Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di jan 07, 2020 2:25 pm

Vertel mij dan maar eens waar hij moet gaan 'basis spelen'. Zetten we dan Promes, Tadic of Neres op de bank? En hij als bankzittende spits wordt gehaald, dan zetten we Huntelaar terug naar de andere kant van de bank? En Traoré mag dan terug naar Jong Ajax om daar verder te proeven? En Brobbey zetten we dan weer terug naar Ajax A1. En dat allemaal voor een extra warm plekje voor Babel op de bank. :biggthumpup.gif:

Lijkt overigens wel serieus te zijn, want Haatrecht (zijn zaakwaarnemer) rept er ook over.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » di jan 07, 2020 3:11 pm

Hij lijkt me duidelijk niet als basis gehaald gaat worden, maar als backup indien Neres of promes niet kunnen spelen.
Daarbij is het wel een typische speler om iets open te breken. Sterkste minpunt wat mij betreft is dat hij alleen voldoet vanaf links. Daar is hij vrij gevaarlijk als opportunistische buitenspeler.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jan 07, 2020 3:18 pm

Ik zie het niet direct zitten om voor Babel te gaan. Ok, hij is meer beweeglijk dan Huntelaar. Maar Promes en Neres zijn er straks weer bij en dan heb je weer meer mogelijkheden. Geef dan de rest van het seizoen Traore maar de kans.

Mocht hij toch komen hoop ik wel dat we een bepaling in het contract opnemen over die dwaze haarkleuren die vaak ronduit vloeken met het shirt. Dat wil ik niet zien hoor. Het is al erg genoeg dat niet iedereen op zwarte schoenen speelt. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jan 07, 2020 4:02 pm

Peter schreef:
di jan 07, 2020 2:25 pm
Vertel mij dan maar eens waar hij moet gaan 'basis spelen'. Zetten we dan Promes, Tadic of Neres op de bank? En hij als bankzittende spits wordt gehaald, dan zetten we Huntelaar terug naar de andere kant van de bank? En Traoré mag dan terug naar Jong Ajax om daar verder te proeven? En Brobbey zetten we dan weer terug naar Ajax A1. En dat allemaal voor een extra warm plekje voor Babel op de bank. :biggthumpup.gif:

Lijkt overigens wel serieus te zijn, want Haatrecht (zijn zaakwaarnemer) rept er ook over.
Neres en Promes zijn allebei nog niet fit. We spelen straks een dubbel programma en we hebben gezien dat Labyad en Noa Lang niet voldoen. Leuk dat een Hansen laatst mocht invallen maar dat kan natuurlijk nog steeds thuis tegen de wat mindere teams.

Neres gaan ze rustig brengen. Tadic repte ook al dat hij vermoeid was. We kunnen nu geen enkele basisspeler met een gerust hart even wat rust geven.

Klaas Jan Huntelaar hoeven ze wat mij betreft niet meer op te stellen in potjes die het ertoe doen. Tadic, Babel, Promes, Neres en Traore voor 3 posities lijkt mij geen overbodige luxe hoor. Zeker omdat Tadic beter in de spits rendeert, Traore alleen maar in de spits kan en je dus met Promes en Neres maar 2 flankspelers hebt die functioneren. Hoeven we Ziyech ook niet te misbruiken op rechtsvoor. Die moet lekker op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jan 07, 2020 4:06 pm

Zo denk ik er ook over.Babel kun je in de spits en als buitenspeler gebruiken, lijkt me ook een jongen die niet meteen begint te zeuren.Kun je bepaalde spelers toch mooi ontzien ... Half jaar huren.
Babel ziet een overstap naar Ajax zitten. Volgens De Telegraaf is de deal mede door de financiële afwikkeling met Galatasaray nog lang geen uitgemaakte zaak.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di jan 07, 2020 4:12 pm

Babel is de Go to guy bij gebrek aan beter.

kansloze en inspiratieloze huurkoop

Ik dacht dat het lek boven was maar waar komt Ajax mee deze winter. :excited.gif:
Vertonghen (32) polsen (te duur) en Babel (33)
Dat 'netwerk' van Ajax is dus echt op toeval gebaseerd.

inspiratieloos nieuws. Het niveau daalt weer naar die van de eredivisie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jan 07, 2020 4:15 pm

Mano schreef:
di jan 07, 2020 4:12 pm
Babel is de Go to guy bij gebrek aan beter.

kansloze en inspiratieloze huurkoop

Ik dacht dat het lek boven was maar waar komt Ajax mee deze winter. :excited.gif:
Vertonghen (32) polsen (te duur) en Babel (33)
Dat 'netwerk' van Ajax is dus echt op toeval gebaseerd.

