Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Buijtendijk 2.0
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jan 25, 2019 1:25 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Buijtendijk 2.0 » za aug 05, 2023 10:16 pm

Mike heeft moeite met rekenen en schrijven...

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door De Dominee » za aug 05, 2023 10:20 pm

Kennelijk. Het bod was 30mln POND. Aka 34,7mln EURO.

Aftikken op 40mln (EURO) en doorrrrrrr.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » za aug 05, 2023 10:36 pm

Van Kooperen wil best wat kwijt over Alvarez. Verder blijft het gissen en googlen voor onze vrienden van de foute krant.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » zo aug 06, 2023 1:42 pm

Yesss, de dagelijkse portie gif:

Steijn nu al ‘aan de kant geschoven’ bij Ajax’


Hoe is het gesteld met de communicatie tussen oefenmeester Maurice Steijn van Ajax en Sven Mislintat, de technisch directeur van de Amsterdammers? Niet zo goed, aldus Mike Verweij en Valentijn Driessen van De Telegraaf, want de Duitser lijkt niet naar de Nederlander te luisteren…

‘Sven Mislintat luistert niet naar Maurice Steijn’
De Eredivisie-topclub verraste eerder deze week met het binnenhalen van Diant Ramaj van Eintracht Frankfurt en in de podcast Kick-Off zegt Verweij: “Als je dan leest dat hij zelf verbaasd was dat Ajax voor hem kwam en dat ook de mensen in Duitsland daar niets van begrijpen… Maar ook de scouting, niemand van Ajax wist hiervan. Die jongen is zelf verbaasd. Moet je dan een keeper uit Duitsland halen?”

Mislintat is sowieso erg actief op de Duits markt, want Jakov Medic (FC St. Pauli) is in aantocht en eerder viel de naam van Hikori Ito (VfB Stuttgart) ook al… “Mislintat zei rondom het vertrek van John Heitinga dat hij absoluut niet van plan was allerlei spelers uit Duitsland te halen. Dat doet hij niet, want hij zit ook in de Balkan”, grapt Verweij, die op serieuze toon verdergaat: “Maurice Steijn zei dat hij heel graag Nederlanders erbij wilt, maar dat gebeurt dus ook niet.”

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » zo aug 06, 2023 1:44 pm

Het is echt te treurig voor woorden. Ik weet niet of het kan, of dat het inmiddels al gaande is maar als Ajax zijnde zou ik zeggen. Zoek het lekker uit met je flutkrantje

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 06, 2023 3:06 pm

Verweij en Driessen hekkensluiters in bosloop voor journalisten

Mike Verweij en Valentijn Driessen hebben weinig indruk gemaakt tijdens de traditionele journalistenbosloop, het Telegraafduo eindigde laatste. Met de tong op de schoenen kwam het tweetal over de streep daar waar de concurrentie nog okselfris bleef. Volgens Verweij is er sprake van een incident ‘’Ik kreeg zo’n dorst dat ik op zoek ging naar een goede bron maar ik kon er nergens eentje vinden.” bij collega Driessen speelde een ander euvel: “Uit gewoonte heb ik altijd een flesje azijn bij maar dat is bij nader inzien niet ideaal voor het hardlopen.’’ Toch wijzen beiden ook naar de organisatie ‘’Ik vind het ongehoord dat die Farbrizio Romano mag meedoen, alsof wij ons met Italië bemoeien” Ook SkaffaNeres en Rik Elfrink moeten het ontgelden ‘’Vermoedelijk had dat onderdeurtje doping genomen anders kan hij ons toch nooit verslaan. En neem zo'n Rik Elferink die loopt precies de gebaande paden die hij aangewezen krijgt. Ja dat kan je doen maar heel erg spannend is het natuurlijk niet. Wij komen bij De Telegraaf regelmatig met opzienbarende stukken zelfs als er helemaal geen nieuws is." De sponsors van Verweij en Driesen laten weten teleurgesteld te zijn in het resultaat maar voorlopig nog niet te stoppen. Mark Kesbeke van Kesbeke tafelzuren "Na de Kale en Kokkie podcast zagen we bij Valentijn het juiste profiel om onze zuren te promoten maar ik ben eerlijk als ik zeg dat ik meer verwacht". Amelie Duterme van Marne Mosterd neemt het haar pupil minder kwalijk "Ik kan wel klagen over Mike maar dat is toch mosterd na de maaltijd daar waar we mosterd tijdends de maaltijd willen ptomoten." (red. Mike Verweij moest het interview kort erna wegens gezondsheidredenen staken. Na analyse bleek dat de sloot waar hij uit gedronken had een virus te bevatten dat kan leiden tot hondsdolheid.)
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » zo aug 06, 2023 3:16 pm

Hahaha! :drecul.gif: :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Neefkens » zo aug 06, 2023 3:24 pm

Hoe verzin je het? Briljant. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 07, 2023 8:36 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » ma aug 07, 2023 4:27 pm

Verweij kritisch: 'Dan komen er echt namen uit de koker van Mislintat'


BRON DE TELEGRAAF

Mike Verweij en Valentijn Driessen hebben zich uitgelaten over de laatste transferontwikkelingen bij Ajax. Het duo bevestigt dat Josip Sutalo van Dinamo Zagreb waarschijnlijk laat in de transferperiode naar Ajax komt, terwijl Verweij zich kritisch uitlaat over de manier waarop Ajax doorschakelt bij transfers.

