Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 03, 2013 8:21 am

wimpey schreef:Als je nou een beest op VM wilt dat transfervrij is: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=195687
Dat kan maar 1 ding betekenen: hij is al ergens rond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Michael_B » di sep 03, 2013 8:26 am

Wij hebben Poulsen, Bazoer en Lobotka al :hypocrite.gif: .

Andere suggesties: Zivkovic en Ziyech. Nu het nog kan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 9:39 am

Al geprobeerd, maar die jongen wilde niet.

http://www.fcgonline.nl/index.php?optio ... &Itemid=58

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Michael_B » di sep 03, 2013 9:51 am

Proberen we het nog een keer...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di sep 03, 2013 10:12 am

Hij wilde vorig jaar toch niet? Zo een jongen is echt wel over te halen. Als Ajax maar graag genoeg wilt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di sep 03, 2013 10:31 am

Die jongen speelt nu al op het hoogste niveau. Dat perspectief had hij destijds natuurlijk ook al. Daarbij kan hij nu nog gewoon thuis wonen. Als hij zich goed blijft ontwikkelen zal Ajax nog wel een keer terugkomen. Zal ook afhangen van de ontwikkeling van Hoesen.

Overigens is die Ziyech, de nieuwe hype, "al" 20 jaar en hij is volgens mij fysiek nog niet in staat om 90 minuten voluit te spelen. Leuk dat hij een paar keer opvalt zo in het begin van het seizoen maar dat is wel een magere basis. Laat eerst maar eens een seizoen lang zien wat er in zit.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di sep 03, 2013 10:43 am

Hij valt nu alleen in. Bij Ajax kan hij in jong Ajax op een hoger niveau spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di sep 03, 2013 11:04 am

Want Jong Ajax speelt op een hoger niveau dan FC Groningen? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di sep 03, 2013 12:06 pm

Hij valt nu in 10 minuten. Dat kan bij Ajax ook. En daarnaast langer spelen bij Jong Ajax op een hoger niveau dan bij Jong Grunn.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » di sep 03, 2013 12:17 pm

Bij Ajax zit hij überhaupt niet bij de wedstrijdselectie. Bij Groningen heeft hij de kans om dit jaar nog in de basis te starten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 12:26 pm

Rishi schreef:Hij wilde vorig jaar toch niet? Zo een jongen is echt wel over te halen. Als Ajax maar graag genoeg wilt.
Wie zegt dat? Misschien heeft hij wel een hekel aan Ajax.

Die jongen kiest een andere weg. Dat moeten we respecteren. Het is niet zo dat Ajax recht heeft op alle Nederlandse talenten.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rednose » di sep 03, 2013 5:12 pm

Yopi schreef:
Rishi schreef:Hij wilde vorig jaar toch niet? Zo een jongen is echt wel over te halen. Als Ajax maar graag genoeg wilt.
Wie zegt dat? Misschien heeft hij wel een hekel aan Ajax.

Die jongen kiest een andere weg. Dat moeten we respecteren. Het is niet zo dat Ajax recht heeft op alle Nederlandse talenten.
Helemaal eens! (al is het best een beetje jammer)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Trab » wo sep 25, 2013 5:13 pm

Het is duidelijk dat de positie van controlerende middenvelder slecht bezet is bij Ajax. Schone kan echt niet en Poulsen wisselt goede met hele slechte wedstrijden af. Waarom halen we Heitinga niet voor die positie? Volgens mij kan hij daar prima spelen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Michael_B » wo sep 25, 2013 5:19 pm

Omdat Bazoer en Lobotka eraan komen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 5:37 pm

Ik denk sowieso dat je gaat schrikken als Heitinga terug zou komen en op die positie ging spelen. Denk niet dat het beter zou worden dan het nu is.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat die positie een belangrijk pijnpunt is op het moment. Ik hoop maar dat de jonge talenten snel daadwerkelijk het niveau hebben om daar iets toe te voegen aan dit elftal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Trab » wo sep 25, 2013 7:00 pm

Lobotka is volgens mij een creatieve middenvelder en bazoer is er nog niet klaar voor. Heitinga is pas 29. Achterin maakt hij zijn foutjes, maar als midmid zie ik hem graag komen. Ik herinner me een wedstrijd tegen PSV dat hij op die positie speelde en affelay helemaal uitschakelde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » wo sep 25, 2013 7:13 pm

Heitinga is nog trager in de opbouw dan Poulsen. En kwetsbaarder defensief. Nee bedankt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 7:32 pm

Ik denk inderdaad dat hij het precies zou doen als Poulsen. Alleen dan overal een beetje minder.

Veel liever zie ik dat er weer iemand op die positie komt die het spel snel kan verplaatsen en er voor zorgt dat we snel druk zetten op de tegenstander. Het blijft jammer dat Anita richting Newcastle is vertrokken. Maar goed, dat is verleden tijd.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Michael_B » wo sep 25, 2013 8:02 pm

Lobotka wellicht!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 8:13 pm

Zou mooi zijn, maar ik heb die jongen nog geen seconde in actie gezien. Dus heb werkelijk geen idee of we dat mogen verwachten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do sep 26, 2013 7:42 am

Marillion schreef:Ik denk inderdaad dat hij het precies zou doen als Poulsen. Alleen dan overal een beetje minder.
Poulsen en Schöne zijn natuurlijk geen jongens die d.m.v. veel beweging aanspeelbaar zijn voor een opbouwer. Daarom snap ik wel waarom ie Duarte voor de defensie neerzet. En waarom Ajax zo graag Van Ginkel wilde halen… En waarom Ajax niets heeft aan Heitinga.

In voorgaande seizoenen had je Eriksen. Die was altijd in beweging en aanspeelbaar, trok zo de organisatie van tegenstanders uit elkaar waardoor andere Ajacieden ruimte kregen. Die jongen had een enorme impact op ons spel, hij bepaalde het ritme. Gewoon een klasbak, dat ie er bij de Spurs meteen staat verbaast me niets.

"Door het middenveld" voetballen is zonder de specifieke kwaliteiten van Eriksen lastig gebleken. Je maakt als tegenstander de ruimtes klein, wacht op afspeelfouten van Ajax. In de omschakeling missen we dynamiek, snelheid en body. En door de te offensieve tactiek ook mankracht. We krijgen er niet voor niets zoveel tegen...

FdB zal moeten kiezen, want zó verder gaan is geen optie. Gister zag je dat Volendam in de 2e helft regelmatig combinerend ons (niet voorhandene) middenveld overstak. :blush.gif:

Keuze 1: compacter spelen om de ruimtes bij balverlies kleiner te maken en in de omschakeling wat meer ruimte te vinden. Zeg maar de keuze die LvG in 08/09 bij AZ maakte. 07/08 was een drama met een offensieve tactiek die niet bij het materiaal paste, AZ verloor de eerste wedstrijden van het seizoen daarop, waarop LvG zijn elftal compacter en vanuit de reactie liet spelen.

Keuze 2: Het huidige spelletje wat opportunistischer spelen: sneller en over langere afstand de spits zoeken. Dat kan je met Hoesen doen, die redelijk balvast is en vrij slim is in het aanspeelbaar zijn. Spelers om hem heen moeten voor beweging zorgen… Dat is moeilijker dan keuze 1, want die bewegende spelers zullen hun verdedigende plichten ook bij balbezit in het achterhoofd moeten hebben.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do sep 26, 2013 11:37 am

wimpey schreef:Keuze 2: Het huidige spelletje wat opportunistischer spelen: sneller en over langere afstand de spits zoeken. Dat kan je met Hoesen doen, die redelijk balvast is en vrij slim is in het aanspeelbaar zijn. Spelers om hem heen moeten voor beweging zorgen… Dat is moeilijker dan keuze 1, want die bewegende spelers zullen hun verdedigende plichten ook bij balbezit in het achterhoofd moeten hebben.
Anders kunnen ze altijd even een lesje volgen bij Koeman hoe dit moet :wink.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 14, 2013 7:20 am

Leuk artikel: http://www.tussendelinies.nl/analyse-tr ... -2009-2013

az en Ajax koplopers m.b.t. de transfermarkt (Nationaal gezien). az vanwege de scouting, Ajax vanwege de eigen jeugd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » ma okt 14, 2013 7:40 am

Leuk artikel: http://www.tussendelinies.nl/analyse-tr ... -2009-2013
Inderdaad leuk om te zien; ik mis Europees de Portugese ploegen, Rusland, de Oekraïne of heb ik te veel naar de getallen gekeken en te weinig de tekst gelezen (Moet zo gaan werken)?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 14, 2013 9:43 am

Je hebt goed gelezen. Portugal, Rusland (en Oekraïne) staan er niet bij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie