EK onder 21 in Israël

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

EK onder 21 in Israël

Bericht door Frisse » do nov 29, 2012 2:19 pm

De loting voor het EK van komende zomer.

Group A
Israel (hosts)
England
Norway
Italy

Group B
Spain (holders)
Netherlands
Russia
Germany

Heerlijk dat het meteen ergens over gaat op zo'n EK. Gelijk wedstrijden tegen goede ploegen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Frisse » zo dec 02, 2012 5:36 pm

Zou een behoorlijke selectie zijn:

Zoet
Padt
Marsman

Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Van Aanholt
Willems
Bruma
Leerdam

Strootman
Van Ginkel
Clasie
Maher
Fer
Vilhena

John
De Jong
Narsingh
Boëtius
Depay
Locadia

Is een heel ander gezicht dan de selecties van Pot tot nu toe, maar hier spelen wel meer bijzondere talenten in in plaats van de Van Haarens, Zeefuiks en Cabrals van deze wereld. Toch zal er wel meer voor het resultaat gegaan worden en zullen er vooral spelers opgeroepen worden met meer ervaring in de Eredivisie. Maar goed, ook voor spelers als Duarte, Van Dijk, Nuytinck, Wijnaldum en Wildschut is bijvoorbeeld wel iets te zeggen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Oranje

Bericht door peter » zo dec 02, 2012 8:15 pm

Voor Wildschut is helemaal niets te zeggen. Zou compleet geschift zijn als hij een uitnodiging krijgt.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Frisse » zo dec 02, 2012 9:15 pm

Gezien z'n huidige situatie niet inderdaad, maar er kan de tweede seizoenshelft nog veel veranderen. Denswil kan ook nog basisspeler worden, als hij iets aan z'n instelling doet, om maar iemand te noemen. Hoe dan ook, de ervaren jongens zullen wel opgeroepen worden, in plaats van de meest talentvolle.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2012 10:11 pm

Strootman, De Jong, Van Rhijn, dat zijn A-internationals. Die hebben niks in Jong Oranje te zoeken. Ik zou alleen spelers van onder de 21 meenemen. Ik weet dat de regels anders voorschrijven, maar we hebben het hier over een opleidingselftal.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Frisse » zo dec 02, 2012 11:42 pm

Zit wat in, maar ook voor die spelers kan het een goede ervaring zijn een eindtoernooi mee te maken tegen spelers als Rodrigo, De Gea, Isco, Muniain, Romeu, Suso, Leno, Jung, Leitner, Beister, Holtby, Bittencourt, misschien zelfs Götze, Draxler, Gündogan, Schürrle.

In ieder geval irritant dat ik juist bedoelde aan te geven dat ik, ongeacht leeftijd, in plaats van de meer gevestigde Jong Oranje namen juist de spelers mee zou nemen die echte potentie hebben, en jij me vervolgens om de oren gaat slaan met gevestigde namen van Oranje. :blush.gif: :wink.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Jöhnk » ma dec 03, 2012 1:28 pm

Je hebt ook gelijk hoor. Ze moeten de grootste talenten naar dat toernooi sturen, en niet per se de oudsten met de meeste ervaring.

Van Gaal kennende zal hij een belangrijke stem hebben in wie meegaat en wie niet. Benieuwd wat voor hem vooropstaat: opleiden of 'presteren'.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Duke » vr mei 17, 2013 12:05 pm

De volledige selectie van bondscoach Cor Pot:
Van Aanholt (Vitesse), Bizot (FC Groningen), Blind (Ajax), Clasie (Feyenoord), Depay (PSV), Fer (FC Twente), Van Ginkel (Vitesse), Van der Hoorn (FC Utrecht), John (Benfica), De Jong (Borussia Mönchengladbach), Jozefzoon (RKC Waalwijk), Leerdam (Feyenoord), Locadia (PSV), Maher (AZ), Marsman (Go Ahead Eagles), Martins Indi (Feyenoord), Nuytinck (Anderlecht), Van Rhijn (Ajax), Strootman (PSV), Vilhena (Feyenoord), De Vrij (Feyenoord), Wijnaldum (PSV), Zoet (RKC Waalwijk).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Cruijff » vr mei 17, 2013 12:17 pm

Balen dat Hoesen er niet bij zit. Stiekem hoop ik dat er iets met één van de aanvallers gebeurt, zodat Danny alsnog wordt opgeroepen. Die zit nu in zo'n flow dat hij op zo'n toernooi meteen de show kan stelen met een aantal doelpunten.

Volgens mij wil Hoesen ook zoveel mogelijk spelen, als hij op zondag mocht invallen bij Ajax 1, speelde hij op maandagavond telkens direct ook weer bij Jong Ajax. Tijdens zijn debuut bij Jong Oranje maakte hij meteen een doelpunt. Zou lekker zijn voor zo'n jongen als hij tijdens zijn toernooi de bevestiging krijgt dat hij prima mee kan met de grootste talenten van Nederland, Duitsland en Spanje.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2013 12:24 pm

Laat hem maar lekker uitrusten in de zomer om daarna meteen met zijn plan verder te gaan. Belangrijker dan dat EK :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Cruijff » vr mei 17, 2013 12:30 pm

Welnee, een jongen van zijn leeftijd moet zoveel mogelijk spelen. In Engeland en in Finland heeft hij ook al zo weinig minuten gemaakt. Qua fysieke opbouw is het plan voorbij, uiteraard moet hij krachttraining blijven bijhouden, maar de spiermassa die hij tekort kwam is inmiddels gekweekt.

Dat de China trip niet doorgaat is begrijpelijk, maar dat Ajax nu al vakantie heeft vind ik verbazend vroeg. :confused.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jong Oranje

Bericht door beelzebub » vr mei 17, 2013 1:16 pm

Ook een mooie kop. "EK selectie bekend: Zeefuik valt af."

Maak je niet dik jongen en til er niet te zwaar aan. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door elliquido » vr mei 17, 2013 1:22 pm

Cruijff schreef:Welnee, een jongen van zijn leeftijd moet zoveel mogelijk spelen. In Engeland en in Finland heeft hij ook al zo weinig minuten gemaakt. Qua fysieke opbouw is het plan voorbij, uiteraard moet hij krachttraining blijven bijhouden, maar de spiermassa die hij tekort kwam is inmiddels gekweekt.

Dat de China trip niet doorgaat is begrijpelijk, maar dat Ajax nu al vakantie heeft vind ik verbazend vroeg. :confused.gif:
zijn er niet nog een aantal interlands te spelen ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Cruijff » vr mei 17, 2013 1:37 pm

Ja, onder meer Siem de Jong is kandidaat om met Oranje naar Indonesië en China te gaan. Puur een trip voor de portemonnee van de KNVB, maar goed...

...Dat Ajax niet naar China hoeft lijkt me wel fijn, maar ff een dag of 10 naar de Verenigde Staten voor training, uitstapjes en twee oefenwedstrijdjes lijkt me uitstekend voor de teambuilding.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Duke » wo mei 22, 2013 10:12 am

Voetballer op damesfiets; psychologische meesterzet
Door: Sjoerd Mossou

Op weg naar de training van Jong Oranje zat Kevin Strootman maandag op een damesfiets. Een damesfiets met handremmen, van Batavus, compleet met een bagagedrager en een fietsbel. Kevin keek niet alsof hij het leuk vond, maar dat kan ook aan zijn gezichtsuitdrukking hebben gelegen. Die is nu eenmaal zoals-ie is.

Voetballers op damesfietsen kom je zelden in het wild tegen, en dat was exact wat het beeld zo beklijvend maakte. Luuk de Jong fietste pal naast Strootman door de bossen van Doorwerth, met een klein zwart tasje aan het handvat gehangen, op hetzelfde model Batavus. Wat ontbrak, was slechts de landkaart op het stuur.

Toen het Nederlands Elftal vorige zomer op het EK in Polen en Oekraïne speelde, hield het zijn interviewsessies steeds op het dakterras van hotel Kossak in Krakau, op precies 178 meter van het eigen Sheratonhotel. De spelers van Oranje overbrugden dat stukje niet per fiets of te voet, maar per busje, met een chauffeur en een bodyguard.

Het was een geinig gezicht, zeker vanaf het dakterras gezien. Steeds wanneer Wesley Sneijder of Jetro Willems de deur van het Sheraton uitstapte, raakte een Pools meneertje op de stoep in grote paniek, want het pendelbusje was verdorie net Mark van Bommel aan het wegbrengen. Een catastrofe dreigde - en wij telden hardop mee hoe lang het retourtje duurde: één, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven.

Zeven tellen van de ene stoep naar de andere, maar het voelde als een eeuwigheid.

Voetballers leven in een wonderlijke wereld. Willem van Hanegem vroeg zich ooit af of dat nou wel nodig was, die voetballers van Oranje in hun eeuwige vijfsterrenhotels. Want wat was er eigenlijk mis met vier sterren?

Jetro Willems was amper achttien jaar, toen hij vorige zomer opeens binnenstapte in de hal van hotel Le Beau Rivage Palace in Lausanne, vermoedelijk het meest luxueuze hotel van Europa. Jetro keek naar het marmer en naar de protserige kroonluchters, maar echt bevatten kon hij het allemaal niet, want hij was pas achttien. Dat het abnormaal was, ontging hem.

Echt kwalijk nemen kun je ze het niet nemen. Deels overkomt het ze. Als profvoetballers al de fiets nemen, dan is het op gelikte mountainbikes, in de luwte van de voorbereiding, op weg naar het oefenveld. Maar veel vaker zitten ze in geblindeerde bussen, want dat is veiliger voor iedereen.

Je moet er niet aan denken dat er een konijntje oversteekt en Kevin Strootman ondersteboven glijdt op zijn Batavus-damesfiets. Weg miljoenentransfer.

Van de Amerikaan John O'Brien kan ik me herinneren dat hij altijd op de fiets naar de Ajax-training reed, dwars door de stad, maar dat was me dan ook een vreemde snuiter. O'Brien las ook wel eens boeken enzo.

Voetballers fietsen niet. Vroeger deden ze dat misschien, maar tegenwoordig niet meer, want het matcht niet lekker bij de tatoeages op hun armen. Ik heb geen idee of Cor Pot heel diep over die damesfietsen heeft nagedacht, maar zo ja, dan is het een psychologische meesterzet.

Dichter bij de aarde dan op een damesfiets, kan een voetballer niet komen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door zeux » wo mei 22, 2013 4:40 pm

Mooiste beeld in de bioscoopfilm '14' over Cruijff (1973), is het moment dat C in zijn dikke, bijzondere Citroën bij het trainingsveld aan komt rijden, niet veel later gevolgd door Michels op zijn keurige herenfiets.

http://www.film1.nl/films/17191-Johan-C ... Nr-14.html

Staat wel een interessant foutje in de tekst bij de DVD in de link hierboven. Ik weet zeker dat ik de film in Arnhem in de bioscoop heb gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Cruijff » do mei 23, 2013 12:44 am

Michels op de fiets? :excited.gif: Stefan Kovács zul je bedoelen...?

Wel klasse van de Ajax selectie dat ze hem bij zijn afscheid in 1973 een auto cadeau gaven.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 2:48 pm

De selectie:

De Gea (Manchester United), Joel Robles (Atletico Madrid), Marino (Villarreal); Montoya (Barcelona), Bartra (Barcelona), Muniesa (Barcelona), Carvajal (Bayer Leverkusen), Nacho (Real Madrid), Alberto Moreno (Sevilla), Inigo Martinez (Real Sociedad), Alvaro Gonzalez (Real Zaragoza); Muniain (Athletic Bilbao), Koke (Atletico Madrid), Thiago (Barcelona), Rodrigo (Benfica), Sarabia (Getafe), Camacho (Malaga), Isco (Malaga), Illarramendi (Real Sociedad), Canales (Valencia); Tello (Barcelona), Alvaro Vazquez (Getafe), Morata (Real Madrid)
Aardig elftal!

De Gea: Carvajal, Bartra, Montoya, Nacho: Muniain, Thiago, Isco, Canales, Koke: Morata

Om maar ff iets te noemen. Ken ze niet allemaal. En dan spelers als Tello, Camacho en de revelatie van Sociedad Illarramendi niet eens in 'mijn' basis.

Wordt een leuk toernooi.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Arthur » do mei 23, 2013 3:03 pm

Zouden ze op die leeftijd in Spanje ook al aan de doping zitten?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » do jun 06, 2013 8:39 pm

Duitsland komt net na de rust via een strafschop terug tot 2-1. Nog altijd een voorsprong voor Nederland dus. 2e helft eens kijken of dit elftal wat te bieden heeft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door peter » do jun 06, 2013 8:42 pm

Eerste helft was voetballend heel aardig.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door elliquido » do jun 06, 2013 9:09 pm

Die de vrij... Dat kan straks toch niet in brazilie?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Thijs » do jun 06, 2013 9:13 pm

Komt die kut-Fer er ook nog in. Pot kan er echt geen klote van.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » do jun 06, 2013 9:13 pm

Peter schreef:Eerste helft was voetballend heel aardig.
Nu liggen de verhoudingen anders.
elliquido schreef:Die de vrij... Dat kan straks toch niet in brazilie?
Wat dat betreft een mooie testcase. Ik sluit ook niet uit dat Van Gaal erop heeft aangedrongen om deze defensie te testen. Al is het "slechts" een onder 21 toernooi. De vraag is alleen wel wie je dan wel moet opstellen. Het is niet dat we barsten van de sterke centrale verdedigers.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Thijs » do jun 06, 2013 9:18 pm

FER KONING :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie