Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 08, 2008 8:24 pm

Weet ik niet. Ik ben geen scout. Suarez en Sulejmani zijn natuurlijk zo verschrikkelijk exceptioneel. Dergelijke koopjes komen maar 1x in het millenium voor. Daar valt voor Ajax niet tegen op te boksen. Henrique en Douglas idem dito.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:24 pm

Dat hoeft Joey niet te weten, dat moet Blind weten, Bert!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 8:25 pm

Ja, maar het is geen goed beleid om meer dan de marktwaarde te betalen. Dat kan iedereen.

Ik heb geen idee waar de Sulejmani van dit jaar loopt, maar onze scouts zouden dat wél moeten weten. Daar zijn ze voor aangesteld. Welbeschouwd heeft Ajax al jaren geen jonge, talentvolle speler voor weinig geld binnengehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:30 pm

joey schreef:Ja, maar het is geen goed beleid om meer dan de marktwaarde te betalen. Dat kan iedereen.
Dus omdat iedereen het kan, is het per definitie geen goed beleid? Daarnaast: wat zegt marktwaarde nou? Die kan in een week verdubbelen. Het gaat erom of Sulejmani het waard is en of hij er een betere mogelijkheid was.
Ik heb geen idee waar de Sulejmani van dit jaar loopt, maar onze scouts zouden dat wél moeten weten. Daar zijn ze voor aangesteld. Welbeschouwd heeft Ajax al jaren geen jonge, talentvolle speler voor weinig geld binnengehaald.
Dus eigenlijk is het slecht beleid van de huidige leiding die net in dienst is dat er nog geen nieuwe scouts zijn aangesteld die ook meteen een panklaar lijstje met versterkingen hebben?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 8:42 pm

Bertje schreef:Dus omdat iedereen het kan, is het per definitie geen goed beleid? Daarnaast: wat zegt marktwaarde nou? Die kan in een week verdubbelen. Het gaat erom of Sulejmani het waard is en of hij er een betere mogelijkheid was.
We zullen zien of hij het waard is. Er zit in elk geval een aanmerkelijk risico aan. Je moet er niet aan denken dat zijn zaakwaarnemers over drie jaar gebruik maken van het Webster-arrest.
Dus eigenlijk is het slecht beleid van de huidige leiding die net in dienst is dat er nog geen nieuwe scouts zijn aangesteld die ook meteen een panklaar lijstje met versterkingen hebben?
Nee, dat zeg ik niet. Maar het zou zeker een idee zijn om de scouting z.s.m. te saneren. Zodat we niet nog een jaar met de huidige problemen te maken krijgen. Want Ajax kan niet blijven kopen voor zulke bedragen. Er komt een moment dat we geen Sneijder kunnen verpatsen, dan is dat geld er niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:49 pm

joey schreef:Nee, dat zeg ik niet. Maar het zou zeker een idee zijn om de scouting z.s.m. te saneren. Zodat we niet nog een jaar met de huidige problemen te maken krijgen. Want Ajax kan niet blijven kopen voor zulke bedragen. Er komt een moment dat we geen Sneijder kunnen verpatsen, dan is dat geld er niet.
Er komt ook een moment dat de transferperiode voorbij is, joey. Dat moment is iets dichterbij dan het moment waarop het geld op is. De eerste zorg lijkt me dan ook de selectie voor het komende seizoen. Daarna hebben we even om de scouting door te lichten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 8:52 pm

Dat weet je niet. Misschien is het geld al bijna op. Geld voor een middenvelder is er waarschijnlijk niet. Maar ik hoop oprecht dat Ajax Sulejmani echt kon betalen en dat niet al het geld erdoor gedraaid is, want dan heb je een groot probleem, mocht het niet lopen en je hebt in de winterstop alsnog versterking (verdedigers) nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:57 pm

Dat weten we wel, joey. We kennen namelijk het eigen vermogen van Ajax. Of het verstandig is om het allemaal te verbrassen is een tweede, maar dan blijft staan dat het einde van de transferperiode een stuk dichterbij is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 9:02 pm

Helemaal begrijpen doe ik jouw betoog niet. Wat hebben we eraan dat het einde van de transferperiode nabij is? Ajax is nog lang niet klaar op de transfermarkt. Mocht er niet adequaat gekocht worden, dan gaan we opnieuw een seizoen tegemoet waarin geen CL-voetbal wordt gehaald en dus verlies wordt geleden. En als er dan geen grote transfers worden gemaakt, moet het eigen vermogen worden aangesproken.

Je kunt je huiswerk tot later laten liggen, maar ooit word je overhoord.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 9:18 pm

joey schreef:Helemaal begrijpen doe ik jouw betoog niet. Wat hebben we eraan dat het einde van de transferperiode nabij is?
Zeg ik dat dat positief is? Punt is dat we onze inkopen dus snel moeten doen. Of dacht jij echt dat de reorganisatie van de scouts deze transferperiode nog iets zou opleveren?

We moeten ons nu versterken, zodat we het komende seizoen zo goed mogelijk kunnen presteren. Tijdens dat seizoen lichten we de scouting door, zodat we de volgende zomer wel een redelijk voorbereide scouting kunnen hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » di jul 08, 2008 9:38 pm

Ik ben het met Bertje eens. Ik denk dat je nu onvoldoende de tijd hebt om de scouting te reorganiseren. Daarom moet er nu gezorgd worden dat er een kwalitatief goed elftal staat, zodat je de komende periode in betrekkelijke rust de boel kunt veranderen.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 9:42 pm

Tja, dat zal iedereen wel vinden. Ik hoop maar dat het lukt. Ik vraag me wel af wie binnen Ajax in vredesnaam verstand heeft van scouting. Volgens mij niemand.


Ik hoop wel dat ze van het eigen vermogen afblijven. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jul 08, 2008 9:49 pm

joey schreef:Tja, dat zal iedereen wel vinden. Ik hoop maar dat het lukt. Ik vraag me wel af wie binnen Ajax in vredesnaam verstand heeft van scouting. Volgens mij niemand.
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor om de scouting op orde te brengen.. ook MvB zeker?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 08, 2008 9:51 pm

Inderdaad. Alles op technisch gebied is van Marco. Ergo, hij zal zich overal mee (moeten) bemoeien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:15 pm

Of hij laat het zitten. We zullen het zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 10:56 pm

leon schreef:Ik ben het met Bertje eens. Ik denk dat je nu onvoldoende de tijd hebt om de scouting te reorganiseren. Daarom moet er nu gezorgd worden dat er een kwalitatief goed elftal staat, zodat je de komende periode in betrekkelijke rust de boel kunt veranderen.
Je moet nu ook niet als een gek teveel geld gaan uitgeven.

Ik denk dat wij pas aan het eind van dit seizoen kunnen aangeven of de aankoop van Sulejmani een goede is geweest. En dan ligt het niet eens aan zijn eigen spel maar of zijn aankoop ervoor gezorgd heeft dat Ajax de verdediging niet meer kon versterken...

Ik weet het nu gewoon niet. Ik ben hardstikke blij met Sulejmani maar als blijkt dat het geld nu op is heb ik mijn twijfels. Al denk ik dat je met wat gerichte training op dit moment ook wel een aardige verdediging hebt mits die gasten fit blijven.

Het is gewoon afwachten. Tot de deadline kunnen wij blijven praten over Sulejmani maar wie weet is Ajax ook wel bezig met een middenvelder en 1 of 2 verdedigers.

Wie weet wordt Suarez wel verkocht samen met Klaas. Met Ajax weet je het nooit.....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2153
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo jul 09, 2008 6:15 am

Peter schreef:Inderdaad. Alles op technisch gebied is van Marco. Ergo, hij zal zich overal mee (moeten) bemoeien.
:shithappens.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 6:50 am

Bertje schreef:Waarom heeft het niets met goed beleid te maken? Als Sulejmani op dit moment de beste optie is en hij verdient zijn transfersom terug, heeft het alles met goed beleid te maken.

Nog even hierop terugkomen. Hier ben ik het namelijk niet mee eens. Ajax betaalt een bedrag dat ver boven de marktwaarde van Sulejmani ligt. Het bewijs: de onderhandelingen hebben drie maanden geduurd en geen enkele andere club wilde hetzelfde bedrag neertellen.

En dan nu het argument dat andere argument. Achteraf bezien was Jari Litmanen best een investering van tien miljoen euro waard geweest, zo goed heeft hij gepresteerd bij Ajax. Was het daarom te rechtvaardigen geweest als Ajax Mypa dat bedrag ook had betaald? Nee. Tien miljoen was veel te veel voor een speler van zijn status op dat moment. Betaal je zo'n bedrag wel, dan voer je beleid op basis van wishful thinking. Niemand weet zeker of de speler zoveel meer waard gaat worden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 6:54 am

Het hele idee van scouting is dat er in wordt geschat hoeveel een speler in sportief en financieel opzicht waard kan zijn in de toekomst bij z'n nieuwe club.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jul 09, 2008 7:27 am

Ja, en ?
Wat heeft dat te maken met de gigantische transferprijs voor Sulejmani ?

Een prijs betalen die ver boven de martkwaarde ligt heeft weinig te maken met goede scouting, eerder met een teveel aan geld in combinatie met een slechte scouting.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 09, 2008 7:30 am

Baseman schreef:Ja, en ?
Wat heeft dat te maken met de gigantische transferprijs voor Sulejmani ?

Een prijs betalen die ver boven de martkwaarde ligt heeft weinig te maken met goede scouting, eerder met een teveel aan geld in combinatie met een slechte scouting.
Ik denk nog steeds dat Sulejmani straks nog meer opbrengt! Dus toch een goede investering. Alleen had de investering nog (veel) beter kunnen zijn, als ze de scouting op orde hadden gehad. In dit geval ligt schijnbaar het grootste probleem met de directie (TD) die het geld er niet voor wilde uitgeven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 7:34 am

Geschat wordt, ja. Garanties heb je niet. Dat het goed kan aflopen, neemt niet weg dat het een groot risico is.

Stel dat een speler tegenvalt, dan zakt zijn transferwaarde niet alleen onder fictieve marktwaarde (de te hoge prijs die je betaald hebt) maar ook onder de werkelijke marktwaarde. Dan raak je de speler aan de straatstenen niet meer kwijt. Dat hebben we gezien met Nikos Machlas.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 09, 2008 8:55 am

Maar die kans is dus kleiner bij Sulejmani omdat ze van hem beelden hadden van 34 wedstrijden plus misschien nog wat beker en Uefa Cup wedstrijden....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 09, 2008 8:58 am

joey schreef:Nieuwenburg bijvoorbeeld moest steeds rechtsback spelen terwijl hij totaal geen verdediger was. (Voor de jongeren onder ons, Nieuwenburg was volgens Blind het grootste talent van Nederland.)
Niet alleen volgens Blind. Hij was samen met Van Bommel de drijvende kracht van Jong Oranje. Helaas heeft zijn falen ook met een behoorlijke portie pech te maken. Hij was inderdaad niet het toptalent, maar kwam ook op het verkeerde moment, moest spelen op de verkeerde plek en had enorm veel pech met blessures.
Peter schreef:Weet ik niet. Ik ben geen scout. Suarez en Sulejmani zijn natuurlijk zo verschrikkelijk exceptioneel. Dergelijke koopjes komen maar 1x in het millenium voor. Daar valt voor Ajax niet tegen op te boksen. Henrique en Douglas idem dito.
Kom op, zo verschrikkelijk exceptioneel? Dat zijn Kaka en Messi. Die zijn vanaf hun dertiende al niet meer haalbaar voor Ajax. Je hebt het nu in twee, drie jaar tijd over Suarez, Sulejmani, Henrique en Douglas. Er zullen momenteel heus wel meer talenten uit die categorie ergens op deze aardbol rondlopen. Het lijkt mij erg toevallig dat net een paar Nederlandse middenmoters het enorme geluk hebben tegen hen aan te lopen. Ajax had Sulejmani en Douglas bijvoorbeeld in een eerder stadium al binnen kunnen halen. Ajax kan hen echter niet onderscheiden van de Ikedia's en Ledesma's.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jul 09, 2008 9:00 am

Het probleem is ook dat als Sulejmani wel presteert, dat de winst op hem natuurlijk minder zal zijn door het enorme aanschafbedrag. Ook is de boodschap die Ajax nu verstuurt minder gunstig, aangezien men blijkbaar bereid is grote bedragen op tafel te leggen.

Maar goed, Sulejmani is wel een uitstekende speler.

Plaats reactie