Zwemmen

Alles over de Olympische droom.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » ma aug 15, 2016 3:01 pm

Klasse!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Zwemmen

Bericht door 999 » ma aug 15, 2016 3:02 pm

Onder voorbehoud en ik zal wel afgeschoten worden, maar ik vind dit toch een grotere prestatie als b.v. zo'n 100 meter ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 3:07 pm

999 schreef:Onder voorbehoud en ik zal wel afgeschoten worden, maar ik vind dit toch een grotere prestatie als b.v. zo'n 100 meter ...
Het is als sport in ieder geval helemaal in mijn straatje. Niet alleen strijden met je tegenstanders maar ook tegen de elementen. En een continu inspanning van bijna 2 uur in het water. Loodzwaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » ma aug 15, 2016 3:07 pm

Prachtig. Stonden ook flink wat golven, dus ze moest er flink tegenaan. Nummer 2 en 3 kwamen lekker aan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zwemmen

Bericht door Sandro » ma aug 15, 2016 3:08 pm

100 meter hardlopen bedoel je? Ik vind het geen grotere prestatie, maar ik vind wel dat er onevenredig veel aandacht uitgaat naar bijvoorbeeld Bolt. Heel knap, maar op een bepaald niveau is het voor hem een kunstje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Zwemmen

Bericht door Chris » ma aug 15, 2016 3:09 pm

Knappe prestatie. Ongelooflijk zwaar om zo 10 kilometer te zwemmen!
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Zwemmen

Bericht door 999 » ma aug 15, 2016 3:11 pm

Marillion schreef:
999 schreef:Onder voorbehoud en ik zal wel afgeschoten worden, maar ik vind dit toch een grotere prestatie als b.v. zo'n 100 meter ...
Het is als sport in ieder geval helemaal in mijn straatje. Niet alleen strijden met je tegenstanders maar ook tegen de elementen. En een continu inspanning van bijna 2 uur in het water. Loodzwaar.
Precies ... bijna 2 uur lang hé ... :biggthumpup.gif:

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Zwemmen

Bericht door Chris » ma aug 15, 2016 3:18 pm

999 schreef:
Marillion schreef:
999 schreef:Onder voorbehoud en ik zal wel afgeschoten worden, maar ik vind dit toch een grotere prestatie als b.v. zo'n 100 meter ...
Het is als sport in ieder geval helemaal in mijn straatje. Niet alleen strijden met je tegenstanders maar ook tegen de elementen. En een continu inspanning van bijna 2 uur in het water. Loodzwaar.
Precies ... bijna 2 uur lang hé ... :biggthumpup.gif:
Vergelijk me eigen tijden even, van vorig jaar, die ik tijdens triathlons zwom. Maar die vergelijking gaat compleet mank. Echt indrukwekkend.
Chris a.k.a Giiser

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zwemmen

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 11:09 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Dat was nog wel even een stunt geweest maar ze gaat gelukkig weer de goede kant op. Goud!
Dat deed ze toch bij het EK?
Bij het EK moesten ze inderdaad langs de linkerkant van een boei of van een of andere steiger. Van de voorste 5 gingen er 4 langs de rechterkant. Van Rouwendaal lag toen op kop en ging verkeerd, de nummer 2 of 3 ging wel langs de goede kant maar nog een stuk of 3 gingen ook de mist in.

Daardoor werd Van Rouwendaal geloof ik 3e of 4e in plaats van dat ze EK goud pakte. Een andere zwemster die voorin het veld lag dook toen ze zag dat ze de verkeerde kant had gepakt snel even onder die steiger door en werd gediskwalificeerd.

:smile-ajax.gif: Typisch iets dat je :smallgrin.gif: dan maar beter even tijdens een EK kan gebeuren dan bij een Olympische Spelen. :smile-ajax.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 3:00 pm

Weertman wint maar wordt als tweede gegeven. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 3:05 pm

Hij tikte toch gewoon als eerste aan zeg.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Zwemmen

Bericht door Lionel » di aug 16, 2016 3:06 pm

GOUD!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 3:07 pm

Ik pleit voor meer afstanden op open water!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 3:09 pm

Wat zijn ze toch aan het doen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 3:15 pm

Hehe! :blub.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » di aug 16, 2016 3:43 pm

10 kilometer zwemmen en dan een massasprint met fotofinish. Weer een hele stoere prestatie. Het leek van afstand wel alsof er een groep haaien bezig was om een prooi te verslinden. Niet te volgen maar toch indrukwekkende sport.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Zwemmen

Bericht door columbus » di aug 16, 2016 8:27 pm

Wat een race was het zeg en wat een finish. Diep respect voor die gasten (en gisteren de dames) want dit is echt loei zwaar

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zwemmen

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 8:33 pm

Mjah, uiteraard is het loeizwaam. Kleine kanttekening wat mij betreft is wel dat ze hun race daar ook op indelen. Ze doen vrijwel niks met de benen, tot aan het einde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zwemmen

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 11:46 pm

Zowel Sharon de gouden zwemster als vandaag Ferry Weertman wisten toen ze aantikten niet eens dat ze hadden gewonnen.

En Ranomi dacht ook dat Ferry zilver had. Bijzonder. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zwemmen

Bericht door Sandro » di okt 18, 2016 8:33 am

'Tweespalt bij olympische zwemploeg door conflict Alberda en teammanager'

Oud-zwemmers Maarten van der Weijden en Johan Kenkhuis vinden dat Joop Alberda, die tot afgelopen zomer technisch directeur was van zwembond KNZB, zich het olympische debacle in Rio de Janeiro mag aanrekenen.

Tijdens de Spelen wist Nederland geen enkele medaille te veroveren bij het langebaanzwemmen. De KNZB kondigde daarop aan "grondiger te gaan evalueren dan ooit" en kwam vrijdag met een evaluatierapport.

De evaluatiecommissie onder leiding van Marc Delissen kwam in het rapport met een aantal constateringen en tien aanbevelingen. Daarin stond onder meer dat de ruzie tussen Alberda en teammanager Aad van Groningen eerder had moeten worden beëindigd.

"Het conflict was wel wat groter dan Joop en Aad. Dat zorgde er wel voor dat stafleden een kant gingen kiezen", zegt oud-zwemmer Van der Weijden, een van de leden van de evaluatiecommissie, NOS. "Er ontstond daardoor groepjesvorming en dat zorgde niet voor een veilige sfeer."

"Er was sprake van woede en dat geeft stress. En dat kost weer energie en die hebben ze nodig om heel hard te zwemmen. De stafleden waren bezig met randzaken, andere dingen dan zwemmers heel hard te laten zwemmen", aldus Van der Weijden.

Gefaald

Kenkhuis vindt eveneens dat Alberda zijn werk niet goed heeft gedaan. "Ik denk dat Joop er niet in is geslaagd een verbindend team samen te stellen dat een goede sfeer creëert, dus daarin heeft hij gefaald. Dat zal hij zelf ook erkennen."

Alberda erkent dat hij dingen anders had kunnen doen. "Dat heb ik gedeeld met het bestuur en met een aantal stafleden. En ik heb ook mijn eigen spiegel waarin ik reflecteer wat ik wel of niet goed heb gedaan."

"Ik heb genoeg ervaring om te weten dat als je conflicten ziet aankomen, dat je dan aan de bel moet trekken", aldus Alberda. "Terugkijkend is het een simpele conclusie dat ik het anders had moeten aanpakken."

"Maar mijn bijdrage aan de medailles is niet zo groot; de afstand tussen mij en het zwemwater is groot."

Door: NU.nl
Zn bijdrage was inderdaad niet zo groot, althans niet aan de kant van de positieve bijdrage :smallgrin.gif: Maar als het een groot succes was geworden dan was het een ander verhaal natuurlijk :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door InnerHarbour » wo okt 19, 2016 6:59 am

En ik heb ook mijn eigen spiegel waarin ik reflecteer wat ik wel of niet goed heb gedaan."
Alleen al van zo'n zin krijg ik braakneigingen zoals ik al braakneigingen van die glibber Alberda krijg toen hij nog coach van de lange mannen was.
YNWA

Plaats reactie