inspiratieloos nieuws. Het niveau daalt weer naar die van de eredivisie.
Wie zegt dat er niet naar toptalenten wordt gekeken? Wie weet ziet Ajax het wel zitten in Hansen en Unuvar en kiezen ze voor Babel voor komend half jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di jan 07, 2020 4:21 pm

Gooi dan die jonkies maar voor de leeuwen. Zij zijn net zo grillig als Babel met als excuus dat ze jong zijn.

begin je het seizoen met KJH, Siem en Babel op de bank. Kunnen ze lekker keuvelen over de kleinkinderen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jan 07, 2020 5:28 pm

Voor een half seizoen geen slecht idee, toch? Een stop-gap signing, die zowel vanaf links als in de spits kan spelen. Hij is beter dan Siem en KJH.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di jan 07, 2020 5:40 pm

Ik vind het ook geen slecht idee, vooral omdat het de kans vergroot dat we de rest van het seizoen met ons ideale middenveld kunnen spelen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » di jan 07, 2020 5:47 pm

Peter schreef:
di jan 07, 2020 2:25 pm
Vertel mij dan maar eens waar hij moet gaan 'basis spelen'. Zetten we dan Promes, Tadic of Neres op de bank? En hij als bankzittende spits wordt gehaald, dan zetten we Huntelaar terug naar de andere kant van de bank? En Traoré mag dan terug naar Jong Ajax om daar verder te proeven? En Brobbey zetten we dan weer terug naar Ajax A1. En dat allemaal voor een extra warm plekje voor Babel op de bank. :biggthumpup.gif:

Heeft elke topclub in Europa maar drie (of vier, afhangend van het systeem) volwaardige spelers voorin, want stel dat er iemand op de bank moet zitten?

Als één ding heeft geleerd in de Willem II-Valencia-AZ-week, dan is het dat de basis van Ajax te smal is. En je bij één of twee blessures voor Huntelaar (of Siem) moet kiezen. Dat is geen theorie, maar werkelijkheid. Had Ajax niet moeten kunnen overkomen, wat mij betreft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jan 07, 2020 6:28 pm

Grote vraag is natuurlijk of het inderdaad om een korte termijn oplossing gaat. In dat geval is er wellicht iets voor te zeggen. Al vraag ik me wel af of hij het nou echt veel beter zal doen dan een jongen als Traore. Ik weet dat het slechts ADO was maar dat ging helemaal niet verkeerd.

Ik denk dat ze voor een combi gaan. Op korte termijn meer flexibiliteit voorin met de recente blessure perikelen in gedachten. En dan volgend seizoen in de KJH/Siem de Jong rol want die zijn dan normaal gesproken weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di jan 07, 2020 8:06 pm

Ik ga er vanuit dat ze hem puur voor de flank willen zodat Tadic zoveel mogelijk centraal kan en Ziyech op het middenveld.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » di jan 07, 2020 8:18 pm

Marillion schreef:Grote vraag is natuurlijk of het inderdaad om een korte termijn oplossing gaat. In dat geval is er wellicht iets voor te zeggen. Al vraag ik me wel af of hij het nou echt veel beter zal doen dan een jongen als Traore. Ik weet dat het slechts ADO was maar dat ging helemaal niet verkeerd.

Ik denk dat ze voor een combi gaan. Op korte termijn meer flexibiliteit voorin met de recente blessure perikelen in gedachten. En dan volgend seizoen in de KJH/Siem de Jong rol want die zijn dan normaal gesproken weg.
Geloof dat je hem niet direct moet zien als concurrent voor traore.
Met babel kan Tadic in de spits blijven als promes of Neres geblesseerd zijn. Ik vind hem een prima speler op links, maar ook alleen daar.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » di jan 07, 2020 8:22 pm

Hoe speelde Babel eigenlijk in Oranje de laatste wedstrijden? Ik kijk alleen AJAX :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » di jan 07, 2020 10:40 pm

Neefkens schreef:
di jan 07, 2020 8:22 pm
Hoe speelde Babel eigenlijk in Oranje de laatste wedstrijden? Ik kijk alleen AJAX :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Sterk als aanspeelpunt en balvast. Doet geen rare dingen. Vroeger vond ik em echt een doodloper, maar hij heeft veel geleerd. Iemand postte hier dat Babel voor verrassingen kan zorgen, maar dat zie ik juist niet... hij heeft qua snelheid en explosiviteit wel een jasje uitgedaan. Maar hij verraste mij doordat ie een stuk slimmer en zakelijker is gaan spelen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » wo jan 08, 2020 6:56 am

wimpey schreef:
di jan 07, 2020 5:28 pm
Voor een half seizoen geen slecht idee, toch? Een stop-gap signing, die zowel vanaf links als in de spits kan spelen. Hij is beter dan Siem en KJH.
Dat kan Traore ook. Investeer in de toekomst.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » wo jan 08, 2020 7:51 am

Traore vanaf links?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo jan 08, 2020 8:07 am

Veel jeugd en een bejaarden soos, daar begint Ajax op te lijken we doen mee met de vergrijzing :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo jan 08, 2020 8:39 am

Gezond verstand schreef:
wo jan 08, 2020 6:56 am
wimpey schreef:
di jan 07, 2020 5:28 pm
Voor een half seizoen geen slecht idee, toch? Een stop-gap signing, die zowel vanaf links als in de spits kan spelen. Hij is beter dan Siem en KJH.
Dat kan Traore ook. Investeer in de toekomst.
Babel zal in 1e instantie voor links gehaald worden, want Noa Lang faalde als vervanger van Promes.

Mij lijkt het een verklaarbare tijdelijke oplossing. Ik hoop wel dat Babel wat aan dat roze haar doet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 08, 2020 8:51 am

Ajax.nl log....
Woensdag 8:16 uur | Morning!
Goedemorgen Ajacieden! Het is tijd voor de 6e training in Doha, zoals gewoonlijk schijnt het zonnetje en is de lucht strakblauw. De trainers zijn de oefeningen aan het uitzetten, nu is het wachten op de spelersbus. Vandaag verwachten we een nieuwe speler op het trainingsveld...👀
Babel? Of Van der Sar :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jan 08, 2020 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » wo jan 08, 2020 8:52 am

Babel is een meevoetballer, net zoals Siem en KJH. Veldvulling!
In Oranje is Babel spits bij gebrek aan spitsen. Inmiddels vervangen door Boadu en/of Malen.
Hij staat daar niet op basis van uitmuntende skills maar vanwege ontbreken van spitsen in NL.

Nu gaat hij dat zelfde kunstje doen bij Ajax :excited.gif:
geen explosiviteit meer en een zakelijke voetballer geworden.
Dus in de EL 0-1 achter, 73ste minuut breng je Babel, Siem en KJH om wat te forceren. :biggrin.gif:
Dan kan je echt net zo goed Lang/Eiting/Traore brengen

ik verwacht van beide trio's geen wonderen maar de ene heeft de toekomst en de andere kleinkinderen

btw, ik vind Lang een dweil dus doe dan maar Hansen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » wo jan 08, 2020 10:13 am


Hoelang gaan we hier de positie van spits en de positie van flankspeler door elkaar halen in deze discussie?

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 08, 2020 10:21 am

Gezond verstand schreef:
wo jan 08, 2020 6:56 am
wimpey schreef:
di jan 07, 2020 5:28 pm
Voor een half seizoen geen slecht idee, toch? Een stop-gap signing, die zowel vanaf links als in de spits kan spelen. Hij is beter dan Siem en KJH.
Dat kan Traore ook. Investeer in de toekomst.
Heb je hem ooit vanaf links zien spelen, dat je zoiets zo stellig beweert?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 08, 2020 11:32 am

VI

Mexicaans talent Alvarado hoog op verlanglijst Ajax

Door Marco Timmer Marco Timmer

Ajax heeft zijn oog laten vallen op Roberto Alvarado. De 21-jarige Mexicaan is een serieuze kandidaat om Donny van de Beek of Hakim Ziyech op te volgen bij de Eredivisie-koploper.
Alvarado is veelzijdig en kan zowel als aanvallende middenvelder als op de flanken uit de voeten. Met het halen van de speler van Cruz Azul kan worden ingespeeld op een mogelijk vertrek van Ziyech en Van de Beek, voor wie er al een tijdje interesse is uit het buitenland. Een winterse transfer deal tussen Ajax en Cruz Azul is niet in de maak, mocht het tot een overstap komen dan gebeurt dat waarschijnlijk komende zomer.
Bij Cruz Azul heeft Alvarado een ontsnappingsclausule in zijn contract. Naar verluidt gaat het om een bedrag van vijftien miljoen euro. Daarmee heeft hij op financieel vlak een streepje voor op bijvoorbeeld Calvin Stengs, voor wie AZ een hogere transfersom zal willen.
Alvarado heeft al achttien interlands voor Mexico achter zijn naam staan en is al tijden basisspeler bij Cruz Azul. Leicester City en Crystal Palace hebben de international ook concreet in het vizier. Na Edson Álvarez zou Alvarado de tweede Mexicaan in de huidige Ajax-selectie kunnen worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie