KNVB-Beker 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Ramona » do mar 03, 2011 11:51 am

donderdag 3 maart 2011 11:10 uur

FC Twente-fans belagen FC Utrecht-spelers
UTRECHT - De verloren bekerwedstrijd van FC Utrecht bij FC Twente heeft een vervelend staartje gekregen.


De FC Utrecht-spelers Sarota, Demouge en Vorstermans liepen na het duel naar hun auto. Een groep van 150 Twente-supporters liep achter hen aan.

Vorstermans werd vastgepakt en kreeg een aantal schoppen. Hij raakte niet gewond.

Of er aangifte is gedaan en of er mensen zijn aangehouden is niet bekend.


http://www.rtvutrecht.nl/

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Pietje » do mar 03, 2011 11:53 am

Epi????? :hypocrite.gif:

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door FCT-Bantje » do mar 03, 2011 12:02 pm

Als dit waar is zijn het een stelletje idioten!!

Wat ik wel raar vind
Ramona schreef:
donderdag 3 maart 2011 11:10 uur

FC Twente-fans belagen FC Utrecht-spelers
UTRECHT - De verloren bekerwedstrijd van FC Utrecht bij FC Twente heeft een vervelend staartje gekregen.


De FC Utrecht-spelers Sarota, Demouge en Vorstermans liepen na het duel naar hun auto. Een groep van 150 Twente-supporters liep achter hen aan.

Vorstermans werd vastgepakt en kreeg een aantal schoppen. Hij raakte niet gewond.

Of er aangifte is gedaan en of er mensen zijn aangehouden is niet bekend.


http://www.rtvutrecht.nl/
Waar was dit. Neem aan dat Utrecht met de bus naar Enschede is gekomen?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Pride of Amsterdam » do mar 03, 2011 12:12 pm

Volgens mij hebben zij niet gespeeld en zaten ze dus niet bij de selectie. Zijn dus waarschijnlijk op eigen gelegenheid naar het stadion gekomen.... denk ik. Bizar verhaal zeg.
Op naar de vierde ster!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Justin » do mar 03, 2011 12:22 pm

Typisch geval van 'wij tegen iedereen' waar Epi het al over had. Dit valt vast ook wel op een manier te rechtvaardigen.

:excited.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Khraa » do mar 03, 2011 12:25 pm

Deze Twente-"supporters" hebben een goed voorbeeld genomen aan de spelers en staf van Twente
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door FCT-Bantje » do mar 03, 2011 12:28 pm

Pride of Amsterdam schreef:Volgens mij hebben zij niet gespeeld en zaten ze dus niet bij de selectie. Zijn dus waarschijnlijk op eigen gelegenheid naar het stadion gekomen.... denk ik. Bizar verhaal zeg.
Ik elk geval te triest voor woorden. Dit heeft niets met voetbal of met het supporter zijn te maken. Helaas zal het wel nooit bekend worden wie dit gedaan heeft.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Daily Blind » do mar 03, 2011 1:05 pm

Niet de eerste keer dat die twente supporters zich niet kunnen gedragen richting andere spelers. Walgelijk publiek!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 03, 2011 1:49 pm

En wij moeten niet de onschuld spelen hier! Hebben we zelf ook last van gehad.
Het is niet goed te praten, hoop ook dat er aangifte is gedaan.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door FCT-Bantje » do mar 03, 2011 2:01 pm

Zlatan Son of God schreef:Niet de eerste keer dat die twente supporters zich niet kunnen gedragen richting andere spelers. Walgelijk publiek!
Top reactie scheer iedereen maar over één kam :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Jöhnk » do mar 03, 2011 6:39 pm

Klopt het dat de voorzitter van de FC Utrecht fanclub gisteren commentaar gaf? De Chat dit, de Chat dat, blablabla.

Snel weer terug naar de ZDF.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Oscarito » do mar 03, 2011 11:33 pm

Pietje schreef:Epi????? :hypocrite.gif:
Volgens mij is die weer ergens onder een steen gedoken. Ik zal hem in ieder geval gaan missen. Epi zorgt gegarandeerd altijd voor een smile op m'n face. :smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Dubbel » vr mar 04, 2011 7:05 am

Weet natuurlijk niet precies wat er is voorgevallen maar in algemene zin wil ik graag kwijt dat ik tegen het in elkaar meppen van spelers ben. Zelfs die van Fc U of Feyenoord. Ben dan ook heel benieuwd of ze dit willen verkopen als een goeie actie.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Lionel » vr mar 04, 2011 9:56 am

Alleen Toivonen.
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr mar 04, 2011 10:24 am

150 Twente fans vallen 3 Utrecht spelers aan aan het eind van de wedstrijd, buiten het stadion, waar tientallen camera's hangen, de politie in grote aantallen aanwezig is, en honderden mensen rondlopen met een mobiel met camera en video, maar niemand heeft iets gezien van een aanval of matpartij, of foto's of video's gemaakt, en de drie spelers die in elkaar zijn geslagen hebben geen schrammetje.

Ik praat hier niks goed en als die jongens in elkaar zijn geslagen moeten dat natuurlijk SVs worden maar het is een nogal bizar verhaal.

Vanuit Twente perspectief is dit het verhaal (zal wel afgeschoten worden maar ik zet het er toch maar neer). Officiele Twente verklaring: Utrecht heeft zelf de kaarten voor de spelers, inclusief parkeerkaarten, weggegeven aan VIP gasten, waardoor er onduidelijkheid ontstond. Twente beweert wel degelijk andere parkeerplaatsen te hebben aangeboden, dicht bij het stadion. Ooggetuigen: er heeft een woordenwisseling (en wellicht verbale intimidatie) plaatsgehad met 1 van die Utrecht spelers, degene die beweert dat hij in elkaar geslagen is ik kan zo even niet op de naam komen. Niemand was zich ervan bewust dat het een speler was overigens. Volgens onze ooggetuigen is er geen klap gevallen. Als dat wel het geval is moeten er maatregelen worden genomen, natuurlijk. Ik wil ook wel geloven dat die andere twee zich geintimideerd hebben gevoeld en weg hebben moeten rennen maar jezus. Degene die dat nog nooit heeft meegemaakt bij een uitpot moet ik nog tegenkomen.

Het hypocriete gedoe vanuit Utrecht is inmiddels hemeltergend. Ik neem aan dat Ajax fans het ook wel meegemaakt hebben bij Utrecht uit. Oerwoudgeluiden, uitfans die uit het vak worden geslagen, alles hebben we daar al meegemaakt. En nu de boel opfokken over een incident waar tot nu toe nog geen enkel bewijs is?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Duke » vr mar 04, 2011 10:32 am

Utrechters vergeten klappen in Enschede 'nooit meer'

UTRECHT - Adam Sarota was gisteren één van de drie spelers van FC Utrecht die na afloop van het verloren bekerduel in Enschede in een beangstigende situatie terecht kwam. De Australische middenvelder werd samen met Frank Demouge, Ismo Vorstermans en een broer van Tommy Oar belaagd door FC Twente-supporters.

Vorstermans kwam er het slechtst van af met een dikke bult op zijn hoofd en het kwijtraken van zijn telefoon. Maar net als zijn collega's iss hij vooral aangeslagen.

Eigen vervoer
Het trio maakte om voetbaltechnische en medische redenen geen deel uit van de Utrecht-selectie en reed met eigen vervoer naar de Grolsch Veste.

Toen ze na afloop naar de auto terugliepen, bevonden ze zich plotseling terug temiddden van twee groepen Twente-supporters. Daarna brak de chaos los en kreeg Vorstermans rake klappen en schoppen te verwerken.

Aangeslagen
Adam Sarota toont zich vandaag op de website van Sport-Promotion nog danig aangeslagen. ,,We liepen met zijn vieren terug naar de auto om naar huis te rijden, toen we een soort van supportershome passeerden. Daar stonden twee groepen iets uit elkaar. Wij moesten er dus wel tussendoor lopen", zegt Sarota.

Chaos
,,Toen we zo'n beetje in het midden waren, werd er plotseling geroepen dat er Utrechters waren. Toen brak de chaos los. Er werd getrokken, geduwd en gescholden. We hebben het op een lopen gezet. Het was compleet onoverzichtelijk wat er gebeurde, maar we zagen wel dat er gevochten werd. We zijn naar de hoofdingang van het stadion gerend, waar bewaking stond. Daar merkten we dat we Ismo kwijt waren", gaat Sarota verder.

Bult op hoofd, telefoon weg
Sarota, Demouge en de broer van Oar konden weg komen, Vorstermans had minder geluk. Hij kreeg slagen tegen zijn hoofd en werd geschopt door Twente-fans. ,,Een kwartier later konden we alsnog bij onze auto komen en troffen we Ismo weer. We hadden geprobeerd hem te bellen, maar dat lukte niet. Zijn telefoon is tijdens de vechtpartij gestolen of hij is hem verloren. We zijn direct ingestapt en zijn weggereden. Met Ismo. Hij had een aardige bult op zijn hoofd en was aangeslagen. Dat waren we allemaal.''

Paniek
In Utrecht brak er vandaag ook nog eens paniek uit toen Vostermans niet op de training van FC Utrecht verscheen. Telefonisch was hij onbereikbaar en bij een bezoek aan zijn huis bleek hij niet aanwezig. ,,Misschien dat hij alsnog naar de dokter is gegaan. Buiten die bult en de emotie, zag hij er verder wel oké uit toen we terugreden.''

Sarota denkt dat de Twente-aanhangers de spelers voor fans aanzagen. ,,Ik denk niet dat ze ons hebben herkend als spelers. Er werd geroepen dat er Utrechters liepen, dus ga ik er vanuit dat zij aan fans van ons dachten. Maar beangstigend was het."

'Dit vergeten we nooit'
,,Ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit meer mee te maken. En wat denk je van de broer van Tommy Oar? Die was nog nooit in Nederland geweest. Dit was zijn eerste bezoek aan een Nederlandse voetbalwedstrijd. Die zal hij nooit meer vergeten. Maar dat geldt voor ons allemaal trouwens.''

Vandaag of anders morgen zullen de spelers aangifte doen bij de politie. Dat is besloten na overleg met technisch directeur Foeke Booy en de veiligheidscoördinator van FC Utrecht.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door 999 » vr mar 04, 2011 11:55 am

Het contrast van wat Epi er over schrijft en de berichtgeving in de media is wel heel groot ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Duke » vr mar 04, 2011 12:06 pm

Tendentieuze berichtgeving van randstedelijke media. Tukkers maak je niet zo snel gek. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door 999 » vr mar 04, 2011 12:35 pm

:smallgrin.gif:

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr mar 04, 2011 1:04 pm

999 schreef:Het contrast van wat Epi er over schrijft en de berichtgeving in de media is wel heel groot ...
Het feit dat de NOS er in het geheel niet over bericht zegt veel. Er zijn er een stel weggerend voor Twente fans, nou nou nou, het moet niet gekker worden he in dit land.

Twente fans hebben de media ondertussen filmpjes opgestuurd van Utrecht fans die in het stadion Twente stewards aanvallen. Ook naar FC Utrecht zelf. Stelletje hypocrieten.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » vr mar 04, 2011 1:04 pm

Nou ik wacht weer op de zalvende woorden van Munstermann, Van Halst en laat deze keer ook maar de Comissaris van de Koningin opdraven.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr mar 04, 2011 1:26 pm

GangstaRiB schreef:Nou ik wacht weer op de zalvende woorden van Munstermann, Van Halst en laat deze keer ook maar de Comissaris van de Koningin opdraven.
Zalvend? Net Van Halst op VI radio gehoord, hij is zichzelf nog net niet aan het kastijden. Ik word er moe van, van dat braafste jongetje van de klas willen zijn. Als dat Utrecht plebs in het stadion Twente stewards in elkaar slaat houdt Twente de mond dicht en zoekt de media niet. En nu wel voor een minder vergrijp dat plaatsvond in de openbare ruimte uitgebreid excuses aanbieden? We zijn als club veel te braaf.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door peter » vr mar 04, 2011 2:27 pm

Als je geen braafste jongetje wil zijn dan moet je de volgende keer geen excuses aanbieden en die spelers wat harder toetakelen inderdaad. Dat zou Twente echt goed doen inderdaad. :biggthumpup.gif:

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr mar 04, 2011 2:55 pm

Peter schreef:Als je geen braafste jongetje wil zijn dan moet je de volgende keer geen excuses aanbieden en die spelers wat harder toetakelen inderdaad. Dat zou Twente echt goed doen inderdaad. :biggthumpup.gif:
Twente mag van mij best excuses aanbieden. Maar dan ook de volgende keer de mond opentrekken over wat Utrecht aanricht in het Twente stadion. En de wedstrijd in de Veste een keer stilleggen als er voor de duizendste keer vuurwerkgeluiden worden gemaakt. Twente houdt zich aan een stilzwijgende afspraak. Je piept niet over andere supporters bij de media omdat je weet dat je eigen supporters ook geen lieverdjes zijn. Utrecht daarentegen stelt zich hier uitermate hypocriet in op. Of misschien vinden ze dat stewards lager in de rangorde staan dan spelers of zo.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: KNVB-Beker 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » vr mar 04, 2011 3:13 pm

Epi Drost schreef:
GangstaRiB schreef:Nou ik wacht weer op de zalvende woorden van Munstermann, Van Halst en laat deze keer ook maar de Comissaris van de Koningin opdraven.
Zalvend? Net Van Halst op VI radio gehoord, hij is zichzelf nog net niet aan het kastijden. Ik word er moe van, van dat braafste jongetje van de klas willen zijn. Als dat Utrecht plebs in het stadion Twente stewards in elkaar slaat houdt Twente de mond dicht en zoekt de media niet. En nu wel voor een minder vergrijp dat plaatsvond in de openbare ruimte uitgebreid excuses aanbieden? We zijn als club veel te braaf.
Ja, maar bij Twente willen ze wel erg (lees: te) graag laten weten dat ze spijt hebben. Douglas vanuit de club voor 4 wedstrijden schorsen heeft het goed gedaan in de media (Twente keurt dat soort dingen af, terwijl andere clubs het gedrag goedpraten.. je kent het wel). Maar die 4 wedstijden schorsen was natuurlijk een 'safe bet', want Twente wist dondersgoed dat de KNVB zwaarder ging straffen. Voor de buitenwereld was Twente het toonbeeld van fatsoen, terwijl dat nergens op sloeg.

Ook het distantieren van het gedrag van Preud'homme kwam rijkelijk laat. De reactie van heel Twente op de betreffende beslissingen van de scheidsrechter in de wedstrijd AZ - Twente heeft nog geen club geëvenaard volgens mij. Het schuim van trainer en voorzitter stond op de monden.

Plaats reactie