FC Twente toont interesse in NAC'er Schilder
Robbert Schilder mag zich in de belangstelling weten van FC Twente. De Tukkers zien in de middenvelder een mogelijke opvolger van Theo Janssen, weet NUsport.
Gevraagd naar de interesse van FC Twente, reageert zaakwaarnemer Sjaak Swart instemmend. "FC Twente is geïnteresseerd", aldus Swart tegenover het magazine. De belangstelling lijkt echter pas concreet te worden wanneer de toekomst van Janssen duidelijk is. De middenvelder zinspeelde al eerder op een vertrek bij de regerend landskampioen.
Schilder is sinds het seizoen 2009/2010 speler van NAC Breda. Eerder kwam de linkspoot uit voor Ajax. Die club verhuurde hem in het seizoen 2007/2008 aan Heracles Almelo. In Breda heeft Schilder nog een contract tot de zomer van 2013.
Voetbalprimeur
FC Twente 2010-2011
Re: FC Twente 2010-2011
Goede speler.
Schilder als opvolger van Janssen is wel beduidend minder.
Nederlandse backs kopen buitenlandse backs die voldoen aan het Nederlandse principe. Ziet er leuk uit als het mee opkomt, verdedigend matig.joey schreef:[Een Nederlands probleem? Met twee buitenlandse backs?![]()
Ja, ons seizoen zou verkloot zijn. Maar Ajax heeft natuurlijk verschrikkelijk lopen kloten. Het zou een godswonder zijn als we dit slechte seizoen afsloten met de hoofdprijs. Dan moeten we god op onze blote knietjes danken en hopen dat er volgend jaar beter gevoetbald wordt.
Ajax moet het maar laten zien. Anders verdienen we ook niets.
Ajax, PSV en Twente hebben alledrie lopen kloten dit seizoen. Maar dat heeft de competitie er niet minder leuk op gemaakt.
Maar als je zondag om half vijf op plaats drie staat denk je in ieder geval hebben we de beker nog. Zoveel prijzen wint ook Ajax niet meer tegenwoordig. Daarom denk ik dat die laatdunkendheid over de beker nep is.roelf_schepers schreef:Precies, als je zondag met de schaal in je handen staat, dan denk je niet, "goh, wat had ik toch graag die beker gehad".
Ajax heeft de beker volgens mij de laatste 6 jaar drie keer gewonnen. Nee, dat zou nauwelijks een pleister op de teleurstelling zijn als we zondag onverhoopt niet winnen.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ajax deed dat in het verleden met Bruno Silva en Ogararu en op links met namen die ik niet wil herhalen haha. Wat dat betreft vind ik het positief dat we die posities nu 'intern' opvullen. Is nog steeds niet veel, maar het is natuurlijk overal een probleem. Linksbacks zijn erg schaars en goede rechtsbacks ook vrij bijzonder. Het is niet voor niets dat er veel clubs interesse hebben in vdWiel, hoor. Die jongen heeft een hopeloos seizoen achter de rug, maar nog ziet men het wel zitten in die jongen.
Dus als jij iemand tegenkomt uit de Bijlmer die bij die vliegtuigramp zijn kinderen heeft verloren vertel je ze zeik toch niet zo man, het is al weer zo lang geleden. Tsja.wimpey schreef:Dat defensieve... Wat een kind, joh. Hoe oud ben je?Epi Drost schreef: Ik snap ook wel dat je als Ajax fan liever zou zien dat Twente wat minder pragmatisch en prestatiegericht zou zijn. Maar dat is dan jammer voor je. Wen er maar aan.
Liverpool had Twente toestemming moeten geven voor het zingen van You'll never walk again.Liverpool heeft Twente officieel toestemming gegeven voor het zingen van You never walk alone na de vuurwerkramp.
Hoe lang is die open lucht show nou alweer geleden? Jaar of 10 ofzo? Dat vuurwerkgedoe is door FC Twente volledig doodgeknuffeld. Wordt er tel-kens weer bijgehaald, tot in den treure. Gezien de intensiteit lijkt het wel alsof de helft van het 1e van FC Twente destijds door gillende keukenmeiden is omgebracht.![]()
Cultuur is niet het jatten van andermans cultuurgoed. Vals sentiment ook niet. Je hebt me nog niet duidelijk kunnen maken wat er nou 'eigen' en 'anders' is aan FC Twente.
Je vraag over de cultuur van FC Twente onderschrijft dat je het succes van Twente niet begrijpt. Dat succes is gebouwd op regionale verbondenheid en trots in de hele Twentse maatschapij. Heel Twente staat achter Twente. Kijk zaterdagavond maar eens naar de beelden van de tocht van de spelersbus naar Amsterdam over de A1, leuke tip voor je alvast. Trouwens, dat hawanakilahawa, of hoe spel je dat, dat komt natuurlijk ook uit de pen van Amsterdamse componisten. Of is een fake Joodse identeit beter dan een gejat liedje van Liverpool, zeg het maar.
Onze Rosales wordt in verband gebracht met Real Madrid. Zelfs al is het volslagen onzin dan zegt het nog veel over het gebrek aan goede backs in Europa. Ik had erg veel vertrouwen in Nicky Kuiper, die jongen had echt alles voor een linksback, zowel verdedigend als aanvallend goed. Maar na die twee zware blessures betwijfel ik of hij ooit nog terug kan komen.Peter schreef:Ajax deed dat in het verleden met Bruno Silva en Ogararu en op links met namen die ik niet wil herhalen haha. Wat dat betreft vind ik het positief dat we die posities nu 'intern' opvullen. Is nog steeds niet veel, maar het is natuurlijk overal een probleem. Linksbacks zijn erg schaars en goede rechtsbacks ook vrij bijzonder. Het is niet voor niets dat er veel clubs interesse hebben in vdWiel, hoor. Die jongen heeft een hopeloos seizoen achter de rug, maar nog ziet men het wel zitten in die jongen.
Hoe kan het toch dat er zo weinig goede backs zijn? Bij mijn weten is dat nu juist een van de makkelijkere posities in het veld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik vind dat gedweep met het jodendom vreselijk. Ik heb jarenlang vele wedstrijden bezocht en het woord 'joden' nooit in de mond genomen. Gaat nergens over.Epi Drost schreef: Of is een fake Joodse identeit beter dan een gejat liedje van Liverpool, zeg het maar.
Bij FC Twente moet men gewoon van de cultuur van een van de grootste clubs ter wereld afblijven. Hún lied in god betert Enschede. Dat gaat echt nergens over. Verkracht een Duitse Schlager ofzo.
Dus als jij iemand tegenkomt uit de Bijlmer die bij die vliegtuigramp zijn kinderen heeft verloren vertel je ze zeik toch niet zo man, het is al weer zo lang geleden. Tsja.

Dat de stad Enschede dat ongeluk herdenkt en een plaats wil geven: begrijpelijk. Maar het gedweep van een voetbalclub met zoiets: onbegrijpelijk.
Nee, goochem. Heel Twente staat achter FC Twente sinds ze wat winnen. Niet zo naief doen. Vals sentiment. Nog niet zo héél lang geleden speelde FC Twente in die Diekman-pisbak en toen kwam er geen hond.Je vraag over de cultuur van FC Twente onderschrijft dat je het succes van Twente niet begrijpt. Dat succes is gebouwd op regionale verbondenheid en trots in de hele Twentse maatschapij. Heel Twente staat achter Twente.
Neem nou maar van mij aan dat het gros van dat volk foetsie is wanneer het minder gaat. Wij Ajacieden zijn wat dat betreft ervaringsdeskundigen. Alleen de diehards zijn er met hart en ziel bij wanneer het wéér niet om aan te zien is. En wanneer er voor het zoveelste seizoen op rij niets te vieren valt.
Geloof me, die tijden breken ook voor FC Twente eens weer aan.
Maakt inderdaad niets uit, een lied van een ander. Misschien is het leuk om jaarlijks te wisselen bij Twente. Dit jaar You'll never walk alone, volgend jaar hand in hand en het jaar erop op een slof..
I think I lost my fucking headache

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
De FC-Twente-supporters toen Twente nog geen top-3 speelde:

December 2007.
Drie jaar later:

I rest my case.

December 2007.
Drie jaar later:

I rest my case.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Wat een heerlijk kinderachtig gekibbel... 

Ongelofelijk, he. Nog steeds die drang om maar te bewijzen dat 'wij de grootste zijn'....
Is er blijkbaar niet uit te krijgen

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
wimpey schreef: Ik vind dat gedweep met het jodendom vreselijk. Ik heb jarenlang vele wedstrijden bezocht en het woord 'joden' nooit in de mond genomen. Gaat nergens over.
Bij FC Twente moet men gewoon van de cultuur van een van de grootste clubs ter wereld afblijven. Hún lied in god betert Enschede. Dat gaat echt nergens over. Verkracht een Duitse Schlager ofzo.
Dus als jij iemand tegenkomt uit de Bijlmer die bij die vliegtuigramp zijn kinderen heeft verloren vertel je ze zeik toch niet zo man, het is al weer zo lang geleden. Tsja.Wat heeft de Bijlmerramp met voetbalclub Ajax te maken? Net zoveel als die vuurwerkshow met de voetbalclub FC Twente.
Dat de stad Enschede dat ongeluk herdenkt en een plaats wil geven: begrijpelijk. Maar het gedweep van een voetbalclub met zoiets: onbegrijpelijk.
Nee, goochem. Heel Twente staat achter FC Twente sinds ze wat winnen. Niet zo naief doen. Vals sentiment. Nog niet zo héél lang geleden speelde FC Twente in die Diekman-pisbak en toen kwam er geen hond.Je vraag over de cultuur van FC Twente onderschrijft dat je het succes van Twente niet begrijpt. Dat succes is gebouwd op regionale verbondenheid en trots in de hele Twentse maatschapij. Heel Twente staat achter Twente.
Neem nou maar van mij aan dat het gros van dat volk foetsie is wanneer het minder gaat. Wij Ajacieden zijn wat dat betreft ervaringsdeskundigen. Alleen de diehards zijn er met hart en ziel bij wanneer het wéér niet om aan te zien is. En wanneer er voor het zoveelste seizoen op rij niets te vieren valt.
Geloof me, die tijden breken ook voor FC Twente eens weer aan.
Het heeft niets te maken met gedweep. Het heeft te maken met feiten. Zoals onze stadionspeaker die beide benen verloor in de vuurwerkramp en die voor zijn leven vocht terwijl Kessler, die volgens vele Ajax fans altijd Twente bevooroordeelde, besloot om Twente te dwingen om die wedstrijd tegen Feyenoord te spelen de volgende dag . Of een supporter die op een kilometer afstand van de vuurwerkfabriek op zijn fiets gedood werd door een rondvliegend blok beton. Hoe kun je daar nou valse sentimenten over voelen. Als jij voetbalsupporter bent dan weet jij net zo goed als ik dat een supporter dit soort dingen niet vergeet. Het zijn juist de ellendige momenten die de band tussen supporters verstevigen trouwens.
Wat betreft het gloryhunter gehalte. Je hoort mij niet ontkennen dat dat geen rol speelt bij Twente. Maar als een Ajax fan Twente daarvoor waarschuwt moet ik daar hard om lachen. Hoeveel fans heeft Ajax zogenaamd, vier miljoen wordt er altijd beweerd geloof ik. En er worden 12000 kaartjes voor de bekerfinale verkocht. Schei toch uit zeg. Anders dan Ajax fans zijn zelfs de gloryhunters onder de Twente fans bereid om kaartjes te kopen voor iedere wedstrijd van Twente. Zelfs voor de kampioenswedstrijd van de dames. Trouwens het huidige Twente stadion is altijd uitverkocht geweest, vanaf het begin toen we nog rond de twaalfde plaats speelden. En ook toen was er al een wachtlijst. Wat ik je probeerde duidelijk te maken met mijn verhaal over Twentse verbondenheid is dat het FC Twente gevoel het voetbal overstijgt. Kijk maar eens naar de inkomsten. Dat is het succes van deze club, inkomsten genereren ook op niet wedstrijddagen. Het is een grote grap wat mij betreft dat dat nog steeds niet begrepen wordt, ook al winnen we de triple zie ik nu al weer de kenners van Studio Voetbal voorspellen in augustus dat Twente derde of vierde wordt. Voetbal draait om geld, of je het nou leuk vindt of niet. En of Twente nou kampioen wordt zondag of niet, met dat geld zit het meer dan goed in Enschede, en er zit nog steeds veel groei in.
Nou ja, dat oeh ah van jullie, dat is natuurlijk bijna van een nobelprijswaardige creativiteit, en dat dalla cavese wat jullie zingen, ach dat is ook nog nooit, ik zweer nog nooit door iemand anders gedaan, een originaliteitsprijs waardig, en ik zal maar niet herhalen wat er over dat dansje met de rug naar het veld wordt gezegd in den lande.LucaS schreef:Maakt inderdaad niets uit, een lied van een ander. Misschien is het leuk om jaarlijks te wisselen bij Twente. Dit jaar You'll never walk alone, volgend jaar hand in hand en het jaar erop op een slof..
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar even serieus ik respecteer de against modern football samenwerking van Twente en Ajax en dan kom je hier op een forum waarop weer deze zielige argumenten worden gebruikt. De die hard fans hebben respect voor elkaar. De rest blijkbaar niet.
- peter
Huh? Wij draaien gewoon ons clublied als de spelers het veld opkomen, hoor. Ik weet niet of je wel eens in het stadion komt, maar bij Twente wordt Gerry and the Pacemakers gedraaid door de club. Dat is eventjes een klein verschilletje. Kleintje maar, hoor. 
Maar ik juich het toe als je deze gewoon draait als voorbereiding, hoor:
http://www.youtube.com/watch?v=b5xtAYvaCtk

Maar ik juich het toe als je deze gewoon draait als voorbereiding, hoor:
http://www.youtube.com/watch?v=b5xtAYvaCtk
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat is de discussie hier niet. Het gaat er om dat bepaalde supporters van een club opeens een beetje grootheidswaanzin krijgen. Dat zag je tôt 2 jaar terug ook bij AZ. Werd er opeens over een top4 gesproken. Dat kan in Enschede ook zomaar gebeuren.Frank schreef:Ongelofelijk, he. Nog steeds die drang om maar te bewijzen dat 'wij de grootste zijn'....
Ik ben al dertig jaar seizoenskaarthouder bij Twente en kwam, overigens met plezier, al bij Ajax uitwedstrijden toen ze nog in het prettige De Meer speelden. Dus neem nou maar van mij aan, bijna ieder supporterslied is gejat. Ook bij Ajax.Peter schreef:Huh? Wij draaien gewoon ons clublied als de spelers het veld opkomen, hoor. Ik weet niet of je wel eens in het stadion komt, maar bij Twente wordt Gerry and the Pacemakers gedraaid door de club. Dat is eventjes een klein verschilletje. Kleintje maar, hoor.
Wij hebben in ieder geval hash coke en pilluh nog, en trots daw veur Twente bint, en de hel van Enschede, enz. Ons Rekerlied werd gekopieerd door PSV zelf! Van gebrek aan creativiteit kun je Twente fans nauwelijks beschuldigen. Al helemaal niet op tifo gebied. Oudere Ajax fans zullen de pioniersrol van Twente op dat gebied bevestigen.
Arrogante fans heb je overal, dat heb je als club niet in de hand. Maar de dingen die De Boer, Vertonghen en Alderweireld eruit gekraamd hebben rond en na de bekerfinale, die zul je niemand die bij Twente op de loonlijst staat horen zeggen.El Clavo schreef:Dat is de discussie hier niet. Het gaat er om dat bepaalde supporters van een club opeens een beetje grootheidswaanzin krijgen. Dat zag je tôt 2 jaar terug ook bij AZ. Werd er opeens over een top4 gesproken. Dat kan in Enschede ook zomaar gebeuren.
En wederom, ik moet er hard om lachen als ik iemand weer Twente met AZ zie vergelijken. Struisvogel argumenten.
Iets anders: hoe weet je dit eigenlijk? Zijn de inkomsten van Twente bekend?Epi Drost schreef:Voetbal draait om geld, of je het nou leuk vindt of niet. En of Twente nou kampioen wordt zondag of niet, met dat geld zit het meer dan goed in Enschede, en er zit nog steeds veel groei in.
- peter
Dus het draaien van You'll never walk alone bij de opkomst is origineel en het clublied van Ajax niet? Geef mij eens aan van wie wij ons eigen clublied hebben gejat dan? Waarom gebruikt Twente niet gewoon 'eenmaal zullen wij de kampioenen zijn'.
FC Twente 2010-2011
Ja daaag. Doe nou niet alsof je echt ouder dan 15 jaar oud bent.Epi Drost schreef:Ik ben al dertig jaar seizoenskaarthouder bij Twente en kwam, overigens met plezier, al bij Ajax uitwedstrijden toen ze nog in het prettige De Meer speelden.