De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB »

joey schreef:Het is rond. Cruijff en Davids in de RVC! :ajaxscarf.gif: :blub.gif:
Jopie met 10 tegenstemmen...
Whitey on the moon.
jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu »

Dat zijn straks tien leden minder. Nog even wachten op de namen in de Telegraaf
:smallgrin.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Aandeelhouders, Jabu.
Het stinkt aan alle kanten!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

GangstaRiB schreef:Jopie met 10 tegenstemmen...
Hier zitten ook gekken die negatief zijn, dus het ligt in de lijn der verwachting dat je die ook tussen de aandeelhouders hebt. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik zeg, stadionverbod!
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

Iedereen die aandelen van Ajax koopt is gek! :hypocrite.gif:
Le T.

Bericht door Le T. »

InnerHarbour schreef:Zo en nu graag aan de slag.
Wie? Er zitten nu alleen maar "schriftgeleerden" (geef de Telegraaflezer een woord dat ze niet kennen en het zal meteen een negatieve lading hebben, zeker met de associatie van kunnen lezen en schrijven erbij), de man zonder wie Ajax hulpeloos is, is zoek.

Bovendien is er nog steeds geen directie. Dat Cruijff geen geschikte AD kon vinden lag niet aan het feit dat hij nog niet als commissaris geinstalleerd was, dus dat is ook niet de oplossing van dat probleem. Dat kan nog wel een jaar duren. Tot die tijd is er niemand om aan de slag te gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

• Coronel: Cruijff hier al sinds maart niet meer gezien
    © anp

Uri Coronel is sinds vandaag officieel preses-af bij Ajax. Hij droeg de voorzittershamer over aan Steven ten Have, die samen met vier andere commissarissen het bestuur van de Amsterdamse club gaat vormen. Eén van hen is Johan Cruijff, met wie Coronel afgelopen seizoen in een persoonlijke vete uitvocht.

Coronel deed meermaals zijn woordje over de terugkeer van Cruijff naar Ajax, maar hield de afgelopen weken zijn mond. Tijdens de buitengewone algemene vergadering voor aandeelhouders van vandaag wilde hij toch nog even een zegje doen.

'Ik heb hem hier al sinds maart niet meer gezien', zei Coronel over de afwezigheid van Cruijff tegen RTV Noord-Holland. 'Maar het is misschien verstandig dat ik er verder niets aan toe voeg.'

Coronel denkt dat Ajax komend seizoen op sportief gebied veel kan bereiken. 'Ze hebben een bere-elftal en ik heb dan ook goede hoop voor het komende seizoen.'
AD

:kots:

En met niemand anders!
LucaS

Bericht door LucaS »

Inderdaad belachelijk dat Cruijff nog steeds niet regelmatig te zien is. Wie is nu feitelijk de schriftgeleerde?
GangstaRiB

Bertje schreef:
  • Coronel: Cruijff hier al sinds maart niet meer gezien
    © anp

Uri Coronel is sinds vandaag officieel preses-af bij Ajax. Hij droeg de voorzittershamer over aan Steven ten Have, die samen met vier andere commissarissen het bestuur van de Amsterdamse club gaat vormen. Eén van hen is Johan Cruijff, met wie Coronel afgelopen seizoen in een persoonlijke vete uitvocht.

Coronel deed meermaals zijn woordje over de terugkeer van Cruijff naar Ajax, maar hield de afgelopen weken zijn mond. Tijdens de buitengewone algemene vergadering voor aandeelhouders van vandaag wilde hij toch nog even een zegje doen.

'Ik heb hem hier al sinds maart niet meer gezien', zei Coronel over de afwezigheid van Cruijff tegen RTV Noord-Holland. 'Maar het is misschien verstandig dat ik er verder niets aan toe voeg.'

Coronel denkt dat Ajax komend seizoen op sportief gebied veel kan bereiken. 'Ze hebben een bere-elftal en ik heb dan ook goede hoop voor het komende seizoen.'
AD

:kots:
De waarheid is hard, Bertje? Kritiek op de Almachtige uit zonnig Barca.. gekker moet het niet worden. Nou ja, hij is nu binnen. Over 4 jaartjes de Cup met de grote oren????
Whitey on the moon.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Coronel is weg, olé olé. :headbang.gif:
Fregge

Bericht door Fregge »

In 2014 al ;) Zou symbolisch ook mooier zijn.
LucaS

Bericht door LucaS »

Daar zeg je wat:

Uri, bedankt voor het geweldige werk dat je hebt gedaan in de gezondmaking van Ajax. :ajax.gif:
En schriftgeleerden, veel succes in het recht houden van de rug bij de Cruijff/T campagnes
Laatst gewijzigd door LucaS op ma jul 25, 2011 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

joey schreef:Coronel is weg, olé olé. :headbang.gif:
Heb je de column van Zwartkruis in de VI gelezen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

GangstaRiB schreef:De waarheid is hard, Bertje? Kritiek op de Almachtige uit zonnig Barca.. gekker moet het niet worden. Nou ja, hij is nu binnen. Over 4 jaartjes de Cup met de grote oren????
Stemmingmakerij, Gangsta. Als fervent criticus vwb de T zou je het hier toch met me eens moeten zijn.

En met niemand anders!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

LucaS schreef:Uri, bedankt voor het geweldige werk dat je hebt gedaan in de gezondmaking van Ajax. :ajax.gif:
Inderdaad bedankt voor het goede werk (wat hij ook gedaan heeft). Jammer dat het afscheid geen schoonheidsprijs verdient, van zowel de kant van de mensen die komen als de mensen die gaan. Over de dingen die hij niet goed heeft gedaan als verder voldoende gezegd en geschreven.

En nu weer verder.

En met niemand anders!
Jesse

Bericht door Jesse »

Duke schreef:
joey schreef:Coronel is weg, olé olé. :headbang.gif:
Heb je de column van Zwartkruis in de VI gelezen?
Wat staat daar in?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Kort gezegd dat Coronel zichzelf niet meer was de laatste maanden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
GangstaRiB

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:De waarheid is hard, Bertje? Kritiek op de Almachtige uit zonnig Barca.. gekker moet het niet worden. Nou ja, hij is nu binnen. Over 4 jaartjes de Cup met de grote oren????
Stemmingmakerij, Gangsta. Als fervent criticus vwb de T zou je het hier toch met me eens moeten zijn.
Hij beperkt zich in ieder geval tot de feiten. Voor de rest houd ie z'n mond. Maar goed, Cruijff gaat het doen. Dat valt me al allerzins mee, ik had verwacht dat ie eerder het bijltje erbij neer ging gooien. Er rest ons niks meer dan afwachten hoe de revolutie zich doorzet. Hij stopt (als het goed is) met commentaar via de Telegraaf, dat is al heel wat.
Whitey on the moon.
jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu »

Is wel een mooie filmtitel: Raid of Commissioners

Afbeelding
Jesse

Bericht door Jesse »

Duke schreef:Kort gezegd dat Coronel zichzelf niet meer was de laatste maanden.
In welke zin? Dat hij rare dingen aan het doen was of dat hij murw gebeukt leek?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Toppie

Bericht door Toppie »

Binnenkort JC is weer weg ole ole :eusa_doh.gif:
Le T.

Bericht door Le T. »

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef: Maar goed, Cruijff gaat het doen. Dat valt me al allerzins mee, ik had verwacht dat ie eerder het bijltje erbij neer ging gooien.
Gaat hij iets doen of gaat hij voorlopig wat zijn? Als je iets wil doen zul je toch op je werkplek moeten verschijnen lijkt me. Ik heb bij hem ook altijd het idee dat doen bestaat uit over voetbal praten. Dat kan hij heel goed, maar dat is toch wat anders.
Er rest ons niks meer dan afwachten hoe de revolutie zich doorzet. Hij stopt (als het goed is) met commentaar via de Telegraaf, dat is al heel wat.
Ik weet niet welke rol de Telegraaf nu aanneemt, zijn ze nog steeds zijn spreekbuis en speelt hij door hoe hij over interne kwesties denkt? Of proberen ze bij hem in het gevlei te komen door nog opzichtiger propaganda te bedrijven? Of ze zijn ze pissig en gefrustreerd dat ze geen rol meer hebben in de politieke spelletjes van Cruijff en leven ze zich daarom uit op de "schriftgeleerden"?

Ik ben trouwens benieuwd of het begrip "schriftgeleerde" nu ook een hoge vlucht neemt op het internet door gebruikers met een wat beperkte woordenschat van zichzelf, of dat dit een misser was.
Wollt ihr den totalen Mensch?
LucaS

Bericht door LucaS »

Wie is er nou de schriftgeleerde, degene die zich regelmatig bij Ajax laten zien, of degene die al 25 jaar niet op de toekomst is geweest maar toch meent zijn prehistorische opvatting op het reilen en zeilen aldaar te kunnen plakken?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

joey schreef:Precies. Hopelijk liggen de plannen klaar en kan er meteen gehandeld worden.

Ik wacht rustig af wat Ten Have te zeggen heeft. Dát is namelijk het standpunt van de nieuwe RVC en niet dat van de T.
Dit heeft hij te zeggen:
Ten Have: Het plan-Cruijff moet doorgevoerd bij Ajax

UPDATE De nieuwe raad van commissarissen van Ajax wil voor december een nieuwe directie aanstellen. Dat verklaarde de kersverse voorzitter Steven ten Have vandaag nadat hij net als Johan Cruijf, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers als commissaris van de regerend landskampioen was benoemd.

'We gaan eerst kijken wat we nodig hebben', zei Ten Have. 'Dan kijken we wat we zelf in huis hebben en wie we eventueel moeten halen. Het vormen van een nieuwe directie heeft prioriteit. Maar we gaan ook zorgvuldig en discreet te werk. Zo is het bijna onmogelijk om in augustus alles al op een rij te hebben. Veel goede kandidaten hebben op dit moment namelijk al zaken omhanden.'

Directie
De kersverse raad van commissarissen moet op zoek naar een nieuwe algemeen directeur, die de aan het einde van het vorige seizoen opgestapte Rik van den Boog moet vervangen. Het is onduidelijk of de huidige directieleden Henri van der Aat en Jeroen Slop in functie blijven.

'We gaan op zoek naar een team met voetbalkennis en financiële en commerciële capaciteiten. De directieleden moeten gezamenlijk een goed team vormen.'

Tscheu La Ling is niet meer in beeld als algemeen directeur. De oud-voetballer genoot de voorkeur van Cruijff, maar de overige vier commissarissen deelden de mening van het erelid niet. 'We kijken naar kennis, stijl, uitstraling en ervaring', zei Ten Have. 'De keus gaat niet op Ling vallen. Dat hebben we hem laten weten.'

Plan-Cruijff
Naast het samenstellen van een nieuwe directie wil Ten Have dat zo snel mogelijk de voetbaltechnische plannen van Cruijff worden doorgevoerd. 'Daar zijn de eerste stappen ingezet, hele belangrijke stappen, maar daar moet nog werk aan gebeuren.'

Maandelijks bijeen
Ten Have wist niet waarom Cruijff ontbrak op de vergadering. 'De laatste weken hebben we als leden van de raad van commissarissen heel intensief samengewerkt. We zijn vaak bijeengekomen en met Johan is vooral veel gebeld omdat hij in Barcelona verblijft.'

'In de toekomst is het de bedoeling dat we zo ongeveer maandelijks bijeenkomen. De bedoeling is dat we die bijeenkomsten allemaal vaak bezoeken. Als iemand dat niet doet, moeten we hem daar eerst op aanspreken en anders andere maatregelen nemen', aldus Ten Have.

Column
Johan Cruijff gaat in zijn wekelijkse column in De Telegraaf niet uitgebreid meer in op beleidszaken of medewerkers van Ajax. 'Bij de functie van commissaris horen gedragsregels', zei Ten Have.

'We hebben daar met z'n allen over gesproken. Johan mag in zijn column allerlei zaken behandelen. Het woord Ajax mag ook vallen. Maar hij zal niet meer heel inhoudelijk op zaken ingaan.'

Cruijff uitte in het verleden in zijn column zware kritiek op Ajax. Dat zorgde voor veel onrust en leidde ook tot het vertrek van beleidsbepalers van de club. 'Maar Johan gaat zich nu als commissaris actief met het beleid van Ajax bemoeien', weet Ten Have. 'Dat is wel een verschil.'
25/07/11 17u54
bron: http://www.ad.nl/sport

En hier uitgebreider: http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Ten-Have-Goed-moment.htm
Plaats reactie