De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » wo mei 09, 2018 1:43 pm

Mmmmmm jullie hebben toch ook die gozer uit België gekocht een spits die als linksbuiten moet gaan spelen?
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mano » wo mei 09, 2018 1:44 pm

InnerHarbour schreef:Mmmmmm jullie hebben toch ook die gozer uit België gekocht een spits die als linksbuiten moet gaan spelen?
oh je bedoeld die tropische verrassing die sinds het ondertekenen geen pepernoot meer geraakt heeft ? :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » wo mei 09, 2018 1:47 pm

Is dat zo? Moet een snelle gozer zijn, een counterspits, precies het spel dat Ajax speelt. :hypocrite.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mano » wo mei 09, 2018 1:57 pm

InnerHarbour schreef:Is dat zo? Moet een snelle gozer zijn, een counterspits, precies het spel dat Ajax speelt. :hypocrite.gif:
:biggrin.gif:

labyad op het middenveld erbij...
denk dat Ajax echt gaat counteren volgend jaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Jinne » ma dec 24, 2018 12:42 pm

El Azzouzi is in ieder geval afgekocht. Een paar goaltjes in de jeugd bleek toch wat anders dan op hoogste niveau. Zou mooi zijn als we in de winter ook onze Colombianen nog kwijt kunnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mr. Ajax » di dec 25, 2018 11:39 am

Jinne schreef:El Azzouzi is in ieder geval afgekocht. Een paar goaltjes in de jeugd bleek toch wat anders dan op hoogste niveau. Zou mooi zijn als we in de winter ook onze Colombianen nog kwijt kunnen.
De enige die van Cassierra lijkt af te komen komende winter is Groningen.

Gelukkig vinden velen hier hem nog altijd een goede spits en kan ie straks lekker moeiteloos Dolberg en Huntelaar opvolgen. :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Cruijff » di dec 25, 2018 6:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Jinne schreef:El Azzouzi is in ieder geval afgekocht. Een paar goaltjes in de jeugd bleek toch wat anders dan op hoogste niveau. Zou mooi zijn als we in de winter ook onze Colombianen nog kwijt kunnen.
De enige die van Cassierra lijkt af te komen komende winter is Groningen.
Is daar geflopt, inderdaad.

Ondertussen wil Groningen wél dolgraag zowel Dani de Wit als Kaj Sierhuis hebben. Dus met Groningen is en blijft er een intensieve samenwerking die een vervolg krijgt.
Mr. Ajax schreef:Gelukkig vinden velen hier hem nog altijd een goede spits en kan ie straks lekker moeiteloos Dolberg en Huntelaar opvolgen. :excited.gif:
Dat kan ie :smallgrin.gif: dus inderdaad niet.
Is helaas wel de ellende van de huidige mores op de transfermarkt. Essel Sports probeert de lakens bij Ajax uit te delen. Menig club zit in de binnenzak van of Mino Raiola of van die Jorge Mendes die o.a. de zaken van Mourinho en C. Ronaldo doet.

Bij Ajax proberen Soren Lerby & co de baas te spelen en als je een goede speler zoals Sanchez via hen betrekt, zitten daar verplicht ook nog 1 of 2 duidelijk mindere bij. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Gezond verstand » vr dec 28, 2018 9:00 am

Mr. Ajax schreef:
Jinne schreef:El Azzouzi is in ieder geval afgekocht. Een paar goaltjes in de jeugd bleek toch wat anders dan op hoogste niveau. Zou mooi zijn als we in de winter ook onze Colombianen nog kwijt kunnen.
De enige die van Cassierra lijkt af te komen komende winter is Groningen.

Gelukkig vinden velen hier hem nog altijd een goede spits en kan ie straks lekker moeiteloos Dolberg en Huntelaar opvolgen. :excited.gif:
Gelukkig zijn er ook nog altijd kortzichtige figuurtjes die opmerkingen uit hun verband trekken en dan op achterbakse maniertjes hun gelijk willen krijgen :excited.gif:
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door wimpey » vr dec 28, 2018 7:47 pm

Henk, heb je nou nog niet in de smiezen dat Cassie een miskoop is?

Wat moet ie nog meer doen om je over te halen?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Lionel » vr dec 28, 2018 8:38 pm

En toch zou ik hem in dit Ajax weleens in de spits willen zien. Heb bij hem een apart gevoel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » vr dec 28, 2018 8:53 pm

Lionel schreef:Heb bij hem een apart gevoel.
Weet je vriend dat? :blackcat.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Gezond verstand » za dec 29, 2018 11:51 am

wimpey schreef:Henk, heb je nou nog niet in de smiezen dat Cassie een miskoop is?

Wat moet ie nog meer doen om je over te halen?
Philip, je laat wederom zien dat je geen enkel inzicht hebt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mr. Ajax » za dec 29, 2018 9:09 pm

Gezond verstand schreef:
wimpey schreef:Henk, heb je nou nog niet in de smiezen dat Cassie een miskoop is?

Wat moet ie nog meer doen om je over te halen?
Philip, je laat wederom zien dat je geen enkel inzicht hebt.
Je hebt gelijk, het is een topper.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Marillion » do jan 31, 2019 4:42 pm

Er zijn er nogal een paar onderweg naar de uitgang deze transferperiode:

Orejuela
Cassierra
Johnsen
Ylätupa
Schön
Bakker (zeer waarschijnlijk)
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » vr feb 01, 2019 11:05 am

Bij elkaar zo'n 10 miljoen Marillion maar die dingen gebeuren. Scouting is geen exacte wetenschap, spelers vallen soms tegen terwijl je ervan overtuigd was dat ze het goed zouden doen.

Wij hebben bij voorbeeld Lazar Marković na viereneenhalf jaar eindelijk kunnen verpatsen aan Fulham, nu ja verpatsen, we hebben hem gewoon weggegeven om maar van het salaris af te zijn. Is voor 25 miljoen van Benfica overgenomen met een mooi weeksalaris natuurlijk. Soit, ze zijn eindelijk weg, het gebeurt.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 01, 2019 11:12 am

Overigens past Bakker niet echt in dat lijstje, vooral omdat het geen miskoop is. Volgens berichten wilde de club juist wel met hem door maar wilde hij zelf weg. Hij werd volgens mij ook in de B-tjes gehaald van Volendam, dus daar werd ook niet al te veel voor betaald.

Voor de rest ben ik het eens met wat die ouwe hier zegt. Soms lukt het en soms niet, zo gaat dat altijd en overal. Ik denk dat we juist een mooi lijstje van scoutings-succesjes van de laatste jaren kunnen samenstellen. Dat is ook wel eens anders geweest.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Lionel » vr feb 01, 2019 11:16 am

InnerHarbour schreef:Bij elkaar zo'n 10 miljoen Marillion maar die dingen gebeuren. Scouting is geen exacte wetenschap, spelers vallen soms tegen terwijl je ervan overtuigd was dat ze het goed zouden doen.

Wij hebben bij voorbeeld Lazar Marković na viereneenhalf jaar eindelijk kunnen verpatsen aan Fulham, nu ja verpatsen, we hebben hem gewoon weggegeven om maar van het salaris af te zijn. Is voor 25 miljoen van Benfica overgenomen met een mooi weeksalaris natuurlijk. Soit, ze zijn eindelijk weg, het gebeurt.
Die was wel goed hoor. Mooie speler.

Hoewel het geen exacte wetenschap is vraag ik mij wel af hoe sommige spelers bij een club belanden....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Jöhnk » vr feb 01, 2019 4:59 pm

Mee eens. Een aankoop als Markovic kan ik nog plaatsen.

Maar neem nou Kristensen. Die valt, als je hem zo ziet spelen, meteen negatief op door zijn lompe motoriek. Dus het is geen speler waarvan je na 30 minuten denkt: die moéten we halen. Je gaat hem daarom vaker bekijken en omdat hij de schijn tegen heeft vanwege zijn moeizame motoriek moet hij echt overtuigen - in verdedigend opzicht bijvoorbeeld.

En dan rijst de vraag: hoe heeft een speler die niet kan verdedigen de scouts van Ajax ervan kunnen overtuigen dat hij dat wel kan?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Lionel » vr feb 01, 2019 5:39 pm

Exact. Of een Mike van der Hoorn. Zo iemand bekijk je toch max dertig minuten en dan zie je al dat hij motorisch niet in orde is om bij Ajax te spelen.

Dat spelers als Andersen, hier ook wel bekend als Juffie, niet slagen kan ik mee leven. Of een Sulejmani. Je zag daar iets van talent.

Maar Orejuela, Hoorn, Kristensen, Lamprou, Sikora, Soetaers, Atouba etc... Dat kan toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2019 6:37 pm

Lionel schreef: Dat spelers als Andersen, hier ook wel bekend als Juffie, niet slagen kan ik mee leven. Of een Sulejmani. Je zag daar iets van talent.
Je test een aankoop ook mentaal, lijkt me. Zou i.i.g. wel moeten.

Is ook vrij easy: je kijkt naar de eersten, die in de stromende regen in een wedstrijd van groot belang het zinkende schip verlaten. :blush.gif: Die haal je dus niet. Ik zag in Magallan jl. zondag geen speler die Ajax verder gaat helpen. Integendeel.
Maar Orejuela, Hoorn, Kristensen, Lamprou, Sikora, Soetaers, Atouba etc... Dat kan toch niet?
Je moet sowieso geen breedte-aankopen doen. De hamvraag bij iedere aankoop zou moeten zijn: hebben we iemand in de jeugd, die deze aankoop in no-time voorbij is? Zo ja, dan haal je 'm sowieso niet.

Verder heeft Ajax nogal wat laten liggen in het recente verleden. Spelers dichtbij huis, die je voor een prikkie had kunnen ophalen. Bijv. Chadli, Van Dijk, De Roon, Meunier, Tadic (toen ie bij Groningen zat). Zo moeilijk is het allemaal niet. Zeker weten dat menig AT-er een betere selectie in elkaar draait dan 'experts' als Overmars, Van Geel, Brands.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2019 7:01 pm

Wacht even mensen. Circus Atouba was vooral onbegrepen. Die man had alles in zich om uit te groeien tot de cultspeler der cultspelers.

Ik verbaas me zoals hier al door anderen genoemd ook vooral over de hoeveelheid mislukkingen waarbij je als supporter eigenlijk direct ziet dat het niets gaat worden. Zeg maar de categorie Van der Hoorn. En ik durf Kristensen daar ook al wel bij te noemen. Van der Hoorn was zelfs wekelijks gewoon op Studio Sport te zien. Bij zo'n Kristensen vraagt iedereen zich toch ook af in welke rol die jongen in hemelsnaam is opgevallen. Als rechtsback zal het niet geweest zijn. :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Sandro » vr feb 01, 2019 8:32 pm

Van sommige spelers weet je inderdaad meteen al dat het niks gaat worden.

Neemt niet weg dat wij als supporters spelers nogal verschillend beoordelen. Neem nu als voorbeeld Magallan op dit moment. Ik had na een half uur al het idee dat het niks wordt, anderen dichten hem juist obv dat half uurtje snelheid en opbouwende kwaliteiten toe. Nu ik nog wat meer gezien heb, vrees ik dat het idd niet veel wordt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 01, 2019 8:48 pm

Zou Magallan inderdaad in deze categorie vallen? Aardig wat AT’ers, waaronder ik, hadden onze bedenkingen. Tegen Heerenveen in de beker speelde ie neutraal, in de Kuip.. Sja.. en nu is ie al geblesseerd. (Begrijp me goed: ik hoop dat ie een geweldige aankoop zal blijken te zijn).
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op vr feb 01, 2019 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » vr feb 01, 2019 8:48 pm

Jöhnk schreef:Mee eens. Een aankoop als Markovic kan ik nog plaatsen.
Nooit er ene klote van gebakken. We hebben hem uitgeleend aan Fenerbahçe, Sporting Lissabon, Hull, Anderlecht, overal hetzelfde ze wisten niet hoe snel ze hem weer terug moesten geven.

Zijn 5 jarige contract loopt in juni af, Fullham heeft hem overgenomen voor niks op voorwaarde dat zij zijn resterende salaris van voor 1.7 miljoen zouden betalen. Grapje heeft dus 20 miljoen pond transfer gekost plus zo'n 17 mil pond salaris. Doe daar wat tekengeld bij en fees voor die zaakwaarnemers uit de Balkan en je zit zo aan de 45 miljoen pond als je het daarmee red.

Boem, zo het water in. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door InnerHarbour » vr feb 01, 2019 8:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zou Magallan inderdaad in deze categorie vallen? Aardig wat AT’ers, waaronder ik, hadden onze bedenkingen. Tegen Heerenveen in de beker speelde ie neutraal, in de Kuip.. Sja.. en nu is ie al geblesseerd. (Begrijp me goed: ik hoop dat ie een geweldige aankoop zal blijken te zijn).
Mmmmm, ik denk dat jullie hem wel wat meer tijd moeten geven. Jongen komt in een andere cultuur terecht, andere omgeving, klote weer, twee fullbacks die niet meedoen en een half elftal wat loopt te slapen en te wandelen. Had bovendien de pech dat hij tegen de beste aanvaller op de Nederlandse velden stond, iemand die ook al werkelijk op topniveau gepresteerd heeft.

Nee heren van AT, het is veel te vroeg om deze jongen af te schrijven.
YNWA

Plaats reactie