Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » vr dec 27, 2019 4:06 am

Mr. Ajax schreef:Het lijkt erop dat Martinez de rest van het seizoen achterin zal moeten spelen. Gravenberch heeft het leuk gedaan maar het is natuurlijk veel en veel te vroeg en voorbarig om op die jongen te gaan rekenen. Zonder Blind gaan we qua opbouw meteen een paar stappen achteruit, en Martinez noch Schuurs noch wie dan ook kan dat naar mijn mening goed genoeg opvangen. Als we naast de nationale prijzen ook nog iets willen neer zetten in de EL dan hebben we - in mijn ogen - een goede CV, een talentvolle aanvaller en een 6 nodig (ze hoeven niet per se allemaal gekocht te worden, maar zeker voor de CV en voor op 6 zie ik binnen de selectie op dit moment niemand die er nu meteen staat). Schone is wat dat betreft een zekerheidje. Mocht Gravenberch zich dusdanig profileren dan zal hij echt wel de kans krijgen en zal Schone zonder gezeik plaats nemen op de bank. Maar zover zijn we nog niet.

Dat hij binnenkort 34 is vind ik minder interessant zolang hij fit is en een hoog niveau blijft halen. Ik zou hem meteen terughalen.
Er zijn andere opties dan alleen Gravenberch. Eiting is er nog, Alvarez, Donny op 6 en dan Marin of Ekkelenkamp als loper.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » vr dec 27, 2019 4:08 am

Marillion schreef:Ajax mag sowieso proberen om ook gelijk door te selecteren. Voor Siem de Jong ligt er vast ergens wel een kans als je 'm transfervrij laat vertrekken.
Siem heeft nog een half jaar contract, dus die is sowieso toch weg aan het eind van het seizoen. Dan maken die laatste paar maanden niet meer uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr dec 27, 2019 9:31 am

Schone zou wellicht een fix kunnen zijn totdat we Blind terug hebben. Als hij daar zelf ook open voor staat zou ik het zeker toejuichen.

Wat betreft Marin en Alvarez... Hoeveel tijd hebben ze nog nodig? Het lijkt er sterk op dat we 2 miskopen hebben gedaan voor bijna 30 miljoen. Dan kan je er beter zo snel mogelijk afscheid van nemen wat mij betreft, 1) omdat ze dan de ontwikkeling van jeugdspelers niet in de weg staan en 2) omdat ze dan nog iets van waarde vertegenwoordigen.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Iniesta » vr dec 27, 2019 9:44 am

Alvarez en Marin op zelfde wijze beoordelen lijkt me niet terecht.
Alvarez is nog zeker niet afgeschreven lijkt me. Laat zeker zien dat ie kwaliteiten heeft, enige vraag is of die kwaliteiten passen in de spelstijl. Heeft bijvoorbeeld nog nooit een serieuze kans centraal achterin gehad, waar die uiteindelijk toch voor gehaald is.

Marin daarentegen heeft werkelijk nog niks laten zien. Lijkt me qua uitstraling deels een mentale kwestie, is niet in staat om de kwaliteiten die die wel zou hebben te laten zien.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 27, 2019 10:17 am

Schöne terug, geeft je wel meer mogelijkheden. Als Ajax een plan met Schöne heeft ook na zijn voetbalcarrière, dan zou ik hem terughalen. Direct inzetbaar, ervaring en rustpunt. Huntelaarrol op het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr dec 27, 2019 10:39 am

Het is overigens wel armoede he :excited.gif:

5 miljard op de bank en we moeten Schone terughalen... man man man
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 27, 2019 11:16 am

Lionel schreef:Het is overigens wel armoede he :excited.gif:

5 miljard op de bank en we moeten Schone terughalen... man man man
Hebben we maar 5 Miljard? :666.gif:

Laten we even afwachten wat deze transferperiode brengt. Overigens verwacht ik niet veel, omdat dit niet de periode is dat de spelers die je zou willen zullen gaan switchen. Alleen het zuid-Amerika gebied is een uitzondering denk ik. Maar dan nog heb je te maken met aanpassingsperiode.

De beste transfers die we deze winter kunnen doen is Promes, Neres en Blind weer wedstrijdfit krijgen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » vr dec 27, 2019 11:17 am

Dat er hier mensen zijn die Schone echt terug willen halen. Vind ik tamelijk bizar. Vorig jaar vaak al de zwakste bij Ajax, wat heeft die in het Ajax van de toekomst nog van waarde?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » vr dec 27, 2019 12:11 pm

Jöhnk schreef:Dat is evident toch? Vertrouwen kan alleen zo snel afbrokkelen als het broos Is.

Deze club dacht dat Bernio Verhagen een waardevolle bijdrage zou gaan leveren:

https://sporza.be/nl/2019/11/29/bernio- ... auto-en-c/
Zo raakte Tilburgse spookvoetballer Bernio Verhagen verstrikt in zijn web van leugens: ‘Hij is een fantast’
TILBURG - Een Tilburgse jongen die op zijn 25ste uit het niets profvoetballer wordt en in een jaar vier clubs op drie continenten verslijt. Dat kan niet kloppen. En het klopt ook niet. ‘Spookprof’ Bernio Verhagen raakt na een bizar jaar verstrikt in zijn web van leugens en zit nu in een Deense cel, waar hij ook de kerstdagen doorbracht. ‘Als Bernio iets in zijn hoofd heeft, doet hij er alles voor.’


Het is vier uur ’s nachts als Bernio Verhagen op 17 december in een paar boze ogen van een Deense agent kijkt. De Tilburger wordt in het stadje Holstebro, in het Deense Midden-Jutland, uit een kelder gesleept en in een politiewagen gezet. Terug naar de chaos waaraan hij veertien uur eerder dacht te kunnen ontsnappen.

Het is het slotstuk van een bizar jaar, waarin Verhagen naam maakt als ‘spookprof’. Zijn leugens brengen hem bij vier voetbalclubs op drie continenten: FC Dinamo-Auto (Moldavië), Cape Town City FC (Zuid-Afrika), Audax Italiano (Chili) en Viborg FF (Denemarken). Bij die laatste club gaat het mis. Zijn gezicht staat in de Deense kranten en op televisie is hij hét onderwerp van gesprek. Verhagen is ontmaskerd en er is een grote kans dat hij lang de cel in moet (zie kader). In Denemarken noemen ze hem ‘de grootste voetbalfraudeur van de 21ste eeuw’.

Deense journalisten en Sam van Raalte van VICE Sports legden zijn werkwijze bloot. Verhagen kwam bij profclubs binnen door e-mails te versturen namens de Stellar Group. De Tilburger misbruikte daarbij de naam van Mo Sinouh die bij het zaakwaarnemerskantoor - een van de grootste van de wereld - werkt. Inmiddels hebben Viborg FF en de Stellar Group het dossier ‘Verhagen’, en daarmee ook zijn lot, overgedragen aan politie en rechtbank.

Pathologische leugenaar
De Deense krantenjournalist Lasse Vøge (BT) heeft na uitgebreid onderzoek zijn conclusie al getrokken: ,,Hij is een fantast, een pathologische leugenaar. Zelfs toen hij werd aangehouden, zei hij nog dat hij profvoetballer is. Hij probeert een geweldig beeld van zichzelf te creëren, maar alles aan hem is nep. En waarom hij dit alles heeft gedaan? Niemand die het weet.”

Van Raalte stuit op Verhagen omdat hij een verhaal wilde maken over een voetballer die in Transnistrië speelde. ,,Daar had Bernio kort gezeten bij FC Dinamo-Auto, zonder een wedstrijd te spelen. Ik vond dat fascinerend. Hij vertelde er kleurrijke anekdotes over”, zegt de hoofdredacteur van VICE Sports. Nadat een podcast online komt, krijgt hij een aantal negatieve berichten van luisteraars, die hem willen waarschuwen voor Verhagen. Hij duikt dieper in de zaak en komt met een tweede podcast en een verhaal over hoe Verhagen de wereld over is gegaan.

Waar Verhagen opduikt, blijkt de leugen sowieso nooit ver weg. Het is het beeld dat oude (Brabantse) bekenden - vriend en vijand - van hem schetsen. Dat begint al in januari 2009, als de 14-jarige Tilburger bij Willem II gaat voetballen. De amateurtak van de club, welteverstaan. Maar Verhagen houdt vol dat hij de complete jeugdopleiding van de profclub heeft doorlopen. Zijn eerste leugen, maar zeker niet zijn laatste.

Tekst gaat verder onder de foto

Bernio Verhagen dook ook even op in Zuid-Afrika, waar Cape Town City FC-preses John Comitis hem al snel wegstuurde.
Bernio Verhagen dook ook even op in Zuid-Afrika, waar Cape Town City FC-preses John Comitis hem al snel wegstuurde. © Twitter Cape Town City FC
Vloerverwarming
Verhagen ruilt Willem II in voor vv Oosterhout, waar hij direct opvalt bij medespelers. Bij een van zijn eerste trainingen zegt hij: ‘Hebben jullie geen vloerverwarming? Die hadden we bij Willem II wel.’ Verhagen zit destijds in een jeugdinternaat in Oosterhout. Zijn toenmalige trainer Eric de Jong haalt hem vaak op voor wedstrijden en trainingen. In de auto praat hij honderduit. ,,Dan ging het over vechten of andere dingen die niet mochten. Tegenover mij heeft hij zich nooit misdragen.” Toch is er wel een incident blijven hangen. De Jong ziet hoe bij zijn pupil tijdens een wedstrijd de stoppen doorslaan. De teamleider trekt hem met een wurggreep van iemand af.

In Tilburg zien ze hem in die tijd weinig, over zijn privésituatie spreekt hij amper. Ook niet met Etiandro García Pimentel, een van zijn beste (jeugd)vrienden. ,,Hij zei dat hij op jonge leeftijd vanuit Suriname naar Tilburg was gekomen.” Verhagen leeft aanvankelijk met zijn moeder en broertje in de wijk Noord. Later leidt hij een zwervend bestaan en slaapt hij bij vrienden. Pimentel is geschrokken van de berichten, maar neemt het ook op voor zijn maat. ,,Het is een goede jongen. Iemand die vaak alleen op zichzelf was aangewezen. Hij is niet achterlijk. Bernio is eigenwijs en weet hoe hij dingen voor elkaar krijgt. Als hij iets in zijn hoofd heeft, doet hij er alles voor.”

Dat blijkt ook wel uit zijn reputatie buiten de lijnen. In ‘Noord’ heeft hij bij velen zijn krediet verspeeld. Verhagen wordt omschreven als ‘een jongen bij wie je voor een paar honderd euro minder een telefoon kan kopen’. In besloten Facebook-groepen krijgt de Tilburger de volle laag. Hij wordt afgeserveerd als ‘schetser’. Vrij vertaald: oplichter. Ze lachen smadelijk om de ellende waar Verhagen zichzelf mee heeft opgezadeld. Een van zijn laatste Tilburgse streken? Feesten organiseren waarvoor hij de artiesten regelt, om hen daarna vrijwel nooit te betalen.

Liegen
Problemen met betalingen, in Denemarken kijken ze er niet van op. Tussen 2015 en 2018 beproeft Verhagen geregeld zijn geluk in het land. In die tijd ontstaat het plan om zijn beperkte kwaliteiten als voetballer maximaal te benutten: hij moet en zal prof worden. Liegen wordt daarbij zijn tweede natuur. Zo komt hij diverse keren op proef bij Deense clubs. Bijvoorbeeld bij eerstedivisionist Naestved, waar hij mag opdraven in een oefenduel. Tot speelminuten komt het niet; de coach stuurt hem in de warming-up nog weg omdat ‘hij niet kan voetballen’.

Verhagen gaat terug naar Nederland. Hij woont een tijdje in de Potgietersstraat in Oss. ,,Hij vertelde ons dat hij prof was”, zegt Samuel Eleonora, die vaak met hem voetbalde op een veldje in de wijk Ruwaard. ,,Hij was hier best vaak. Soms zei hij dat hij weer naar Denemarken ging voor een stage.” In Oss kennen ze hem niet als Bernio, maar als Jordan. Ze weten verder dat hij in een Mercedes rijdt en een vriendin en kind heeft. Ze zien hen nooit.

Ergens in oktober 2017 wordt het kind van Verhagen en zijn huidige ex geboren. In die periode maakt hij het nóg bonter: Verhagen richt met FC Østjylland zijn eigen voetbalclub op. ,,Bernio maakte zelf het logo met het hert. Ik zag het hem doen op zijn computer”, zegt zijn ex in Deense media. Hij wil de club graag uit laten groeien tot een professionele voetbalclub. Tevergeefs, blijkt al snel. Missie mislukt. Maar Verhagen geeft niet zomaar even op.

Hij krijgt twee vrienden een keer zo ver om mee te gaan naar Denemarken. Een van hen wil anoniem wel delen hoe dat was. ,,We sliepen dan in een huis van hem en konden soms meetrainen bij clubs.” Een keer was dat bij Randers FC, een Deense eredivisieploeg. Die club stelt later dat het ‘mogelijk’ om een training bij de onder -19 ging. ,,Veel weet ik er ook niet meer van. Wel dat we tot vijf uur ’s ochtends op de Playstation speelden. Een van ons ging snel naar huis. Ik later ook, mijn moeder kreeg er nare gevoelens bij. Ik ging terug en koos voor mijn school. Bernio bleef en was heel close met zijn dochtertje. Ik ben af en toe nog langs geweest, maar dat was het.”


Aanvankelijk mislukken Verhagens plannen in Denemarken. Terug naar de amateurs dus. In april 2018 sluit Verhagen zich aan bij Den Dungen, waarvan het eerste elftal in de derde klasse speelt. Of hij kon voetballen? ,,Nee”, zegt oud-Den Dungen-coach Ben Hoek lachend. ,,Dat hadden we toen wel gezien. Hij was snel, maar dat was het ook.” Verhagen zit één keer op de bank bij het eerste, maar speelt veelal in het derde. Leider Geert Mutsaers had bij de teamafsluiting nog een onderonsje met ’m. ,,Toen zei ik: ‘Als je prof bent, denk je dan aan me?’” Tien weken geleden volgt er een pakketje. ,,Met twee shirts van een club uit Chili! Dat is toch mooi.”

Chili, hoezo Chili? Dus tóch die profloopbaan, waar Verhagen al zo lang van droomt. De buitenlandse avonturen zijn even kort als hevig. In Zuid-Amerika houdt de Tilburger het met een ‘dienstverband’ van 61 dagen nog het langst vol. Belediging, discriminatie en een mishandeling verjagen Verhagen naar eigen zeggen uit Chili. Audax Italiano, de club waar hij speelde, ontkent dat later in een uitgebreid statement. Eerder gaat het bij Cape Town City FC in Zuid-Afrika al veel sneller mis. De clubeigenaar voorvoelt dat Verhagen niet deugt en blokkeert de overgang. En in Moldavië, bij FC Dinamo-Auto, heeft de clubvoorzitter het - opnieuw volgens Verhagen zelf - op de buitenlanders gemunt. Zij moeten allemaal vertrekken. De coach van Dinamo herinnert Verhagen niet meer.

Op naar Denemarken dus. Waar hij Viborg FF eerst nog als reddingsboei ziet om zijn profbestaan te verlengen, is de bom daar onlangs gebarsten. Verhagen is verstrikt geraakt in zijn eigen web vol leugens. De kerstdagen brengt hij door in een Deense politiecel, als ‘de grootste voetbalfraudeur van de 21ste eeuw.’

De meeste dromen zijn nou eenmaal bedrog.

VERANTWOORDING:

Voor dit verhaal heeft het Brabants Dagblad de laatste weken 40 bronnen gesproken. Bernio Verhagen is via zijn advocaat om reactie gevraagd, maar Peter Nisgaard Brink stelt via zijn secretaresse dat hij niets inhoudelijks mag zeggen over de zaak wegens ‘geheimhoudingsplicht.’ Verhagen ontkende voor de rechter alles en plaatste onlangs een statement op Instagram: ,,Ik blijf stil tot de volgende zitting op 10 januari.”

De eerste profclub die in de leugens van Bernio Verhagen trapte, was FC Dynamo-Auto in Moldavië.
De eerste profclub die in de leugens van Bernio Verhagen trapte, was FC Dynamo-Auto in Moldavië. © Dinamo Auto
Dit hangt Verhagen boven het hoofd

VIBORG - Bernio Verhagen verdwijnt vermoedelijk voor meerdere jaren achter de tralies als de aanklachten tegen hem worden bewezen. Het lijstje is lang: diefstal, geweld, bedreiging en verkrachting. En dan betichten een voetbalclub en een zaakwaarnemerskantoor hem ook nog van fraude. In de rechtbank ontkende hij zelf alles.

De bom in de zaak van Verhagen barst 26 november. Op die dag sleurt hij zijn toenmalige vriendin, Nayaret Muci, hardhandig door een kiosk in het Deense Viborg. De Chileense, die Verhagen achterna is gereisd na zijn avontuur bij Audax Italiano, stapt naar de politie. Ze stelt dat Verhagen haar heeft bestolen, mishandeld en ongewild vasthield in een hotel.

Verhagen wordt opgepakt en verschijnt snel voor de rechter; hij ontkent de aantijgingen van Muci. Hij wordt er ook van beschuldigd dat hij de moeder van zijn dochtertje - een Deense - en háár vader telefonisch met de dood heeft bedreigd. Hij erkent dat hij dingen heeft geroepen, maar kan niet exact herinneren wat. Hij blijft in elk geval vastzitten, maar daarna komt er meer naar buiten. Vijf Deense en drie Nederlandse vrouwen zeggen tegen de krant BT dat ze de laatste jaren slachtoffer zijn geworden van geweld, fraude en bedreiging door Verhagen.

Daar blijft het niet bij: voetbalclub Viborg FF en zaakwaarnemerskantoor de Stellar Group doen aangifte van identiteitsfraude. Contracten en handtekeningen werden vervalst, waardoor Verhagen bij profclubs binnen wist te komen. Verhagen zit ondertussen in de cel, na de laatste zitting in de rechtbank sloeg hij op de vlucht om later weer te worden opgepakt. Die vluchtpoging kost hem volgens justitie sowieso vier maanden cel.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 27, 2019 12:13 pm

Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef:Het lijkt erop dat Martinez de rest van het seizoen achterin zal moeten spelen. Gravenberch heeft het leuk gedaan maar het is natuurlijk veel en veel te vroeg en voorbarig om op die jongen te gaan rekenen. Zonder Blind gaan we qua opbouw meteen een paar stappen achteruit, en Martinez noch Schuurs noch wie dan ook kan dat naar mijn mening goed genoeg opvangen. Als we naast de nationale prijzen ook nog iets willen neer zetten in de EL dan hebben we - in mijn ogen - een goede CV, een talentvolle aanvaller en een 6 nodig (ze hoeven niet per se allemaal gekocht te worden, maar zeker voor de CV en voor op 6 zie ik binnen de selectie op dit moment niemand die er nu meteen staat). Schone is wat dat betreft een zekerheidje. Mocht Gravenberch zich dusdanig profileren dan zal hij echt wel de kans krijgen en zal Schone zonder gezeik plaats nemen op de bank. Maar zover zijn we nog niet.

Dat hij binnenkort 34 is vind ik minder interessant zolang hij fit is en een hoog niveau blijft halen. Ik zou hem meteen terughalen.
Er zijn andere opties dan alleen Gravenberch. Eiting is er nog, Alvarez, Donny op 6 en dan Marin of Ekkelenkamp als loper.
Eiting is al een tijdje door blessures en een gebrek aan niveau uit de gratie en speelt niet eens bij Jong alles. Alvarez heeft bewezen ongeschikt te zijn voor op het middenveld voor het type voetbal wat wij willen spelen. Ekkelenkamp is geen 6 (en in mijn ogen ook geen Ajax-1 materiaal) en als he Marin nog noemt dan is je post echt heel moeilijk serieus te nemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr dec 27, 2019 9:51 pm

Wat betreft de speculaties omtrent Lasse Schöne:
'Lasse Schöne in belangstelling Napoli'
Lasse Schöne gaat mogelijk na een half jaar alweer weg bij Genua. De 33-jarige Deense middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Napoli, zo meldt het AD. De Italiaanse topclub, momenteel achtste in de Serie A, wil Amin Younes in de deal betrekken. De Duitse aanvaller kan bij Napoli niet op een basisplek rekenen.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr dec 27, 2019 10:01 pm

Marillion schreef:Wat betreft de speculaties omtrent Lasse Schöne:
'Lasse Schöne in belangstelling Napoli'
Lasse Schöne gaat mogelijk na een half jaar alweer weg bij Genua. De 33-jarige Deense middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Napoli, zo meldt het AD. De Italiaanse topclub, momenteel achtste in de Serie A, wil Amin Younes in de deal betrekken. De Duitse aanvaller kan bij Napoli niet op een basisplek rekenen.

Bron: nusport.nl
Begrijp ik nu dat Younes beschikbaar is. :666.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » za dec 28, 2019 1:02 am

Ophalen! Ik ben nog steeds fan!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » za dec 28, 2019 7:12 am

Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef:Het lijkt erop dat Martinez de rest van het seizoen achterin zal moeten spelen. Gravenberch heeft het leuk gedaan maar het is natuurlijk veel en veel te vroeg en voorbarig om op die jongen te gaan rekenen. Zonder Blind gaan we qua opbouw meteen een paar stappen achteruit, en Martinez noch Schuurs noch wie dan ook kan dat naar mijn mening goed genoeg opvangen. Als we naast de nationale prijzen ook nog iets willen neer zetten in de EL dan hebben we - in mijn ogen - een goede CV, een talentvolle aanvaller en een 6 nodig (ze hoeven niet per se allemaal gekocht te worden, maar zeker voor de CV en voor op 6 zie ik binnen de selectie op dit moment niemand die er nu meteen staat). Schone is wat dat betreft een zekerheidje. Mocht Gravenberch zich dusdanig profileren dan zal hij echt wel de kans krijgen en zal Schone zonder gezeik plaats nemen op de bank. Maar zover zijn we nog niet.

Dat hij binnenkort 34 is vind ik minder interessant zolang hij fit is en een hoog niveau blijft halen. Ik zou hem meteen terughalen.
Er zijn andere opties dan alleen Gravenberch. Eiting is er nog, Alvarez, Donny op 6 en dan Marin of Ekkelenkamp als loper.
Eiting is al een tijdje door blessures en een gebrek aan niveau uit de gratie en speelt niet eens bij Jong alles. Alvarez heeft bewezen ongeschikt te zijn voor op het middenveld voor het type voetbal wat wij willen spelen. Ekkelenkamp is geen 6 (en in mijn ogen ook geen Ajax-1 materiaal) en als he Marin nog noemt dan is je post echt heel moeilijk serieus te nemen.
Lezen is niet je sterktste punt he? Ik opper nergens Ekkelenkamp als 6, dus waar je dat vandaan haalt is een raadsel. Marin op 6 is ook geen optie, maar als loper wel. Als loper was hij bij Standard sterkhouder. En over Eiting, het enige correcte wat je daar zegt is dat hij er een tijdje uit is geweest door blessures.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » za dec 28, 2019 10:34 am

Ik geef dan ook aan dat ik Ekkelenkamp uberhaupt geen Ajax-1 materiaal vind. En Marin ook niet, waar en hoe je hem ook neerzet. Eiting eigenlijk ook al niet maar die is, zoals je zelf al aangeeft, constant geblesseerd. Leuk dus dat je hem in je lijstje opneemt maar heel ver kom je er niet mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » za dec 28, 2019 10:57 am

Marillion schreef:Wat betreft de speculaties omtrent Lasse Schöne:
'Lasse Schöne in belangstelling Napoli'
Lasse Schöne gaat mogelijk na een half jaar alweer weg bij Genua. De 33-jarige Deense middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Napoli, zo meldt het AD. De Italiaanse topclub, momenteel achtste in de Serie A, wil Amin Younes in de deal betrekken. De Duitse aanvaller kan bij Napoli niet op een basisplek rekenen.

Bron: nusport.nl
Schöne stuit op FIFA-regels: half uur tegen PSV lijkt transfer in de weg te staan
Gepubliceerd: Vrijdag 27 december 2019 om 16:58

Lasse Schöne lijkt een transfer naar Napoli te kunnen vergeten. Volgens het Algemeen Dagblad wil Napoli de Deense oud-Ajacied overnemen van Genoa – in ruil voor oud-collega Amin Younes – maar stuiten de Napolitanen op de FIFA-regels.

Volgens de reglementen van de mondiale voetbalbond mogen spelers per seizoen voor maximaal twee voetbalclubs officiële wedstrijden spelen. Het halve uurtje dat Schöne eind juli meespeelde tegen PSV, in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, zou de Deen dus op kunnen breken. Dat de FIFA dispensatie verleent en alsnog groen licht geeft, lijkt onwaarschijnlijk. Een terugkeer bij Ajax is de enige optie voor Schöne, aldus het AD.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » za dec 28, 2019 4:27 pm

Hij zal dan gewoon bij Genoa blijven. Lasse is het natuurlijk ook wel om niet zeker te zijn van zijn plek. Aan het einde van het seizoen heeft hij ook daar gewoon bijna alles gespeeld. Plek om te wonen is ook niet slecht.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » za dec 28, 2019 6:50 pm

Marillion schreef:Hij zal dan gewoon bij Genoa blijven. Lasse is het natuurlijk ook wel om niet zeker te zijn van zijn plek. Aan het einde van het seizoen heeft hij ook daar gewoon bijna alles gespeeld. Plek om te wonen is ook niet slecht.
Verteld worden dat je weg mag/moet is wel ff wat anders dan verteld worden dat je niet meteen op een basisplek hoeft te rekenen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » za dec 28, 2019 11:02 pm

Overmars zegt in de Telegraaf dat (zaakwaarnemers van) de grootste talenten ter wereld vragen of ze bij Ajax mogen spelen. Dan vraag ik me af wie dat zijn. Toch niet Scherpen en Pierie?

Als de grootste talenten van de wereld hier willen spelen dan haal je ze toch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 28, 2019 11:27 pm

Tenzij dat gepaard gaat met allerlei schimmige transfersomperikelen en betalingen bij aan- en verkoop.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » zo dec 29, 2019 11:44 am

Precies.Talent ?, wie zijn dat niet tegenwoordig volgens hun zaakwaarnemers ...

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » zo dec 29, 2019 1:06 pm

Jöhnk schreef:Overmars zegt in de Telegraaf dat (zaakwaarnemers van) de grootste talenten ter wereld vragen of ze bij Ajax mogen spelen. Dan vraag ik me af wie dat zijn. Toch niet Scherpen en Pierie?

Als de grootste talenten van de wereld hier willen spelen dan haal je ze toch?
Overmars aan de spacecake tijdens het kerstdiner?

Ajax moet wel wat gaan doen in de winter.

Blind langdurig afwezig, aankopen voldoen niet. Titelstrijd aardig spannend en in Europa speel je nu ook meer wedstrijden dan tijdens een CL campagne. Bovendien hebben we nu al veel spelers die op zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » zo dec 29, 2019 1:56 pm

999 schreef:Precies.Talent ?, wie zijn dat niet tegenwoordig volgens hun zaakwaarnemers ...
Het gaat om de grootste talenten ter wereld volgens Overmars.

Ik schrik eigenlijk een beetje van het interview. Natuurlijk, 2019 was in sportief opzicht een historisch jaar. Maar het was ook een jaar met een veelvoud aan rampentransfers. Ik had op een iets andere toon gehoopt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » zo dec 29, 2019 2:00 pm

Hoeveel " (zaakwaarnemers van) Grootste talenten ter wereld " hebben we niet afgeserveerd de afgelopen jaren !! Was/is Schuurs daar 1 van b.v. .Volgens mij niet ... Probleem is en blijft dat het meestal een gokje is .. Niet alleen bij AJAX, we vergeten dat ook in het buitenland een karrenvracht aan grootste talenten het niet halen ..

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 29, 2019 7:48 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Precies.Talent ?, wie zijn dat niet tegenwoordig volgens hun zaakwaarnemers ...
Het gaat om de grootste talenten ter wereld volgens Overmars.

Ik schrik eigenlijk een beetje van het interview. Natuurlijk, 2019 was in sportief opzicht een historisch jaar. Maar het was ook een jaar met een veelvoud aan rampentransfers. Ik had op een iets andere toon gehoopt.
Denk dat je een beetje aan het zoeken bent. Overmars heeft het over de transitie die de club gemaakt heeft als je het over de afgelopen 5-10 jaar hebt. Van een club die structureel geen Europees speelde naar een club die binnen 3 jaar een keer de EL-finale haalt en een keer de halve finale CL (en op 4 seconden na de finale ook). Nationaal ook alles gewonnen. Logisch dan dat spelers (of het nou talenten of volwassenen spelers zijn) meer tegen je op kijken dan vroeger.

En ka, er zitten een hoop miskopen tussen, maar het gaat om de reeks voltreffers. Onana, Tagliafico, Neres, Blind, Tadic, Promes, Ziyech, Martinez. Als je even teruggaat moet je Sanchez en ook Milik daar bij optellen. Bijna een elftal aan topaankopen. Tel daar bij op dat Overmars het zelf ontzettend knap heeft gedaan door dit groep bij elkaar te houden.

Het is natuurlijk altijd de vraag of dit niet allemaal in elkaar dondert volgend jaar, als iedereen echt weg is. Maar de club zit nu wel echt in een andere positie vergeleken met 5 jaar geleden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie