Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

999

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 1:17 pm

Het wil ook wel helpen als je als jeugdspeler achter de visie van JC staat, zijn toch minimaal +4 puntjes ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 1:30 pm

Het is vooral belangrijk dat een jeugdspeler een goede basistechniek heeft. Bouy, Klaassen en Ozbilic hebben dat wel, Ebecilio en Lukoki niet.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 2:15 pm

Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek .. Blijkbaar klopt daar dus niks van ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 15, 2012 2:56 pm

999 schreef:Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek ..
Echt? Wie beweert dat dan?

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 3:02 pm

De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 15, 2012 3:06 pm

999 schreef:De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
Boeien. Ik dacht dat je iemand binnen Ajax bedoelde, die dat gezegd zou hebben.

De media gebruiken Ajax / Cruijff net zo goed als andersom het geval is. "Nieuws" over 's lands grootste club en voetballer zijn goed voor de verkoopcijfers en exposure.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 15, 2012 3:14 pm

LucaS schreef: Wat ik tot nu toe gehoord heb lijkt me te eenzijdig gericht op techniek, het schamper doen over fysieke ontwikkeling, taktiek en in ploegverband spelen vind ik een slechte zaak.
Dat 'individuele' verhaal is een eigen leven gaan leiden. Ik kan me amper voorstellen dat er straks 15 jeugdelftallen, met voor iedere speler een individuele trainer, op het veld staan. Wél dat er meer aandacht aan het individu wordt geschonken en minder aan het collectief.
Ik geloof niet in Verlossers met De Waarheid.
Jarenlang is volgens De Waarheid van LvG / CA gewerkt. DB, vd Brom en JOR zijn als adepten van De Waarheid hoofd opleidingen geweest.

Nu wordt De Waarheid anders geinterpreteerd. Men hoeft niet bij 0 te beginnen. Wél zullen accenten anders worden gelegd. Ik zie het probleem niet zo. Na 2 decennia 'zus' is het prima om het weer eens 'zo' te doen. M.n. omdat 'zus' de club de voorbije jaren niet verder heeft gebracht.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 3:32 pm

wimpey schreef:
999 schreef:De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
Boeien. Ik dacht dat je iemand binnen Ajax bedoelde, die dat gezegd zou hebben.

De media gebruiken Ajax / Cruijff net zo goed als andersom het geval is. "Nieuws" over 's lands grootste club en voetballer zijn goed voor de verkoopcijfers en exposure.
Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft .. Afijn, leuk om te zien dat er toch talenten zijn die doorstromen, ondanks die kut-jeugdopleiding ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 15, 2012 3:37 pm

999 schreef: Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft ..
Gaap. Boring. Je zwetst maar wat.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 3:42 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft ..
Gaap. Boring. Je zwetst maar wat.
Lol, als er iemand op dit forum is die de gehele opleiding ruk vind dan ben jij het wel.Dat lees terug je in elke post.Zelfs een paar regeltjes hierboven.Al wat LvG / CA gedaan hebben. DB, vd Brom en JOR is kut kut kut .. Maar nu weer niet natuurlijk ..Jammer ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 15, 2012 7:52 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Wat ik tot nu toe gehoord heb lijkt me te eenzijdig gericht op techniek, het schamper doen over fysieke ontwikkeling, taktiek en in ploegverband spelen vind ik een slechte zaak.
Dat 'individuele' verhaal is een eigen leven gaan leiden. Ik kan me amper voorstellen dat er straks 15 jeugdelftallen, met voor iedere speler een individuele trainer, op het veld staan. Wél dat er meer aandacht aan het individu wordt geschonken en minder aan het collectief.
Ik geloof niet in Verlossers met De Waarheid.
Jarenlang is volgens De Waarheid van LvG / CA gewerkt. DB, vd Brom en JOR zijn als adepten van De Waarheid hoofd opleidingen geweest.

Nu wordt De Waarheid anders geinterpreteerd. Men hoeft niet bij 0 te beginnen. Wél zullen accenten anders worden gelegd. Ik zie het probleem niet zo. Na 2 decennia 'zus' is het prima om het weer eens 'zo' te doen. M.n. omdat 'zus' de club de voorbije jaren niet verder heeft gebracht.

Maar daar was men al een tijd voor de agressie van Cruijff mee begonnen. Feitelijk betekent dit dus dat het inderdaad niet om de inhoud, maar om poppetjes gaat.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo jan 15, 2012 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 15, 2012 8:18 pm

Ik zie gewoon alle elftallen progressie boeken, ook spelers individueel. Sterker nog, de spelers waarvan ik geen hoge pet op heb ontwikkelen zich heel behoorlijk.

De C1 heeft gister PSV C1 op een minitoernooi op de Toekomst met 3-0 opgerold. De C2 van Ajax PSV met 2-0. De B1 rolde PSV B1 voor de winterstop met 4-1 op. De A1 won in Eindhoven met 0-1. De eerste drie met goed spel bovendien.

jabu

Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » zo jan 15, 2012 9:13 pm

Wat zal die PSV-jeugd dan ruk zijn.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 9:16 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 15, 2012 9:34 pm

Jabu schreef:Wat zal die PSV-jeugd dan ruk zijn.
Dat zou je misschien denken, maar de C'tjes en B'tjes van PSV zijn beter vertegenwoordigd in het Nederlands elftal dan Ajax.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 15, 2012 9:57 pm

D_skilled schreef:Ik zie gewoon alle elftallen progressie boeken, ook spelers individueel. Sterker nog, de spelers waarvan ik geen hoge pet op heb ontwikkelen zich heel behoorlijk.

De C1 heeft gister PSV C1 op een minitoernooi op de Toekomst met 3-0 opgerold. De C2 van Ajax PSV met 2-0. De B1 rolde PSV B1 voor de winterstop met 4-1 op. De A1 won in Eindhoven met 0-1. De eerste drie met goed spel bovendien.
Huh?
Het ging toch niet om winnen??????
Winnen is old school.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 9:57 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 15, 2012 10:13 pm

Winnen in combinatie met goed spel. Natuurlijk ging het mij niet alleen om het winnen, maar de manier waarop de score tot stand kwam deed mij meer deugd.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 15, 2012 10:39 pm

D_skilled schreef:Winnen in combinatie met goed spel.
Volgens mij is dat al decennia de ambitie... (dan zie ik ook niet wat je tegen Van Gaal kunt hebben)

En de Cruijff-doctrine is nou toch juist dat winnen irrelevant moet worden? Dan moet het fier opsommen van de winst van vier jeugdelftallen ook tot het verleden gaan behoren. Anders hou je die winnen-druk er echt op hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 10:54 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek ..
Echt? Wie beweert dat dan?
Dat zul je mij niet horen zeggen en de rest van het technisch hart ook niet. Wel is het zo dat er zelden meer iemand zo compleet wordt afgeleverd als Vanenburg, Bergkamp of Rijkaard. En dat is waar we weer naartoe willen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 15, 2012 11:08 pm

Wie weet nog hoe compleet die echt waren toen ze 'werden afgeleverd'?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 11:45 pm

Degenen die Vanenburg van jongs af aan hebben gevolgd en hem hebben zien debuteren weten dat nog wel! Man man man wat een speler.

999

Bericht door 999 » ma jan 16, 2012 12:09 am

Ach, ook Vanenburg was niet de speler die met/vanaf zijn debuut, hoe je noem je dat, nooit meer uit de basis is verdwenen.In feite in zijn debuut jaar was ie ook regelmatig reserve.Ook Vanenburg had zijn tijd nodig ( en vergat regelmatig zijn taken ) ...

Als ik Bouy en Klaasen zie spelen denk ik ook dat die gewoon mee zouden kunnen blijven doen in AJAX 1, zijn er klaar voor.En net zoals " vroeger " zijn er ook nu spelers die te kort komen, of waarvan we het idee hebben dat ze het niet gaan redden .. Vroeger was alles beter, dat ken je toch wel ...

Mijn mening:We horen de naam JC, en half Nederland ziet Barcelona voor zich .. tja ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 16, 2012 12:22 am

999 schreef:Ach, ook Vanenburg was niet de speler die met/vanaf zijn debuut, hoe je noem je dat, nooit meer uit de basis is verdwenen.In feite in zijn debuut jaar was ie ook regelmatig reserve.Ook Vanenburg had zijn tijd nodig ( en vergat regelmatig zijn taken ) ...

Als ik Bouy en Klaasen zie spelen denk ik ook dat die gewoon mee zouden kunnen blijven doen in AJAX 1, zijn er klaar voor.En net zoals " vroeger " zijn er ook nu spelers die te kort komen, of waarvan we het idee hebben dat ze het niet gaan redden .. Vroeger was alles beter, dat ken je toch wel ...
Ja dat ben ik wel met je eens. Frank de Boer zegt dat hij Klaassen heel rustig wil brengen. Vind ik jammer. Net als Van der Vaart is hij volgens mij gewoon goed genoeg om vanaf zijn 18e onbetwiste basisspeler van Ajax te zijn. Iemand anders mag nu komen met cliché opmerking when he's good enough, he's old enough

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 16, 2012 8:32 am

Vanenburg kwam van Elinkwijk en speelde direct in de B-jeugd (Als ik me het goed herinner) dan is hij in mijn ogen wel een Ajacied, maar ik lees vaak dat Eriksen geen exponent is van de jeugdopleiding omdat hij, toen hij kwam, al in de B1 zat, m.a.w. selectief winkelen als Vanenburg met zijn techniek. Hij debuteerde in 1981 en Wikipedia geeft ook nog de volgende informatie:
Bij Ajax werd hij beroemd om zijn frivole spel, maar desondanks raakte hij in het seizoen 1985-1986 in onmin bij trainer Johan Cruijff, evenals bij bondscoach Leo Beenhakker (na FC Porto-Ajax 2-0, september 1985: Leo Beenhakker: "Maar Vanenburg in Portugal? Dan ga ik teleurgesteld weer naar huis toe. Want Vanenburg laat zich toch weer 2 keer over de zijlijn drukken";
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie