Luciano Narsingh

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » zo jul 15, 2012 10:15 am

Jabu schreef:PSV heeft zo met Mertens en Narsingh leuke vleugelspelers. Zeker gezien het feit dat ik verwacht dat ze met Advocaat (en Van Bommel) toch meer/weer vanuit de omschakeling zullen gaan spelen en het snelle spelers zijn. Voor een talent als Depay lijkt mij dit echter geen leuk nieuws. Daarnaast moet PSV nu eerst nog een paar dure spelers zien te lozen.
Dat zijn net iets te leuke vleugelspelers. Ajax wil niet dat PSV op beide flanken zo'n goede bezetting heeft, dus ook wij zijn achter de schermen nog steeds bezig met Narsingh.

Vraagh aan Baseman: welke technisch directeur of penningmeester zou er dan zo gek zijn om dure jongens als Toivonen te halen?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door D_skilled » zo jul 15, 2012 10:19 am

Cruijff schreef:Mooi, Heerenveen is eindelijk gaan zakken met de vraagprijs, Narsingh kost nu 4,5 miljoen. Bij PSV denken ze hem al binnen te hebben, net als met Schaars een jaar geleden. Narsingh komt straks alsnog naar Ajax. :poketounge.gif: :singer.gif:
Denk maar niet dat Ajax nog roet in het eten kan gooien, Cruijff. Je hebt gegokt en verloren.
thijsslegers Oké, nog eentje dan: medische keuring #narsingh is vandaag gepland. #beentjesweeromhoog
thijsslegers Voor duidelijkheid: #Narsingh weet allang wat ie kan verdienen. #Raiola praat vanavond over details. Beschouw t maar als een 'done deal.'

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door LucaS » zo jul 15, 2012 10:23 am

PSV heeft blijkbaar geld zat, want ze moeten ook nog die onverwachte crisisheffing ad 5 miljoen betalen en hebben de verplichting bij de gemeente om geen verlies meer te maken. Ik ben benieuwd naar de sancties van de gemeente. Nou had PSV natuurlijk nog wel wat geld liggen van de verkopen van Doedelzak en de bonus van de EC winst in 1988
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » zo jul 15, 2012 10:24 am

We gaan het zien D_skilled...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door zeux » zo jul 15, 2012 10:32 am

Jabu schreef:PSV heeft zo met Mertens en Narsingh leuke vleugelspelers. Zeker gezien het feit dat ik verwacht dat ze met Advocaat (en Van Bommel) toch meer/weer vanuit de omschakeling zullen gaan spelen en het snelle spelers zijn. Voor een talent als Depay lijkt mij dit echter geen leuk nieuws. Daarnaast moet PSV nu eerst nog een paar dure spelers zien te lozen.
Ik maak me ook wel zorgen hoor.
Dickie Dick is natuurlijk niet zomaar een coach. Dat is geen Fred. Als hij het boeltje goed weet neer te zetten, dan kunnen ze zo maar in een flow raken.

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat Ajax alleen kampioen is geworden, doordat andere clubs fouten gingen maken in de tweede seizoenshelft. We zijn nu achterin Vertonghen kwijt, wat ons defensief kwetsbaarder maakt en die defensie was al niet zo heel betrouwbaar (ook lange tijd mét Vertonghen).

Psv versterkt zich. En ik zie dat Ajax op het moment níét doen. En dat baart zorgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Cruijff » zo jul 15, 2012 10:33 am

Daarom móét Ajax Narsingh ook halen!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Lionel » zo jul 15, 2012 10:42 am

LucaS schreef:PSV heeft blijkbaar geld zat, want ze moeten ook nog die onverwachte crisisheffing ad 5 miljoen betalen en hebben de verplichting bij de gemeente om geen verlies meer te maken. Ik ben benieuwd naar de sancties van de gemeente. Nou had PSV natuurlijk nog wel wat geld liggen van de verkopen van Doedelzak en de bonus van de EC winst in 1988
Philips zal ook wel een bezuinigingsronde inplannen. Biedt ruimte!
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Luciano Narsingh

Bericht door GangstaRiB » zo jul 15, 2012 11:03 am

Zeux schreef:
Jabu schreef:PSV heeft zo met Mertens en Narsingh leuke vleugelspelers. Zeker gezien het feit dat ik verwacht dat ze met Advocaat (en Van Bommel) toch meer/weer vanuit de omschakeling zullen gaan spelen en het snelle spelers zijn. Voor een talent als Depay lijkt mij dit echter geen leuk nieuws. Daarnaast moet PSV nu eerst nog een paar dure spelers zien te lozen.
Psv versterkt zich. En ik zie dat Ajax op het moment níét doen. En dat baart zorgen.
Yup

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Laudrup » zo jul 15, 2012 11:04 am

LucaS schreef:PSV heeft blijkbaar geld zat, want ze moeten ook nog die onverwachte crisisheffing ad 5 miljoen betalen en hebben de verplichting bij de gemeente om geen verlies meer te maken. Ik ben benieuwd naar de sancties van de gemeente. Nou had PSV natuurlijk nog wel wat geld liggen van de verkopen van Doedelzak en de bonus van de EC winst in 1988
Ze leren het ook nooit daar in Eindhoven. Ze blijven maar Russische roulette spelen. Op een gegeven moment gaat dat fout aflopen. Zo dom.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door sander » zo jul 15, 2012 11:06 am

Mmm had m toch graag bij Ajax gezien voor 4.1 miljoen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Marillion » zo jul 15, 2012 11:19 am

Ik vind het nog altijd een vrij stevig bedrag voor een speler die volgend seizoen gratis is hoor. Maar goed, ik heb het al eerder gezegd. Laat 'm maar lekker naar Eindhoven gaan want ik betwijfel of hij een echte versterking zou zijn voor Ajax. Ik zie liever dat we investeren voor de positie die is vrijgekomen met het vertrek van Vertonghen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door zeux » zo jul 15, 2012 11:20 am

Laudrup schreef:
LucaS schreef:PSV heeft blijkbaar geld zat, want ze moeten ook nog die onverwachte crisisheffing ad 5 miljoen betalen en hebben de verplichting bij de gemeente om geen verlies meer te maken. Ik ben benieuwd naar de sancties van de gemeente. Nou had PSV natuurlijk nog wel wat geld liggen van de verkopen van Doedelzak en de bonus van de EC winst in 1988
Ze leren het ook nooit daar in Eindhoven. Ze blijven maar Russische roulette spelen. Op een gegeven moment gaat dat fout aflopen. Zo dom.
Zolang ze de ruimte krijgen van Eindhoven, kunnen we piepen wat we willen, maar flikken ze het toch.

Ooit gaat hen dat het landskampioenschap brengen - en dat kan zomaar dit jaar zijn - en dan is alles koek en ei daar in de lichtstad. Ook al is er een karrenvracht gemeentelijke subsidie ingepompt.

Eind van het liedje is dat Ajax beter had moeten (willen) onderhandelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Baseman » zo jul 15, 2012 11:22 am

Jabu schreef:Voor een talent als Depay lijkt mij dit echter geen leuk nieuws. Daarnaast moet PSV nu eerst nog een paar dure spelers zien te lozen.
Depay gaat meer dan voldoende speeltijd krijgen, daarbij speelt hij het liefst vanaf links. De positie van Mertens dus (die hij vorig seizoen al enkele malen verving), al is hij ook een goede backup voor Narsingh.

Maar inderdaad, met name Toivonen moet eigenlijk nog verkocht worden.
Cruijff schreef:Vraagh aan Baseman: welke technisch directeur of penningmeester zou er dan zo gek zijn om dure jongens als Toivonen te halen?
Rusland, Duitsland, Engeland...vorig seizoen heeft PSV een bod van Liverpool afgeslagen, jammer dat Dalglish daar ondertussen vertrokken is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 15, 2012 11:29 am

Ajax heeft gewoon zijn grenzen gesteld en dan moet je daar ook naar handelen. Het wil overigens niet zeggen dat Ajax voor een andere speler niet meer geld gaat uitgeven .

Persoonlijk vind ik 4,1 miljoen een mooi bedrag voor Narsingh, alleen zal daar nog wel een bonus en/of doorverkoop percentage aan vast hangen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Toppie » zo jul 15, 2012 11:31 am

Is Overmars al gezien bij de grens, want hij gaat toch nu in het buitenland kijken :blush.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door LucaS » zo jul 15, 2012 11:32 am

PSV neemt wel risico hoor, door te kopen in de hoop dat spelers verkocht worden.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Baseman » zo jul 15, 2012 11:54 am

Dat doet PSV in dit geval niet.
PSV had nog een klein transferpotje en betaalt daarmee de transfer van Narsingh. Iedere andere aankoop is nu wel pas mogelijk na verkoop.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Laudrup » zo jul 15, 2012 11:56 am

Baseman schreef:Dat doet PSV in dit geval niet.
PSV had nog een klein transferpotje en betaalt daarmee de transfer van Narsingh. Iedere andere aankoop is nu wel pas mogelijk na verkoop.
PSV is dus nog niet uitgekocht? Goh wat een verrassing weer. Houdt men ook rekening met het feit dat het Kunduz - gedrocht ook nadelige gevolgen voor PSV kan hebben? Is het vanuit dat oogpunt wellicht niet wenselijk om dat geld uit het transferpotje wellicht te houden?
15 mei 2011.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door LucaS » zo jul 15, 2012 11:59 am

Dat zeg je wel vaker, maar potjes bestaan niet. Je maakt winst of verlies en dat saldo gaat naar het vermogen (of ten laste van het vermogen). Het nieuwe boekjaar begin je weer op 0. Wat ik weet is dat begin dit jaar Sanders nog zei dat er een structureel tekort was van 5 miljoen. Volgens mij is Labyad weg en nog wat klein grut (Tamata) en zullen de lasten toenemen met het salaris van Narsingh, van Bommel en de afschrijving op Narsingh ad 1 miljoen per jaar. PSV teert dus gewoon in op het vermogen, temeer daar er nog een extra rekening komt van de belastingdienst ad 5 miljoen.
Het kan natuurlijk zijn dat de inkomsten met miljoenen omhoog zijn gegaan sinds de nieuwjaarsspeech, daar heb ik geen zicht op. Maar het verhaal van potjes is flauwekul, dat is gewoon interen op je vermogen.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2012 12:07 pm

Hahaha, 'transferpotje'. Baseman gelooft ook nog in Sinterklaas, de Kerstman en denkt dat de aarde plat is.

Zoals LucaS al zegt, transferpotjes bestaan niet. Al helemaal niet als je als club een groot gat in je begroting hebt en al jarenlang dikke verliezen draait. PSV is gewoon aan het gokken. Hopen dat ze na twee zomers op rij flink met geld smijten en zwaar verlies lijden nu eindelijk een landstitel hebben gekocht (van de overheids-subsidie, uiteraard) en daarmee de CL-miljoenen binnen hebben gehaald om dit hele geintje te financieren. Russische roulette, met miljoenen.
***

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Ronald! » zo jul 15, 2012 12:32 pm

LucaS schreef:Dat zeg je wel vaker, maar potjes bestaan niet.
Nu doe je alsof potjes niet kunnen bestaan, maar dat is natuurlijk ook onzin. Zoiets heet een voorziening. Geen idee of PSV die heeft/had, maar zoals je het nu stelt is het te kort door de bocht.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Lionel » zo jul 15, 2012 12:33 pm

Uit de VI van afgelopen week:

Voor het seizoen 2010/11 hield de club rekening met een tekort van 20 miljoen. Dit deficit werd afgelopen seizoen ingeschat op 10 miljoen, maar volgens Sanders ligt het uiteindelijke resultaat enkele miljoenen lager door extra sponsorinkomsten en het terugbrengen van de kosten. Daarnaast hoefden ze geen bonus uit te keren.

Voor dit seizoen had PSV een tekort van 5 miljoen ingecalculeerd. De bedoeling was om komend seizoen de boel financieel weer helemaal op orde te brengen en misschien een bescheiden winst te boeken.

Door de maatregelen van het kabinet gaat dit zeker niet lukken. Zoveel is zeker.
Uiteindelijk moet je dus ingrijpen in de spelerssalarissen en misschien de seizoenskaarten duurder maken. Het kan niet anders. Het is een structureel probleem.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luciano Narsingh

Bericht door wimpey » zo jul 15, 2012 12:40 pm

Ik vind Narsingh een goede aankoop van psv. :biggthumpup.gif:
Baseman schreef: Rusland, Duitsland, Engeland...
Gladbach toonde interesse, maar die halen Luuk de Jong. Bovendien heeft Toivonen een allerbelabberdst EK achter de rug. En de laatste indruk blijft nu eenmaal hangen. Zie VDW bij ons: amper tot geen interesse voor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2012 12:40 pm

Ronald! schreef:
LucaS schreef:Dat zeg je wel vaker, maar potjes bestaan niet.
Nu doe je alsof potjes niet kunnen bestaan, maar dat is natuurlijk ook onzin. Zoiets heet een voorziening. Geen idee of PSV die heeft/had, maar zoals je het nu stelt is het te kort door de bocht.
Je gaat geen voorzieningen in je begroting opnemen voor compleet onzekere bedragen als transfers. Los nog van het feit dat voorzieningen opnemen voor transfers in een begroting die gigantische gaten bevat natuurlijk mismanagement van de eerste orde is. Ga dat geld dan verdorie aan die gaten besteden in plaats van aan nóg een aanvaller.
***

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luciano Narsingh

Bericht door LucaS » zo jul 15, 2012 12:44 pm

Ronald! schreef:
LucaS schreef:Dat zeg je wel vaker, maar potjes bestaan niet.
Nu doe je alsof potjes niet kunnen bestaan, maar dat is natuurlijk ook onzin. Zoiets heet een voorziening. Geen idee of PSV die heeft/had, maar zoals je het nu stelt is het te kort door de bocht.
In Nederland bestaat het niet. Bij transfergelden zou het dan ongetwijfeld gaan om een vervangingsreserve, en als dat voor transfergelden was toegestaan had Ajax daar ongetwijfeld gebruik van gemaakt.
Een voorziening vormen voor uitgaven aan transfers lijkt mij fiscaal niet toegestaan.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie