Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » do sep 24, 2020 4:53 pm

Vreemde gang van zaken hoor. Dit stinkt een beetje.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » do sep 24, 2020 5:15 pm

Lijkt erop alsof ze toch eerst de kat uit de boom wouden kijken en nu toch vrij snel overtuigd zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » do sep 24, 2020 5:44 pm

Voor mij klinkt het meer alsof ze eerst geen geld hadden (bijvoorbeeld door corona), maar dat ze dat nu toch wel hebben.

Mogelijk zat er een constructie in de deal die het voor Lille aantrekkelijker maakte meteen te kopen indien mogelijk. Bijvoorbeeld transfersom van €8 miljoen als ze nu kopen versus een huursom van €2 miljoen en een transfersom van €7 miljoen over een jaar.

Maar dat is speculeren.
***

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door thaumaturgy » za sep 26, 2020 7:04 pm

Volgens Joep Schreuder gaan er nog enkele verrassende aankopen komen.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2020 7:09 pm

thaumaturgy schreef:
za sep 26, 2020 7:04 pm
Volgens Joep Schreuder gaan er nog enkele verrassende aankopen komen.
Zag het ook .... maar is Schreuder betrouwbaar!? Ik heb hem nog nooit transfernieuws horen brengen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door thaumaturgy » za sep 26, 2020 7:14 pm

Ajaciedjuh schreef:
za sep 26, 2020 7:09 pm
thaumaturgy schreef:
za sep 26, 2020 7:04 pm
Volgens Joep Schreuder gaan er nog enkele verrassende aankopen komen.
Zag het ook .... maar is Schreuder betrouwbaar!? Ik heb hem nog nooit transfernieuws horen brengen.
Hij heeft het denk ik van Arno Vermeulen. :smallgrin.gif:
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma sep 28, 2020 9:36 pm

:blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma sep 28, 2020 9:39 pm

Goh, Klaassen...wie had dat gedacht? :blush.gif:

Klaiber :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 29, 2020 5:37 am

Klaassen is prima. Kaiber .... ken ik alleen van het huilen :hypocrite.gif: . Zonder gekheid; maakte vorig jaar een goed seizoen door, maar of dat Ajax materiaal is .... zo heb ik er nog nooit naar gekeken.
Telesport:
Ajax richt pijlen op Klaassen en Klaiber

Ajax is in zijn zoektocht naar een extra middenvelder en verdediger uitgekomen bij Davy Klaassen (27) en Sean Klaiber (26). Hun huidige werkgevers Werder Bremen en FC Utrecht zijn door de Amsterdamse clubleiding officieel op de hoogte gesteld van de interesse, melden bronnen rondom die clubs. Een eerste bod laat in beide gevallen niet lang op zich wachten.

Klaassen is in alle opzichten een ’echte Ajacied’. De middenvelder kwam op zijn elfde in de vermaarde Amsterdamse jeugdopleiding terecht en debuteerde op 27 november 2011 in de hoofdmacht in de Eredivisie. In zijn prijzenkast staan drie kampioensschalen en een Johan Cruijff Schaal. In het seizoen 2015/’16 werd Klaassen gekroond tot Voetballer van het Jaar en een jaar later was hij aanvoerder van het elftal dat onder Peter Bosz de finale van de Europa League haalde. De verloren wedstrijd tegen Manchester United was zijn laatste in dienst van Ajax. Everton kocht Klaassen voor 27 miljoen euro.

Het avontuur in Engeland – onder Ronald Koeman – werd niet wat hij ervan verwachtte, maar bij Werder Bremen, dat hem voor veertien miljoen euro van de Engelsen overnam, leefde Klaassen volledig op. Dat Ajax nu voor hem aanklopt, lijkt logisch. Met het vertrek van Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Joël Veltman verloren de hoofdstedelingen ’échte jongens van de club’ en met Klaassen kan een cultuurbewaker (relatief goedkoop) worden teruggehaald.

Daarnaast steekt het de directie en de raad van commissarissen dat 41 procent van de spelers die de opleidingsclub Ajax vorig seizoen opstelde uit het buitenland kwam. Maar de belangrijkste reden om een poging te wagen Klaassen te kopen, is het feit dat hij de selectie van Erik ten Hag – na het vertrek van de middenvelders Donny van de Beek, Carel Eiting en Razvan Marin – een kwaliteitsimpuls kan geven. In zijn laatste jaar in Amsterdamse dienst scoorde hij in de vijftig duels in alle competities twintig keer, waarvan negen keer de 1-0. Daarnaast lijkt Klaassen qua mentaliteit op de Zuid-Amerikanen die de Ajax-selectie herbergt en gaat hij altijd voorop in de strijd.

Klaiber speelt al sinds 2007 voor FC Utrecht, dat hem oppikte bij de amateurs van Geinoord in Nieuwegein. De dynamische rechtsachter maakte bijna zeven jaar geleden zijn debuut in de hoofdmacht van FC Utrecht, maar de echte doorbraak volgde pas toen Klaiber in 2015 terugkeerde van een geslaagd verhuur aan FC Dordrecht en de huidige Ajax-trainer Ten Hag zijn opwachting maakte in de Galgenwaard.

Ten Hag zag het helemaal zitten in de aanvallend sterke rechtsback. Gehinderd door blessureleed moest Klaiber nog een tijdje Giovanni Troupée voor laten gaan, maar aan het einde van het seizoen 2016/’17 speelde hij zich vast in de basis om daar nooit meer uit te verdwijnen. Onder Jean-Paul de Jong, Dick Advocaat en John van den Brom is Klaiber de afgelopen jaren de onomstreden rechtsback van FC Utrecht gebleven en vormde hij een geweldige tandem op rechts met Gyrano Kerk. Bij Ajax moet hij na het vertrek van Sergiño Dest concurreren met Noussair Mazraoui.

FC Utrecht dreigt kort voor het sluiten van de transfermarkt die complete rechterkant kwijt te raken, want ook voor Gyrano Kerk is er concrete interesse. De aanvaller staat in de belangstelling van Leeds United, Cagliari en Hellas Verona.

Overigens speelde Klaiber als jeugdspeler in de D3 van Ajax, maar keerde hij na één jaar weer terug naar de amateurs. Vorig seizoen baarde de zoon van een Surinaamse vader en Nederlandse moeder opzien door in de halve finale van het KNVB-bekertoernooi tegen Ajax vlak voor tijd op de achterlijn een gele kaart te incasseren voor hard doorgaan op Nicolas Tagliafico, waardoor hij de bekerfinale zou moeten missen door een schorsing. Klaiber, die in 2016 ook al de bekerfinale had gemist, toen door een blessure, was ontroostbaar. Vanwege de coronapandemie zou de bekerfinale Feyenoord-FC Utrecht nooit meer worden gespeeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di sep 29, 2020 6:51 am

Yopii schreef:
ma sep 28, 2020 9:39 pm
Goh, Klaassen...wie had dat gedacht? :blush.gif:

Klaiber :blush.gif:
Mijn god wat een armoe...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di sep 29, 2020 6:59 am

Ik vind het zo bizar dat ze het elk jaar weer presteren om miljoenen door het putje te spoelen aan spelers waarvan iedereen al weet dat ze het niet gaan halen. Hoe kan er niemand in de organisatie zijn die hier voor gaat liggen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 29, 2020 7:04 am

Ik vind Klaassen een prima keuze. Leider, aanjager, gif, scorend vermogen, juiste ervaring/leeftijd, Ajacied. Klaiber..... ik heb eerlijk gezegd geen idee. Nooit specifiek gevolgd; jullie wel?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 7:12 am

Je hebt geen idee? Net zei je nog dat hij zo’n goed seizoen heeft gehad.

Klaiber kan twee dingen heel goed: rennen en schuimbekken. Maar hij is defensief matig en voetballend beperkt. Zelfs voor F.C. Utrecht begrippen is hij wisselvallig. Zakt minimaal 10 keer per seizoen door de ondergrens (van Utrecht).

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di sep 29, 2020 7:14 am

Klaassen is een voorspelbare en armoedige keuze. Z’n first touch en passing zijn beroerd. Dan kun je net zo goed voortmodderen met Alvarez. Die versnelt het spel niet en draait ook niet weg / open.

Klaiber. Sprakeloos. K&K dus. Kale en kokkie. Hetgeen ook op trainer en TD slaat. 4 onbenullen bij elkaar. Wat moeten Antony en Kudus straks met deze knoeiers om zich heen?

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 7:24 am

Ik vind Klaassen overigens wel wat beter dan Alvarez.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di sep 29, 2020 7:58 am

wimpey schreef:
di sep 29, 2020 7:14 am
Z’n first touch en passing zijn beroerd.
Dat ben ik niet me je eens. In zijn Ajaxtijd vond ik juist zijn functionele techniek prima. Ik kan me ook nog een paar goals herinneren die dankzij een goede aanname ontstonden. Daarna heb ik hem geen minuut meer zien spelen, maar ik neem aan dat hij op zijn leeftijd niet slechter is geworden.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di sep 29, 2020 8:04 am

wat een armoe
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » di sep 29, 2020 9:16 am

Jan Wouters???? Wat een armoe, gast kan alleen schoffelen ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di sep 29, 2020 9:36 am

wimpey schreef:
di sep 29, 2020 7:14 am
Klaassen is een voorspelbare en armoedige keuze. Z’n first touch en passing zijn beroerd. Dan kun je net zo goed voortmodderen met Alvarez. Die versnelt het spel niet en draait ook niet weg / open.

Klaiber. Sprakeloos. K&K dus. Kale en kokkie. Hetgeen ook op trainer en TD slaat. 4 onbenullen bij elkaar. Wat moeten Antony en Kudus straks met deze knoeiers om zich heen?
AJAX wilde Frenkie de Jong terug halen, maar schrok van de vraagprijs.Zoiets dan toch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di sep 29, 2020 9:39 am

Over Klaiber hoeven we ons volgens mij niet druk te maken.

Als PSV hem haalt kunnen ze weer vertellen dat ze Ajax voor waren. Misschien is het zelfs wel een truc van Overmars. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door DelToro » di sep 29, 2020 9:55 am

Blijf toch lekker bij FC Utrecht Sean!
Als je Ajax weigert, omdat je zegt dat je 't een kutclub vindt, dan ben je voor het leven een held daar.
Als je naar Ajax gaat dan speel je ten eerste nooit meer en bovendien haat iedereen je in zowel Amsterdam als Utrecht. Met een beetje pech slopen die mafkezen uit Utrecht nog een keer je huis of auto of zoiets.

Je gaat misschien iets meer verdienen bij Ajax, maar verder zit je veel beter bij Utrecht. :eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 29, 2020 10:01 am

Jöhnk schreef:
di sep 29, 2020 7:12 am
Je hebt geen idee? Net zei je nog dat hij zo’n goed seizoen heeft gehad.

Klaiber kan twee dingen heel goed: rennen en schuimbekken. Maar hij is defensief matig en voetballend beperkt. Zelfs voor F.C. Utrecht begrippen is hij wisselvallig. Zakt minimaal 10 keer per seizoen door de ondergrens (van Utrecht).
Waar zeg ik dat dan?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 10:04 am


Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 29, 2020 10:08 am

Het was vroeg .... onbewust geschreven. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di sep 29, 2020 10:10 am

wimpey schreef:
di sep 29, 2020 7:14 am
Klaassen is een voorspelbare en armoedige keuze. Z’n first touch en passing zijn beroerd. Dan kun je net zo goed voortmodderen met Alvarez. Die versnelt het spel niet en draait ook niet weg / open.
....
Tijdens zijn eerste Ajax periode was je nochtans vrij enthousiast (in het Klaassen speler topic in 2017):
wimpey schreef:
ma jun 12, 2017 8:07 am
Klaassen is het hart van Ajax. Hij is loper, poetser, verbindingsspeler en man van assists + goals ineen. Natuurlijk moet je voor hem een vervanger halen!! Gudelj en Bazoer zijn al door jeugd vervangen, Schöne gaat het verliezen van vd Beek. Gekkenwerk om totaal onbewezen blagen als Nouri, de Jong en Eiting om de legacy van Klaassen te laten strijden: dan ben je weer terug bij af.
Nu zit daar natuurlijk wel een periode tussen. Everton was een flop. Ik weet niet hoe hij speelt bij Bremen maar deze eigenschappen zullen toch niet volledig weg zijn?

Ik vraag me bij Klaassen vooral af wat het idee is. Hij zal serieus geld kosten dus je haalt 'm niet voor erbij. Is het dan de bedoeling dat hij op 10 gaat spelen, Promes naar links en Tadic terug centraal. Of gaat hij Alvarez vervangen? Ik meen namelijk dat hij bij Bremen een wat andere rol heeft dan eerder bij Ajax. Maar dat is enkel op basis van horen zeggen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie