Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 7:31 pm

Peter schreef:Met de onderhandelingskunsten van Danny Blind betaal je daar ook al gauw 15 miljoen voor.
Hoe weet jij dat Blind een slecht onderhandelaar is? Vooralsnog heeft hij 1 speler gekocht die absoluut niet te koop was en waar de verkopende club zelfs zo weigerachtig was dat die in eerste instantie zelfs geen prijs wilde noemen. Maar goed, het is in om Blind belachelijk te maken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 08, 2008 7:33 pm

Woont die jongen in Genk? Kan het me voorstellen, want Luik is niet veel aan. :hypocrite.gif:

Die jongen had men 2 jaar geleden moeten halen, maar goed. Met hem erbij waren we vorig jaar fluitend kampioen geworden bijvoorbeeld. En ja, ondanks die hele beroerde achterhoede van ons.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:33 pm

Natuurlijk was Sulejmani te koop. Heerenveen kiest altijd voor het geld.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 7:34 pm

Het punt is dat wij niet kunnen weten of Blind een slecht onderhandelaar is. Ik vind het nogal goedkoop scoren
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 08, 2008 7:35 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:Met de onderhandelingskunsten van Danny Blind betaal je daar ook al gauw 15 miljoen voor.
Hoe weet jij dat Blind een slecht onderhandelaar is? Vooralsnog heeft hij 1 speler gekocht die absoluut niet te koop was en waar de verkopende club zelfs zo weigerachtig was dat die in eerste instantie zelfs geen prijs wilde noemen. Maar goed, het is in om Blind belachelijk te maken
Vergeet je die 70 miljoen gulden van zijn vorige ambstermijn niet. Sorry, maar ik mag heus wel zeggen dat Blind een slechte (nee dramatische) onderhandelaar is. Maak ik hem dan belachelijk? Nee, maar ik vind dit gewoon zo.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 7:37 pm

Dat kun je helemaal niet weten. Blind deed in zijn vorige ambstermijn overigens niet de financiele afronding van transfers.

Ik vind het treurige gehak hier op alles dat met Blind te maken heeft, ehm, treurig
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:40 pm

Ja, destijds betaalde hij ook al voor alle spelers de hoofdprijs. 16 miljoen gulden + Knopper voor Nikos Machlas, tja..... :excited.gif: Frank Verlaat was geloof ik ook acht miljoen gulden. :excited.gif:

Heerenveen heeft Ajax lekker laten bungelen. Ajax probeerde links en rechts spelers te krijgen en niets lukte. Toen heeft men maar de hoofdprijs neergeteld voor Sulejmani, dan is iedereen weer even stil. Met goed beleid heeft dat niets te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 08, 2008 7:40 pm

Ik zaag hem alleen doormidden voor wat betreft de onderhandelingen. Ik heb hem al eens eerder een pluim gegeven voor zijn werk bij Sparta (en dan met name op het gebied van opleidingen).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jul 08, 2008 7:41 pm

joey schreef:Ja, destijds betaalde hij ook al voor alle spelers de hoofdprijs. 16 miljoen gulden + Knopper voor Nikos Machlas, tja..... :excited.gif: Frank Verlaat was geloof ik ook acht miljoen gulden. :excited.gif:

Heerenveen heeft Ajax lekker laten bungelen. Ajax probeerde links en rechts spelers te krijgen en niets lukte. Toen heeft men maar de hoofdprijs neergeteld voor Sulejmani, dan is iedereen weer even stil. Met goed beleid heeft dat niets te maken.
16 miljoen + Reuser

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:42 pm

Arthur schreef:
joey schreef:Ja, destijds betaalde hij ook al voor alle spelers de hoofdprijs. 16 miljoen gulden + Knopper voor Nikos Machlas, tja..... :excited.gif: Frank Verlaat was geloof ik ook acht miljoen gulden. :excited.gif:

Heerenveen heeft Ajax lekker laten bungelen. Ajax probeerde links en rechts spelers te krijgen en niets lukte. Toen heeft men maar de hoofdprijs neergeteld voor Sulejmani, dan is iedereen weer even stil. Met goed beleid heeft dat niets te maken.
16 miljoen + Reuser
Nog erger, want die vertegenwoordigde op dat moment nog een behoorlijke transferwaarde.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:45 pm

O, nu laat mijn geheugen me in de steek. :blush.gif:

Hoe dan ook, het kostte nog meer geld dan die zestien miljoen. En dat terwijl op dat moment Shota bij Ajax rondliep.

Behoorlijke verdedigers werden dus NIET gekocht. Net als nu.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 7:47 pm

Sorry, ik had mijn post even verwijderd.

Vitesse zou Reuser voor 4 miljoen gulden overnemen van Ajax, maar in de Machlas-deal zat besloten dat ze daarvan af mochten zien. In feite kocht Ajax Reuser dus terug voor 4 miljoen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 7:47 pm

joey schreef:Heerenveen heeft Ajax lekker laten bungelen. Ajax probeerde links en rechts spelers te krijgen en niets lukte. Toen heeft men maar de hoofdprijs neergeteld voor Sulejmani, dan is iedereen weer even stil. Met goed beleid heeft dat niets te maken.
Waarom heeft het niets met goed beleid te maken? Als Sulejmani op dit moment de beste optie is en hij verdient zijn transfersom terug, heeft het alles met goed beleid te maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jul 08, 2008 7:49 pm

joey schreef: Heerenveen heeft Ajax lekker laten bungelen. Ajax probeerde links en rechts spelers te krijgen en niets lukte. Toen heeft men maar de hoofdprijs neergeteld voor Sulejmani, dan is iedereen weer even stil. Met goed beleid heeft dat niets te maken.
Je kan ook zeggen dat Van Basten Sulejmani perse wilde hebben en Ajax hem koste wat het kost wilde halen. Maar het is makkelijker om ergens tegen aan te trappen dan om iets te complimenteren natuurlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:57 pm

Bertje schreef:Waarom heeft het niets met goed beleid te maken?
Omdat je elke speler kunt krijgen als je dik boven de marktwaarde biedt.
Als Sulejmani op dit moment de beste optie is en hij verdient zijn transfersom terug, heeft het alles met goed beleid te maken.
Nee, wat Heerenveen doet is goed beleid. De speler halen op het moment dat hij nog betaalbaar is.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:01 pm

joey schreef:O, nu laat mijn geheugen me in de steek. :blush.gif:

Behoorlijke verdedigers werden dus NIET gekocht. Net als nu.
Alweer ja. Ajax kocht Vierklau. Daar waren heel veel mensen heel enthousiast over. Daarnaast kocht Ajax toen Verlaat. 2 verdedigers in 1 zomer, als Blind daar geen compliment voor verdient. Blind kocht ook Chivu
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:03 pm

joey schreef:Nee, wat Heerenveen doet is goed beleid. De speler halen op het moment dat hij nog betaalbaar is.
Maar een goede scouting zet je niet in 1 maand neer. Dus als Ajax nu duur moet kopen, is dat de fout van de voorgangers. Volgend seizoen mag je wel verwachten dat er goedkopere en onbekendere talenten komen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 8:05 pm

LucaS schreef:
joey schreef:O, nu laat mijn geheugen me in de steek. :blush.gif:

Behoorlijke verdedigers werden dus NIET gekocht. Net als nu.
Alweer ja. Ajax kocht Vierklau. Daar waren heel veel mensen heel enthousiast over. Daarnaast kocht Ajax toen Verlaat. 2 verdedigers in 1 zomer, als Blind daar geen compliment voor verdient. Blind kocht ook Chivu
Ajax kocht behoorlijke verdedigers noch behoorlijke aanvallers.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:06 pm

Laudrup?
Vierklau was een prima verdediger, hij is alleen nooit fit geweest
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 8:07 pm

Laudrup inderdaad.

4klau was altijd geblesseerd. Verlaat was niet geschikt voor Ajax.

Tulipany z Amsterdamu
Berichten: 97
Lid geworden op: di jul 08, 2008 5:00 pm

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » di jul 08, 2008 8:13 pm

joey schreef:
Tulipany z Amsterdamu schreef:Al een seizoen lang wordt ons een spelmaker beloofd, maar er gebeurt helemaal niets. Waarom nu niet Aissati binnenhalen en hem het vertrouwen geven? Ik heb veel vertrouwen in die jongen. Bij Twente heeft ie laten zien waarom.
Ha, een Pool op ons forum? Welkom! :welcome:

Defour zou ook kunnen.
Nee. 100% Nederlands :hypocrite.gif: . Bedankt trouwens!

Defour zou super zijn, maar lijkt me nu inderdaad onhaalbaar. Genk heeft het getroffen. Ik denk dat Aissati een leuke haalbare optie is. Daarnaast ook nog Nederlands.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:16 pm

Jöhnk schreef:Laudrup inderdaad.

4klau was altijd geblesseerd. Verlaat was niet geschikt voor Ajax.
Blind had Vierklau ook medisch moeten keuren?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 8:17 pm

Ehhh, ja?

Je verwisselt 4klau en Verlaat, daar reageerde ik op.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jul 08, 2008 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 8:19 pm

LucaS schreef:Laudrup?
Vierklau was een prima verdediger, hij is alleen nooit fit geweest
Vierklau is gehaald door Jan Wouters voor Blind directeur blablabla werd.

Ajax speelde op een gegeven moment met bijna alleen middenvelders in de verdediging. Nieuwenburg bijvoorbeeld moest steeds rechtsback spelen terwijl hij totaal geen verdediger was. (Voor de jongeren onder ons, Nieuwenburg was volgens Blind het grootste talent van Nederland.)
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:21 pm

joey schreef:Omdat je elke speler kunt krijgen als je dik boven de marktwaarde biedt.
En je punt is? Dure spelers kunnen ook goede aankopen zijn.
Nee, wat Heerenveen doet is goed beleid. De speler halen op het moment dat hij nog betaalbaar is.
En waar liep de Sulejmani van dit jaar voor een paar ton?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie