Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 10, 2008 3:43 pm

Nee, maar de rest wel. En Suárez kostte altijd nog een stuk minder dan Babel opleverde.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 10, 2008 4:26 pm

Als dat zo gemakkelijk winkelt had men best een vervanger voor Sneijder kunnen halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 5:25 pm

Mr. Ajax schreef:Rishi heeft gewoon gelijk hoor. Als hij in potentie een topper kan worden, moet je hem nu halen. Anders zitten we hier over een jaartje of twee weer te zeiken dat AJAX er altijd te laat bij is, en dat clubs als Groningen en Twente die soort spelers wel goedkoop oppikt en wij daar straks (vele) miljoenen voor betalen.

Ik ken die speler niet, dus ik weet niet of hij gehaald moet worden, maar in principe vind ik dat je bij dit soort situaties juist zo vroeg moet handelen.
Ook bij het aankopen van spelers voor de toekomst heb je spelers met hoge en lage prioriteit. Ajax kan niet zomaar tien talenten opvissen uit het buitenland. Sowieso moeten de spelers die je van buitenaf haalt voor de lange termijn aanzienlijk beter zijn dan wat je in de jeugd hebt rondlopen.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Bericht door michaelajaxfan » do jul 10, 2008 6:55 pm

michaelajaxfan schreef:Ik zie je vaak schrijven dat je graag een snelle mandekker ziet komen en dat momenteel als prioriteit nummer één beschouwd. Ik vroeg me af of je ook namen in gedachten hebt?
Thomas? Ik ben wel benieuwd namelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 7:03 pm

Thiago Silva heb ik hier in oktober genoemd, maar die is nu onhaalbaar geworden. Pellerano vond ik ook een hele aardige optie. Kan zowel in de mandekking als in de zone wel aardig uit de voeten. Goed bruikbare speler die niet veel hoefde te kosten en vrijwel overal achterin kan spelen. Had niet eens de hoofdaankoop voor de verdediging hoeven zijn. Verder heb ik nog wel meer namen in m'n hoofd, maar die ga ik hier niet neerzetten.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do jul 10, 2008 8:04 pm

Bayer Leverkusen is nog op zoek naar een verdediger. Volgens Kicker heeft de club voor die vacature eveneens een Braziliaan op het oog: Thiago Silva van Fluminense.
Bron: http://www.vi.nl

Het staat in dat stuk van Renato Augusto.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 10, 2008 8:21 pm

Thomas schreef:Thiago Silva heb ik hier in oktober genoemd, maar die is nu onhaalbaar geworden. Pellerano vond ik ook een hele aardige optie. Kan zowel in de mandekking als in de zone wel aardig uit de voeten. Goed bruikbare speler die niet veel hoefde te kosten en vrijwel overal achterin kan spelen. Had niet eens de hoofdaankoop voor de verdediging hoeven zijn. Verder heb ik nog wel meer namen in m'n hoofd, maar die ga ik hier niet neerzetten.
Maar bij Ajax zijn die namen wel bekend? ;-)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 8:27 pm

Ik doe m'n best! :wink.gif:

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jul 10, 2008 9:31 pm

Thomas schreef:
Mr. Ajax schreef:Rishi heeft gewoon gelijk hoor. Als hij in potentie een topper kan worden, moet je hem nu halen. Anders zitten we hier over een jaartje of twee weer te zeiken dat AJAX er altijd te laat bij is, en dat clubs als Groningen en Twente die soort spelers wel goedkoop oppikt en wij daar straks (vele) miljoenen voor betalen.

Ik ken die speler niet, dus ik weet niet of hij gehaald moet worden, maar in principe vind ik dat je bij dit soort situaties juist zo vroeg moet handelen.
Ook bij het aankopen van spelers voor de toekomst heb je spelers met hoge en lage prioriteit. Ajax kan niet zomaar tien talenten opvissen uit het buitenland. Sowieso moeten de spelers die je van buitenaf haalt voor de lange termijn aanzienlijk beter zijn dan wat je in de jeugd hebt rondlopen.
En ik denk dat Olivia beter is/wordt dan wat wij in de jeugd hebben rondlopen. Bovendien maak je voor de toptalenten altijd wel ruimte...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 9:41 pm

In de eigen jeugd hebben we bijv. Van Rhijn rondlopen voor de centrale positie achterin. Ik zeg niet dat het genoeg is, maar het kan een reden zijn om wellicht eerder naar versterkingen voor de toekomst op andere posities te kijken. Als je toch naar een verdediger zoekt bij River dan zijn andere jongens er waarschijnlijk sneller klaar voor.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jul 10, 2008 9:44 pm

Het gaat er niet om wie er sneller klaar voor is maar wie de meeste potentie heeft. Ik snap jouw punt heel goed hoor. Ik vind alleen dat je de echte toptalenten, dan is het nog maar de vraag of Olivia hier binnenvalt hoor, altijd zo vroeg mogelijk binnen moet halen.

Want ik zie het al gebeuren dat hij verkocht wordt aan Villareal, die lenen hem een jaartje uit en Barca biedt de jackpot :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do jul 10, 2008 9:47 pm

Rishi schreef:Ik vind alleen dat je de echte toptalenten, dan is het nog maar de vraag of Olivia hier binnenvalt hoor, altijd zo vroeg mogelijk binnen moet halen.
Pas maar op, straks gaat Joey je R. de K. noemen!
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 10, 2008 10:15 pm

joey schreef:Mwah, ik denk niet dat een trainer van Ajax midden in het seizoen een speler van Partizan gaat bekijken. Weet je wie een flater heeft geslagen? Louis van Gaal. Die had Sulejmani nota bene op stage.
Hij zal in ieder geval zijn naam doorgekregen hebben. Heeft hij Sulejmani afgeschoten zonder hem ooit zien spelen? Dat pleit ook niet bepaald voor HTC.
En met Van Gaal heb ik natuurlijk weinig te maken. Die werkte niet bij Ajax.
Maar ja, Leonardo was goedkoop en heeft een zeker talent. HtC was de zoveelste die hoopte die jongen aan het ballen te krijgen. Hoe dan ook, die 750.000 euro krijgen we wel voor hem terug. Ik vind dit niet de grootste fout van de laatste jaren.
Sulejmani was goedkoper en een groter talent.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » za jul 12, 2008 11:58 am

Villarreal doet mogelijk tóch nog een aankoop: Thiago Silva. De verdediger van Fluminense maakte in de recente editie van de Copa Libertadores een uitstekende indruk. Ook AC Milan en Bayer Leverkusen zijn in de markt. (El Mediterraneo) Bron: voetbalzone

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47973
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 12, 2008 12:03 pm

Als dergelijke clubs geïnteresseerd zijn, dan ben je als AJax zijnde al veel te laat.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jul 12, 2008 2:00 pm

Bij dit soort jongens ben je altijd te laat, Peter, tenzij je Piet de Visser heet. Over het algemeen willen deze spelers de markt eerst eens goed verkennen voordat ze een definitieve beslissing nemen. Ze zouden ook wel gek zijn om op de eerste de beste aanbieding in te gaan, natuurlijk. Ik zou ze dat als zaakwaarnemer afraden.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 12, 2008 4:32 pm

Thiago Silva was haalbaar, maar nu natuurlijk niet meer. Werd als jongeling al opgepikt door Porto en vertrok vervolgens naar Dinamo Moskou. Clubs zijn meestal niet zo happig om Zuid-Amerikanen met een mislukt Europees avontuur achter de rug weer op te pikken, maar na zo'n seizoen is Ajax alweer te laat.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jul 12, 2008 6:30 pm

Thomas schreef:Thiago Silva was haalbaar...
En dan hebben we het over de jaren?
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 12, 2008 6:31 pm

Vorig jaar nog. Zo rond oktober maar ook later nog wel.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jul 12, 2008 7:08 pm

En waar staat dan dat hij toen haalbaar was geweest? Vaak is het zo dat als de eerste geruchten naar buiten komen dat een bepaalde (grote) club achter een speler aanzit de andere grote clubs ook wakker worden (gemaakt door de zaakwaarnemer). Ik geloof er dus niets van dat hij toen zomaar even op te halen was geweest.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 12, 2008 7:28 pm

Dat is dan jammer. Het is natuurlijk niet zo dat er een berichtje in de media wordt geplaatst waarin staat dat speler x haalbaar is voor club y. We zijn inmiddels negen maanden verder en na zo'n seizoen is het niet gek dat hij nu afwacht tot z'n contract afloopt in 2008. Nu heeft hij de zekerheid dat hij uitstekende opties heeft in december. In oktober was daar geen sprake van.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 2:13 pm

Pellerano overigens niet naar Panathinaikos, maar naar UD Almería voor $3.000.000,-.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 2:18 pm

Thomas schreef:Thiago Silva was haalbaar, maar nu natuurlijk niet meer. Werd als jongeling al opgepikt door Porto en vertrok vervolgens naar Dinamo Moskou. Clubs zijn meestal niet zo happig om Zuid-Amerikanen met een mislukt Europees avontuur achter de rug weer op te pikken, maar na zo'n seizoen is Ajax alweer te laat.
Hij is nog steeds eigendom van Dynamo.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 2:04 pm

Doet dat iets af aan m'n verhaal? Z'n contract loopt in december af.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » di aug 26, 2008 4:59 pm

Boca Juniors denkt aan Delgado

In de zoektocht naar een vervanger voor de geblesseerde Martín Palermo, zou ook César Delgado in beeld zijn bij Boca. De Argentijn zit op een zijspoor bij zijn club Olympique Lyon.

Er worden verschillende Argentijnse aanvallers in Europa aan Boca Juniors gelinkt. Op die lijst staat volgens het Argentijnse Los Andes ook de naam van Lyon-spits Delgado. De Zuid-Amerikaan kon zich in Frankrijk nooit overtuigen.
Bron: Voetbalprimeur

Plaats reactie