Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5334
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » wo aug 31, 2022 5:40 pm

LucaS schreef:De juridische afdeling heeft een teambuildingsuitje vandaag
Haha. Kajakken op de biesbos. Maar serieus, weet iemand me dat uit te leggen? Een contract tekenen kan in een paar minuten, even heen en weer mailen en klaar.

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 31, 2022 5:49 pm

columbus schreef:
wo aug 31, 2022 5:40 pm
LucaS schreef:De juridische afdeling heeft een teambuildingsuitje vandaag
Haha. Kajakken op de biesbos. Maar serieus, weet iemand me dat uit te leggen? Een contract tekenen kan in een paar minuten, even heen en weer mailen en klaar.
Het is dus nooit even heen en weer mailen, hé. Duurt altijd even… Een contract grondig doornemen doe je niet binnen een paar minuten (zeker bij zulke megadeals). Dit zeg ik uit eigen ervaring.

Ben overigens wel benieuwd wie dat voor Ajax doet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 5:52 pm

Het gaat natuurlijk om het opstellen van dat contract. Afspraken die mondeling worden gemaakt moeten op papier worden gezet. Zijn de formuleringen dan juist of wil één van de partijen toch iets anders. Kloppen de voorwaarden? Is er nog iets nodig met bankgaranties?

Natuurlijk moeten ze die overeenkomsten niet helemaal vanaf nul gaan opstellen maar zodra er ergens een verschil van inzicht is gaat de tijd ineens snel.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2022 6:03 pm

Yopii schreef:Zo boos is Sevilla dus niet. Het wil vooral de speler kwijt.
Ze moesten wel vanwege financiële regelgeving, begreep ik.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » wo aug 31, 2022 6:03 pm

RvC heeft bezwaar tegen koop , maar niet tegen Huur... mis ik nu wat ? Het gaat toch om de type speler die je wilt halen ?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » wo aug 31, 2022 6:05 pm

Ik neem aan dat voor de meeste onderdelen van het contract binnen de voetballerij gangbare standaardteksten beschikbaar zijn. Het lijkt me anders schier onmogelijk om binnen enkele uren zo’n contract op te tuigen. Wat vervolgens overblijft is (het eens worden over) de uitwerking van de specifieke details.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 6:05 pm

mattie schreef:
wo aug 31, 2022 6:03 pm
RvC heeft bezwaar tegen koop , maar niet tegen Huur... mis ik nu wat ? Het gaat toch om de type speler die je wilt halen ?
Nee, de RvC zal vooral kijken naar de financiële kant van de zaak. Die is nu wezenlijk anders geworden. Op deze manier neemt Ajax veel minder risico.

Verhalen dat ze zouden hebben ingegrepen vanwege het type speler zijn onzin. Zoveel is nu inmiddels wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2022 6:06 pm

columbus schreef:
LucaS schreef:De juridische afdeling heeft een teambuildingsuitje vandaag
Haha. Kajakken op de biesbos. Maar serieus, weet iemand me dat uit te leggen? Een contract tekenen kan in een paar minuten, even heen en weer mailen en klaar.
Volgens mij heeft de KNVB er ook nog wat van te vinden, maar weet niet hoe het precies zit. Verder moet de overeenkomst denk ik ook aan de voorwaarden voor de werkvergunning voldoen. En termijnen van betaling zal ook wel drie keer nagekeken worden.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door generaal » wo aug 31, 2022 6:08 pm

mattie schreef:
wo aug 31, 2022 6:03 pm
RvC heeft bezwaar tegen koop , maar niet tegen Huur... mis ik nu wat ? Het gaat toch om de type speler die je wilt halen ?
Ajax heeft nu een veel slimmere deal gemaakt. De optie tot koop is niet verplicht. En het geeft ruimere mogelijkheden voor de aankoop van Vlachodimos en wellicht (toch) nog Ziyech.

Doet Ocampos het erg goed, dan licht je de optie. Maar doet hij het aardig en zie je in de winter een betere versterking (bijvoorbeeld in Brazilië), dan licht je de koopoptie niet en schakel je door. Powerplay dit.

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 31, 2022 6:09 pm

Jöhnk schreef:
wo aug 31, 2022 6:05 pm
Ik neem aan dat voor de meeste onderdelen van het contract binnen de voetballerij gangbare standaardteksten beschikbaar zijn. Het lijkt me anders schier onmogelijk om binnen enkele uren zo’n contract op te tuigen. Wat vervolgens overblijft is (het eens worden over) de uitwerking van de specifieke details.
Voor elk soort contract zijn er tegenwoordig wel standaardteksten of zelfs hele templates. En toch neemt het gewoon tijd in beslag om zo’n contract per geval te bewerken/door te nemen alvorens je als jurist groen licht kunt geven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » wo aug 31, 2022 6:10 pm

Marillion schreef:
wo aug 31, 2022 6:05 pm

Nee, de RvC zal vooral kijken naar de financiële kant van de zaak. Die is nu wezenlijk anders geworden. Op deze manier neemt Ajax veel minder risico.

Verhalen dat ze zouden hebben ingegrepen vanwege het type speler zijn onzin. Zoveel is nu inmiddels wel duidelijk.
Kan nu ook het geschop, gescheld en geschmier tegen Blind de koelkast in?

Dat zou wel jammer zijn voor die haters!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53542
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2022 6:11 pm

Marillion schreef:
wo aug 31, 2022 6:05 pm
mattie schreef:
wo aug 31, 2022 6:03 pm
RvC heeft bezwaar tegen koop , maar niet tegen Huur... mis ik nu wat ? Het gaat toch om de type speler die je wilt halen ?
Nee, de RvC zal vooral kijken naar de financiële kant van de zaak. Die is nu wezenlijk anders geworden. Op deze manier neemt Ajax veel minder risico.

Verhalen dat ze zouden hebben ingegrepen vanwege het type speler zijn onzin. Zoveel is nu inmiddels wel duidelijk.
Nou is dat wel wat hamstelaar zei
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5334
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » wo aug 31, 2022 6:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
columbus schreef:
LucaS schreef:De juridische afdeling heeft een teambuildingsuitje vandaag
Haha. Kajakken op de biesbos. Maar serieus, weet iemand me dat uit te leggen? Een contract tekenen kan in een paar minuten, even heen en weer mailen en klaar.
Volgens mij heeft de KNVB er ook nog wat van te vinden, maar weet niet hoe het precies zit. Verder moet de overeenkomst denk ik ook aan de voorwaarden voor de werkvergunning voldoen. En termijnen van betaling zal ook wel drie keer nagekeken worden.
Ah oke. Ik zou denken dat zijn wel templates voor Afbeelding

Gelukkig werk in een ziekenhuis Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 6:15 pm

LucaS schreef:
wo aug 31, 2022 6:11 pm
.....
Nou is dat wel wat hamstelaar zei
Oh, dan is het sowieso waar!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2022 6:16 pm

generaal schreef:
wo aug 31, 2022 6:08 pm
mattie schreef:
wo aug 31, 2022 6:03 pm
RvC heeft bezwaar tegen koop , maar niet tegen Huur... mis ik nu wat ? Het gaat toch om de type speler die je wilt halen ?
Ajax heeft nu een veel slimmere deal gemaakt. De optie tot koop is niet verplicht. En het geeft ruimere mogelijkheden voor de aankoop van Vlachodimos en wellicht (toch) nog Ziyech.

Doet Ocampos het erg goed, dan licht je de optie. Maar doet hij het aardig en zie je in de winter een betere versterking (bijvoorbeeld in Brazilië), dan licht je de koopoptie niet en schakel je door. Powerplay dit.
Juist! Ik ben heel tevreden met deze terechte ingreep van de RVC.
Ajax!

De Dominee
Berichten: 5801
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 31, 2022 6:18 pm

Ik ben vooral heel benieuwd naar het hoe- en waarom van de ingreep en ook hoe het uiteindelijk toch rond is gekomen. Wie heeft wie overruled? Misschien trekken H2 en Schreuder met deze huur alsnog wel aan het langste eind.

We horen het ongetwijfeld vanzelf.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 6:25 pm

Volgens mij is het in hoofdlijnen vrij duidelijk. Men was niet tevreden over de financiële constructie en de risico's die daaraan vast zaten.
Met de nieuwe constructie zijn die risico's vele malen kleiner. Want Ajax kan na één seizoen besluiten dat het mooi is geweest wanneer hij niet voldoet. De club zit dus niet vast aan een forse transfersom en een ongetwijfeld ook fors salaris voor enkele jaren.

Stel nou dat Ocampos niet meer op het niveau komt dat hij eerder heeft gehad (er is kennelijk sprake van een dalende lijn). En stel nou dat bijvoorbeeld Conceicao het in de loop van dit seizoen geweldig doet. Of dat we een veel interessantere deal kunnen sluiten voor een jongere speler waar naast talent ook een grotere kans is om de speler later goed door te verkopen. Dan zitten we niet aan deze jongen vast.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5801
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 31, 2022 6:26 pm

Ik lees een heleboel aannames. En waarom is eenzelfde niet van toepassing op de transfer van Vlachodimos? Kost ook 12-15 mln, ongeveer dezelfde leeftijd, net zo overbodig (kwantitatief) etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2022 6:34 pm

Hahaha vanmiddag wist je echter nog precies hoe het zat Dominee! :ajaxsmiley.gif:

De Dominee
Berichten: 5801
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 31, 2022 6:39 pm

Absoluut :hypocrite.gif: :blush.gif:

Te hard van stapel gelopen. Emoties vierden hoogtij. My bad! :smile-ajax.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 6:42 pm

De Dominee schreef:
wo aug 31, 2022 6:26 pm
Ik lees een heleboel aannames. En waarom is eenzelfde niet van toepassing op de transfer van Vlachodimos? Kost ook 12-15 mln, ongeveer dezelfde leeftijd, net zo overbodig (kwantitatief) etc.
Om te beginnen is die transfersom gewoon flink lager. Het zijn miljoenen hè?

Bovendien is de situatie op die positie anders. Pasveer en Stekelenburg zijn vermoedelijk allebei aan hun laatste jaar bezig. Zij staan nog wel onder contract maar vertegenwoordigen geen transferwaarde meer. Deze jongen kan de komende jaren de vaste doelman van Ajax worden. Voor een keeper is 28 ook nog wel iets anders in de zin dat je makkelijker op wat hogere leeftijd nog actief bent.

Het risicoprofiel is alles bij elkaar een stuk lager.

Overigens had deze transfer van mij wel even mogen wachten hoor. Ik was met alle vertrouwen het seizoen in gegaan met Pasveer als eerste doelman en Stekelenburg en Gorter als backup.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5801
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 31, 2022 6:54 pm

Maar dat is toch niet aan een RvC? Dat ze op zulk soort 'non-bestuurlijke' beslissingen hun veto uit gaan spreken? Dit heeft te maken met selectie opbouw.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » wo aug 31, 2022 6:59 pm

Hamstelaar zegt 1 minuut geleden dat de RvC ook de transfer van Vlachodimos heeft getorpedeerd.

Bizar.
***

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23009
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » wo aug 31, 2022 6:59 pm

Marillion schreef:
De Dominee schreef:
wo aug 31, 2022 6:26 pm
Ik lees een heleboel aannames. En waarom is eenzelfde niet van toepassing op de transfer van Vlachodimos? Kost ook 12-15 mln, ongeveer dezelfde leeftijd, net zo overbodig (kwantitatief) etc.
Om te beginnen is die transfersom gewoon flink lager. Het zijn miljoenen hè?

Bovendien is de situatie op die positie anders. Pasveer en Stekelenburg zijn vermoedelijk allebei aan hun laatste jaar bezig. Zij staan nog wel onder contract maar vertegenwoordigen geen transferwaarde meer. Deze jongen kan de komende jaren de vaste doelman van Ajax worden. Voor een keeper is 28 ook nog wel iets anders in de zin dat je makkelijker op wat hogere leeftijd nog actief bent.

Het risicoprofiel is alles bij elkaar een stuk lager.

Overigens had deze transfer van mij wel even mogen wachten hoor. Ik was met alle vertrouwen het seizoen in gegaan met Pasveer als eerste doelman en Stekelenburg en Gorter als backup.
Ik vind 10-12 miljoen voor een goede keeper die in principe nog 10 jaar mee kan een hogere prioriteit dan een vervanger voor Antony. Pasveer doet het leuk en kost je in principe geen punten maar pakt ook geen punten voor je. Vlacho schat ik een stuk hoger in (al moet dat nog blijken). Steek en Gorter zou ik al helemaal niet zien zitten als backup. Als je in de (sub)top mee wil doen moet je gewoon een fatsoenlijke 1ste en 2de doelman hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2022 6:59 pm

Blijkbaar blokkeert de RvC nu ook de transfer van die Griekse keeper. Genante vertoning zo, echt heel pijnlijk. De eilanden/kampen lijken volledig terug. Praten die mensen niet met elkaar?

Plaats reactie