PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 05, 2014 10:51 am

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Trab schreef:De Boer meldt in de Telegraaf dat hij de hele wedstrijd heeft teruggezien en dat ze voortgaan borduren op de dingen die goed gingen :drecul.gif:
Hier word ik dus héél erg zenuwachtig van.
Dat begrijp ik, en het is ook wel heel erg selectief gequote van de Telegraaf. Ik probeer het filmpje op Telegraaf/Telesport TV terug te zoeken maar kan het niet vinden, is nl. gisteren gemaakt tijdens het afpassen van de Oger-pakken. Hij begon zijn verhaal dat hij nog erg baalde van gisteren en uitgebreid na de training heeft gesproken wat er allemaal fout ging. Daarna zei hij iets over de goede dingen, maar het is wel weer flauw om alleen dat te benoemen.
Oké. Nu ben ik weer wat geruster!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 10:57 am

Arthur schreef:
Mano schreef:Conclusie: wederom een armoedig seizoen?
Ik geef ook aan dat ik een goede periode verwacht. Het is maar waar je op focust.
Voor wie (buiten ajax in z'n geheel) ging jij naar het stadion?
Ik kon afgelopen jaar van niemand specifiek genieten.

vroeger had je minimaal 1 a 2 diamantjes lopen waar je van genoot.
Ik ga nooit voor spelers naar het stadion. Suarez en Ibrahimovic zijn twee spelers geweest waar ik altijd naar uitkeek om ze te zien spelen, maar zulke spelers hebben we vaker niet dan wel gehad, dus ik zie dit niet als specifiek probleem van dit Ajax.
Laat ik anders zeggen,
voorheen had je het gevoel dat er 2 a 3 spelers waren die een wedstrijd konden beslissen door een actie.
het gevoel dat ze iets briljant konden verzinnen

nu heb je dat bijna met niemand.
Fisher? (buiten dat hij geblesseerd is) laat al een jaar niks zien
Kishna is hoop gebaseerd op ...(?)

dat wapen mis ik
(of ben ik nu een romantische lul? :smallgrin.gif: )
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Toppie » di aug 05, 2014 12:31 pm

Zuidema schreef:
Arthur schreef:
Zuidema schreef: Er is trouwens een tijd geweest dat Ajax zich niks aantrok van die enorme budgetten rondom en relatief goedkoop een talentvolle en evenwichtige selectie samenstelde en met een goede technische staf daar omheen toch tot goede resultaten met vaak aansprekend voetbal wist te komen. Kennelijk is dat voltooid verleden tijd.
Volgens mij verhef je nu 1994/1995 tot norm, want verder kan ik me niet herinneren dat bovenstaande het geval is geweest.
True, we hebben wat dat betreft meer slechte dan goede periodes gekend. Ik vind overigens de afgelopen paar decennia naast 94-96 ook de periodes 86-88, 90-92, en 2001-2003 wel aan bovengenoemde criteria voldoen. Daarna begon het serieuze gekwakkel. Ik weet het, de voetbalwereld is sindsdien sterk veranderd, vooral in de geldstromen. De scouting is moordend, het bosmanarrest, de tv-gelden, noem de hele riedel maar weer op. Ajax heeft er meer dan last van. Maar ook dan mag je toch wel verlangen van een ploeg van 65 miljoen euri dat het voetbal speelt waar je als liefhebber wat lol aan beleeft? Of speelt Ajax tegenwoordig alleen nog maar voor boekhouders? Met 4 op een rij en opnieuw geweldige jaarcijfers? Met dat geld doen we toch geen ene f*ck. En schalen kan ik ook wel bij Blokker kopen. Mooiere ook nog.[/quote]


Hier sluit ik mij volledig bij aan, geen speld tussen te krijgen :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 05, 2014 1:04 pm

De reden is bekend! :hypocrite.gif:
AS schreef:Moisander wijt nederlaag aan hard trainen

Niklas Moisander denkt dat het in de strijd om de Johan Cruijff Schaal zwaar heeft meegewogen dat
Ajax meer dan ooit keihard heeft getraind in de voorbereiding. Ook in de voorbereiding naar de
wedstrijd werden de spelers afgebeuld om straks in de competitie én in de Champions League topfit
te zijn.
Moisander verklaart tegenover het Eindhovens Dagblad dat de Johan Cruijff Schaal om die reden niet
heel belangrijk was. 'In de competitie en vooral in de Champions League willen we topfit zijn. We
hebben hard getraind. Met de technische staf en de fysio's is dat zo afgesproken. We mochten harder
werken dan vorig jaar. Dat zag je misschien terug. We hebben nauwelijks gas teruggenomen voor dit
duel. Dat gaan we de komende weken wel doen.'
'Over een week of twee zijn we denk ik echt topfit', vervolgt Moisander, die daarmee meegaat in de
teksten van Frank de Boer. De coach sprak voor de wedstrijd tegen PEC Zwolle van een selectie die
bijna honderd procent fit was. De trainer wil hoge ogen gooien in de herfst, wanneer ook de Champions
League begint. Vorig seizoen legde Ajax het daar conditioneel af, waardoor de intensiteit van de
trainingen werd verhoogd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 1:33 pm

Vandaar dat ze zo rustig aan deden, ze waren moe :biggrin.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door brigade zuid » di aug 05, 2014 1:39 pm

Marillion schreef:Er gaan natuurlijk altijd dingen wel goed. Hoe scheef de verhouding tussen goed en slecht soms ook kan liggen in een wedstrijd. Daarbij, De Boer werkt het hele jaar met deze groep. Hij zal dus altijd anders reageren dan de gemiddelde AT'er die vanaf de zijlijn kritiek kan geven. Ook al is die kritiek soms terecht. Ik ben er vrij zeker van dat hij intern een ander praatje zal houden dan dat wat wij als buitenstaanders te horen krijgen.
Laten we het hopen. Vorig jaar viel me op dat na een slechte wedstrijd, De Boer toch vaak vrij positief was, we hadden zoveel procent balbezit etc. etc.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Toppie » di aug 05, 2014 2:32 pm

Als ze Zondag het zelfde spel voorschotelen ben ik er klaar mee we wachten niet op voetbal tikkie breed maar automatisme en vooruit met de geit.Dat afbraak voetbal heb ik nu te lang gezien wij willen progressie zien na 4jaar de Boer. Zoniet, dan zal het gaan morren op de tribune en als ik afbraak voetbal wil zien rij ik wel naar RDAM Zuid :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 05, 2014 4:04 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Marillion » di aug 05, 2014 5:04 pm

brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Er gaan natuurlijk altijd dingen wel goed. Hoe scheef de verhouding tussen goed en slecht soms ook kan liggen in een wedstrijd. Daarbij, De Boer werkt het hele jaar met deze groep. Hij zal dus altijd anders reageren dan de gemiddelde AT'er die vanaf de zijlijn kritiek kan geven. Ook al is die kritiek soms terecht. Ik ben er vrij zeker van dat hij intern een ander praatje zal houden dan dat wat wij als buitenstaanders te horen krijgen.
Laten we het hopen. Vorig jaar viel me op dat na een slechte wedstrijd, De Boer toch vaak vrij positief was, we hadden zoveel procent balbezit etc. etc.
Het lijkt mij niet meer dan logisch. Even los van zijn kwaliteiten of tekortkomingen als trainer. De Boer is al jarenlang bijna alleen maar met voetbal bezig. Eerst als speler en daarna als trainer. Hij weet echt wel wanneer zijn ploeg goed of slecht heeft gespeeld.

Hij kan echter na afloop niet als de eerste de beste supporter de hele boel afbranden. Want de volgende dag sta je weer samen op het trainingsveld. Het hele seizoen werk je samen om beter te worden. Dan bewaar je in ieder geval de meeste kritiek voor intern en steek je naar de buitenwereld een neutraal verhaal af. Komt nog bij dat hij misschien verzachtende omstandigheden kent waar wij niets vanaf weten. Zoals wat Moisander heeft aangegeven over trainingsarbeid.

Ik wil zeker de prestatie niet goed praten. De wedstrijd van zondag was teleurstellend. En ga er maar vanuit dat De Boer daar net zo over denkt. Die wil altijd winnen. Alleen moet hij met meer zaken rekening houden bij zijn praatje na afloop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 5:55 pm

Demosthenes schreef:Vandaar dat ze zo rustig aan deden, ze waren moe :biggrin.gif:
Dan waren ze kennelijk vorig seizoen ook voortdurend moe van het harde trainen (afgezien van een paar potjes
nationaal en in de CL).
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 6:22 pm

Marillion schreef:
brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Er gaan natuurlijk altijd dingen wel goed. Hoe scheef de verhouding tussen goed en slecht soms ook kan liggen in een wedstrijd. Daarbij, De Boer werkt het hele jaar met deze groep. Hij zal dus altijd anders reageren dan de gemiddelde AT'er die vanaf de zijlijn kritiek kan geven. Ook al is die kritiek soms terecht. Ik ben er vrij zeker van dat hij intern een ander praatje zal houden dan dat wat wij als buitenstaanders te horen krijgen.
Laten we het hopen. Vorig jaar viel me op dat na een slechte wedstrijd, De Boer toch vaak vrij positief was, we hadden zoveel procent balbezit etc. etc.
Het lijkt mij niet meer dan logisch. Even los van zijn kwaliteiten of tekortkomingen als trainer. De Boer is al jarenlang bijna alleen maar met voetbal bezig. Eerst als speler en daarna als trainer. Hij weet echt wel wanneer zijn ploeg goed of slecht heeft gespeeld.

Hij kan echter na afloop niet als de eerste de beste supporter de hele boel afbranden. Want de volgende dag sta je weer samen op het trainingsveld. Het hele seizoen werk je samen om beter te worden. Dan bewaar je in ieder geval de meeste kritiek voor intern en steek je naar de buitenwereld een neutraal verhaal af. Komt nog bij dat hij misschien verzachtende omstandigheden kent waar wij niets vanaf weten. Zoals wat Moisander heeft aangegeven over trainingsarbeid.

Ik wil zeker de prestatie niet goed praten. De wedstrijd van zondag was teleurstellend. En ga er maar vanuit dat De Boer daar net zo over denkt. Die wil altijd winnen. Alleen moet hij met meer zaken rekening houden bij zijn praatje na afloop.
Ik heb niets gezien, moet afgaan op wat hier op het forum wordt geschreven, maar de commentaren verschillen niet veel van wat ik afgelopen (twee) seizoenen las in de wedstrijdtopics en wat ik zelf heb gezien.

Gaat dat komend weekend (of de weken hierna) ineens magisch veranderen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 6:32 pm

zeux schreef: Gaat dat komend weekend (of de weken hierna) ineens magisch veranderen?
Zekers, heb ik alle vertrouwen in. Want deze wanvertoning had alles te maken met de hoge trainingsintensiteit vlak voor die wedstrijd, het gemis van de allesbepalende WK-spelers en dat de JC-schaal maar een veredeld trainingspotje was met een zo mogelijk nog minder aansprekende tegenstander. Dit weekend gaan we pas echt beginnen, dan zal je wat beleven, dan zal je het ware Ajax zien. Niks geen structurele problematiek die we al een tijdlang bij dit Ajax op en buiten het veld zien.
Success will tear us apart.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 7:14 pm

Zuidema schreef:
zeux schreef: Gaat dat komend weekend (of de weken hierna) ineens magisch veranderen?
Zekers, heb ik alle vertrouwen in. Want deze wanvertoning had alles te maken met de hoge trainingsintensiteit vlak voor die wedstrijd, het gemis van de allesbepalende WK-spelers en dat de JC-schaal maar een veredeld trainingspotje was met een zo mogelijk nog minder aansprekende tegenstander. Dit weekend gaan we pas echt beginnen, dan zal je wat beleven, dan zal je het ware Ajax zien. Niks geen structurele problematiek die we al een tijdlang bij dit Ajax op en buiten het veld zien.
Hoop doet leven; het kan zijn dat Vitesse het begin van dit seizoen als een oefenwedstrijd ziet, dat deed Ajax immers ook.

Gooi alles eens op de aanval, dan maar verliezen (in augustus is dat geen probleem volgens sommigen), maar biedt het publiek iets, dan maar 4-5 of 5-4 (winnen is ook niet belangrijk, het is augustus), maar laat zien dat attractiever voetballen ook praktijk is, niet alleen een "praatje bij de haard/een Fireside chat".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 7:36 pm

Demosthenes schreef: Hoop doet leven; het kan zijn dat Vitesse het begin van dit seizoen als een oefenwedstrijd ziet, dat deed Ajax immers ook.
Hoop is het enige dat mij na zondag voorlopig nog resteert. Hoop dat ik het wel zo godsonmogelijk mis heb met dat zootje bij Ajax en dat ze straks toch de pannen van het dak gaan spelen. En geloof me, ik krijg heel graag ongelijk in deze. Omdat het Ajax dan verdomde goed gaat en daar gaat het om.

Het stomme van dit alles is dat de concurrentie waarschijnlijk ook weinig voorstelt en dat we er zo toch nog mee weg gaan komen, zoals al eerder. In het land der blinden...

Ik weet niet hoe Vitesse er voor staat. Maar Twente zonder Tadic? Mwah... F. met die leegloop? Tja... Het zou heel goed kunnen dat het gevaar, voorzover je daar nog van kan spreken in onze competitie vol nukken en grillen, toch weer uit Eindhoven gaat komen. Ook beslist niet alles, maar die zie ik momenteel toch als de minst slechte rivaal. De tijd zal het leren.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di aug 05, 2014 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 7:46 pm

En geloof ik me, ik krijg heel graag ongelijk in deze. Omdat het Ajax dan verdomde goed gaat en daar gaat het om.
Veronderstel dat alleen Baseman (en hem neem ik dat niet kwalijk) iets anders wil. :ajaxscarf.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 05, 2014 8:33 pm

Dit Ajax gaat natuurlijk helemaal niet de pannen van het dak spelen. Deze selectie speelde vorig seizoen zijn beste wedstrijden thuis tegen Barca en Celtic. Niet geheel toevallig 2 tegenstanders die zelf wilden voetballen. Alle andere tegenstanders hebben inmiddels wel zo'n beetje door dat je tegen Ajax verdedigend moet spelen en van daaruit opjagen. Vervolgens ontbreekt het Ajax aan gogme en techniek om de bal in de ploeg te houden, countertje en hup, daar komen je kansen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Marillion » di aug 05, 2014 9:54 pm

zeux schreef: Ik heb niets gezien, moet afgaan op wat hier op het forum wordt geschreven, maar de commentaren verschillen niet veel van wat ik afgelopen (twee) seizoenen las in de wedstrijdtopics en wat ik zelf heb gezien.

Gaat dat komend weekend (of de weken hierna) ineens magisch veranderen?
Dat zeg ik toch helemaal niet? Het enige dat ik opmerk is dat we niet op basis van één of twee quotes uit een kort interview moeten opmaken dat De Boer denkt dat het allemaal wel lekker loopt. Die ziet echt wel dat Ajax een aantal problemen heeft. Alleen is het niet zijn taak om die uitgebreid in de publiciteit te bespreken. Ook al zouden sommigen dat misschien graag zien.

Iedereen mag van mij vinden wat hij wil. Dat De Boer goed presteert, dat het nergens op lijkt of ergens daar tussenin. Misschien is hij als trainer niet in staat om met deze spelers beter veldspel te laten zien. Kan allemaal. Maar je maakt mij niet wijs dat hij niet zou zien dat er dingen niet goed gaan en dat hij dik tevreden is. Die man heeft de Ajax opleiding doorlopen, heeft jarenlang op topniveau gevoetbald en is ook als trainer alweer een aantal jaren actief. Dan zie je echt wel dat het niet allemaal soepel loopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 10:00 pm

Marillion schreef:
zeux schreef: Ik heb niets gezien, moet afgaan op wat hier op het forum wordt geschreven, maar de commentaren verschillen niet veel van wat ik afgelopen (twee) seizoenen las in de wedstrijdtopics en wat ik zelf heb gezien.

Gaat dat komend weekend (of de weken hierna) ineens magisch veranderen?
Dat zeg ik toch helemaal niet? Het enige dat ik opmerk is dat we niet op basis van één of twee quotes uit een kort interview moeten opmaken dat De Boer denkt dat het allemaal wel lekker loopt. Die ziet echt wel dat Ajax een aantal problemen heeft. Alleen is het niet zijn taak om die uitgebreid in de publiciteit te bespreken. Ook al zouden sommigen dat misschien graag zien.

Iedereen mag van mij vinden wat hij wil. Dat De Boer goed presteert, dat het nergens op lijkt of ergens daar tussenin. Misschien is hij als trainer niet in staat om met deze spelers beter veldspel te laten zien. Kan allemaal. Maar je maakt mij niet wijs dat hij niet zou zien dat er dingen niet goed gaan en dat hij dik tevreden is. Die man heeft de Ajax opleiding doorlopen, heeft jarenlang op topniveau gevoetbald en is ook als trainer alweer een aantal jaren actief. Dan zie je echt wel dat het niet allemaal soepel loopt.
Oh, dat geloof ik ook hoor.

Mijn reactie was meer algemeen, getriggerd door je post. Ik zie niet hoe De Boer - ook al ziet hij wat er fout gaat - de boel in een week wel op de rails gaat krijgen. Daarvoor is het spelbeeld te chronisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Marillion » di aug 05, 2014 10:06 pm

Ik verwacht zondag ook niet ineens een heel ander Ajax. Ik weet ook niet of De Boer in staat is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien wil hij iets dat deze groep niet kan, of kan hij het niet goed overbrengen. Er is van alles te bedenken. Het ging mij er alleen om dat mensen soms de indruk proberen te wekken dat hij er allemaal niets van snapt en het niet ziet. Dat gaat er bij mij niet in. En al helemaal niet op basis van wat losse quotes als je weet dat hij als trainer van Ajax ook niet zomaar alles kan zeggen.

Overigens ben ik onder de streep nog altijd dik tevreden met De Boer. Het is rustig bij de club, hij heeft een serie titels gepakt en is een prima uithangbord voor de club. Wel moeten er zaken beter, en dan heb ik het met name over het spel. Ik wil ook graag meer aantrekkelijk voetbal zien en hoop echt dat we daar dit seizoen een stap mee kunnen maken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Cruijff » di aug 05, 2014 10:24 pm

Marillion schreef:Ik verwacht zondag ook niet ineens een heel ander Ajax. Ik weet ook niet of De Boer in staat is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien wil hij iets dat deze groep niet kan, of kan hij het niet goed overbrengen. Er is van alles te bedenken. Het ging mij er alleen om dat mensen soms de indruk proberen te wekken dat hij er allemaal niets van snapt en het niet ziet. Dat gaat er bij mij niet in.
Bij mij ook niet.

En nee, we gaan niet opeens een heel ander Ajax zien dat in een gala voorstelling Vitesse met 7-0 van de mat veegt. Maar in principe hebben we een ploeg die meer kwaliteit heeft dan Vitesse (en PEC en Utrecht, en Feyenoord en AZ en ..... en ......) en meestal laat men dat ook zien.

Inmiddels zijn een aantal mensen zo negatief geworden dat ze het niet meer willen zien.

Tegen PEC is er matig verdedigd en waren de 4 grootste kansen voor Viergever, Moisander en Schöne (2 keer dood spelmoment). Maar valt er één goal op het juiste moment dan werkt dat enorm vaak bevrijdend voor een ploeg die het tot dan toe moeilijk heeft. De afgelopen 2 seizoenen verloren we thuis van Vitesse, maar bij de eerste van die 2 wedstrijden krijgt Siem in de beginfase een 400000000% kans en als hij die niet jammerlijk mist krijgt Vitesse een pak op de broek. Zo werkt voetbal nu eenmaal.

Ajax won de laatste jaren volledig verdiend thuiswedstrijden van Manchester City en PSV, was niets op af te dingen maar die goals vliegen er wel in door respectievelijk een wereld assist van Schöne en doordat peperdure verdedigers Moisander niet dekken. Dat mazzeltje moet je gewoonweg hebben, zo werkt de sport. Real Madrid scoort wedstrijd in wedstrijd uit ook het merendeel van de doelpunten vanuit de counter of door dode spelmomenten. Als ze een tegenstander treffen die niet in het mes loopt of die 90 minuten lang beter koppen dan Sergio Ramos dan gaat Real er gewoon af tegen Atletico en tegen Elche en exact dat gebeurde dus afgelopen seizoen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Le T. » wo aug 06, 2014 9:58 am

Marillion schreef: Iedereen mag van mij vinden wat hij wil. Dat De Boer goed presteert, dat het nergens op lijkt of ergens daar tussenin. Misschien is hij als trainer niet in staat om met deze spelers beter veldspel te laten zien. Kan allemaal. Maar je maakt mij niet wijs dat hij niet zou zien dat er dingen niet goed gaan en dat hij dik tevreden is. Die man heeft de Ajax opleiding doorlopen, heeft jarenlang op topniveau gevoetbald en is ook als trainer alweer een aantal jaren actief. Dan zie je echt wel dat het niet allemaal soepel loopt.
Trainers kunnnen ook wel eens tunnelvisie ontwikkelen. Bijvoorbeeld doordat ze gespitst zijn op het specifieke trainerswerk zoals het positiespel, en de aspecten van goed voetbal waar de trainer wat minder invloed heeft zoals de individuele actie en de ingeving veel minder in beeld zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door wimpey » vr aug 08, 2014 7:28 pm

Zuidema schreef: tegen een veredelde middenmoter met een begroting van ruim 10% van die van Ajax.
Ajax had tussen 1996 en 2010 steevast de grootste begroting van NL. En won 3 van de 15 landstitels... :blush.gif:

De oefenwedstrijd tegen PEC heeft veel los gemaakt, lees ik. De evangaalisten gingen helemaal los.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door InnerHarbour » za aug 09, 2014 8:22 am

wimpey schreef:De oefenwedstrijd tegen PEC heeft veel los gemaakt, lees ik. De evangaalisten gingen helemaal los.
Wacht meer wat er gebeurt als Ajax niet ongeschonden uit het bepaald niet makkelijke competitiebegin komt. Dan gaan de heren pas echt los.

Als in mei Ajax opnieuw met die schaal staat, de competitie is natuurlijk een marathon en geen sprint, zouden ze dan echt blij zijn………………. :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 9:01 am

Als in mei Ajax opnieuw met die schaal staat, de competitie is natuurlijk een marathon en geen sprint, zouden ze dan echt blij zijn………………. :hypocrite.gif:
Hoe kom je op het idee dat supporters niet blij zouden zijn? Bedoel je daarmee dat je zelf in de tijd van Van Gaal liever had dat Ajax geen CL won? Niet kampioen werd?

Is alleen de eindstand belangrijk? Dan is het onderscheid met andere clubs verdwenen, supporters hoeven alleen maar eind mei (maar dat kan ook in juli) naar de eindstand kijken en bepalen achteraf of het seizoen goed voetbal opleverde of niet.

Voetbal is er om naar te kijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door InnerHarbour » za aug 09, 2014 9:15 am

Je kan tot aan je dood dezelfe plaat blijven afdraaien Demo, maar dat betekend niet dat ik maar op die vraagjes van je moet blijven ingaan.

Have a good day. :smile-ajax.gif:
YNWA

Plaats reactie