Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door raymon » zo aug 15, 2010 10:13 am

Peter schreef:
Raymon schreef:
Zag je gisteren de bank? Daar mag best wat ervaring bij. Goedkope spelers met kortlopende contracten. Is in principe weinig mis mee.
Tuurlijk niet. Zometeen krijg je Suarez, Lindgren, Enoh en Lodeiro nog weer terug. Wie wil je dan op de bank zetten en wie op de tribune? Ajax heeft een brede selectie, zeker als je Mido en Sulejmani al meetelt.
En wie van die spelers kan er achterin spelen? En welke van de 4 is een pinchhitter? Ik zeg niet dat Ooijer en Mido de juiste spelers zijn maar ik snap wel dat er ervaren versterkingen nodig zijn op bepaalde posities.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door raymon » zo aug 15, 2010 10:17 am

joey schreef:
Raymon schreef:Zag je gisteren de bank? Daar mag best wat ervaring bij. Goedkope spelers met kortlopende contracten. Is in principe weinig mis mee.
Er is wel wat mis mee. Dan kom je dus doorgaans bij hopeloze spelers uit. Waarom De Ridder halen als je Jozefzoon hebt? Ik vind het grote flauwekul.
De Ridder is er nog niet en tevens vond ik Jozefzoon gisteren allesbehalve overtuigend. Pantelic bleek niet hopeloos te zijn. Het idee is op zichzelf niet slecht alleen hangt het wel van de spelers af.
Nee Wimpey, Coronel en VDB maken de opstelling niet. Maar ze moeten wel zorgen dat Ajax gezond is en dat er goed beleid wordt gevoerd. Een trainer moet nooit het laatste woord, hebben, want dan koopt hij zich scheel.
De trainer heeft dan ook niet het laatste woord dus doet Ajax dat goed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 10:19 am

De Ridder hoef je niet te laten komen. Die kan er niets van.

Er zal soms best een uitzondering op de regel zijn maar over het algemeen krijg je waar je voor betaalt.

VDB was heel duidelijk: geen breedteaankopen meer. En wat doen we nu? Is dat beleid? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 10:44 am

Ben het met Raymon en Wimpey eens. Op bepaalde posities binnen een selectie kunnen er pleisters nodig zijn. Dan moet je daar als trainer voor zorgen. Als er geld was geweest dan had Ajax kunnen investeren in meer kwaliteit, maar zou de doorstroming van talent voor langere tijd geblokkeerd worden. Nu is er geen geld en sluit Ajax dus kortlopende contracten af met transfervrije spelers, waardoor de doorstroming op de lange termijn niet geblokkeerd wordt en er wel wat aan de selectie gedaan wordt. Er zitten aan beide kanten voor en nadelen, maar dit valt wel te billijken.

Verder ben ik het duidelijk met Joey eens dat dit niet betekent dat iemand als De Ridder gehaald zou moeten worden. Wat dat betreft kan Jol het ook overdrijven (nu ook weer over een nieuwe reservekeeper). Hij moet zuinig te werk gaan. Iemand als Josefzoon kan nu al minimaal wat De Ridder kan en zou in de toekomst meer kunnen brengen. Voor de positie van centrale verdediger of spits zie ik echter geen spelers die er klaar voor zijn.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door raymon » zo aug 15, 2010 11:19 am

joey schreef:De Ridder hoef je niet te laten komen. Die kan er niets van.
Ben ik met je eens. Jol zei trouwens ook dat De Ridder geen buitenspeler is maar meer een half speler. Lijkt me niet dat we daar mensen voor nodig hebben gezien de vele middenvelders die we hebben.
Er zal soms best een uitzondering op de regel zijn maar over het algemeen krijg je waar je voor betaalt.
Was het maar waar als ik de verhalen mag geloven over Atoube. ;)
VDB was heel duidelijk: geen breedteaankopen meer. En wat doen we nu? Is dat beleid? :confused.gif:
Beleid is vooral inspelen op bepaalde situaties. En Ajax probeert het op de huidige manier op te lossen. Lijkt me beter dan overjarige voetballers meerjarige contracten aan te bieden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » zo aug 15, 2010 12:20 pm

Raymon schreef:
joey schreef:
Raymon schreef:Zag je gisteren de bank? Daar mag best wat ervaring bij. Goedkope spelers met kortlopende contracten. Is in principe weinig mis mee.
Er is wel wat mis mee. Dan kom je dus doorgaans bij hopeloze spelers uit. Waarom De Ridder halen als je Jozefzoon hebt? Ik vind het grote flauwekul.
De Ridder is er nog niet en tevens vond ik Jozefzoon gisteren allesbehalve overtuigend. Pantelic bleek niet hopeloos te zijn. Het idee is op zichzelf niet slecht alleen hangt het wel van de spelers af.
Nee Wimpey, Coronel en VDB maken de opstelling niet. Maar ze moeten wel zorgen dat Ajax gezond is en dat er goed beleid wordt gevoerd. Een trainer moet nooit het laatste woord, hebben, want dan koopt hij zich scheel.
De trainer heeft dan ook niet het laatste woord dus doet Ajax dat goed.
Alsof de Ridder het beter zou doen dan Jozefzoon.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 12:52 pm

Gaan we nu tot in lengte van jaren Pantelic als voorbeeld noemen? Die man is zo eigenaardig. Bijna geen speler wacht tot de laatste dag van de transferperiode. Hij heeft een veel te hoge dunk van zichzelf.

We kunnen zo een hele waslijst opstellen van gratis of zeer goedkope spelers voor de breedte die niets bleken toe te voegen. Dat ten eerste. En ten tweede zou Ajax het anders gaan doen, dat stond in het beruchte rapport-Coronel en dat heeft VDB nog eens met veel gebral verkondigd. Dus wat willen we nou? Gaan we beleid voeren of stappen we van dat beleid af elke keer als de (een) trainer het niet naar zijn zin heeft?

Voor de duidelijkheid: ik pleit er niet voor dat Jol met vijf jeugdspelers gaat voetballen. Het gaat om de opvulling. Geef jonge spelers een plek in de selectie, dan kunnen ze naar het vereiste niveau toegroeien. En misschien verrassen ze wel. Met spelers als Leonardo, De Ridder of de Mido van de laatste vijf jaar komen we nooit verder.
En ja, soms is de speler die je kunt halen op dat moment nog iets beter dan het talent dat je in huis hebt. Moet je daarom voor de aankoop kiezen. Ik vind van niet. Voorbeeld: Braafheid was een jaar geleden beter dan Anita. Is het achteraf erg dat Braafheid niet gekomen is? Nee.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 1:50 pm

joey schreef:En ja, soms is de speler die je kunt halen op dat moment nog iets beter dan het talent dat je in huis hebt. Moet je daarom voor de aankoop kiezen. Ik vind van niet. Voorbeeld: Braafheid was een jaar geleden beter dan Anita. Is het achteraf erg dat Braafheid niet gekomen is? Nee.
Mee eens. Als het weinig scheelt dan moet de jeugdspeler de kans krijgen. Dat is immers een goedkopere speler waar een club veel tijd in heeft gestoken. Vandaar dat het me ook een prima zet lijkt van Jol om een aantal zeer kortstondige contracten af te sluiten, waardoor de doorstroming niet of nauwelijks geblokkeerd wordt.

We verschillen niet zo heel veel van mening, Joey. Het gaat echt om wat details. Ik vind ook dat jeugdspelers in Nederland vaker de kans moeten krijgen ten opzichte van tweede- of derderangs aankopen. Alleen moeten die jeugdspelers er wel klaar voor zijn. En voor de positie van centrale verdediger of centrumspits heeft Ajax geen jeugdspelers die er klaar voor zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 2:13 pm

Maar Enganche, schrik jij dan niet van namen als De Ridder, Leonardo, Mido of Ooijer? Dat schiet toch niet op? En dat allemaal in één maand, hè? Jol wil niet één breedteaankoop, maar een stuk of drie. En dan graag ook nog een extra keeper erbij.

Kijk, Ajax heeft voor een bepaalde koers gekozen. We zouden gaan inzetten op de jeugd. Daarom zouden er geen breedteaankopen meer gedaan worden. Voordeel daarvan was ook dat het weinige geld geïnvesteerd kon worden in spelers die echt iets toevoegden. Dus... El Hamdaoui kopen past in dat beleid. (Ik heb het er nu niet over of het geld daarvoor er was, wat ik betwijfel. Het gaat om het principe.) Maar daarmee is het geld dus OP. Dan moet je niet gaan schipperen. Het is het een of het ander. Of je koopt een aantal niet zo heel bijzondere spelers voor je geld, of je koopt één goede speler en doet het verder met de jeugd. Allebei kan niet, dan saneer je dus niet. Want dan komen er nieuwe, middelmatige spelers op de loonlijst.

Ik weet wel dat er een risico zit aan werken met de jeugd. Maar dat risico is er ook als je goedkope spelers voor de breedte binnenhaalt. Je hebt geen enkele garantie dat: 1. Ooijer fit blijft, 2. Mido afgetraind en gretig is, 3. De Ridder iets toevoegt, 4. Leonardo er zin in heeft.

Voor trainers is het gras bij de buren altijd groener. Zelfs Van Gaal wilde Ronaldo hebben, terwijl in de A1 Kluivert rondliep. Ronaldo was verder, zei hij. :confused.gif: Wie bij Ajax trainer wil zijn, moet zich aanpassen. Wij zijn geen Manchester City.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » zo aug 15, 2010 2:19 pm

Ronaldo was toch ook veel beter dan Kluivert?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 2:22 pm

Ietsje misschien, maar dat was geen reden om vijftien miljoen uit te geven. En denk niet dat Ronaldo zo goed bij Ajax paste als Kluivert.

Trainers zijn gewoon zo. Hun kop ligt op het hakblok. (Met Van Gaal viel het overigens best mee.)
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52106
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » zo aug 15, 2010 2:28 pm

Dan aan jou een vraag, joey. Stel je bent trainer van Ajax. Zou je met Oleguer, Blind en Kappelhof als defensieve back-up het seizoen in durven gaan?

En met Suk en Bodul als alternatieven voor El Ham?

Ik zou dat niet willen. Dus dat Jol reageert, vind ik logisch.

Maar ik zou hem als directie wél kritisch volgen en een spiegel voorhouden. Atouba, die Brazilianen, Verhoeven, Suk, Lodeiro, dat heeft tot op heden alleen maar veel geld gekost. Pantelic en de Zeeuw zijn redelijke versterkingen gebleken, El Ham heeft klasse.

Ooijer, Mido voor een jaar vind ik een aanvaardbaar risico. Stop-gap signings, het is niet anders. De Ridder, Leonardo en een 3e keeper dienen een veto te krijgen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48012
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » zo aug 15, 2010 2:33 pm

Ik zou dat wel durven inderdaad. In de winter is Cvitanich er ook gewoon weer bij. Mido is tegen die tijd misschien ook een keer fit.

Ooijer vind ik echt helemaal niets speciaals. Oleguer is zeker niet minder en op de backpositie is Blind ook prima als bankzitter. Overigens kun je in noodgevallen Lindgren ook nog als CV neerzetten.

wimpey
Berichten: 52106
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » zo aug 15, 2010 2:40 pm

Het is wel duidelijk dat Blind bij Jol helemaal onderaan in de pikorde staat. De Zeeuw ging er gisteren uit en nog mocht Blind er niet in....

Cvitanich is niet verhuurd om terug te keren, lijkt me. Die komt onder Jol echt niet meer aan de bak. Ajax zal van hem en zijn salaris af willen.

Ik zie Oleguer, gezien zijn inbreng en salaris, nog wel vertrekken richting El Henk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 2:44 pm

joey schreef:Maar Enganche, schrik jij dan niet van namen als De Ridder, Leonardo, Mido of Ooijer? Dat schiet toch niet op? En dat allemaal in één maand, hè? Jol wil niet één breedteaankoop, maar een stuk of drie. En dan graag ook nog een extra keeper erbij.
Ik denk dat Mido en Ooijer, kijkend ook naar de concurrentie vanuit de jeugd, weldegeijk iets toe kunnen voegen aan Ajax. Bij Mido heb ik dan meer twijfels vanwege het feit dat hij de afgelopen paar jaar zelden topfit is geweest. Ooijer is duidelijk over the hill, maar puur kijkend naar de verdedigende kwaliteiten van z'n drie concurrenten vind ik dat hij best kans maakt op behoorlijk wat speeltijd. Zo'n Oleguer, dat is toch een ramp? Shitplayer with a shit attitude. Maar goed, dat is afwachten.

De Ridder en Leonardo hebben niets bij Ajax te zoeken.
Kijk, Ajax heeft voor een bepaalde koers gekozen. We zouden gaan inzetten op de jeugd. Daarom zouden er geen breedteaankopen meer gedaan worden. Voordeel daarvan was ook dat het weinige geld geïnvesteerd kon worden in spelers die echt iets toevoegden. Dus... El Hamdaoui kopen past in dat beleid. (Ik heb het er nu niet over of het geld daarvoor er was, wat ik betwijfel. Het gaat om het principe.) Maar daarmee is het geld dus OP. Dan moet je niet gaan schipperen. Het is het een of het ander. Of je koopt een aantal niet zo heel bijzondere spelers voor je geld, of je koopt één goede speler en doet het verder met de jeugd. Allebei kan niet, dan saneer je dus niet. Want dan komen er nieuwe, middelmatige spelers op de loonlijst.


Er zijn deze zomer wel behoorlijk veel contracten afgelopen, Joey. En er zijn nog jongens verkocht of verhuurd ook. Ik snap wel dat Jol dat niet allemaal met jeugdspelers wil opvangen. Zo'n gemiddelde leeftijd als bij Feyenoord is ook niet ideaal. Er zijn dus ook weer een paar contracten bij gekomen, maar per saldo is Ajax dus van aardig wat contracten af. En na dit seizoen lopen de contracten van Sno, Wielaert, Oleguer en Bodul af, maar ook de contracten van de pleisters die Jol heeft aangetrokken.

Ik vind wel dat Jol, die veel vrijheid heeft gekregen, moet oogsten met deze selectie. Dat betekent voor een club als Ajax dus Kiev uitschakelen en/of dit seizoen kampioen worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » zo aug 15, 2010 2:47 pm

Enganche schreef:Zo'n Oleguer, dat is toch een ramp? Shitplayer with a shit attitude.
Waarom moest Oleguer dan met alle geweld blijven van Jol.

Lionel
Berichten: 47621
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » zo aug 15, 2010 4:08 pm

Precies BZ.

Jol wilt gewoon kopen kopen kopen... En dat is fout. Als hij ook nog eens Ooijer en Wielaert was kwijtgeraakt dan snapte ik het best. Nu niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door mattie » zo aug 15, 2010 7:35 pm

brigade zuid schreef:
Enganche schreef:Zo'n Oleguer, dat is toch een ramp? Shitplayer with a shit attitude.
Waarom moest Oleguer dan met alle geweld blijven van Jol.
Dan heb je helemaal geen verdedigers. Ooijer speelde 1 wedstrijd op het WK en deed zeer goed. Waarom bij Ajax zou dit niet kunnen?
Mido zou ik niet halen... Geef Mickey nu maar eens een goede kans.

Daarnaast schijnt nu Aston Villa interesse te hebben voor JOl.... Daar gaan we weer.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » zo aug 15, 2010 7:46 pm

Klopt.
'Weer Engelse interesse voor Jol'
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Na de soap rond Ajax-trainer Martin Jol en Fulham, zou nu een andere Engelse club belangstelling voor hem hebben. Engelse media melden dat hij in beeld is bij Aston Villa. Eerder deze week verliet coach Martin O'Neill onverwacht de club.

Jol zou interesse hebben in een overgang naar de Engelse club als Villa bereid is miljoenen neer te tellen om Ajax te compenseren.

Volgens de tabloid News of the World, kan Jol komende week al in dienst treden bij Aston Villa als zijn persoonlijk eisen worden ingewiligd. Hij zou een salaris willen van circa 2,5 miljoen euro.

Tot nu toe neemt assistent-trainer Kevin MacDonald de honours waar bij Villa. De club won zaterdagmiddag zijn eerste competieduel tegen West Ham United en won met 3-0.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » zo aug 15, 2010 7:49 pm

News of the World, dubieus tot compleet verzonnen. Mocht het waar zijn: als Villa betaalt (wat was het ook weer; iets van 8 miljoen euro?) mogen ze hem hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 10:04 pm

Misschien zet Jol de deur op een kier voor het geval Ajax de CL niet haalt? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41157
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2010 10:26 pm

Misschien doet Ajax dat zelf wel. Stel je nu eens voor dat we de CL niet halen, die inkomsten dus missen, en vervolgens 'gecompenseerd' worden door Aston Villa door zo ongeveer het startgeld voor de poulefase op tafel te leggen. Dan wil ik wel eens zien wat er gaat gebeuren.

Overigens ben ik van mening dat Jol het absoluut niet kan maken om nu nog te vertrekken. Daarvoor is er de afgelopen weken te veel gebeurd. Maar goed, ik snap dat dat weinig waard is in de voetbalwereld.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 10:29 pm

Geen CL betekent onrust. Ga daar maar vanuit.

Zeker niet uitgesloten inderdaad dat Jol vertrekt en Ajax de poen pakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13837
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jinne » zo aug 15, 2010 10:31 pm

Duh, er is geen doemscenario dat jij niet uitsluit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 10:34 pm

Een doemscenario? Ajax houdt niet op te bestaan, hoor. :confused.gif:

Het zal Jol zwaar worden aangerekend als hij de CL niet haalt.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie