Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk »

Arthur schreef:Het gaat naar het Amerikaanse model met een gesloten competitie zonder promotie en degradatie, zodat de eigenaren hun financiële belangen veilig kunnen stellen. Ik zal er in ieder geval niet naar kijken, zoals ik ook 99% van de CL al aan me voorbij laat gaan.
De CL is verworden tot supergedrocht. Het Amerikaanse model heeft overigens een draft, waarbij ieder seizoen nieuwe spelers eerlijk verdeeld worden onder de clubs (en de zwakke clubs eerste keus krijgen), en een salarisplafond voor teams. Een heel ander verhaal.

Ajax haakt niet meer aan, maar een vergelijkbare problematiek zie je nu bij MU, en die is nog wel op te lossen, dus het zou leuk zijn als dat via een Ajax-achtige filosofie ging. Ik zit in ieder geval niet te wachten op weer een potje met Barca, Real, of Bayern. Het interesseert me geen flikker. Waarom zou ik kijken? Zodat nog geen handjevol clubs nog meer kunnen verdienen?
Lionel

Bericht door Lionel »

Omdat je topvoetbal te zien krijgt?

United is natuurlijk geen slachtoffer hè. Di Maria wegdoen...
IK GELOOF!!!!!!
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Die HT is fan van de verkeerde club maar hij begrijpt het wel.
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef:Omdat je topvoetbal te zien krijgt?

United is natuurlijk geen slachtoffer hè. Di Maria wegdoen...
Het is weer een prima CL avond. Denk dat PSG tegen West Brom wel een paar ballen tussen palen en lat zou hebben gekregen... Maar ik vind die commentaren die ik hier lees, met als doel het falen van Man U te bagatelliseren en te verklaren, wel grappig.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik heb gisteren genoten hoor. Wat PSG liet zien was klasse. Gewoon opbouwen. Geen ballen wegrossen. Positiespel. Combineren. Doorbewegen. Echt, voetbal kan zo heerlijk zijn en ook zo makkelijk.

PSG speelt alle clubs in Engeland aan gort. Gewoon omdat ze voetballen.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef:Ik heb gisteren genoten hoor. Wat PSG liet zien was klasse. Gewoon opbouwen. Geen ballen wegrossen. Positiespel. Combineren. Doorbewegen. Echt, voetbal kan zo heerlijk zijn en ook zo makkelijk.

Tempo van PSG ligt bij tijd en wijle wel erg laag. En tegen de elite gaan ze er hard af, met hun defensie. Diego Costa wendbaarder dan Thiago Silva. :excited.gif: Dan red je het niet tegen Müller, Lewandowski, Suarez e.c.

Ibra was wel weer indrukwekkend. Hij wordt dit jaar 35 he. Echt een liefhebber, iemand die buiten het veld geen rare dingen doet en zuinig op z'n beresterke lichaam is. :biggthumpup.gif: Hij kan nog wel effe mee. Als ie zin heeft en het geld goed is, maakt ie volgend seizoen een PL-ploeg kampioen. Paar niveautjes hoger dan Rooney, Costa, Giroud, Bentek, Bony en Vardy he. :neutral.gif:
Lionel

Bericht door Lionel »

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ik heb gisteren genoten hoor. Wat PSG liet zien was klasse. Gewoon opbouwen. Geen ballen wegrossen. Positiespel. Combineren. Doorbewegen. Echt, voetbal kan zo heerlijk zijn en ook zo makkelijk.

Tempo van PSG ligt bij tijd en wijle wel erg laag. En tegen de elite gaan ze er hard af, met hun defensie. Diego Costa wendbaarder dan Thiago Silva. :excited.gif: Dan red je het niet tegen Müller, Lewandowski, Suarez e.c.

Ibra was wel weer indrukwekkend. Hij wordt dit jaar 35 he. Echt een liefhebber, iemand die buiten het veld geen rare dingen doet en zuinig op z'n beresterke lichaam is. :biggthumpup.gif: Hij kan nog wel effe mee. Als ie zin heeft en het geld goed is, maakt ie volgend seizoen een PL-ploeg kampioen. Paar niveautjes hoger dan Rooney, Costa, Giroud, Bentek, Bony en Vardy he. :neutral.gif:
Tegen Bayern en Barca gaan ze eraf inderdaad. Maar PSG hoefde gisteren niet he. Chelsea stond gewoon 10 meter voor de middenlijn :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

On-topic. Een wedstrijd om naar uit te kijken vanavond. Dé Engelse ploeg van de vorige 2 decennia tegen dé Engelse ploeg van de 2 decennia daarvoor.

En dan zie ik graag door de vingers dat de elftallen en het spel niet van hoog niveau zullen zijn. Ik geef United de beste kansen, want zij hebben De Gea en Liverpool heeft Mignolet. 'Player by player' is het verschil m.i. gering. En het niveau niet echt hoog. Hetgeen m.i. een gotspe is en blijft gezien de hoeveelheden geld waarmee die gasten smijten. Geef Klaassen of Pröpper een paar weken de tijd en ze zouden de beste middenvelders in die elftallen zijn.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

wimpey schreef:Geef Klaassen of Pröpper een paar weken de tijd en ze zouden de beste middenvelders in die elftallen zijn.
Niet bij Liverpool, daar lopen Emre Can en Coutinho.
YNWA
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Lionel schreef:United is natuurlijk geen slachtoffer hè. Di Maria wegdoen...
Wanbeleid bij MU. Kan nog aanhaken. Geldt niet voor 95% van de Europese clubs.

@Arthur: het is nu al een zo goed als gesloten systeem. Leicester wordt na dit seizoen leeggekocht. Zijn ze daar ook weer af.

Gisteravond QPG-Chelski. Bweh. Kan maar niet uit mijn hoofd zetten hoe ze bij PSG aan het geld gekomen zijn.

Denk ook dat MU wint, Willem. Al is het maar omdat voor LVG veel meer op het spel staat dan voor Klopp. Klopp blijft toch wel zitten. En in Nederland staat de EL veel hoger aangeschreven dan in Engeland of Duitsland.
Lionel

Bericht door Lionel »

Gaan Klopp en Van Gaal vechten dan? Het zijn toch gewoon de spelers? Wat boeit het dan wat ze in Nederland denken?
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef: Denk ook dat MU wint, Willem. Al is het maar omdat voor LVG veel meer op het spel staat dan voor Klopp. Klopp blijft toch wel zitten.
Dat laatste is onzin. Voor Klopp en LVG is de EL een mogelijke entree richting CL. Die willen allebei winnen. En het gaat ook om krediet, want het is wél Man U v Liverpool. LVG heeft top stats wat dat betreft, dat zal ie graag zo willen houden.

Man U is defensief wat stabieler, lijkt me. Liverpool wil er nog wel eens 3 of 4 in een wedstrijd tegen krijgen. Daarom denk ik dat Man U over 2 wedstrijden de sterkere zal zijn.
wimpey

Bericht door wimpey »

Op De Gea na is die defensie van Man U lachwekkend. Ik zou ingrijpen, Liverpool heeft steeds een man meer op het middenveld. Rashford zwemt.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

United zet zó weinig druk op de man en de bal dat zelfs een matige speler als Henderson als een soort Pirlo kan spelen. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
wimpey

Bericht door wimpey »

Doods en slecht getraind elftal. Clueless. 4-0 zou de verhoudingen goed weergeven. Het is dat Man U een wereldkeeper heeft. In Liverpool zie je langzaamaan de hand van Klopp. Veel beweging en aanspeelpunten. Sturridge, Firmino en Coutinho kunnen voetballen. De rest is te matig.
wimpey

Bericht door wimpey »

Hij heeft 45 minuten nodig om tot deze wissel te komen en vast te stellen dat z'n middenveld onderbezet was :excited.gif:
Monkey Tonk

Slecht. MU speelt op de counter. Erg makkelijk gegeven penalty, maar daar vraag je om als je zo weinig initiatief toont. Aanvalluh!!
Monkey Tonk

Stomme fout van Carrick. Gaat ook nog duidelijk buitenspel aan vooraf, met een grensrechter die te ver naar voor staat. Ik zal niet snel op de leiding afgeven, maar dit is een thuisfluiter. En niet alleen om de penalty. Kort voor de tweede goal een vrije trap op de rand van de zestien voor Liverpool nadat een aanvaller en verdediger allebei met een hoog been inkomen.

En nog maar een verzonnen vrije trap net buiten de zestien. Weer niets aan de hand. Slecht voetbal van beide kanten, met een nog slechtere scheidsrechter. Het zal de Liverpool fans uiteraard een zorg zijn. Mag ik die twee uur terug?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do mar 10, 2016 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wimpey

Bericht door wimpey »

Die Fellaini zou een goede voor de UFC zijn, bij MUFC heeft ie niets te zoeken. Liverpool heeft gewoon betere spelers, lijkt me. Op het middenveld vooral. Niveau Can, Coutinho, Firmino heeft United niet. De manager van Liverpool maakt ook een goede indruk, staat een vrij hecht team. 8-0 zou niet echt geflatteerd zijn. West Ham maakt ook mince meat van United dit weekend.
zeux

Bericht door zeux »

De eerste vier pagina's van het post-game topic op Red Café bestaan voor 90% uit berustende oneliners in de categorie 'utter shite'. Says it all.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Valt me tegen van MU. Zoveel stelt Liverpool niet voor.

Spurs ook hard onderuit.

Nemen de Engelse clubs de EL écht serieus? Of toch niet zo?
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef:
Nemen de Engelse clubs de EL écht serieus? Of toch niet zo?
Meeste Engelse clubs zijn niet serieus te nemen. Vwb onze voorspelling: als je Mignolet niet in de gelegenheid stelt om fouten te maken... Die defensie van Liverpool is zwak. Maar ze kregen alle tijd en gelegenheid om de bal aan te nemen. Nul druk. Dankzij De Gea werd het geen 8-0. Hoe ver moet die club zinken eer ze ingrijpen? Er zit helemaal niets in dat elftal.
Khraa

Bericht door Khraa »

Ik heb alleen de laatste 10 minuten gezien, maar je ziet passes bij MU die Serero nog beter zou geven. In de laatste 5-6 minuten 2 passes recht in de voeten van een Liverpoolspeler, zonder dat je een idee hebt waar hij wel heen had gemoeten. In de herhaling ook het 2e doelpunt van Liverpool gezien, een knulligheid zoals ik die VdHoorn niet heb zien maken....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Volgens LVG was Fellaini een van de beste spelers op het veld. En had MU pech gehad want de penalty was gemakkelijk gegeven en het tweede doelpunt was buitenspel.

Tja...
Monkey Tonk

Keek 'm op een Spaanse zender, -houd ik er tenminste nog iets aan over-, maar daar had men het minutenlang over de zeer dubieuze strafschop. Het gebuitel bij Liverpool viel me zowiezo op. Naaiden Fellaini een gele kaart aan voor een schop in het luchtledige, en probeerden hem daarna opzichtig een rode aan te naaien. Hij is wat harder. So? Voetballend niet mijn type, maar hij leek als enige in de gaten te hebben dat het om een Europese match ging. De rest was slap.
Plaats reactie