PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Lionel

Re: PSV 2010-2011

Bericht door Lionel »

Misschien staat het Koningskoppel Berg-Koevermans op...
IK GELOOF!!!!!!
Baseman

Bericht door Baseman »

Toivonen is bezig aan een heel aardig seizoen, maar hij is nog wat wisselvallig en hij is tijdens de wedstrijden wel eens afwezig. Qua duelkracht zal PSV hem missen, maar Bakkal is geen verkeerde vervanger natuurlijk. Labyad kan uit goed uit de voeten op die positie, evenals Nijland.

Toivonen is belangrijk, maar nog niet onmisbaar.
jabu

Bericht door jabu »

Labyad komt op het moment niet in de plannen van Rutten voor. Wat vind jij er overigens van dat Rutten de laatste tijd Wuytens lijkt te verkiezen boven Bakkal? Heb jij ook het gevoel dat hij een beetje op een zijspoor is beland?
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Als je tegen Ajax op de tribune zit, kun je dat wel stellen volgens mij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Lionel

Bericht door Lionel »

Rutten wilde een signaal afgeven ofzo.
IK GELOOF!!!!!!
Baseman

Bericht door Baseman »

Bakkal is een goede en multifunctionele speler, maar hij is niet iemand die voorop gaat in de strijd en hij heeft nog moeite om 90 minuten lang geconcentreerd te blijven.
Daarbij kwam blijkbaar dat hij niet goed trainde in de ogen van Rutten, hij was niet fel genoeg. Om hem dat duidelijk te maken mocht Bakkal tegen Ajax daarom op de tribune plaatsnemen.

Dat Wuytens nu meer speeltijd krijgt heeft te maken met de positie waarop Wuytens speelt (Bakkal kan ook als verdedigende middenvelder spelen, maar Rutten gebruikt hem meer als aanvallende middenvelder of als buitenspeler) en met de wijze waarop Wuytens zich aan het profileren is.
Duke

Bericht door Duke »

Bakkal hecht geen waarde aan verwijten Rutten in media

EINDHOVEN - Van de voorselectie voor hetWK in Zuid-Afrika naar de tribune. PSV'er Otman Bakkal beleeft nog weinig plezier aan dit voetbalseizoen. Zijn kansen zouden kunnen keren, nu concurrent Ola Toivonen vier wedstrijden is geschorst.

Een kort vraaggesprek tussen het AD en Otman Bakkal.

Zo ben je international en basisklant bij PSV, zo zit je op de tribune tegen Ajax. Dat moet pijnlijk zijn geweest?
,,Het kwam wel als een verrassing, ja. Ik heb het er met de trainer over gehad. Wij zijn duidelijk geweest naar elkaar toe, weten wat we ervan vinden.''

Wat is de conclusie na dat gesprek met Fred Rutten?
,,Dat houd ik liever tussen ons.''

Neem je jezelf iets kwalijk?
,,Ik verwijt mezelf niets, heb er alles aan gedaan. Maar dat dit een teleurstellend seizoen is, lijkt me duidelijk.''

De trainer heeft aangegeven dat hij felheid bij je mist.
,,Ach, ik hecht niet veel waarde aan wat er via de media naar buiten komt. Voor mij is het gesprek dat ik met de trainer heb gehad, belangrijker.''

Je verloor eerst de concurrentiestrijd van Ola Toivonen en toen Ibrahim Afellay vertrok, kreeg Atiba Hutchinson de voorkeur op het middenveld. Kwam dat hard aan?
,,Nou, ik had niet verwacht dat ik meteen na de winterstop een kans zou krijgen. Het zou wachten worden op blessures of schorsingen. Nee, niet op een mindere periode van PSV. Daar heb ik geen moment rekening mee gehouden.''

Nu is Ola Toivonen vier wedstrijden geschorst. En dus speel jij zaterdag tegen Excelsior?
,,Zo ver wil ik niet op de zaken vooruit lopen. We zullen zien wat er gebeurt. Ik heb nooit een voorkeur uitgesproken voor een bepaalde positie, maar vorig seizoen heb ik in tachtig procent van de wedstrijden juist op die plek in de basis gestaan.''

Zie je nog een toekomst voor jezelf in Eindhoven?
,,Zo ver kijk ik op dit moment niet vooruit, dat heb ik nooit gedaan. Eerst wil ik met de ploeg strijden voor het kampioenschap, daarna komt de rest.'' (MARTIJN VAN BEETEN)
www.ad.nl

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Die wil weg, zo te lezen.
Het stinkt aan alle kanten!
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Jep. Iets voor Ajax?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Lionel

Bericht door Lionel »

Zeker weten. Met Siem achter Eriksen!
IK GELOOF!!!!!!
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Is het niet een tweede Aisatti? We hebben sowieso veel middenvelders, daar moeten er eerst een aantal van vertrekken. Demy voorop.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Alexander

Bericht door Alexander »

Vindt Bakkal echt een hele goede middenvelder, eigenlijk 1 van de betere spelers van PSV. Snap er weinig van waarom hij niet speelt. Staat vaak op de goede plek en speelt fantastisch tussen de linies. Niks mis met deze jongen.
Justin
Contacteer:

Bericht door Justin »

Die jongen is al 26 en speelt niet eens in de basis bij PSV. Misschien is hij toch niet zo goed als wij denken?
Lionel

Bericht door Lionel »

Misschien. Maar ook iemand die maar net afviel voor de selectie van de nummer twee van de wereld.
IK GELOOF!!!!!!
Justin
Contacteer:

Bericht door Justin »

Ik bedoel meer te zeggen: Rutten is misschien geen geweldige trainer, maar als Bakkal zo goed is als wij denken zou hij natuurlijk wel spelen.

Sowieso speelt Bakkal zijn beste wedstrijden tegen Ajax. Misschien staan die wat meer in ons geheugen gegrift.
SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart »

Ik zag Berg eergisteren in de AH in Eindhoven. Best klein eigenlijk, ik had hem veel langer verwacht. En niet eens Nederlands praten met zijn vriendin, het is een schande! :666.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Wat deed jij in Eindhoven als ik vragen mag?
SylvievdVaart

Weekendje vriendinnen bezoeken en genieten van de stad.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
generaal

Bericht door generaal »

SylvievdVaart schreef:Ik zag Berg eergisteren in de AH in Eindhoven. Best klein eigenlijk, ik had hem veel langer verwacht. En niet eens Nederlands praten met zijn vriendin, het is een schande! :666.gif:
Ben je tegenwoordig nou ook al klein als je 1.83 bent?
SylvievdVaart

Nou ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik hakken van 12 centimeter hoog aan had :smallgrin.gif:
Duke

Bericht door Duke »

Een gouden les voor voetbalclubs: koop goeie spelers, geen slechte

COLUMN Van de laatste elf spelers die Ajax haalde, kwamen er zes zonder een scoutingrapport binnenstruikelen. Dat weet u al een tijdje, want Hans van der Zee lekte dat naar De Telegraaf en naar VI en naar weet ik veel wie nog meer. 'Het druiprek' noemden ze Van der Zee vroeger altijd al bij PSV. Hans bleef maar lekken.

Nu vind ik het persoonlijk juist erg meevallen, zes van de elf Ajax-spelers zonder scoutingrapport. Het klinkt veel schokkender dan het is, want scoutingrapporten zijn zoals van die ambtelijke werkgroeprapporten, samengesteld door commissies en stuurgroepen. Veel geblaat en weinig wol.

Al die verhalen van technisch directeuren over stapels scoutingdossiers en psychologische tests en uitgebreide videoanalyses; negeer ze. Ten minste de helft van alle aangekochte eredivisievoetballers is stomtoevallig aan komen waaien. Nattevingerwerk is het vaak. Gekocht met een seizoensgids op schoot, of op basis van één vaag wedstrijdje.

In het blad NUsport vertelde Harry van Raaij deze week het prachtige verhaal over hoe Romário in 1988 bij PSV belandde. Een rits van hilarische toevalligheden, resulterend in misschien wel de beste internationale transfer ooit van een Nederlandse club. En er kwam geen scoutingrapport aan te pas.

PSV wilde eigenlijk Marc Degryse destijds, vertelde Van Raaij, maar Club Brugge deed een beetje lastig. De Belgen wensten eerst hun zo vurig gewenste nieuwe spits vast te leggen, alvorens over een transfer van Degryse te praten. En die beoogde nieuwe spits van Club Brugge, zo hoorde PSV uit zeer betrouwbare bron, was een aanvaller die furore had gemaakt op de Olympische Spelen van 1988.

En ja hoor, daar kwamen de PSV'ers in actie, als een stelletje hitsige speurhonden. Een olympische aanvaller, hmm, wie zou dat nou kunnen zijn? Een Afrikaantje misschien? Een Braziliaantje? Vlug riep manager Kees Ploegsma zijn 9-jarige zoon uit bed, Keesje junior. ,,Keesje!? Weet jij toevallig hoe de spits van het Braziliaans olympisch elftal heet?'' ,,Ja!,'' riep kleine Keesje naar beneden. ,,Romário! Of zoiets!''

Aha, Romário of zoiets. Dat moest hem zijn! Snel een vlucht naar Rio boeken. Tolk regelen, Guus Hiddink mee, Kees Ploegsma mee. Halsoverkop het vliegtuig in. Net op tijd. Taxi op het vliegveld. Opschieten. Doorrijden. Hoe sneller Romário een contract onder zijn neus had liggen, hoe groter de kans dat Club Brugge op het nippertje was afgetroefd.

Het lukte, zoals u weet. Maar PSV vond het wel zo netjes om Brugge nog even af te bellen. Zo zijn ze, hè, bij PSV. Een nette, fatsoenlijke club. Dus meldde PSV telefonisch dat Degryse gewoon in Brugge kon blijven, want de Eindhovenaren hadden toch maar een andere spits gekocht. Romário, heette hij.

,,Romário?,'' antwoordde de voorzitter van Club Brugge. ,,Nooit van gehoord. Maar geen probleem, hoor, want wij hebben ook een hele goeie nieuwe spits. Frank Farina is zijn naam. Uit Australië. Deed het hartstikke goed op de Olympische Spelen laatst. Maar succes ermee, hè, met die Romário. Of zoiets.''

Het is een uitzonderlijk mooi verhaal, maar echt uitzonderlijk is het niet eens. Voetbalclubs leven van dit soort samengelopen omstandigheden. Luis Suarez had nooit in Nederland gespeeld, als de Groningers Hans Nijland en Henk Veldmate niet even tussendoor bij een wedstrijdje in Uruguay waren gaan kijken, terwijl ze eigenlijk voor een heel andere speler (Figueroa van River Plate) naar Zuid-Amerika waren gereisd. Suarez werd nog dezelfde avond getackeld, in een hotel in Montevideo.

En zo hoort het. Scoutingrapporten, gebruik ze om de vergaderingen wat op te leuken, maar maak ze vooral niet te belangrijk. Harry Redknapp, manager van Tottenham Hotspur, stelt zijn spitsenkoppel altijd samen op basis van dood-simpele doelpuntenlijstjes. Komen ze bij elkaar opgeteld tot minder dan 35 goals in de afgelopen twee seizoenen? Dan gaat de transfer niet door.

En een andere gouden les van Redknapp: koop zo weinig mogelijk slechte spelers en zoveel mogelijk goeie. Met goeie spelers win je meestal, namelijk, en met slechte spelers niet. Goeie spelers kopen en geen slechte spelers, daar gaat het allemaal om, bij een voetbalclub. Zo schitterend simpel is het. (SJOERD MOSSOU)
www.ad.nl

Salvador Dali
SylvievdVaart

Excelsior staat met 1-0 voor.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Aiighhtttt!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
SylvievdVaart

Sow hey, zag die Doedel dan net een fopduik maken!
Rooie

Bericht door Rooie »

Ook zeldzaam dat er een scheids is die er niet intrapt.
Gesloten