Wel jammer dat ze dan niet in de regen om het hardst hun rondje rijden maar gewoon wachten tot de baan weer droog is.
Moderator: mods
“It was a shame because Daniel was three and a half tenths up which would have been pretty handy,” he added. “The second row is a great place to be starting both cars, unfortunately Max mistimed it.
“We were telling him ‘come on you need to get on with it’ and I think he was trying to build a gap so he missed it by 0.8s. It was a shame, on his in-lap he was half a second up as well.
Die Ricciardo pakt ie wel hoor.brigade zuid schreef:Max vierde en achter Ricciardo. Op dit circuit schijnt inhalen moeilijk te zijn dus ik had liever gehad dat ie voor zijn teammaat gekwalificeerd was.
Yes. Foutje...Ferry schreef:
Edit, lijkt erop of het Verstappen's eigen schuld is dat hij geen snelle ronde meer kon doen; van DIT artikel op Motorsport.com waarin Horner een reaktie geeft:“It was a shame because Daniel was three and a half tenths up which would have been pretty handy,” he added. “The second row is a great place to be starting both cars, unfortunately Max mistimed it.
“We were telling him ‘come on you need to get on with it’ and I think he was trying to build a gap so he missed it by 0.8s. It was a shame, on his in-lap he was half a second up as well.
En motorsport.com:but as Raikkonen tried a move in Turn 2 on lap 57, the Ferrari ran into the Red Bull as it changed direction
Max Verstappen has defended his tactics in keeping Kimi Raikkonen behind him in the closing stages of the Hungarian Grand Prix.
In their battle over fifth position, Raikkonen touched the rear of Verstappen at Turn 2, costing Kimi a chunk of his left-front wing endplate.
On the team radio, Raikkonen complained: "He moved right and then back to left when I was going there. And he took the [bleeping] front wing off.
"If he's not stopping moving then we'll hit each other. Because I moved first, so he moved after that, once I have decided to go outside and he turns after that wasn't fair."
Verstappen defended his tactics, however, when challenged over what Raikkonen had said on the radio.
"You hear Kimi finally talking on the radio, that's good!" quipped Verstappen. "No, I have no issues, I think everything was fair.
"I only moved once. Will be very strange if I get penalised I think.
"I could see him coming so he was very optimistic to dive to the inside, so I turned to the inside so he had to brake. He locked up and hit the rear of my car, my tyre, I don't know. That can happen."
"I've seen people penalised for much less"
Raikkonen continued his anger after the race.
"It's not my decision to decide if it's correct or not," he said. "I've seen people penalised for much less, but let's see.
"I'm disappointed because I couldn't get past him. The car was behaving well, I had a good speed. It's not the easiest place to overtake."
Een echt dubbele beweging was het niet, de tweede beweging was de bocht insturen. Niet heel vloeiend, maar niet overduidelijk fout.Monkey Tonk schreef:De dubbele beweging, waardoor Raikonen een stuk vleugel verloor, mag niet meer. Schumacher was daar meester in. Raikonen raakt daardoor zijn derde plek in het klassement kwijt, aan Ricciardo. Enige leuke duel in een slaaaaapverwekkende race.
Verstappen 'baalt ontzettend van saaie race'
28 min geleden
Max Verstappen baalt van een misgelopen vierde finishplek, nadat hij zijn team nog waarschuwde om actie te ondernemen.
"Bij de start ging het allemaal wel oké", vertelde een zichtbaar gefrustreerde Verstappen na afloop van de race in Hongarije bij Ziggo Sport. "Ik werd een beetje geblockt dus kon niet diep remmen. Maar dat hoort erbij."
"We waren wel snel, maar je kunt geen kant op dit circuit. Ik had eerst een gaatje van twee seconden, toen kwam de Ferrari van Kimi Raikkonen dichterbij. Ik zei (tegen het team, red.): jongens we moeten wat doen! Maar ja."
De Nederlander wilde graag actie ondernemen, maar moest luisteren naar de (pitstop)strategie die het team had bepaald. "Ik kan daarover niet beslissen. Dit is gewoon jammer. Ik had eerder naar binnen gewild, want nu kostte het me drie seconden."
Ontzettend balen
Dat Verstappen in de slotfase een spannend duel uitvocht met Kimi Raikkonen en zo zijn vijfde plek met hand en tand verdedigde, doet hem weinig: "Het maakt me eigenlijk geen zak uit. Zo is de vierde plek toch vergooid. Het is ontzettend balen hoe het is gelopen."
"Ik zat eerder te lang vast achter Raikkonen, die op oude banden reed. Zo reed ik mijn eigen, nieuwere banden kapot en verloren we tijd. Eigenlijk was het gewoon een heel saaie wedstrijd."
Net als met inhalen, lijkt Verstappen ook precies te weten waar de grens ligt bij verdedigen. De opinies zijn verdeeld. Ferrari ziet dubbel. Voor mij helde de beweging naar dubbel, maar niet over de grens. In feite het enige interessante moment van een gortdroge race. Hamliton wint, maar dit is het gesprek van de dag. Valt me wel op dat de Ferrari coureurs - zowel Raikonen als Vettel - veel meer over de radio klagen dan anderen.Iniesta schreef:Een echt dubbele beweging was het niet, de tweede beweging was de bocht insturen. Niet heel vloeiend, maar niet overduidelijk fout.Monkey Tonk schreef:De dubbele beweging, waardoor Raikonen een stuk vleugel verloor, mag niet meer. Schumacher was daar meester in. Raikonen raakt daardoor zijn derde plek in het klassement kwijt, aan Ricciardo. Enige leuke duel in een slaaaaapverwekkende race.
Ik denk dat de strijd tussen Verstappen en Räikkönen (beide keren) ongeveer 60% van de hele uitzending op Channel 4 in beeld is geweest.Monkey Tonk schreef:Net als met inhalen, lijkt Verstappen ook precies te weten waar de grens ligt bij verdedigen. De opinies zijn verdeeld. Ferrari ziet dubbel. Voor mij helde de beweging naar dubbel, maar niet over de grens. In feite het enige interessante moment van een gortdroge race. Hamliton wint, maar dit is het gesprek van de dag. Valt me wel op dat de Ferrari coureurs - zowel Raikonen als Vettel - veel meer over de radio klagen dan anderen.Iniesta schreef:Een echt dubbele beweging was het niet, de tweede beweging was de bocht insturen. Niet heel vloeiend, maar niet overduidelijk fout.Monkey Tonk schreef:De dubbele beweging, waardoor Raikonen een stuk vleugel verloor, mag niet meer. Schumacher was daar meester in. Raikonen raakt daardoor zijn derde plek in het klassement kwijt, aan Ricciardo. Enige leuke duel in een slaaaaapverwekkende race.