Europa & Conference League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Europa League

Bericht door Zuidema » vr mar 21, 2014 9:44 am

Demosthenes schreef:De voorzet dat als die IJslander of Bojan invalt, er niets verandert hoeft niemand in te koppen.
:666.gif: :smallgrin.gif:

Nou snap ik eindelijk waarom FdB zo vaak een beroep op Sigi en/of Bojan doet. Dan speel je immers direct met 10 man. Hij wil daarmee dus blijkbaar gebruik maken van dat 10 tegen 11-effect. Slim bedacht. Alleen wel jammer dat de spelers dat dan weer niet doorhebben. :666.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa League

Bericht door Demosthenes » vr mar 21, 2014 10:35 am

Zuidema schreef:
Demosthenes schreef:De voorzet dat als die IJslander of Bojan invalt, er niets verandert hoeft niemand in te koppen.
:666.gif: :smallgrin.gif:

Nou snap ik eindelijk waarom FdB zo vaak een beroep op Sigi en/of Bojan doet. Dan speel je immers direct met 10 man. Hij wil daarmee dus blijkbaar gebruik maken van dat 10 tegen 11-effect. Slim bedacht. Alleen wel jammer dat de spelers dat dan weer niet doorhebben. :666.gif:
:ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Europa League

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2014 10:43 am

Zuidema schreef:
Demosthenes schreef:De voorzet dat als die IJslander of Bojan invalt, er niets verandert hoeft niemand in te koppen.
:666.gif: :smallgrin.gif:

Nou snap ik eindelijk waarom FdB zo vaak een beroep op Sigi en/of Bojan doet. Dan speel je immers direct met 10 man. Hij wil daarmee dus blijkbaar gebruik maken van dat 10 tegen 11-effect. Slim bedacht. Alleen wel jammer dat de spelers dat dan weer niet doorhebben. :666.gif:
Siem dacht anders de afgelopen weken dat hij voor spek en bonen hoefde mee te spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Europa League

Bericht door Zuidema » vr mar 21, 2014 11:26 am

Rishi schreef: Siem dacht anders de afgelopen weken dat hij voor spek en bonen hoefde mee te spelen..
Hetzelfde verhaal. Ook order van de baas dus ivm dat 10 tegen 11-effect.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Europa League

Bericht door Zuidema » vr mar 21, 2014 11:36 am

Rishi schreef: Oh dat ben ik met je eens hoor. Maar de verhalen/geruchten over doping kunnen wel de kast in.
Niet mee eens. Ook met doping kan je nog tegen een ongelukkige nederlaag oplopen. Doping op zich lost niet alles op. Is nou eenmaal 'slechts' een hulpmiddel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Europa League

Bericht door Cruijff » vr mar 21, 2014 11:39 am

Haha je zou de waarden die bij de RB spelers in de testen van hun lab zijn opgeslagen eens moeten inzien. :smallgrin.gif: Daar win je de Tour de France 7 keer op rij mee..... :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Europa League

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2014 11:53 am

Zuidema schreef:
Rishi schreef: Oh dat ben ik met je eens hoor. Maar de verhalen/geruchten over doping kunnen wel de kast in.
Niet mee eens. Ook met doping kan je nog tegen een ongelukkige nederlaag oplopen. Doping op zich lost niet alles op. Is nou eenmaal 'slechts' een hulpmiddel.
Klopt. Maar tegen Basel, heb ook maar een aantal minuten gezien, zie je niet dat ze aan de doping zaten.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Europa League

Bericht door Cruijff » vr mar 21, 2014 12:03 pm

Je ziet ook weleens niet aan Louis van Gaal of aan Diego Armando Maradona dat hij zich helemaal strak gesnoven heeft... Alhoewel...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Europa League

Bericht door Duke » vr apr 11, 2014 7:48 am

En zo ligt Basel er ook uit, en hebben we weer eens een Zuid-Europees feestje in de EL.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa League

Bericht door Demosthenes » vr apr 11, 2014 8:03 am

Duke schreef:En zo ligt Basel er ook uit, en hebben we weer eens een Zuid-Europees feestje in de EL.
Bij Ajax zal men door het spel tegen RBS wel door hebben dat er ondertussen in Europa in een hoger tempo wordt gevoetbald. RBS is waarschijnlijk niet die Europese topclub, waarvan verliezen geen schande is. RBS verliest van Basel en Basel wordt weer uitgeschakeld door Valencia (Wie had dat verwacht na de eerste wedstrijd?) We kunnen niet blijven beweren dat RBS dankzij doping in zo'n tempo kon voetballen, of we accepteren dat Basel betere doping had en nu Valencia weer "beter spul" heeft. Bewijzen heb ik niet, maar als er in "alle sporten" doping wordt gebruikt, dan zeker ook in het voetbal, het heet overal medische begeleiding. Ik ben geen kruisridder tegen doping, maar ook geen Don Quichot, Ajax kan aanhaken of doet bewust een stap terug.

Het TH zou eens naar de wedstrijd Bayern - BM, afgelopen zomer, voor de Super League o.i.d. moeten kijken, ik schreef direct erna dat het m.i. om een andere sport ging, zo hoog lag dat tempo en zo technisch onderlegd waren die spelers, Robben voorop.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League

Bericht door GangstaRiB » vr apr 11, 2014 8:18 am

Demosthenes schreef:
Duke schreef:En zo ligt Basel er ook uit, en hebben we weer eens een Zuid-Europees feestje in de EL.
Bij Ajax zal men door het spel tegen RBS wel door hebben dat er ondertussen in Europa in een hoger tempo wordt gevoetbald. RBS is waarschijnlijk niet die Europese topclub, waarvan verliezen geen schande is. RBS verliest van Basel en Basel wordt weer uitgeschakeld door Valencia (Wie had dat verwacht na de eerste wedstrijd?) We kunnen niet blijven beweren dat RBS dankzij doping in zo'n tempo kon voetballen, of we accepteren dat Basel betere doping had en nu Valencia weer "beter spul" heeft. Bewijzen heb ik niet, maar als er in "alle sporten" doping wordt gebruikt, dan zeker ook in het voetbal, het heet overal medische begeleiding. Ik ben geen kruisridder tegen doping, maar ook geen Don Quichot, Ajax kan aanhaken of doet bewust een stap terug.

Het TH zou eens naar de wedstrijd Bayern - BM, afgelopen zomer, voor de Super League o.i.d. moeten kijken, ik schreef direct erna dat het m.i. om een andere sport ging, zo hoog lag dat tempo en zo technisch onderlegd waren die spelers, Robben voorop.
:biggthumpup.gif:

Als je naar de Eredivisie kijkt, lijkt alles in slow motion te gaan. Zelfs de samenvattingen. De Boer was helemaal ondersteboven van RBS, maar de rest van de voetbalwereld lijkt niet echt onder de indruk. Zegt dat iets over De Boer's inschattingen over de progressie die Ajax (niet) maakt?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Europa League

Bericht door jabu » vr apr 11, 2014 8:30 am

En dat terwijl wij aan de vooravond staan van het wederom bestormen van de Europese top!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Europa League

Bericht door Jöhnk » vr apr 11, 2014 11:00 am

Mooi om te zien dat het clubvoetbal floreert in de landen waar het best wordt opgeleid (Spanje en Duitsland).

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa League

Bericht door Demosthenes » vr apr 11, 2014 11:49 am

Jöhnk schreef:Mooi om te zien dat het clubvoetbal floreert in de landen waar het best wordt opgeleid (Spanje en Duitsland).
Geen idee of ze daar het beste opleiden, zou zo maar kunnen, maar als ik het elftal van Atletico Madrid bekijk, zoals dat op http://www.whoscored.com/Teams/63 staat, dan zie ik toch zeven buitenlanders in dat elftal staan (België, Uruguay, Turkije, Portugal en drie Brazilianen, bijna net zoveel als Spanjaarden) Volgens die website komt alleen Koke uit de eigen jeugdopleiding, tenzij ook hij als tiener is gehaald.

Tel ik het aantal buitenlanders van Valencia, dan zie ik op diezelfde website zeventien buitenlanders en twaalf Spanjaarden. Bekijk ik de basisopstelling, zie ik zeven buitenlanders (twee keer Portugal, twee Brazilianen, een Argentijn, een Fransman en een Algerijn) en vier Spanjaarden. Er zijn er twee van Valencia zelf afkomstig, al kan ook hier sprake zijn van een transfer tijdens de jeugd.

Zijn die Spanjaarden bij Atletico en Valencia allemaal afkomstig van dezelfde Spaanse club? Ik tel Osasuna, Zaragoza, R. Vallecano, Getafe en één speler van Atletico is afkomstig van Valencia.

Ik denk dat beide teams samen per jaar ook een elftal (Denk aan totaal zestien spelers) naar de senioren laten gaan, dan zie ik daar toch erg weinig van terug in het eerste, m.a.w. is de opleiding bij beide teams misschien toch niet zo goed? Beide teams spelen halve finale in een Europees toernooi. Over de opleiding bij RM en Barcelona is genoeg bekend.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2014 11:52 am

Voor menig Ajacied lijkt het verslaan van Barcelona een inconvenient truth. De nederlaag tegen RBS lijkt veel zwaarder te wegen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2014 11:54 am

Sevilla - Valencia
Benfica - Juve

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Europa League

Bericht door Le T. » vr apr 11, 2014 12:14 pm

wimpey schreef:Voor menig Ajacied lijkt het verslaan van Barcelona een inconvenient truth. De nederlaag tegen RBS lijkt veel zwaarder te wegen.
Twee wedstrijden om uitschakeling zijn dan ook een betere krachtmeting dan een wedstrijd waarbij een partij niet zo nodig hoeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Europa League

Bericht door Duke » vr apr 11, 2014 12:19 pm

wimpey schreef:Voor menig Ajacied lijkt het verslaan van Barcelona een inconvenient truth. De nederlaag tegen RBS lijkt veel zwaarder te wegen.
Helaas lijkt het spel tegen Barcelona eerder een incident te zijn, dan het spel tegen RBS. Vandaar dat er waarschijnlijk meer gewicht aan wordt gegeven. Lijkt me niet onterecht, overigens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2014 12:56 pm

Duke schreef:
wimpey schreef:Voor menig Ajacied lijkt het verslaan van Barcelona een inconvenient truth. De nederlaag tegen RBS lijkt veel zwaarder te wegen.
Helaas lijkt het spel tegen Barcelona eerder een incident te zijn, dan het spel tegen RBS. Vandaar dat er waarschijnlijk meer gewicht aan wordt gegeven. Lijkt me niet onterecht, overigens.
Dat is onzin. Ajax heeft na de 7e competitiewedstrijd nooit meer dan één tegengoal per wedstrijd gevangen. M.u.v. de wedstrijden tegen RBS.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Europa League

Bericht door Duke » vr apr 11, 2014 1:05 pm

Als je het aantal tegendoelpunten als maatstaf hanteert heb je natuurlijk gelijk. :biggthumpup.gif:

Maar ben je niet met me eens dat het niveau van de wedstrijd tegen Barcelona daarna eigenlijk nauwelijks meer gehaald is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League

Bericht door GangstaRiB » vr apr 11, 2014 1:11 pm

Lijkt me zeer onverstandig om de Eredivisie als graadmeter te gebruiken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Europa League

Bericht door Cruijff » vr apr 11, 2014 1:20 pm

Duke schreef:Maar ben je niet met me eens dat het niveau van de wedstrijd tegen Barcelona daarna eigenlijk nauwelijks meer gehaald is?
Het is jammer genoeg onmogelijk om een aantal keren per maand op dezelfde manier te spelen.

Tegen clubs als Cambuur en NAC kan het simpelweg niet. Je kunt alleen maar zo sterk druk zetten en in zo'n hoog tempo van een situatie waar de tegenstander balbezit heeft naar een vlotte aanval omschakelen wanneer je tegenstander een poging doet om fel ten strijde te trekken. Eredivisie ploegen doen dat niet tegen Ajax.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa League

Bericht door Demosthenes » vr apr 11, 2014 1:25 pm

Tegen clubs als Cambuur en NAC kan het simpelweg niet. Je kunt alleen maar zo sterk druk zetten en in zo'n hoog tempo van een situatie waar de tegenstander balbezit heeft naar een vlotte aanval omschakelen wanneer je tegenstander een poging doet om fel ten strijde te trekken. Eredivisie ploegen doen dat niet tegen Ajax.
Maak ik hier terecht uit op dat de tegenstanders uit de Oostenrijkse competitie dat wel; doen als ze tegen RBS spelen? Het lijkt mij een kwestie van hoe je tegen het voetbal aankijkt, hoe je traint.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2014 1:52 pm

GangstaRiB schreef:Lijkt me zeer onverstandig om de Eredivisie als graadmeter te gebruiken.
Daarom noemde ik ook de wedstrijd tegen Barcelona. Maar dat mag ook niet. De wedstrijden tegen RBS zijn dé graadmeter. :neutral.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League

Bericht door GangstaRiB » vr apr 11, 2014 1:59 pm

Demosthenes schreef:
Tegen clubs als Cambuur en NAC kan het simpelweg niet. Je kunt alleen maar zo sterk druk zetten en in zo'n hoog tempo van een situatie waar de tegenstander balbezit heeft naar een vlotte aanval omschakelen wanneer je tegenstander een poging doet om fel ten strijde te trekken. Eredivisie ploegen doen dat niet tegen Ajax.
Maak ik hier terecht uit op dat de tegenstanders uit de Oostenrijkse competitie dat wel; doen als ze tegen RBS spelen? Het lijkt mij een kwestie van hoe je tegen het voetbal aankijkt, hoe je traint.
Inderdaad. En ik heb Cambuur zien domineren in de Arena, die stonden met 10 man op de helft van Ajax... dus ik weet niet wat Ajax nog meer nodig heeft om druk te zetten. :smallgrin.gif:

Plaats reactie