Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo jul 01, 2015 5:58 pm

Topaankoop. Speelt Ribery eruit komend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 16, 2015 9:17 am

Bayern haalt Vidal voor Schweinsteiger. Topaankoop. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 16, 2015 9:54 am

Thiago-Vidal en ?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 11, 2015 3:29 pm

Charles Aranguiz naar Bayer Leverkusen. Die voor de x-te keer een topper uit Zuid-Amerika halen. Zou als voorbeeld kunnen dienen voor 'der Rekordmeister' uit het buurland. :blush.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 12, 2015 7:27 am

Deze jongen werd ook in verband gebracht met Chelsea, heeft naar verluid een aanbod afgeslagen van een kleinere club uit de PL (kan even niet zo snel de naam terugvinden) en tekent nu een contract Leverkusen. Call me crazy maar ik geloof er geen pest van dat dit soort jongens voor max een miljoen bruto in de ED gaan ballen Wim.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2015 7:48 am

Inderdaad. Los van de transfersom men die de clubs makkelijk ophoesten is het salaris gewoon niet te doen.

Maar het mag wel wat inventiever.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 12, 2015 8:03 am

Lionel schreef:Inderdaad. Los van de transfersom men die de clubs makkelijk ophoesten is het salaris gewoon niet te doen.

Maar het mag wel wat inventiever.
Als blijkt dat het huidige salarishuis zo'n enorm struikelblok is, wordt het dan niet tijd om dat huis een klein beetje te verbouwen om bijvoorbeeld 1 of 2 wat meer exceptionele salarissen te kunnen huisvesten? En dus het stringente salarisplafond los te laten.

Het gaat niet om hele elftallen. In een team als Ajax kan een paar goede versterkingen de groep van jonge jongens net op sleeptouw nemen/stutten/stimuleren, waardoor je als team in zijn geheel vooruit gaat. Als de groep die er aan komt echt zo getalenteerd is én Ajax serieus wil nastreven jongens langer aan de club te binden, heb je dit soort versterkende impulsen misschien ook maar een paar jaar nodig, omdat dan de eigen kweek de dragende factor kan zijn.
We hebben het over de eredivisie, dus het hoeven ook weer geen spelers van de buitencategorie te zijn. In een voetbalcompetitie als Nederland kan een speler die in de context van de PL of Bundesliga of de Spaanse competitie een eenoog is, al gauw koning zijn. Dan hoeven transfersommen niet uit de pan te rijzen en hoeven de salarissen niet exorbitant te zijn. Die liggen dan alleen net iets hoger dan we nu bereid zijn te betalen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 12, 2015 8:18 am

InnerHarbour schreef: Call me crazy maar ik geloof er geen pest van dat dit soort jongens voor max een miljoen bruto in de ED gaan ballen Wim.
Ik heb het niet over Aranguiz specifiek, IH. Bayer heeft door de jaren heen parels opgevist in Zuid-Amerika: Juan, Jorginho, Ze Roberto, Lucio, Vidal, om er maar een paar te noemen. Natuurlijk hebben fabrieksclubs als Bayer en psv door hun zakelijke beslommeringen daar een streepje voor. Maar daarvandaan komen betere spelers dan uit Scandinavie. Het kan geen kwaad om daar je winkel op orde te hebben.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2015 8:32 am

Je hebt een punt, Zeux. Maar gaat Ajax niet daarom het contract met Klaassen verlengen cq. verbeteren?

Aankopen hebben het vaak lastig in Amsterdam. Als zo een Aranguiz kan kiezen tussen Ajax of Duitsland kiest hij 9 van de 10x voor de Duitse competitie. Zelfs een paar ton salaris kan daar niks aan doen.

Voor Ajax is het zaak om jongens als Klaassen, Cillissen en Bazoer lang(er) aan zich te binden.

