Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » do jul 28, 2016 8:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Gisteren viel mij vooral Riedewald op, was de beste Ajacied en daarnaast Van de Beek en Tete.
Riedewald debuteerde ooit ook heel mooi, met 2 goals. :smallgrin.gif: Goede speler, jammer dat ie op de voor het tempo cruciale 6 niets met rechts kan en (dus) niet zo makkelijk draait. Maakt z'n spel wat voorspelbaar. Het spel van Ajax was (ook) tegen PAOK weer van links naar midden naar rechts en v.v. Ajax mist al jaren een echt handige vormgever van achteruit.

Van de Beek stichtte net zo veel doelgevaar als Klaassen, namelijk 0. Te weinig bodies in the box heeft Bosz nog niet kunnen uitbannen. Tete heeft een mooie sliding, hij moest 'm regelmatig gebruiken nadat ie er positioneel naast zat... Nee, dan vond ik Dolberg tegen 2 slopers toch een stukje beter dan Donny en Kenny. Z'n aannames waren doorgaans prima, 2 goals, luchtduels won ie regelmatig en hij promoveerde een (weer eens) belabberde voorzet tot een goede kopkans. De scouts van de grote clubs zitten binnenkort voor hem op de tribunes. Ik denk dat die mensen wél door enkele minder geslaagde momenten van een 18-jarige debuterende spits met een vrij hoog basisniveau heen prikken.
Demosthenes schreef: maar wat ik al eerder over hem heb geschreven
Je kunt wel zo veel schrijven, wat je ook doet trouwens... Ik vraag me af wat we 'meer' morgen verwachten van een 18-jarige debutant in een VCL-pot. Als Ajacied word ik wel vrolijk van zo'n debuut van een spits die ik vorig seizoen in de jeugd ook al hele mooie dingen zag doen. Een mooie uitdaging voor Cerny, Beek en Nouri, lijkt me. Hopelijk laten die ook zien dat ze de vertaalslag van YL naar VCL kunnen maken. Wordt tijd, want die jongens zijn even oud als - dan wel een half jaar ouder dan Dolberg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 8:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? is wel vaker uitermate negatief. Zelfbescherming om teleurstellingen te voorkomen, denk ik.

Zo laat hij in de Toto Ajax altijd van PSV verliezen en roept hij zelfs vanaf station Bijlmer dat we dit seizoen onder de kakkies eindigen. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 8:45 am

Best een coole kikker, die Dolberg. Dat Bosz niet bepaald snel tevreden is, bevalt mij ook:

http://www.vi.nl/video/overig-2.htm?med ... yi091u6j6e

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » do jul 28, 2016 11:47 am

Ik vraag me af wat we 'meer' morgen verwachten van een 18-jarige debutant in een VCL-pot.
Niets. Hij kan er (ook) niets aan doen dat Cillessen verkeerd zijn doel uitkomt.

Hij is ruim een jaar in Nederland, maar waar de meeste Denen dan al in het Nederlands antwoorden, doet hij dat in het Engels; kwestie van te weinig zelfvertrouwen? Pas tevreden als het perfect is? Geen talenknobbel? Als hij maar scoort, zullen velen denken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » do jul 28, 2016 11:51 am

Wat mij betreft is het Kasberge seizoen geopend.

"Go go go Kasberg! We are red, we are white, he is Danish dynamite." :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » do jul 28, 2016 12:25 pm

Demosthenes schreef:
Ik vraag me af wat we 'meer' morgen verwachten van een 18-jarige debutant in een VCL-pot.
Niets. Hij kan er (ook) niets aan doen dat Cillessen verkeerd zijn doel uitkomt.

Hij is ruim een jaar in Nederland, maar waar de meeste Denen dan al in het Nederlands antwoorden, doet hij dat in het Engels; kwestie van te weinig zelfvertrouwen? Pas tevreden als het perfect is? Geen talenknobbel? Als hij maar scoort, zullen velen denken.
Die jongen is hier om te voetballen. Als hij zich in het Engels prima verstaanbaar maakt vind ik het prima.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » do jul 28, 2016 1:07 pm

Als hij zich in het Engels prima verstaanbaar maakt vind ik het prima.
Als hij blijft scoren, mag hij voor mij Spokanisch (https://www.wikiwand.com/nl/Spokani%C3%AB) spreken, maar daar gaat het niet om. Deense voetballers die bij Ajax spelen, antwoorden na een jaar volgens mij allemaal in het Nederlands, dat viel mij op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Thijs » do jul 28, 2016 1:09 pm

Dolberg spreekt al aardig Nederlands, hij voelt zich alleen nog iets prettiger in het Engels. Bij Andersen duurde het ook (relatief) lang. Kwestie van tijd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » do jul 28, 2016 1:47 pm

Thijs schreef:Dolberg spreekt al aardig Nederlands, hij voelt zich alleen nog iets prettiger in het Engels. Bij Andersen duurde het ook (relatief) lang. Kwestie van tijd.
Ik hoop dat Dolberg zich voetballend sneller ontwikkelt dan Andersen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » do jul 28, 2016 3:35 pm

Thijs schreef:Dolberg spreekt al aardig Nederlands, hij voelt zich alleen nog iets prettiger in het Engels. Bij Andersen duurde het ook (relatief) lang. Kwestie van tijd.
Ik hoop wel dat dat de enige overeenkomst met juffie is. :hypocrite.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 02, 2016 8:45 am

Hij heeft wel wat weg van Kluivert. sterk, balvast, goed schot.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 02, 2016 10:01 am

Dat zijn dan ook meteen de enige overeenkomsten. Kluivert was een geweldenaar, had alles.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door peter » di aug 02, 2016 10:47 am

Dolberg is nog niet zo sterk toch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » di aug 02, 2016 10:51 am

Hij heeft wel een stevige bouw. Dat kan je dikkig noemen of gespierd... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 02, 2016 11:07 am

Dat goede schot heb ik (vooralsnog ook) nog niet gezien. De goal tegen PAOK was bepaald niet vlammend en zag er allesbehalve onhoudbaar uit. Maar ik laat me graag verrassen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 02, 2016 11:17 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat goede schot heb ik (vooralsnog ook) nog niet gezien. De goal tegen PAOK was bepaald niet vlammend en zag er allesbehalve onhoudbaar uit. Maar ik laat me graag verrassen.
Bij de goal draaide het schot goed weg en kwam zo ver in de hoek terecht. Heel erg hard schoot hij die bal inderdaad niet maar de bal draaide op het laatst naar de hoek en was vervolgens te lastig voor de keeper van PAOK. Die, dat zullen we allemaal hebben gezien, niet al te goed was.

Maar jij zat precies aan de andere kant van de stadion op de 1e ring en wat er exact aan de andere kant van het speelveld gebeurt, is dan lastig te zien, toch?

Dus jij rekent Dolberg telkens af op een bal in de 1e helft die recht in de handen van de keeper werd geschoten? Dan zou ik zeggen neem een seizoenkaart in Bernabeu en uit je kritiek op alle vrije trappen van C. Ronaldo die hij hopeloos mist.
Of dichterbij en richt je op al die afzwaaiers van El Ghazi of op Klaassen die dinsdag veel vaker een aanval om zeep hielp dan Dolberg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 02, 2016 11:23 am

Peter schreef:Dolberg is nog niet zo sterk toch?
Op zijn leeftijd al net iets te sterk om de gunst van de scheidsrechter te krijgen.

Afgelopen dinsdag heb ik me een paar keer aardig zitten te ergeren aan wat kleinigheden met die Spaanse arbitrage. Naast dat ik vond dat ze er een aantal keer naast zaten, werden er regelmatig wat overtredingen op Dolberg gemaakt die niet werden bestraft.

Een paar keer had Dolberg aanvankelijk succes met een lastige balaanname maar werd hij omver gebeukt, half van zijn sokken gelopen of licht uit balans gebracht. Hij blijft in die situaties dan staan waar ongeveer iedereen met het fysiek van Milik of van Hoesen of van Robben of noem maar op meteen op de grond ligt. Je kunt dat als positieve eigenschap zien, maar soms is het wel jammer want juist een vrije trap op een gevaarlijke plek kan je in dit soort wedstrijden over een dood punt heen helpen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 02, 2016 11:34 am

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat goede schot heb ik (vooralsnog ook) nog niet gezien. De goal tegen PAOK was bepaald niet vlammend en zag er allesbehalve onhoudbaar uit. Maar ik laat me graag verrassen.
Bij de goal draaide het schot goed weg en kwam zo ver in de hoek terecht. Heel erg hard schoot hij die bal inderdaad niet maar de bal draaide op het laatst naar de hoek en was vervolgens te lastig voor de keeper van PAOK. Die, dat zullen we allemaal hebben gezien, niet al te goed was.

Maar jij zat precies aan de andere kant van de stadion op de 1e ring en wat er exact aan de andere kant van het speelveld gebeurt, is dan lastig te zien, toch?

Dus jij rekent Dolberg telkens af op een bal in de 1e helft die recht in de handen van de keeper werd geschoten? Dan zou ik zeggen neem een seizoenkaart in Bernabeu en uit je kritiek op alle vrije trappen van C. Ronaldo die hij hopeloos mist.
Of dichterbij en richt je op al die afzwaaiers van El Ghazi of op Klaassen die dinsdag veel vaker een aanval om zeep hielp dan Dolberg.
We hebben het niet over een vergelijking met EL Ghazi, Ronaldo of Klaassen; we hebben het sec over de kwaliteiten van Dolberg. Ik reken daarom Dolberg af op wat ik van hem gezien heb. Daar zat voor mij de kwalificatie "een goed schot" (nog) niet tussen. Voor de duidelijkheid; Ik hóóp dat ie een wereldspits wordt die enkele jaren topscorer in Nederland zal zij , ons naar een aantal landstitels leidt en dan voor een veelvoud van Milik's transfersom verkocht gaat worden. Maar de X-factor heb ik in hem nog niet gezien. Een suggestie die ik wel bij enkele AT'ers proef in hun posts. Net zoals ooit bij landgenoten Fischer en Boilesen.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 02, 2016 11:36 am

De vergelijking Kluivert/Dolberg gaat mank op het feit dat Kluivert zich heeft bewezen en Dolberg net begint.
Maar op het moment dat Kluivert debuteerde, had hij hetzelfde fysiek. De bal bleef plakken en een sterk schot.

Kluivert had daarnaast wel: 10 sterke medespelers.

Voor nu is het aan Dolberg om eruit te halen wat erin zit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 02, 2016 11:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef: Dus jij rekent Dolberg telkens af op een bal in de 1e helft die recht in de handen van de keeper werd geschoten? Dan zou ik zeggen neem een seizoenkaart in Bernabeu en uit je kritiek op alle vrije trappen van C. Ronaldo die hij hopeloos mist.

Of dichterbij en richt je op al die afzwaaiers van El Ghazi of op Klaassen die dinsdag veel vaker een aanval om zeep hielp dan Dolberg.
We hebben het niet over een vergelijking met EL Ghazi, Ronaldo of Klaassen; we hebben het sec over de kwaliteiten van Dolberg. Ik reken daarom Dolberg af op wat ik van hem gezien heb. Daar zat voor mij de kwalificatie "een goed schot" (nog) niet tussen. Voor de duidelijkheid; Ik hóóp dat ie een wereldspits wordt die enkele jaren topscorer in Nederland zal .......
Dit is Ajax, hè. Iedereen die in de Arena in een wit-rood-wit shirt in de spits rondloopt zal op een gegeven moment worden vergeleken met andere grootheden of met zijn voorgangers.
Geen enkel geen goed schot van hem gezien? Dan heb je overduidelijk de warming-up niet staan kijken. Zelden iemand met zoveel gemak met een enorme snelheid en een mooie curve de ene bal na de andere van buiten de zestien de bovenhoek in zien krullen.

In het afgelopen seizoen heeft Dolberg even wat blessures gehad, daardoor heeft hij een tijdje stil gestaan. Voor die tijd was het simpelweg gewoon niet leuk om hem tegen leeftijdgenoten op te stellen, dat ging hem veel te gemakkelijk af.

We praten binnenkort verder WiekentCeessie!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 02, 2016 12:09 pm

Ttv de warming-up stond ik nog op zuid bij het Grolsch Cinema Café een half litertje bier ter waarde van € 5,50 weg te tikken. Kwam netjes voor de spelers het veld opkwamen het stadion binnenwandelen. Dus nee, dat heb ik niet gezien. Ik zal met bijzondere aandacht de ontwikkeling van Dolberg blijven volgen! :666.gif: :onfire.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 02, 2016 12:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dus nee, dat heb ik niet gezien. Ik zal met bijzondere aandacht de ontwikkeling van Dolberg blijven volgen! :666.gif: :onfire.gif:
Uitstekend!
We gaan er verbaal via ons toetsenbord nog een aantal keren stevig op terugkomen. Een echte battle / 'weddenschap' is het natuurlijk niet, want uiteindelijk zullen we hetzelfde willen zien gebeuren met Dolberg.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ttv de warming-up stond ik nog op zuid bij het Grolsch Cinema Café een half litertje bier ter waarde van € 5,50 weg te tikken. Kwam netjes voor de spelers het veld opkwamen het stadion binnenwandelen.
Het is dat ze in de Arena nogal eens een 'alcoholvrij evenement' inlassen hè. Want an sich wint de prijs die gevraagd wordt voor een halve liter in de Arena het van zijn buren naast het stadion. 4,75 versus 5,50 euro.
Nadeel is alleen dat je weinig invloed hebt op wat voor muziek D. Dekker 45 minuten voor de wedstrijd door de boxen jaagt.

Compleet off topic, maar zou je me een PM-tje willen sturen met de agency die in maart 2015 jullie trip geregeld heeft voor Tsjernobyl? Ik ben daar (sinds mijn geboorte) nooit meer geweest en zou eind vd maand toch weleens een keertje willen gaan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 02, 2016 1:03 pm

Wat het schot betreft: dat leek inderdaad houdbaar en dat de bal wegdraait is iets dat in Griekenland ook wel zal gebeuren, dat moet een keeper weten.

Wat Dolberg nog wel moet ontwikkelen is dat hij minder tijd moet gebruiken om tot een schot te komen. Nu werd hem geen strobreed in de weg gelegd, dat zal op een hoger niveau anders zijn. Hij is achttien en heeft de tijd, al heeft Ajax daar morgen niets aan, morgen moet iemand Ajax naar de volgende ronde schieten.

Voor de wedstrijd goed? Het gaat om wat er in de wedstrijd gebeurt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 02, 2016 3:13 pm

Demosthenes schreef: Wat Dolberg nog wel moet ontwikkelen is dat hij minder tijd moet gebruiken om tot een schot te komen. Nu werd hem geen strobreed in de weg gelegd, dat zal op een hoger niveau anders zijn. Hij is achttien en heeft de tijd, al heeft Ajax daar morgen niets aan,
Ho even! Dat Dolberg na een paar snelle passes helemaal werd vrijgespeeld, als een team goed voetbalt heb je in een wedstrijd altijd een paar keer een man volledig vrij... kwam niet in de laatste plaats door een goede loopactie van een teamgenoot hè.

Net zoals eerder in de wedstrijd dramatisch egoïsme en absurd slechte voortzettingen van zowel El Ghazi als Dijks ervoor zorgden dat Cassierra en Dolberg bij een vrije mogelijkheid géén doelkans kregen, ondanks dat ze wel een goede loopactie maakten. :blush.gif:
Demosthenes schreef:Voor de wedstrijd goed? Het gaat om wat er in de wedstrijd gebeurt.
True. Maar of iemand wel of niet een goede traptechniek heeft, dat kun je op rustige momenten wel prima even bekijken.
Zet Ferry de Haan 25 minuten lang in een warming-up neer of bijvoorbeeld Alexander Östlund en geef ze zeeën aan tijd en ruimte... ze zullen nog steeds geen knikker raken.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 02, 2016 6:35 pm

Zet Ferry de Haan 25 minuten lang in een warming-up neer of bijvoorbeeld Alexander Östlund en geef ze zeeën aan tijd en ruimte... ze zullen nog steeds geen knikker raken.
Geen idee, maar wie gaat er 25 minuten naar zitten kijken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gesloten