jul 24, 2023 7:41 pm
Lionel schreef:
ma jul 24, 2023 7:13 pm
Mooi zo. We moeten spelers kopen die we nog kunnen doorverkopen. Niet een speler van 27 jaar die bij Stuttgart oké speelt.
1. Ik snap niet waarom Ajax niet eerst bij de zaakwaarnemer gaat polsen of de speler openstaat voor een transfer. 2. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax zich meldt voor een 27 jarige spits uit de Bundesliga.
Ik geloof helemaal niet dat Ajax interesse had in deze speler. Maar als dat wel zo was geweest, ben ik het helemaal met je eens
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Serhou Guirassy

Bericht door WP_Legend » di jul 25, 2023 12:23 am

Dat vind ik wel een leuke speler als ik die filmpjes bekijk!

Past ook perfect in de leeftijdscategorie waar we naar zoeken!

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 03, 2023 8:11 am

rhou Guirassy komt definitief niet naar Ajax, zo verzekert BILD. De aanvaller van VfB Stuttgart was in beeld om in Amsterdam de concurrentiestrijd aan te gaan met Brian Brobbey, maar geeft de voorkeur aan een avontuur elders. Onder meer Nottingham Forest heeft plannen om hem naar de Premier League te halen. Ook vanuit de Bundesliga is er interesse.


Guirassy werd door directeur voetbalzaken Sven Mislintat, die een verleden heeft bij Stuttgart, bestempeld als ‘een van de kandidaten’ om de concurrentiestrijd aan te gaan met Brobbey. De spits heeft een prijskaartje van 15 miljoen euro om zijn nek hangen, een bedrag waar Ajax wel aan wilde voldoen. De zevenvoudig international van Guinee zou zelfs al een concreet aanbod hebben gekregen van Ajax, maar heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar Engeland. --voetbalzone
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 11:50 am

'Ajax kan kandidaat-spits alleen vrijdag nog ophalen voor 15 tot 20 miljoen euro'

Als Ajax nog wat wil met Serhou Guirassy, moet het vrijdag gebeuren. Om middernacht verloopt de ontsnappingsclausule in het contract van de spits van VfB Stuttgart.

Guirassy gaat vrijdagmiddag of - avond de knoop doorhakken, meldt de Duitse tak van Sky Sports. In zijn contract staat een minimale afkoopsom van vijftien tot twintig miljoen euro. Die verloopt vrijdagavond om 23.59 uur. Als een bod van een van de geïnteresseerde clubs uitblijft, zal de 27-jarige spits hoogstwaarschijnlijk bij Stuttgart blijven.

Guirassy werd in juli nadrukkelijk gelinkt aan Ajax, dat nog altijd op zoek is naar een concurrent voor Brian Brobbey. De 1.87 meter lange aanvaller van Stuttgart werd een jaar geleden door Sven Mislintat op huurbasis naar Stuttgart gehaald. Deze zomer lichtte de Duitse club een optie tot koop van zo'n negen miljoen euro, waardoor Guirassy onder contract staat tot medio 2026. Vorig seizoen scoorde hij 14 keer in 28 wedstrijden.
VZ


Wie weet...

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Serhou Guirassy

Bericht door wimpey » vr aug 11, 2023 11:51 am

Volgens Sky Deutschland en Kicker is die clausule-termijn al verstreken. Mislintat zal het weten.
WWW.KICKER.DE
Aufatmen beim VfB Stuttgart

Klausel ausgelaufen - Guirassy immer noch da
Laatst gewijzigd door wimpey op vr aug 11, 2023 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Serhou Guirassy

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 11:51 am

Ah, oké.

Dan hoop ik voor die jongen dat hij niet gegokt en verloren heeft.

Plaats reactie