'Ze hebben nog steeds goede hoop dat Sutalo gaat komen', bevestigt Verweij, die uitlegt dat Dinamo Zagreb eerst de voorrondes van de Champions League wil afronden alvorens het de centrumverdediger wil laten vertrekken. Ook Hiroki Ito komt ter sprake. VFB Stuttgart is niet voornemens de Japanner naar Ajax te laten gaan. 'Er is een tweede bod gedaan, maar Stuttgart wil hem liever niet verkopen en heeft ook dat tweede bod afgewezen. Dat wordt denk ik een heel lastig verhaal en dan moeten ze doorschakelen.'

Driessen gaat nader in op de transfer van Sutalo, die naar alle waarschijnlijkheid op of vlak voor 31 augustus beklonken wordt. Hij vindt het echter wel opvallend dat Luka Ivanušec wel al mag vertrekken. De ploeggenoot van Sutalo gaat waarschijnlijk naar Feyenoord. 'Dat is wel opmerkelijk, waarom de één wel eerder weg mag en de ander niet. Dan denk ik dat het niet zo moet zijn dat je op de laatste dag van de transfermarkt alsnog achter het net vist.'

Verweij kritisch over 'hapsnap'-beleid Ajax
Met het doorschakelen zit het niet goed bij Ajax volgens Verweij, die het 'hapsnap' noemt. Als voorbeeld geeft hij de transfer van Jakov Medić, die zondag FC St. Pauli inruilde voor Ajax. 'Medić is op het laatste moment van gezegd dat ze die beelden moeten kijken. Het is geen langdurig scoutingstraject geweest.' Sutalo is wel over een langere periode bekeken door meerdere scouts. 'Meerdere mensen waren het erover eens dat dat een meerwaarde moet zijn. Je merkt dat nu Ajax moet doorschakelen voor posities, dan komen er namen echt uit de koker van Mislintat en dan moeten mensen last minute nog beelden bekijken. Dat is eigenlijk niet de scouting die je wil.'
Goh, het is toch wat: spelers uit de koker van Mislintat. :hypocrite.gif:

Afgezien van alles, de nieuwe hoofdscout is precies drie dagen in dienst.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door wimpey » ma aug 07, 2023 4:37 pm

Ik vind dat 'Je merkt' van 'm mooi... Omdat je merkt dat zowat alles dat Ajax gebeurt niet bij hen terecht komt.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » ma aug 07, 2023 4:46 pm

Haha! Als of aankopen van Overmars niet uit zijn koker kwamen

De luie journalisten weten helemaal niks, waar er voorheen het nieuws kwam aanwaaien moeten ze nu journalistiek bedrijven en dat valt vies tegen

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Andriy Demchenko » ma aug 07, 2023 5:40 pm

wimpey schreef:
ma aug 07, 2023 4:37 pm
Ik vind dat 'Je merkt' van 'm mooi... Omdat je merkt dat zowat alles dat Ajax gebeurt niet bij hen terecht komt.
Tja Mike merkt pas iets als het op de twitterfeed van Romano verschijnt, wel grappig die bezorgdheid om scoutingsrapporten daar waar vorig jaar de scouting niet eens wat gevraagd werd; vind het juist positief dat de scouts het wel gevraagd wordt Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma aug 07, 2023 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door LucaS » ma aug 07, 2023 5:57 pm

Valentijn Driessen was niet bepaald onder de indruk van het officieuze debuut van Jakov Medic. De verdediger, die weliswaar nog niet meetrainde met de Ajax-selectie, werd door Maurice Steijn direct voor de leeuwen gegooid in de oefenwedstrijd tegen Borussia Dortmund. De van St. Pauli overgekomen stopper maakte weinig indruk op de chef voetbal van De Telegraaf.

Dat vertelt Driessen tijdens de Kick-Off podcast van De Telegraaf. Medic kwam na de rust in het veld voor Olivier Aertsen. “Hij stond er een kwartier in, en toen lagen er al twee in het netje bij Ajax. Hij heeft een draaicirkel van een vrachtwagen”, stelt de journalist. “Hij is niet echt snel en wendbaar. Het is echt zo’n Duitse verdediger die je bij bijvoorbeeld Union Berlin ziet. Dat zijn jongens van de gestampte pot, kom daar maar eens langs.”
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 08, 2023 8:07 am

Vals sneertje van de over de datum lijkende Mosterd vandaag:
Met Alvarez, die sinds zijn komst in de zomer van 2019 bijna honderdvijftig duels in Ajax 1 speelde, zag Maurice Steijn – na Jurriën Timber en Dusan Tadic – weer een sterkhouder vertrekken. Zeker als ook Mohammed Kudus (in gesprek met Brighton & Hove Albion) en Mohamed Daramy (begeerd door Burnley en Stade de Reims) nog eens voor de hoofdprijs worden verkocht, profiteert directeur voetbalzaken Sven Mislintat optimaal van het vakmanschap van zijn voorganger Marc Overmars, die Timber, Alvarez, Kudus en Daramy langdurig vastlegde.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Lionel » di aug 08, 2023 8:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 08, 2023 8:07 am
Vals sneertje van de over de datum lijkende Mosterd vandaag:
Met Alvarez, die sinds zijn komst in de zomer van 2019 bijna honderdvijftig duels in Ajax 1 speelde, zag Maurice Steijn – na Jurriën Timber en Dusan Tadic – weer een sterkhouder vertrekken. Zeker als ook Mohammed Kudus (in gesprek met Brighton & Hove Albion) en Mohamed Daramy (begeerd door Burnley en Stade de Reims) nog eens voor de hoofdprijs worden verkocht, profiteert directeur voetbalzaken Sven Mislintat optimaal van het vakmanschap van zijn voorganger Marc Overmars, die Timber, Alvarez, Kudus en Daramy langdurig vastlegde.
Het blijft dagelijks genieten. Iedereen die onder de berichten reageert is wel klaar met Mike en V.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » di aug 08, 2023 9:41 am

Haha, wat een topper, die Daramy. :smallgrin.gif:

Timber kreeg gewoon een contract toen hij uit de jeugd kwam, net als Silvano Vos nu of menig talent vroeger. Hamstelaar liet hem vorig jaar bijtekenen, niet Overmars.

Valentijn D, noemde Alvarez gisteren een matige voetballer, maar nu opeens moest je zowat een genie voor zijn om hem te halen. Overigens kende iedereen Alvarez, hij stond ook lang bij PSV op het lijstje.

Kudus kwam van John Steen Olsen. Spelers door JSO voorgedragen werden standaard vastgelegd. Dat heeft ons ook de nodige missers opgeleverd. In feite is Kudus de enige voltreffer van JSO geweest in het afgelopen decennium (of vergeet ik nu iemand?), dus het is maar goed dat JSO ermee opgehouden is.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door wimpey » di aug 08, 2023 9:49 am

Misschien grappig om effe te verifiëren hoe de tendens bij de 'heren' was t.a.v. Lucca, Bassey, Sanchez e.c.

Ik had bij Overmars de indruk dat hij erg lui was geworden en een beetje uitvoerde wat EtH hem opdroeg.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » di aug 08, 2023 10:03 am

De ironie van dit topic is natuurlijk dat Verweij en Driessen gewoon dezelfde 'tactiek' hanteren als diverse posters van AT: selectief inzoomen op wat een speler/coach (vermeend) fout doet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door LucaS » di aug 08, 2023 10:11 am

Maar wij zijn geen journalisten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » di aug 08, 2023 10:24 am

LucaS schreef:
di aug 08, 2023 10:11 am
Maar wij zijn geen journalisten
Blijft dat het ironisch is dat er kritiek is op gedrag dat zelf tentoon wordt gespreid. :-)

Dat het van Verweij en Driessen kwalijker is gezien hun platform, maakt voor de essentie van het gedrag niet uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door LucaS » di aug 08, 2023 10:47 am

Ik leg voor journalisten andere kwaliteitsnormen dan voor atheïsten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 10:53 am

zeux schreef:
di aug 08, 2023 10:03 am
De ironie van dit topic is natuurlijk dat Verweij en Driessen gewoon dezelfde 'tactiek' hanteren als diverse posters van AT: selectief inzoomen op wat een speler/coach (vermeend) fout doet.
De agenda van die AT-ers lijkt mij wel wezenlijk anders dan die van de hyena's bij De Telegraaf.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » di aug 08, 2023 11:08 am

Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 10:53 am
zeux schreef:
di aug 08, 2023 10:03 am
De ironie van dit topic is natuurlijk dat Verweij en Driessen gewoon dezelfde 'tactiek' hanteren als diverse posters van AT: selectief inzoomen op wat een speler/coach (vermeend) fout doet.
De agenda van die AT-ers lijkt mij wel wezenlijk anders dan die van de hyena's bij De Telegraaf.
Er zit in essentie geen verschil tussen. Het is een bewuste poging om coaches/spelers in een negatief daglicht te willen stellen.

Dat kan natuurlijk. Maar ben dan ook eerlijk over die subjectieve houding.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 08, 2023 11:10 am

Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 10:53 am
zeux schreef:
di aug 08, 2023 10:03 am
De ironie van dit topic is natuurlijk dat Verweij en Driessen gewoon dezelfde 'tactiek' hanteren als diverse posters van AT: selectief inzoomen op wat een speler/coach (vermeend) fout doet.
De agenda van die AT-ers lijkt mij wel wezenlijk anders dan die van de hyena's bij De Telegraaf.
Iemand die het gedrag van Driessen of Valentijn hier etaleert wordt in zijn posts wordt redelijk snel gecorrigeerd
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie