Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2022 12:29 pm

Alexander schreef:
ma jul 18, 2022 11:13 am
Zou me niets verbazen als Berghuis in de laatste periode van de transferswindow op de bank beland en alsnog vertrekt. Hij heeft een waanzinnig salaris en heeft vorig jaar te weinig gebracht.
Hij heeft uiteindelijk, vooral los van ongeveer anderhalve maand dat hij echt in vorm leek, teleurstellend weinig gebracht.
Ik denk dat Berghuis zeker een bijdrage heeft geleverd dat Ajax niet minstens 11, of niet 12, zelfs 18 punten in de groepsfase CL haalde.

Maar om te overwinteren heb je bij lange na geen 18 punten nodig. En juist in de fase met de heel moeizame potten tegen Go Ahead Eagles, RKC, Cambuur, Benfica en Feyenoord speelde Berghuis ver-schrik-ke-lijk slecht. Hij was toen echt wekelijks één van de minste in het hele team.

Ten Hag heeft die fase ook beroerd gemanaged. Aanvankelijk dacht je een brede selectie te hebben. Het is een luxe als Neres, Klaassen, Tagliafico maar ook nog Taylor en Brobbey en andere aanvallende opties op de bank zitten.
Daramy, Kudus en anderen hadden speelminuten kunnen krijgen in de maanden dat Ajax de wedstrijden ruim won.


Maar juist in de fase dat van Haller, Blind en Berghuis zeer twijfelachtig was of ze de basisplaats nog verdienden, stelde Ten Hag ze ALTIJD op. Juist in zo'n dubbele ontmoeting tegen Benfica, waar slechts een paar details de wedstrijd doen kantelen, was het een heel slechte zaak dat deze spelers 100% zeker waren van hun plek. Want wat speelden ze toen slecht, Blind, en vooral Berghuis.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » ma jul 18, 2022 12:58 pm

Ajax Rules schreef:
ma jul 18, 2022 12:19 pm

Voor de juiste prijs is elke speler te koop bij mij, zelfs Steven!
Da’s mooi. Belangrijker: bij Hamstelaar hopelijk ook!

De ambitie die Ajax van de daken schreeuwt is aangekomen. Daar moet je dan ook naar handelen. Antony houden. Jongens als Schuurs, Alvarez, Klaassen, Berghuis, Daramy verpatsen. Komen voor het ambitieniveau tekort. Om over knoeiers als Sjaan en Pierie maar te zwijgen.

Hopelijk heeft H2 goed naar 10 jaar Overmars gekeken. Ajax is geen mager 6je. H2 moet een 8 halen.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » ma jul 18, 2022 1:22 pm

wimpey schreef:
ma jul 18, 2022 12:58 pm
Ajax Rules schreef:
ma jul 18, 2022 12:19 pm

Voor de juiste prijs is elke speler te koop bij mij, zelfs Steven!
Da’s mooi. Belangrijker: bij Hamstelaar hopelijk ook!

De ambitie die Ajax van de daken schreeuwt is aangekomen. Daar moet je dan ook naar handelen. Antony houden. Jongens als Schuurs, Alvarez, Klaassen, Berghuis, Daramy verpatsen. Komen voor het ambitieniveau tekort. Om over knoeiers als Sjaan en Pierie maar te zwijgen.

Hopelijk heeft H2 goed naar 10 jaar Overmars gekeken. Ajax is geen mager 6je. H2 moet een 8 halen.
Bijzonder dat je Klaassen en Berghuis in een zelfde zin noemt als Daramy en Schuurs. Het is geen Europese top maar die jongens hebben zeker kwaliteiten en hebben hun waarde zeker bewezen voor Ajax. Berghuis wellicht wat minder, maar ik vind dat zijn mindere periode ook Ten Hag is aan te rekenen. Die had vaker / eerder moeten ingrijpen.

Maar goed. Ik denk dat iedereen wilt dat het niveau omhoog gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » ma jul 18, 2022 8:07 pm

Weten jullie wie er mee traint bij en met Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2022 8:17 pm

Ja, en die gaan we géén contract aanbieden! :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » ma jul 18, 2022 8:25 pm

Eiting en Babel trainen mee met Jong Ajax momenteel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » di jul 19, 2022 8:56 am

Clement ook. Zo'n Eiting is volgens mij fysiek niet in staat om professioneel voetballer te zijn. Dit is dan weer typisch zo'n geval die wel op wat jongere leeftijd de stap naar het buitenland had moeten maken denk ik.

Als we Bassey, Conceicao en Brobbey binnen hebben, dan zal het toch wel afgelopen zijn met de aankopen? Hopelijk wordt het dan wat drukker in het puinruimen draadje. Klaiber, Magallan, Daramy, Tagliafico, ASE, Pierie, Bandé, Hansen(?), Rasmussen(?) moeten nog een nieuwe club vinden...

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di jul 19, 2022 9:04 am

Dat is natuurlijk wel een categorie spelers waarvoor clubs doorgaans later in de transfermarkt komen. Die staan niet bovenaan lijstjes, maar worden gezien als opvulling van gaatjes in de selectie. Hopelijk vertrekt het gros daarvan inderdaad.

Als Schuurs wil vertrekken (schijnt zo te zijn bij uitblijven basisplaats) vraag ik me af wie Ajax gaat halen. Komt daar geen jeugd aan. Schuurs is een betrouwbare backup en zou mi een opvolger van Timber kunnen worden naast een type als Bassey. Zou zelf blijven als ik hem was.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di jul 19, 2022 9:08 am

Als zij daar een grote groep van weten te verkopen/verhuren denk ik dat we kunnen zeggen dat H2 geslaagd is voor zijn eerste examen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » di jul 19, 2022 10:12 am

Sangare is transfervrij! Just saying.. :hypocrite.gif:

Edit, ik ben natuurlijk helemaal in de war; ik bedoelde onze oude ster Sanogo
Laatst gewijzigd door LucaS op di jul 19, 2022 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » di jul 19, 2022 10:19 am

Peter schreef:
di jul 19, 2022 8:56 am
Clement ook. Zo'n Eiting is volgens mij fysiek niet in staat om professioneel voetballer te zijn. Dit is dan weer typisch zo'n geval die wel op wat jongere leeftijd de stap naar het buitenland had moeten maken denk ik.
Eiting heeft heel veel balgevoel en inzicht, maar mist atletisch vermogen. Jammer.
Als we Bassey, Conceicao en Brobbey binnen hebben, dan zal het toch wel afgelopen zijn met de aankopen? Hopelijk wordt het dan wat drukker in het puinruimen draadje. Klaiber, Magallan, Daramy, Tagliafico, ASE, Pierie, Bandé, Hansen(?), Rasmussen(?) moeten nog een nieuwe club vinden...
Misschien wil PSV wel huren. :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do jul 21, 2022 6:59 am

Waarom willen we nou een pinchhitter halen? We hebben echt een overvloed aan aanvallers. Echt belachelijk dat Hamstra het daar nu over heeft de laatste dagen. We hebbben al drie jongens die prima in de spits zouden kunnen spelen.

Wel blij om te horen dat dit het dan wel zo’n beetje is. Al blijft het vaag dat we deze transferzomer dan zometeen vooral hebben gebruikt om 4(!) aanvallers te kopen.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » do jul 21, 2022 7:04 am

Peter schreef:
do jul 21, 2022 6:59 am
Waarom willen we nou een pinchhitter halen? We hebben echt een overvloed aan aanvallers. Echt belachelijk dat Hamstra het daar nu over heeft de laatste dagen. We hebbben al drie jongens die prima in de spits zouden kunnen spelen.

Wel blij om te horen dat dit het dan wel zo’n beetje is. Al blijft het vaag dat we deze transferzomer dan zometeen vooral hebben gebruikt om 4(!) aanvallers te kopen.
Er waren drie spitsen vertrokken volgens H2. We doen voor het gemak maar even dat Danilo ook daadwerkelijk is gebruikt :excited.gif: De aankoop van Brobbey en Conceiao snap ik wel. Ze willen de opvolger van Antony vast klaarstomen.

Brobbey gaat ook geen basisplek krijgen. Die gaat banken.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 7:30 am

Des te meer bizar is de roep om nog een extra pinchhitter... :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 21, 2022 7:37 am

De Dominee schreef:
do jul 21, 2022 7:30 am
Des te meer bizar is de roep om nog een extra pinchhitter... :excited.gif:
Brobbey is de perfecte pinchhitter :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » do jul 21, 2022 9:01 am

Ik denk dat Brobbey veel gaat starten als hij fit is. Want volgens mij wijst tot nu toe niets erop dat Tadic op een andere positie gaat spelen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 9:08 am

En waar spelen Bergwijn en Antony dan?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13752
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jinne » do jul 21, 2022 9:16 am

Gewoon 4-2-4 spelen dit seizoen of 3-2-5. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » do jul 21, 2022 9:18 am

Dat is inderdaad een hele goede vraag. Vroeg ik me al of rondom de transfer van Bergwijn. Waar gaat hij spelen?

Misschien is er vanuit gegaan dat Antony vertrekt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » do jul 21, 2022 9:37 am

Denk het ook, daar moet je serieus rekening mee houden. MU of een andere club kan zomaar de hoofdprijs voor hem neerleggen, nu of in de winter. Dan is er geen houden meer aan.

Het zou wel een enorme aderlating zijn: dan ben je zomaar de verliezer van de zomer. Juist Antony is cruciaal.

Conceicao heeft nog wel even nodig.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do jul 21, 2022 9:39 am

Gaat de club ook nog verkopen?

Tel de in- en uitgaande transfersommen bij elkaar op, daar zit amper verschil tussen. Dat lijkt me niet houdbaar.

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 9:50 am

Hamstra gaf in het interview met VI aan dat ze de komende weken "ruimte gaan maken" inderdaad.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » do jul 21, 2022 9:50 am

Het wordt bedragjes bij elkaar sprokkelen: de dure jongens blijven gewoon. Die zijn of onmisbaar of onverkoopbaar.

Schuurs zie ik wel vertrekken, Klaiber ook. Jonge spelers als Naci en Hansen zullen wel verhuurd worden.

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 9:51 am

Als Schuurs en Klaiber vertrekken zal er ook wel wat voor terug komen...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 21, 2022 10:04 am

Daramy moet ergens gaan spelen om nog transferwaarde te houden en verder te ontwikkelen. Magallan kunnen ze ook hopelijk verhuren/verkopen om nog een paar tonnetjes terug te zien, zal lastig worden. Tagliafico moet worden verkocht want die vertegenwoordigt een waarde van een paar miljoen, en strijkt ook een paar miljoen salaris op.

Schuurs en Sjaan zijn zo slecht dat ik Ajax hier graag zie doorselecteren. Er moet dan inderdaad wel iemand voor terugkomen als back-up voor Timber.

Verder hoeft er niemand weg. Een brede selectie is hard nodig, er komt een knetter druk seizoen aan met nog even een WK tussendoor en de Champions League waar Ajax wil overwinteren.
Ajax!

Plaats reactie