Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 9:06 am

Rishi schreef:Maar die kans is dus kleiner bij Sulejmani omdat ze van hem beelden hadden van 34 wedstrijden plus misschien nog wat beker en Uefa Cup wedstrijden....
Hadden ze van Machlas ook. Die speelde zelfs nog langer bij Vitesse dan Sulejmani bij Heerenveen.

Ik zeg niet dat Sulejmani het niet zal maken. Dat zou natuurlijk best kunnen. Maar met het principe (hoofdprijs + betalen) ben ik niet zo gelukkig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13326
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo jul 09, 2008 9:10 am

Wat een gezeur om geld. Ajax is geen bank. Als Suljemani op het veld het verschil maakt en het publiek dan is hij elk cent waard.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jul 09, 2008 9:45 am

Het probleem is wat mij betreft dat Ajax het als club niet kan volhouden om de hoofdprijs te betalen voor spelers. Wij moeten opleiden en slim inkopen zodat we per saldo goed kunnen verdienen aan het transferbeleid.

Als we dit soort bedragen gaan betalen voor spelers, waarvan je nog maar moet afwachten hoe ze zich ontwikkelen, dan kun je dat op de lange termijn nooit volhouden.

Sulejmani is natuurlijk een gigantisch talent maar ook zijn ontwikkeling zou tegen kunnen vallen. Ik verwacht het niet direct maar als het gebeurd hebben we dus echt een probleem. Ik zou persoonlijk liever zien dat we het bedrag hadden uitgegeven aan een stuk of drie versterkingen voor met name de verdediging en het middenveld. Het elftal zou daar volgens mij per saldo sterker van zijn geworden en je doet aan risicospreiding voor wat betreft je investering.

Ik verwacht dat ik komend seizoen zeker van hem zal kunnen genieten. Maar gaat het ons ook prijzen opleveren? Want dat is wel een vereiste als je het hebt over een dergelijke investering. De aanval was nu niet direct de eerste prioriteit als het ging om versterkingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 09, 2008 11:09 am

Ach, ligt eraan hoe je het bekijkt. Volgens Cruijff moet je er gewoon 1 meer maken dan je tegenstander. Dus dan zou een aanvallende versterking weer wel handig zijn met het oog op de verdediging. :smallgrin.gif:

Maar serieus... ik vind het een fijne versterking. Ik denk dat het ook wel goed komt met die gozer... maar ik had toch ook liever een verdedigende versterking gekregen. Geef dit bedrag uit aan een topper voor je defensie.

Maar ik weet natuurlijk niet met wie ze nog bezig zijn. Je hoort hier en daar wel wat, maar zaakwaarnemers laten de naam Ajax natuurlijk ook graag vallen, ondanks dat die naam wat minder waarde aan het krijgen is door de resultaten van de afgelopen jaren.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo jul 09, 2008 11:20 am

Jabu schreef: Kom op, zo verschrikkelijk exceptioneel? Dat zijn Kaka en Messi. Die zijn vanaf hun dertiende al niet meer haalbaar voor Ajax. .
Messi wie is dat ook alweer... ohja dat was die Jongen die Barca aan Ajax wilde verhuren, maar Ajax zei nee omdat ze hem niet kenden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 09, 2008 11:58 am

joey schreef:Nog even hierop terugkomen. Hier ben ik het namelijk niet mee eens. Ajax betaalt een bedrag dat ver boven de marktwaarde van Sulejmani ligt. Het bewijs: de onderhandelingen hebben drie maanden geduurd en geen enkele andere club wilde hetzelfde bedrag neertellen.
Wat is nou je punt? Om bij jouw voorbeelden te blijven: ook geen andere club wilde Litmanen hebben. Hadden we die ook niet moeten nemen? Blijft staan dat als Sulejmani zijn geld waard is (wat in de lijn der verwachting ligt, wat mij betreft) en hij de best mogelijke versterking is (en voor zover ik kan oordelen is dat zo), hij een goede aankoop is. Goede aankopen zijn volgens mij een vorm van goed beleid.
En dan nu het argument dat andere argument. Achteraf bezien was Jari Litmanen best een investering van tien miljoen euro waard geweest, zo goed heeft hij gepresteerd bij Ajax. Was het daarom te rechtvaardigen geweest als Ajax Mypa dat bedrag ook had betaald? Nee. Tien miljoen was veel te veel voor een speler van zijn status op dat moment. Betaal je zo'n bedrag wel, dan voer je beleid op basis van wishful thinking. Niemand weet zeker of de speler zoveel meer waard gaat worden.
Nee, je betaalt dat bedrag op basis van de kwaliteiten die je bij de speler denkt te herkennen. Dat is scouten, volgens mij.
Baseman schreef:Ja, en ?
Wat heeft dat te maken met de gigantische transferprijs voor Sulejmani ?

Een prijs betalen die ver boven de martkwaarde ligt heeft weinig te maken met goede scouting, eerder met een teveel aan geld in combinatie met een slechte scouting.
Wie zegt dat Ajax goed scout? Ajax heeft nota bene niet eens een functionerende scouting. Maar dan kun je natuurlijk nog steeds goede aankopen doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 3:53 pm

Baseman schreef:Ja, en ?
Wat heeft dat te maken met de gigantische transferprijs voor Sulejmani ?

Een prijs betalen die ver boven de martkwaarde ligt heeft weinig te maken met goede scouting, eerder met een teveel aan geld in combinatie met een slechte scouting.
Ik had het nu even niet over scouting als in het oppikken van onbekende pareltjes uit verre landen. Ik had het over het beoordelen van een speler. Ik denk dat dat met Sulejmani goed is gegaan. In een eerder stadium is er bij Ajax de fout gemaakt om Sulejmani niet te nemen, maar nu heeft men dat recht gezet, zij het tegen een veel hogere prijs. Vergis je niet, er zijn gewoon weinig talenten van dit kaliber die op dit moment naar Ajax willen komen. Sulejmani is de crème de la crème.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 4:15 pm

Wat heeft dit allemaal potdomme met aankopen te maken? Ik zat al hoopvol op deze topic te klikken, met de gedachte dat die twee verdedigers waren aangetrokken!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 09, 2008 4:25 pm

Misschien moet er een zone komen waar dergelijke zaken besproken kunnen worden, zonder dat mensen gelijk denken dat het over Ajax-nieuws gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 4:29 pm

Deze topic was oorspronkelijk ook bedoeld voor suggesties. Dit is dus niet de plek om te checken of er nieuws is met betrekking tot transfers.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33798
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 09, 2008 4:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat heeft dit allemaal potdomme met aankopen te maken? Ik zat al hoopvol op deze topic te klikken, met de gedachte dat die twee verdedigers waren aangetrokken!
Dit is sowieso de verkeerde topic voor transfernieuws, hier kunnen suggesties voor aankopen gedaan worden. Voor het geval dat Blind, net als Van Geel, regelmatig op AT komt.

Edit: Inderdaad Thomas. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 4:31 pm

Too slow, Duke. :bis.gif:

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 6:58 pm

Elton een goede speler voor Ajax en is hij haalbaar?

Lionel
Berichten: 47241
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 09, 2008 6:59 pm

Welke Elton?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 7:05 pm

Rishi schreef:Welke Elton?
ELTON Jose Xavier Gomes. Speelt nu bij Al Nasr. Oud speler van Corinthians.
Laatst gewijzigd door sander op wo jul 09, 2008 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 7:07 pm

Nooit van gehoord.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 09, 2008 7:09 pm

Thomas kent hem vast wel, maar hoe kom je zo op hem?

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 7:11 pm

Peter schreef:Thomas kent hem vast wel, maar hoe kom je zo op hem?
Een vriend van me kwam met dit filmpje aanzetten. Je kan weinig zeggen van zo'n filmpje, daarom was ik benieuwd wat jullie van hem vonden. http://www.youtube.com/watch?v=7D6aRxltTuA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 7:13 pm

Wat een kabouter. :baaa.gif:

Indrukwekkend filmpje.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 7:16 pm

Jöhnk schreef:Wat een kabouter. :baaa.gif:

Indrukwekkend filmpje.
Ja dat vond ik nou ook! Hij is trouwens 1.58m

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58782
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 09, 2008 7:20 pm

1.53m

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 7:21 pm

Voetske schreef:1.53m
oh nog erger haha

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58782
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 09, 2008 7:22 pm

Hoe groot was Tamahata ?.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » wo jul 09, 2008 7:26 pm

Voetske schreef:Hoe groot was Tamahata ?.
Geen idee, maar dat ga jij me vast vertellen :)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58782
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 09, 2008 7:29 pm

Nee, nee :ajaxsmiley.gif: , ik bedoelde dat klein zijn niet altijd een nadeel hoeft te zijn in het voetbal ..

Plaats reactie