Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel »

Blind moet centraal naast Bailly.
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef:Blind moet centraal naast Bailly.
Bailly is geblesseerd. Knie, waarschijnlijk kruisbanden. Ziet er redelijk ernstig uit en kan wel tijdje duren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Een greep uit het foutenfestival tegen Chelsea: https://www.youtube.com/watch?v=PdmKWXkTLb0

Bij de eerste goal blijft Blind te ver achterin hangen (stil op 0:38). Daardoor staat Pedro te diep en kan het gat achter Smalling in. De Gea probeert het nog te dichten, maar is te laat en maakt van de kans een goal.

Bij de tweede goal zijn we een jaar terug in de tijd, toen MU telkens uit dode situaties gratis doelpunten weggaf. Smalling met de assist in een verder totaal gevaarloze situatie.

Hazard op 2:20 met de bal. Hij ziet het gat achter de drie verdedigers, en legt de bal terug om erin te sprinten. Twee verdedigers stappen naar voren naar de nieuwe man met de bal, dus nu is het aan Valencia (?) om het gapende gat achter hen te dichten. Maar deze laatste verdediger sjokt de andere kant uit, in de richting van de zijlijn en een mooi meisje op de tribune, en op 2:23 is daardoor de verdediging uitgespeeld. De derde weggegeven goal.

Doelpunt vier kun je maken als de tegenstander het verder wel gelooft. Ze staan erbij en kijken ernaar. Smalling nog maar eens in de rol van stijve hark.

Is Smalling de tweede speler die, na een heel behoorlijk seizoen onder LVG, geen knikker meer goed raakt? Of komt er nu een serie wedstrijden aan waarin MU zich hervindt? De parallelen blijven doorlopen. Ook onder LVG blunderde MU aanvankelijk achterin aan de lopende band. Tegen het eind van diens tijd stond die organizatie goed, maar waarom zou je het niet van voren af aan lekker nog eens dunnetjes overdoen? Wie weet. Met een beetje geluk staat MU in mei van 2018 weer in de finale van de FA-Cup.
zeux

Bericht door zeux »

Monkey Tonk schreef: De Gea probeert het nog te dichten, maar is te laat en maakt van de kans een goal.
Is het niet een 'gouden' regel dat je als keeper alleen maar zo uitloopt als je zéker weet dat je hem gaat hebben? Er waren al twee man met Pedro bezig. Nu staat De Gea voorbij het strafschopgebied als Pedro ongehinderd binnen kan tikken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Lionel

Bericht door Lionel »

Exact. Blunder van De Gea. Begin je lekker mee.
IK GELOOF!!!!!!
Le T.

Bericht door Le T. »

Monkey Tonk schreef: Is Smalling de tweede speler die, na een heel behoorlijk seizoen onder LVG, geen knikker meer goed raakt? Of komt er nu een serie wedstrijden aan waarin MU zich hervindt? De parallelen blijven doorlopen. Ook onder LVG blunderde MU aanvankelijk achterin aan de lopende band. Tegen het eind van diens tijd stond die organizatie goed, maar waarom zou je het niet van voren af aan lekker nog eens dunnetjes overdoen? Wie weet. Met een beetje geluk staat MU in mei van 2018 weer in de finale van de FA-Cup.
Smalling is gewoon geen goede verdediger, in de duels kan hij niks zonder handen en hij is vaak paniekerig in onoverzichtelijke situaties, maar onder Van Gaal stond hij tenminste goed. De Gea maakte toen ook fouten, de bal in eigen doel slaan in de 1e minuut en zo, net na de CL-uitschakeling (waarin Smalling als ik het me goed herinner een rol had), maar ja, toen was het verhaal dat De Gea Van Gaal steeds redde en was Smalling de hoop van de Engelse verdediging op het EK.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Monkey Tonk

zeux schreef:
Monkey Tonk schreef: De Gea probeert het nog te dichten, maar is te laat en maakt van de kans een goal.
Is het niet een 'gouden' regel dat je als keeper alleen maar zo uitloopt als je zéker weet dat je hem gaat hebben? Er waren al twee man met Pedro bezig. Nu staat De Gea voorbij het strafschopgebied als Pedro ongehinderd binnen kan tikken.
Op zich wel, maar die ziet dat gat en maakt een beslissing. Het gat onstaat door Blind, en doordat Smalling niet weet dat Blind een paar meter terug staat. Zet de band maar stil op 0:38.

https://www.youtube.com/watch?v=PdmKWXkTLb0

Het misverstand komt omdat Blind (linksback in deze wedstrijd) zich hier opstelt als centrale of controlerende verdediger, terwijl Smalling (terecht) zal denken dat hij dat is.

De pass creert de paniek. De Gea had moeten blijven staan, maar hij is niet de oorzaak van het probleem. Als Blind op de lijn van Smalling staat gebeurt dit niet.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di okt 25, 2016 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zeux

Bericht door zeux »

Monkey Tonk schreef:
zeux schreef:
Op zich wel, maar die ziet dat gat en maakt een beslissing.
Precies. En dan is toch de 'regel' dat je hem ook écht moet hebben?

Natuurlijk zorgen Blind en Smalling er voor dat het gevaar ontstaat, maar dan nog moet je als doelman natuurlijk wel incalculeren dat je een compleet leeg doel achter laat. Hij is bedoeld als 'last post'.
Monkey Tonk

Ja, eerste minuut he? Nog geen bal geraakt. Is wel lekker om eerst het leder eens te voelen. Dan zit je in de wedstrijd. Twee fouten.

Komt voor mij omdat Mourinho telkens de verdediging anders neerzet. Smalling en Blind waren verleden jaar goed op elkaar ingesteld in het centrum. De Gea's reactie is 'teveel', maar dat zie je vaker als er onzekerheden in het spel kruipen. Spelers die elkaar verleden seizoen wel aanvoelden spelen nu alsof ze elkaar net ontmoet hebben.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Delay staat zo ver naar achter omdat zijn tweede voornaam Stoffel is.
YNWA
Monkey Tonk

dubbel.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di okt 25, 2016 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Monkey Tonk

Verleden jaar deed hij dat niet. Hij is positioneel slim genoeg om zich er niet uit te laten sprinten.

Je kunt ook zeggen dat Smalling te hoog staat, waardoor er teveel ruimte achter de verdediging is, en dat Blind de juiste lijn aangeeft. Zet voor de grap Blind en Pedro maar eens op de lijn die Smalling aangeeft. Dan is het gevaar van een dieptepass veel groter. En zet daarna Smalling op de lijn die Blind aangeeft. Gevaar weg.

Gebrek aan communicatie. De centrale verdediger bepaalt de lijn, dus Blind zit fout, ondanks het feit dat Smalling de lijn te hoog zet.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Monkey Tonk schreef:Ja, eerste minuut he? Nog geen bal geraakt. Is wel lekker om eerst het leder eens te voelen. Dan zit je in de wedstrijd. Twee fouten.

Komt voor mij omdat Mourinho telkens de verdediging anders neerzet. Smalling en Blind waren verleden jaar goed op elkaar ingesteld in het centrum. De Gea's reactie is 'teveel', maar dat zie je vaker als er onzekerheden in het spel kruipen. Spelers die elkaar verleden seizoen wel aanvoelden spelen nu alsof ze elkaar net ontmoet hebben.
Mmm.. Smalling is gewoon niet zo goed, wat dat betreft ben ik het eens met Le T.
Whitey on the moon.
InnerHarbour

Monkey Tonk schreef:Verleden jaar deed hij dat niet. Hij is positioneel slim genoeg om zich er niet uit te laten sprinten.
Kom nou HT de enige manier waarop Delay niet in de problemen komt tegen jongens zoals Pedro en Mané is als United de bus parkeert zodat ze nauwelijks ruimte erachter hebben liggen. Tegen Liverpool lukte dat maar tegen Chelsea liep hij nog te slapen en sprinten Pedro uit zijn rug.

Weg plan met de bus, gevolg zware nederlaag en ze kunnen mij niet zwaar genoeg zijn.
YNWA
Monkey Tonk

GangstaRiB schreef:
Monkey Tonk schreef:Ja, eerste minuut he? Nog geen bal geraakt. Is wel lekker om eerst het leder eens te voelen. Dan zit je in de wedstrijd. Twee fouten.

Mmm.. Smalling is gewoon niet zo goed, wat dat betreft ben ik het eens met Le T.
Ik ben geen Smalling fan, maar verleden jaar had hij - met naast zich Blind en zijn preventieve positionele rol - een redelijk goed seizoen. De Smalling van nu lijkt daar in de verste verte niet op.
Monkey Tonk

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:Verleden jaar deed hij dat niet. Hij is positioneel slim genoeg om zich er niet uit te laten sprinten.
Kom nou HT de enige manier waarop Delay niet in de problemen komt tegen jongens zoals Pedro en Mané is als United de bus parkeert zodat ze nauwelijks ruimte erachter hebben liggen. Tegen Liverpool lukte dat maar tegen Chelsea liep hij nog te slapen en sprinten Pedro uit zijn rug.

Weg plan met de bus, gevolg zware nederlaag en ze kunnen mij niet zwaar genoeg zijn.
Ik hem vorig jaar in prima sprintduels gezien. Een tegen een, helemaal tot de achterlijn, zodat het gevaar bezworen was. Dus niet als iemand al op snelheid ligt en een gat in sprint. Als hij moet reageren op iemand die al weg is, dan is zijn reactie niet zo snel, en blijft hij soms gewoon staan, maar als pure sprinter kan hij best mee. Beetje de handen gebruiken, beetje duwen en trekken. Kan hij zeker.
InnerHarbour

Ik geloof niet dat wij het ooit eens gaan worden over United, Delay en van Gaal, heeft ook niet een beetje diversiteit is prima. :smile-ajax.gif:
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

Monkey Tonk schreef: Smalling en Blind waren verleden jaar goed op elkaar ingesteld in het centrum.
Waarmee United 5e werd he. Kijk die aankopen van de laatste jaren er voor de gein nog eens op na: die selectie heeft geen kwaliteitsboost gekregen. Dus blijft het rommelen in de marge. Daarnaast slagen ze erin steeds de verkeerde manager vast te leggen.
Arthur

Bericht door Arthur »

InnerHarbour schreef:een beetje diversiteit is prima. :smile-ajax.gif:
He? Is dit IH? :smile-ajax.gif:
Monkey Tonk

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Smalling en Blind waren verleden jaar goed op elkaar ingesteld in het centrum.
Waarmee United 5e werd he. Kijk die aankopen van de laatste jaren er voor de gein nog eens op na: die selectie heeft geen kwaliteitsboost gekregen. Dus blijft het rommelen in de marge. Daarnaast slagen ze erin steeds de verkeerde manager vast te leggen.
Dat lag toch niet aan de achterhoede? Die stond prima. Ondanks alle verwachtingen dat Blind te licht was voor het centrum. Het probleem lag lang voorin. Eerst met van Persie, toen met Rooney. Niemand kon nog scoren. En toen was daar opeens de oplossing in twee jonge, technisch vaardige, snelle en kort combinerende spelers met een passeeractie die ook nog eens prima samenspeelden. Ik kan me niet herinneren of ik die spelers hier eerder genoemd heb. Maar ja, tegen die tijd wist de achterban het al. Dus werd de klok twee jaar teruggezet. Weer zoeken naar de verdediging, nu met Zlatan in de van Persie-rol. Deja-vu, baby. Als MU ooit een bekwame strategist zoekt ...
InnerHarbour

Arthur schreef:
InnerHarbour schreef:een beetje diversiteit is prima. :smile-ajax.gif:
He? Is dit IH? :smile-ajax.gif:
Let je op de woorden "een beetje"? :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo okt 26, 2016 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Le T.

Bericht door Le T. »

Monkey Tonk schreef:Ik ben geen Smalling fan, maar verleden jaar had hij - met naast zich Blind en zijn preventieve positionele rol - een redelijk goed seizoen. De Smalling van nu lijkt daar in de verste verte niet op.
Het is niet dat hij helemaal niks kan, maar veel van zijn duelkracht komt van het gebruik van zijn handen en als het op zijn eigen spelinzicht aankomt dan laat hij regelmatig steken vallen. Van Gaal is natuurlijk een trainer die niet leunt op het eigen inzicht van spelers, dus dat helpt dan wel.

Nou heb ik niet zoveel verstand van verdedigen, maar volgens mij is het de bedoeling dat de laatste linie zo positie kiest dat het niet aankomt op een sprintduel tussen de snelle aanvaller en de vaak langzamere verdediger. Dat lijkt me een kwestie van organisatie.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Monkey Tonk

Le T. schreef: Nou heb ik niet zoveel verstand van verdedigen, maar volgens mij is het de bedoeling dat de laatste linie zo positie kiest dat het niet aankomt op een sprintduel tussen de snelle aanvaller en de vaak langzamere verdediger. Dat lijkt me een kwestie van organisatie.
Daarom had Smalling verder naar achter moeten staan, op de lijn van Blind. Dan is het veel moeilijker om een bal tussen hem en de keeper neer te leggen. Als Blind een paar meter naar voren stond, op de lijn van Smalling, wordt dat veel makkelijker. (Blind staat meestal centraal achterin, en ook vaak met Smalling, dus ik kan me voorstellen dat hij in de eerste minuut even vergat dat hij -op linksback- Smalling geen rugdekking moest geven. Stom.) Wel een hele mooie diepe bal. Kon niet beter.
Monkey Tonk

Bal mocht er niet in voor MU in de thuiswedstrijd tegen Burnley. Re-gen-de kansen. Wat de uitstekende keeper niet hield ging op paal of lat. Deze Zlatan is een zaalvoetballer. Hij wil alles mooi doen. Een frommelgoal of lullig puntertje is beneden zijn stand. Negen gespeeld, acht punten achter op de koploper. Kus het kampioenschap met een gerust hart gedag, Mourinho.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op za okt 29, 2016 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandro

Bericht door Sandro »

Hoe was Rashford? Gewisseld zie ik?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Plaats reactie