Ajax moet helemaal niet proberen om spelers van 24+ te kopen. Als die nog op die leeftijd naar Ajax willen is er iets niet goed. Richt je op het jongere segment en beloon die op tijd. Het is van de zotte, al geloof ik er ergens ook niks van, dat Klaassen moet wachten.

Had zijn contract op vrijdag ondertekend. Beetje nadenken kan geen kwaad.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 12, 2015 9:18 am

Lionel schreef: Ajax moet helemaal niet proberen om spelers van 24+ te kopen. Als die nog op die leeftijd naar Ajax willen is er iets niet goed.
Bewijst Guardado niet al het tegendeel? Als Moreno komt, wordt dat als een versterking gezien. Luuk de Jong wordt binnenkort 25. Ik ben benieuwd hoe Kuijt het verder gaat doen, maar volgens mij gaf hij F. al een behoorlijke impuls in zijn eerste competitiewedstrijd.
Dit zijn voorbeelden uit de losse pols. Het gaat om het principe.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2015 9:19 am

Uitzonderingen zijn er altijd.

Een topper moet je natuurlijk niet laten lopen. Guardado is een schot in de roos.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 12, 2015 9:33 am

Lionel schreef: Guardado is een schot in de roos.
M.u.v. gisteren. :smallgrin.gif:

Ajax geeft 15 M uit voor Sinkgraven en Gudelj. x M aan Hoorn, Lulu, Duarte e.c. Dan is gierigheid geen thema meer. Beleid wel. Ze weten het gewoon niet.

Al vaker opgemerkt: zet 3 willekeurige AT-ers neer om effe schoon schip te maken. Binnen een jaar zul je een duidelijke verbetering zien.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 9:40 am

InnerHarbour schreef:Deze jongen werd ook in verband gebracht met Chelsea, heeft naar verluid een aanbod afgeslagen van een kleinere club uit de PL (kan even niet zo snel de naam terugvinden) en tekent nu een contract Leverkusen. Call me crazy maar ik geloof er geen pest van dat dit soort jongens voor max een miljoen bruto in de ED gaan ballen Wim.
Natuurlijk niet.

Met wie doe je zaken? Daar gaat het om. Het is voor wat hoort wat in die wereld. Als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar of de waarheid is anders.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2015 10:09 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Guardado is een schot in de roos.
M.u.v. gisteren. :smallgrin.gif:

Ajax geeft 15 M uit voor Sinkgraven en Gudelj. x M aan Hoorn, Lulu, Duarte e.c. Dan is gierigheid geen thema meer. Beleid wel. Ze weten het gewoon niet.

Al vaker opgemerkt: zet 3 willekeurige AT-ers neer om effe schoon schip te maken. Binnen een jaar zul je een duidelijke verbetering zien.
Dat ben ik met je eens. Al denk ik dat het ook wel in me eentje kan :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo aug 12, 2015 10:14 am

Lionel schreef:Ajax moet helemaal niet proberen om spelers van 24+ te kopen. Als die nog op die leeftijd naar Ajax willen is er iets niet goed.
Dat ben ik niet met je eens, je hebt Ajaxniveau en je hebt topniveau (helaas is daartussen nog een niveau aan het ontstaan doordat Ajax' niveau zakt, maar dat is nog te repareren als we snel zijn). In hoofdlijnen heb je 3 soorten spelers die op Ajaxniveau zitten, dat zijn de spelers die nóg niet op topniveau zitten maar daar waarschijnlijk wel gaan komen, dan heb je spelers die nooit de top gaan halen, maar goed genoeg zijn en blijven voor Ajax, en je hebt de spelers die het topniveau niet meer hebben maar nog een paar jaar op Ajaxniveau mee kunnen.

Een goed Ajax bestond in het verleden ook niet zuiver uit spelers die vertrokken naar de top. Naast Bergkamp had je ook Petterson, naast Seedorf had je ook Blind. De een brengt meer talent, de ander meer ervaring en degelijkheid. Alleen zijn er tegenwoordig veel meer transfers en wisselen spelers vaker van club, dan zijn er spelers die toch even een financiele klapper willen maken in Engeland of zo, maar die daar geen contractverlenging krijgen en misschien wel veel beter bij Ajax passen. Je hoeft niet per se de hoogste salarissen te betalen om goed in een financieel vruchtbare carriere van een speler te passen. Speeltijd, zekerheid, en lange arbeidsrelaties hebben ook financiele waarde voor een speler. Als je wegkwijnt in een of ander Oost-Europees oorlogsgebied en daarna je carriere weer op een veel lager niveau moet voortzetten dan is dat financieel lang niet altijd voordeliger.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2015 10:45 am

Het probleem is dat de oudere ervaren spelers helemaal niet terugkomen. Rijkaard kwam terug omdat Ajax een rol van betekenis kon spelen. Zie jij Sneijder al naar Ajax komen in de zomer?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 12, 2015 10:13 pm

Da's wijsheid achteraf, Lionel. Toen Rijkaard terug kwam, was er geen hond die bedacht dat we de CL zouden gaan winnen. Sterker nog, we gingen er met hem erbij in 1994 snoeihard af tegen Parma in de EC II. Een (uit)wedstrijd waarin we vrijwel net zo kansloos waren als tegen Real in 2010.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 10:32 pm

Inderdaad. Rijkaard draaide ook een matig eerste seizoen. Hij was fysiek al over zijn top heen en kon het niet meer belopen op het middenveld. Pas toen hij CV werd (in plaats van aankoop Van den Brom, die het niveau niet bleek aan te kunnen) ging het beter.

Achteraf is het allemaal zo bedacht, natuurlijk. En wordt wat toevallig ontstaat in retrospectief een Hoger Plan.

Overigens was Rijkaard toen al een uitzondering. De andere topspelers van zijn generatie bleven lekker in het buitenland zitten. Rijkaard is altijd een aparte geweest.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 13, 2015 6:50 am

Begin jij, of begin ik over die stereotoren en dat bierviltje...?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do aug 13, 2015 8:48 am

Jij dus. :smallgrin.gif:

Stel je zoiets eens voor in de huidige tijd. :baaa.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 15, 2015 9:15 am

Gisteravond genoten van de 2e helft van Bayern - HSV. Die Müller is een grandioze speler, heeft zo'n geweldig gevoel voor ruimte. :biggthumpup.gif: Met Douglas Costa en Vidal erbij vind ik Bayern beter dan vorig seizoen.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 15, 2015 9:18 am

Müller heeft zo'n afgrijselijke rotkop dat ik niet in staat ben zijn spel positief te beoordelen. Soort blinde vlek voor mij.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 9:24 am

wimpey schreef:Gisteravond genoten van de 2e helft van Bayern - HSV. Die Müller is een grandioze speler, heeft zo'n geweldig gevoel voor ruimte. :biggthumpup.gif: Met Douglas Costa en Vidal erbij vind ik Bayern beter dan vorig seizoen.
Gelukkig gebruikt Pep Lahm op zijn normale plek. HSV maakt er overigens altijd een potje van.

Sterling kostte 70 miljoen toch.. Dubbele van Douglas Costa :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 15, 2015 9:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Müller heeft zo'n afgrijselijke rotkop dat ik niet in staat ben zijn spel positief te beoordelen. Soort blinde vlek voor mij.
Top 5 van de wereld, een fenomenale speler. Staat altijd op de goede plek door een paar zetten vooruit te denken, is altijd in beweging en technisch is ie fantastisch. Niet met allerlei gecompliceerde trucs, hij houdt het simpel.

Dat moffenhoofd en die schreeuwerige interviews negeer ik gewoon. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 9:55 am

Denk dat iedere coach hem inpast in zijn elftal. Maakt niet uit hoe of waar. Topper inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie