Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 2:22 am

Lionel schreef:Maar dan heeft hij toch iets?

Denk daar eens over na. Zonder een heel verhaal uit je duim te zuigen.
Het verhaal is niet uit mijn duim gezogen, maar opgeschreven door Hard Gras. Een medium dat doorgaans niet alleen maar mooie en romantische maar ook gewoon feitelijk juiste verhalen opschrijft.

Hij heeft in dit geval dan in ieder geval duidelijker de wens om profvoetballer te worden dan sommige anderen. Kan voor een club belangrijk zijn.


En volgens IH, een autoriteit op dit forum :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: kan iemand van niveau IJsselmeervogels zelfs Oranje halen en landskampioen worden in een '4e rangs competitie' wanneer hij teert op de naam van zijn vader en verdedigt als een omgebouwd wijf. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 2:23 am

Lionel schreef:Maar dan heeft hij toch iets?

Denk daar eens over na.
Lionel schreef:Er moet altijd iets zijn.
Oh trouwens: wat heeft Mike van der Hoorn dan eigenlijk wat hem geschikt zou moeten maken voor profvoetbal?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » zo mei 19, 2019 2:49 pm

bryan schreef:
Maar als Donny's en Frenkie's nu 80 miljoen euro opleveren in deze gekke tijden van grote geld, misschien dat het straks weer financieel houdbaar is om iedereen van de A1 lang vast te binden. Geef de top 10 spelers van elke lichting 200.000 per jaar voor vier jaar, wat neerkomt op een investering van 10*200.000*4 = 8 miljoen. Je hoeft maar 8 miljoen aan transfergeld binnen te halen van zo'n lichting en dan sta je al quitte.
wel eens gehoord van bruto en netto? En van werkgeverspremies?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 8:43 am

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Maar dan heeft hij toch iets?

Denk daar eens over na. Zonder een heel verhaal uit je duim te zuigen.
Het verhaal is niet uit mijn duim gezogen, maar opgeschreven door Hard Gras. Een medium dat doorgaans niet alleen maar mooie en romantische maar ook gewoon feitelijk juiste verhalen opschrijft.

Hij heeft in dit geval dan in ieder geval duidelijker de wens om profvoetballer te worden dan sommige anderen. Kan voor een club belangrijk zijn.


En volgens IH, een autoriteit op dit forum :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: kan iemand van niveau IJsselmeervogels zelfs Oranje halen en landskampioen worden in een '4e rangs competitie' wanneer hij teert op de naam van zijn vader en verdedigt als een omgebouwd wijf. :smile-ajax.gif:
Dan heeft hij dus de naam van zijn vader, dus iets. Of iemand die hard werkt heeft dat als voordeel. Altijd iets.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » ma mei 20, 2019 9:21 am

Lionel schreef: Dan heeft hij dus de naam van zijn vader, dus iets. Of iemand die hard werkt heeft dat als voordeel. Altijd iets.
Ja :smile-ajax.gif: dat heeft IH inmiddels denk ik zeker 187 keer geroepen :smallgrin.gif: dat Daley Blind een omgebouwd wijf is en dat hij puur via de achternaam van zijn vader in het betaalde voetbal staat en niet rond hobbelt IJsselmeervogels.

Behalve dat is Daley trouwens ook gewoon een goede voetballer. Ik denk dat één van de beste voetbalwedstrijden vorig jaar Nederland-Frankrijk in de Kuip was (2-0 winst Nederland.)
Blind was die avond steengoed. Speelde zelfs nog beter dan De Ligt en Van Dijk.

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door RubenB » ma mei 20, 2019 9:33 am

zeux schreef:
RubenB schreef: Behalve zijn rode haar viel Sepp mij niet echt op afgelopen seizoen. Iemand meer van PEC gezien?
Is dat vreemd op zijn 17de? Is de norm nu dat je op je 17de al 'op moet vallen' in de eredivisie'?

Ik mag hopen dat ze op potentie scouten en niet op hoe 'gearriveerd' ze zijn op hun 17de...
Dat is niet wat ik bedoelde, meer dat ik hem niet in de 12 wedstrijden in de Eredivisie heb gezien (omdat ik PEC simpelweg neit iedere week kijk) en dat ik mij afvroeg wat eventuele anderen over hem denken.

Overigens is dat wel de kritiek die mensen uiten over het aantrekken van Pirie, Schuurs en Scherpen, toch? Dat kan je ook moeilijk scouten op potentie noemen.

Ter info: Van 't Schip zou in zijn tijd daar helemaal fan van die jongen te zijn geworden. ‘Dat slungelige zit hem niet in de weg. Sepp is razendsnel. En qua voetbalintelligentie is hij een stuk ouder dan zestien.’ Wie weet dat het via die connectie is gelopen. PSV wilde hem ook hebben.

Lodeweges zei, toen hij al niet meer bij PEC zat, dit: "'Sepp heeft afgelopen seizoen ongelofelijke vlieguren gemaakt. We hebben hem allemaal zien groeien. In bepaalde wedstrijden was hij onze beste man. Hij is lang, snel, heeft voetballend vermogen én inzicht. Daar kan PEC nog veel plezier aan beleven."

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma mei 20, 2019 9:56 am

RubenB schreef: Overigens is dat wel de kritiek die mensen uiten over het aantrekken van Pirie, Schuurs en Scherpen, toch? Dat kan je ook moeilijk scouten op potentie noemen.
Hmm, bij jeugdige spelers kún je slechts scouten op potentieel. Door hun leeftijd zijn ze immers nog niet 'the finished article'.

Wat Ajax i.m.o. doet (m.n. bij verdedigers), is 'the numbers game'. Een beetje vergelijkbaar met in een bar rondhangen en onophoudelijk chicks aanspreken, in de hoop dat de zoveelste een keer ja zegt. :smallgrin.gif:

Ik volg JA niet op de voet, maar van wat ik gezien heb kan ik me niet voorstellen dat verdedigers als Botman, Solomons, Kemper, ter Heide en Bakboord wat voor Ajax-1 gaan betekenen. Daarom haalden ze (waarschijnlijk?) Schuurs (en Kristensen en Magallan, maar die zijn ouder). Viel ook niet echt mee. Dus nu weer een nieuwe ronde met Pierie en die vd Berg. Plus Hillen van AZ. Het lijkt niet echt op beleid, meer op trial and error.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 10:00 am

Hadden ze dat maar gedaan met Mike van de Hoorn EN Virgil van Dijk :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma mei 20, 2019 10:04 am

Jeugdtrainer van Zwolle geeft nu aan dat die vd Berg gewoon bij Zwolle blijft. Ik denk dat dat een prima keuze is.

Ajax is in de gelegenheid dat ze dat soort jongens ook kunnen kopen als ze 19-20 zijn. We hoeven geen elftal vol met 16-jarigen te kapen om daarna eens te zien hoe een ieder zich ontwikkelt.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10295
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma mei 20, 2019 10:04 am

Ik denk niet dat VvD bij ons was doorgebroken. Waarschijnlijk was hij ook niet de verdediger geworden die die nu is.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma mei 20, 2019 10:16 am

WP_Legend schreef:Ik denk niet dat VvD bij ons was doorgebroken. Waarschijnlijk was hij ook niet de verdediger geworden die die nu is.
Dat lijkt me stug. Ajax deed het tussen 2013 en 2016 met spelers als Moisander, Denswil, Viergever, vd Hoorn en Veltman als CV.

Van Dijk was in die tijd moeiteloos de beste bij Celtic en Southampton. Die was met vlag en wimpel geslaagd bij Ajax.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 10:18 am

Lijkt mij ook. Al is het achteraf makkelijk praten. Maar het contrast is wel echt bizar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma mei 20, 2019 10:23 am

Lionel schreef:Lijkt mij ook. Al is het achteraf makkelijk praten. Maar het contrast is wel echt bizar.
Van Dijk schijnt in z'n tijd bij Groningen ernstig ziek te zijn geweest he. Wellicht dat hij daarom zo'n nuchtere en vriendelijke gast is: hij weet dat alles relatief is.

Bij Groningen had ie een paar rondjes teveel, was soms wat laks. Maar dan nog: daar kijk je als scout toch doorheen? Ajax ging voor vd Hoorn, edsv voor Bruma. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 10:27 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Lijkt mij ook. Al is het achteraf makkelijk praten. Maar het contrast is wel echt bizar.
Van Dijk schijnt in z'n tijd bij Groningen ernstig ziek te zijn geweest he. Wellicht dat hij daarom zo'n nuchtere en vriendelijke gast is: hij weet dat alles relatief is.

Bij Groningen had ie een paar rondjes teveel, was soms wat laks. Maar dan nog: daar kijk je als scout toch doorheen? Ajax ging voor vd Hoorn, edsv voor Bruma. :excited.gif:
Ik snap dat ook niet. Kristensen.... ik zou echt de wedstrijd terug willen zien waar de scout van Ajax heen is geweest. Of zo een Orejuela.... Ik blijf het ongelooflijk vinden dat Ajax zulke spelers koopt.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9074
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 20, 2019 10:46 am

Orejuela is overigens verhuurd aan Cruzeiro en doet het daar kennelijk zo goed dat hij afgelopen maart heeft gedebuteerd in het Colombiaanse elftal.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 10:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Orejuela is overigens verhuurd aan Cruzeiro en doet het daar kennelijk zo goed dat hij afgelopen maart heeft gedebuteerd in het Colombiaanse elftal.
Mooi zo. Kunnen we hem dus verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2019 11:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Orejuela is overigens verhuurd aan Cruzeiro en doet het daar kennelijk zo goed dat hij afgelopen maart heeft gedebuteerd in het Colombiaanse elftal.
Misschien zegt dat meer over het Colombiaanse elftal? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9074
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 20, 2019 12:09 pm

Hij stond daar naast ene Davinson Sanchez ofzo... Zal ook niet veel zijn dan... :hypocrite.gif:

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door RubenB » ma mei 20, 2019 12:16 pm

Peter schreef:Jeugdtrainer van Zwolle geeft nu aan dat die vd Berg gewoon bij Zwolle blijft. Ik denk dat dat een prima keuze is.

Ajax is in de gelegenheid dat ze dat soort jongens ook kunnen kopen als ze 19-20 zijn. We hoeven geen elftal vol met 16-jarigen te kapen om daarna eens te zien hoe een ieder zich ontwikkelt.
Voor zover ik weet moet Van den Berg zijn contract nog verlengen, en heeft hij dat niet gedaan omdat Stam hem afgelopen seizoen amper opstelde. Hij is op zoek naar een plan en speeltijd. Wie weet wacht hij de volgende PEC trainer nog af...

Dat zou natuurlijk een legitiemere reden zijn om hem nú te halen, in plaats van nog 2 of 3 jaar daar te laten. Als hij gratis op te halen is. Dan zou je hem die jaren ook kunnen verhuren aan Eredivisieploegen.

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door RubenB » ma mei 20, 2019 12:21 pm

wimpey schreef:Ik volg JA niet op de voet, maar van wat ik gezien heb kan ik me niet voorstellen dat verdedigers als Botman, Solomons, Kemper, ter Heide en Bakboord wat voor Ajax-1 gaan betekenen. Daarom haalden ze (waarschijnlijk?) Schuurs (en Kristensen en Magallan, maar die zijn ouder). Viel ook niet echt mee. Dus nu weer een nieuwe ronde met Pierie en die vd Berg. Plus Hillen van AZ. Het lijkt niet echt op beleid, meer op trial and error.
Schuurs wordt op termijn echt wel een goede verdediger, maar niet voor Ajax. Dus op zich is de potentie wel gezien, alleen past hij totaal niet in het spel dat van hem verwacht gaat worden. Wat ze bij Kristensen, Orejuela en Solomons dachten, dat weet ik ook niet. Maar zelfs middelmaat uit Jong Ajax is blijkbaar gewild, zie Orejuela in Zuid-Amerika en Bakker die naar PSG vertrekt. Geen van beiden zou echt iets toevoegen aan het eerste.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 12:43 pm

RubenB schreef:
wimpey schreef:Ik volg JA niet op de voet, maar van wat ik gezien heb kan ik me niet voorstellen dat verdedigers als Botman, Solomons, Kemper, ter Heide en Bakboord wat voor Ajax-1 gaan betekenen. Daarom haalden ze (waarschijnlijk?) Schuurs (en Kristensen en Magallan, maar die zijn ouder). Viel ook niet echt mee. Dus nu weer een nieuwe ronde met Pierie en die vd Berg. Plus Hillen van AZ. Het lijkt niet echt op beleid, meer op trial and error.
Schuurs wordt op termijn echt wel een goede verdediger, maar niet voor Ajax. Dus op zich is de potentie wel gezien, alleen past hij totaal niet in het spel dat van hem verwacht gaat worden. Wat ze bij Kristensen, Orejuela en Solomons dachten, dat weet ik ook niet. Maar zelfs middelmaat uit Jong Ajax is blijkbaar gewild, zie Orejuela in Zuid-Amerika en Bakker die naar PSG vertrekt. Geen van beiden zou echt iets toevoegen aan het eerste.
Wat moeten we met hem dan?
IK GELOOF!!!!!!

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door RubenB » ma mei 20, 2019 4:16 pm

Lionel schreef:
RubenB schreef:
wimpey schreef:Ik volg JA niet op de voet, maar van wat ik gezien heb kan ik me niet voorstellen dat verdedigers als Botman, Solomons, Kemper, ter Heide en Bakboord wat voor Ajax-1 gaan betekenen. Daarom haalden ze (waarschijnlijk?) Schuurs (en Kristensen en Magallan, maar die zijn ouder). Viel ook niet echt mee. Dus nu weer een nieuwe ronde met Pierie en die vd Berg. Plus Hillen van AZ. Het lijkt niet echt op beleid, meer op trial and error.
Schuurs wordt op termijn echt wel een goede verdediger, maar niet voor Ajax. Dus op zich is de potentie wel gezien, alleen past hij totaal niet in het spel dat van hem verwacht gaat worden. Wat ze bij Kristensen, Orejuela en Solomons dachten, dat weet ik ook niet. Maar zelfs middelmaat uit Jong Ajax is blijkbaar gewild, zie Orejuela in Zuid-Amerika en Bakker die naar PSG vertrekt. Geen van beiden zou echt iets toevoegen aan het eerste.
Wat moeten we met hem dan?
Geen idee, verhuren? Verkopen? Houden in de hoop dat hij die cruciale aspecten nog gaat leren? Ik zou het niet weten, maar de laatste keer dat ik op mijn bankrekening keek was er geen geld afgeschreven richting Fortuna. Ik heb m niet gehaald.
Typisch voorbeeld van slechte scouting, wat we wel vaker gezien hebben de laatste jaren...

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » di mei 21, 2019 2:06 pm

Gezond verstand schreef:
bryan schreef:
Maar als Donny's en Frenkie's nu 80 miljoen euro opleveren in deze gekke tijden van grote geld, misschien dat het straks weer financieel houdbaar is om iedereen van de A1 lang vast te binden. Geef de top 10 spelers van elke lichting 200.000 per jaar voor vier jaar, wat neerkomt op een investering van 10*200.000*4 = 8 miljoen. Je hoeft maar 8 miljoen aan transfergeld binnen te halen van zo'n lichting en dan sta je al quitte.
wel eens gehoord van bruto en netto? En van werkgeverspremies?
Ja, ik heb ooit een eigen bedrijf gerund en alles bij de Belastingdienst moeten declareren.

Uiteraard heb ik niet een hele boekhouding gemaakt voor deze post hierboven, maar mijn punt blijft: Als Frenkies en Donny's systematisch 80 miljoen euro per stuk opleveren, dan is het in princepe geen financieel risico meer om jeugdspelers langer aan de club vast te binden. Zeg, ben je er mee eens of niet?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » di mei 21, 2019 2:26 pm

bryan schreef:
Gezond verstand schreef:
bryan schreef:
Maar als Donny's en Frenkie's nu 80 miljoen euro opleveren in deze gekke tijden van grote geld, misschien dat het straks weer financieel houdbaar is om iedereen van de A1 lang vast te binden. Geef de top 10 spelers van elke lichting 200.000 per jaar voor vier jaar, wat neerkomt op een investering van 10*200.000*4 = 8 miljoen. Je hoeft maar 8 miljoen aan transfergeld binnen te halen van zo'n lichting en dan sta je al quitte.
wel eens gehoord van bruto en netto? En van werkgeverspremies?
Ja, ik heb ooit een eigen bedrijf gerund en alles bij de Belastingdienst moeten declareren.

Uiteraard heb ik niet een hele boekhouding gemaakt voor deze post hierboven, maar mijn punt blijft: Als Frenkies en Donny's systematisch 80 miljoen euro per stuk opleveren, dan is het in princepe geen financieel risico meer om jeugdspelers langer aan de club vast te binden. Zeg, ben je er mee eens of niet?
Nee, alleen de juiste spelers. Want je vergeet in jouw verhaal dat spelers die je aan moet trekken ook enorm in prijs stijgen, en dus dat je daar een oorlogskas voor moet hebben.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » di mei 21, 2019 2:34 pm

RubenB schreef: Schuurs wordt op termijn echt wel een goede verdediger, maar niet voor Ajax. Dus op zich is de potentie wel gezien, alleen past hij totaal niet in het spel dat van hem verwacht gaat worden.
Waarom denk je dat Schuurs een goede verdediger gaat worden? Wat zie je in hem? Ik zie geen snelheid, geen felheid, geen uitzonderlijke spelinzicht of positionering... Echt niks. Een leuk schotje vanuit de tweede lijn maar that's it.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie